Probleem mootori töös
Probleem mootori töös
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Tänud Tiidule! Sain lisaabiga venekeelse teksti ka läbi töötatud ja esmapilgul kõik selge.
Jõudsin vahepeal erinevaid andureid uurida ja avastasin veel ühe nõrga punkti. Väntvõlli rihmaratta märke loeb üks väliselt kulunud andur, millesse läheb üsna räbal juhe. Juhtme liigutamine mõjutab ka mootori tööd (säde). Andur ja juhe mootorile niivõrd lähedal, et temperatuur üsna kõrge.
Motamehe kunagi välja käidud teooria tuulejahtusest tundub just selle anduri kohta sobivat. Hüppamine ikka põhiliselt kiiruse vähenemisel ja sooja mootoriga.
Lähiajal asun diagnostika kallale.
Jõudsin vahepeal erinevaid andureid uurida ja avastasin veel ühe nõrga punkti. Väntvõlli rihmaratta märke loeb üks väliselt kulunud andur, millesse läheb üsna räbal juhe. Juhtme liigutamine mõjutab ka mootori tööd (säde). Andur ja juhe mootorile niivõrd lähedal, et temperatuur üsna kõrge.
Motamehe kunagi välja käidud teooria tuulejahtusest tundub just selle anduri kohta sobivat. Hüppamine ikka põhiliselt kiiruse vähenemisel ja sooja mootoriga.
Lähiajal asun diagnostika kallale.
Iga ilmaga aktsioonis!
minu viga ei vaadanud mis mootoriga teguAlgselt postitas: tiit
ei ole ecu-ga autol mingit kommutaatorit. Kas "check engine" plinkkoodi oled vaadanud? Diagnostika pistikus ühendad kontaktid A ja B ja keerad süüte sisse. Koodide tähendused otsid netist vastavalt aju markeeringule. janvar-4 koodid on mul olemas samas raamatus kust järgneva postituse pilt
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Pistiku leidmine oli tegelikult lihtsamast lihtsam - asus armatuuri ääre taga kindalaeka all.
Veakoodi sain ka kenasti kätte - 12. Kompuutri tähis on IEFI-4, kuid sellise tähisega kompuutri kohta infot veel ei leidnud. Kompuutri valmistaja GM.
Teab keegi foorumi kasutajatest nimetatud kompuutri veakoodi 12 tähendust?
Edit: uurisin masina pabereid ja sealt selgus, et kompuutri tähis EFI-4. Selle kohta tundub midagi netis leiduvat.
Edit2: 12 tähendavat> pole signaali, mootor ei tööta. Tähendab, et kompuuter viga ei leidnud.
Tegelikult leiab kompuuter vea alles sõidu ajal, kui lamdaandur soojeneb. Akult otse andurile massi tõmbamine kustutab CHECK ENGINE lambi. Hüppamine püsib.
Viga peab järelikult olema induktsioonanduris või sellesse minevas juhtmes.
Veakoodi sain ka kenasti kätte - 12. Kompuutri tähis on IEFI-4, kuid sellise tähisega kompuutri kohta infot veel ei leidnud. Kompuutri valmistaja GM.
Teab keegi foorumi kasutajatest nimetatud kompuutri veakoodi 12 tähendust?
Edit: uurisin masina pabereid ja sealt selgus, et kompuutri tähis EFI-4. Selle kohta tundub midagi netis leiduvat.
Edit2: 12 tähendavat> pole signaali, mootor ei tööta. Tähendab, et kompuuter viga ei leidnud.
Tegelikult leiab kompuuter vea alles sõidu ajal, kui lamdaandur soojeneb. Akult otse andurile massi tõmbamine kustutab CHECK ENGINE lambi. Hüppamine püsib.
Viga peab järelikult olema induktsioonanduris või sellesse minevas juhtmes.

Iga ilmaga aktsioonis!
