mootori tuuning

mootori tuuning

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Mike miks sa ainult juht pukse tahad vahetada?Klapi sääred kuluvad ka päris palju.Ennem pane uued klapid ja kui siis ka loksuvad tuleb puksid vahetada.Muidugi on mõistlik mõlemad uued panna.
Kaan freesida,puksid vahetada ja sääre tihendid panna tuleb 750eek.Aga pukse ei ole minul momendil kuskilt võtta.Kui juba kaan nii laiali on siis tuleks ju augud ka läbi käia.
56506878
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ära nüüd heida meelt,kõigepealt tuleb kaan maha võtta ja need vahe tihendid üle puusa visata.Ja panna üks ja uus tihend,muidugi kaldun kahtlema kas ikka on mingi freesimis töö ette võetud kui on mitu tihendit all.Ja võimalik et on keti pingutajaga ka midagi solgitud või lausa viitsitud ketti vahetada(06) või veel hullem mingid lülid juurde poogitud.Aga jah hooratta vahetus ning kaane väike tuuning paneb masina natuke rõõmsamalt hüüdma küll.
56506878
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

No jah ostsin uued klapid kuid ikka loksuvad, nii et tuleb vahetada. Kas see 750 EEK on aint tegemise raha või sisaldab ka juppide hindu. Kui nii siis augusti keskpaigas saaks äkki kaane ära teha. Mul on see tagavara kaan ja korjasin selle ühelt 01 mootorilt maha.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Seesisaldab ainult tööraha,freesimine,pukside vahetus ja soveldamine.Klapisääre puksi jooks ise ma arvan et maksab umbes 300,aga klapisääre tihendid on paides müüa 75eek ja mingid saksa omad.Olen neid pannud teiste tegijate soovitusel,päris head on küll.Nendeklapi pukside vahetusega on tegelikult paras peavalu.Ühte kaant tegin ja oi oi.Lõhkusin kolm puksi ära,mis teha tuli oma kulul uued osta.Kui sa leiad kuskilt pukse teavita mind ka,mul üks 01 kaan mis ilma puksideta.
56506878
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Vene ajal sai 76-te autojuhtidelt(lüpsilehmadelt)poolmuidu.Tänapäeval tuleb vahetihend kindlasti vahelt ära visata.Ja kuiseal ikka on plekist vahetihend,siis vaevalt keegi kaant freesis.
Vesi pidurisüsteemis on aga liig.Kui häda käes on kallatud kas mootoriõli,diislit või midagi sarnast,aga mitte vett.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