-
ttiit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 622
- Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
- Asukoht: hiiumaa
- Autod: 21083 1995
- Kontakt:
12 tähendab diagnostika algust. Vända asendianduri viga GM-l peaks olema kood 19. lamda viga on 13
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/codes/gm-ecm.htm
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/codes/gm-ecm.htm
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Huvitav, miks kompuuter ainult 12 korrutama jäi. Kümneid kordi kordas sama asja. Alustasin hiljem taas algusest, aga siiski vaid 12.
Ehk oleks pidanud mootori eelnevalt soojaks sõitma? CHECK ENIGINE süttib sõidu ajal endiselt, kuid sõitu otseselt midagi ei häiri. Järgmine samm oleks siis lambdale lisamassi tõmbamine. Näis, mis seejärel saab.
Ehk oleks pidanud mootori eelnevalt soojaks sõitma? CHECK ENIGINE süttib sõidu ajal endiselt, kuid sõitu otseselt midagi ei häiri. Järgmine samm oleks siis lambdale lisamassi tõmbamine. Näis, mis seejärel saab.
Iga ilmaga aktsioonis!
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Mootori halb töötamine võib olla põhjustataud ka lisaõhu saamisest. Tühikäigul annab eriti tunda.
Lisaõhu saamise kohta on väga lihtne otsida mootori käivitusabi spayga (eetri baasil, kasutatakse sageli diislitel).
Kui lasta seda sprayd töötava mootori korral kollektori (sisselaske) ühenduskohtadele, siis mootori töö muutub (kui on tihend katki).
Pildistamiseks kasutatud masinal kadus lekkekoha pritsimisel lonkamine täielikult.
Lisaõhu saamise kohta on väga lihtne otsida mootori käivitusabi spayga (eetri baasil, kasutatakse sageli diislitel).
Kui lasta seda sprayd töötava mootori korral kollektori (sisselaske) ühenduskohtadele, siis mootori töö muutub (kui on tihend katki).
Pildistamiseks kasutatud masinal kadus lekkekoha pritsimisel lonkamine täielikult.

C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Et oleks lihtsam kollektorit tagasi panna, saagisin tikkpoldid lühemaks. Teinekord ka lihtsam asjaga toimetada. Mutri alt ei jää tikkpolt välja, mis roostejunni otsa võtab.
Soovitan ka alati osta uued pronksmutrid. Vanad lihtsalt venivad välja. 13 padrun ei lähe enam peale. Käiasin kord väljast mutri mõõtu. Siis tuligi välja, et seespoolt ka niipalju veninud. Keerasid lihtsalt üle (uus mutter aitas).
Soovitan ka alati osta uued pronksmutrid. Vanad lihtsalt venivad välja. 13 padrun ei lähe enam peale. Käiasin kord väljast mutri mõõtu. Siis tuligi välja, et seespoolt ka niipalju veninud. Keerasid lihtsalt üle (uus mutter aitas).

C
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Veel üks nipp:tihti vanemad kollekori tikkpoldid kipuvad põlema/roostetama
n.ö kõhnemaks.Siis aitab uute pronksmutrite tegemine ja keermestada
ainult esimese pulgaga,siis on veel lootust et pingutamisel ei viska üle.
Oma auto kollektori tikkpoldid keerasin üldse välja ja treisin uued ja juba
roostevabast,need peaksid olema igavesed.
Tikkpoltide väljakeeramisel olla ettevaatlik:kuumutada tuleks vastavalt
vajadusele 3-4 korda,kui kollektor on pooljahtunud siis määrida kasvõi
tavalise mootori õliga,oodata kuni kollektor on jahtunud(saab juba käega
katsuda),alles siis mõistusega proovida keerata.Kui ikka ei taha tulla,siis
korrata protseduuri.
Miks ei tohi keerata soojast peast:sest kuumutatud tikkpolt võib võtta keerme vahele kasvaja,mis raskendab väljakeeramist,võib rikkuda
kollektori keermestatud avad ja rikkuda keerme või murduda üldse.
Ja kellele pärast seda väljapuurimis jama vaja on.
n.ö kõhnemaks.Siis aitab uute pronksmutrite tegemine ja keermestada
ainult esimese pulgaga,siis on veel lootust et pingutamisel ei viska üle.
Oma auto kollektori tikkpoldid keerasin üldse välja ja treisin uued ja juba
roostevabast,need peaksid olema igavesed.
Tikkpoltide väljakeeramisel olla ettevaatlik:kuumutada tuleks vastavalt
vajadusele 3-4 korda,kui kollektor on pooljahtunud siis määrida kasvõi
tavalise mootori õliga,oodata kuni kollektor on jahtunud(saab juba käega
katsuda),alles siis mõistusega proovida keerata.Kui ikka ei taha tulla,siis
korrata protseduuri.
Miks ei tohi keerata soojast peast:sest kuumutatud tikkpolt võib võtta keerme vahele kasvaja,mis raskendab väljakeeramist,võib rikkuda
kollektori keermestatud avad ja rikkuda keerme või murduda üldse.
Ja kellele pärast seda väljapuurimis jama vaja on.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
-
rRaxo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 851
- Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
- Asukoht: Rakvere
- Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
- Kontakt:
Auto: 21061
Mootor: 1500cc
Karburaator: 2103'e oma, vaakum ja elektromagnetklapp
Probleem: Käima läheb ilusti, kuid pöörded hakkavad natukene kõikuma. Mõnikord on tunda vahelejätmist.
Saab teha ainult rahulikku sõitu - pedaali põhja vajutamisel hakkab korin ning võtab väheke hoogu maha hoopis.
Käiguga pidurdades või siis lihtsalt gaasipedaali lahti lastes hakkab leegitorus põlemata bensiin paukuma.
1,5 liitrise kohta liigub väga kesiselt edasi, tippkiirus 120.
Külmemate ilmadega töötas alguses kolme silindriga, soojenedes võttis ka neljanda järgi.
Tehtud: Jagaja kontaktid vahetatud, täiesti uued küünlad peale pandud, karburaator mitu korda läbi puhutud, karburaatorit reguleeritud nii- ja naapidi, küünlajuhtmeid vahetatud, süüdet mitu korda paika pandud, ujuki asendit reguleeritud.
Minu mõistus on otsas. Mida veel vaadata tuleks?
Mootor: 1500cc
Karburaator: 2103'e oma, vaakum ja elektromagnetklapp
Probleem: Käima läheb ilusti, kuid pöörded hakkavad natukene kõikuma. Mõnikord on tunda vahelejätmist.
Saab teha ainult rahulikku sõitu - pedaali põhja vajutamisel hakkab korin ning võtab väheke hoogu maha hoopis.
Käiguga pidurdades või siis lihtsalt gaasipedaali lahti lastes hakkab leegitorus põlemata bensiin paukuma.
1,5 liitrise kohta liigub väga kesiselt edasi, tippkiirus 120.
Külmemate ilmadega töötas alguses kolme silindriga, soojenedes võttis ka neljanda järgi.
Tehtud: Jagaja kontaktid vahetatud, täiesti uued küünlad peale pandud, karburaator mitu korda läbi puhutud, karburaatorit reguleeritud nii- ja naapidi, küünlajuhtmeid vahetatud, süüdet mitu korda paika pandud, ujuki asendit reguleeritud.
Minu mõistus on otsas. Mida veel vaadata tuleks?
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
kuna vaatan et autotehnikat samas koolis õppimas kui mina siis kas tegid remondi ise või lasid teha?Algselt postitas: Raxo...mis on tehtud nii umbes 5000-6000 km tagasi...Algselt postitas: pedrox
kui kõik on tehtud siis järelikult on ainult üks võimalus jäänud ...
mootori remont.
kui lasid teha kellelgi asjatundjal siis äkki lasta tal ka asi üle vaadata. ehk saab aru milles viga.
eks mul ka omal puterdab ikka ja pläriseb aga sügisel on remonti minek nii et enne ei hakka vaevamagi pead sellega.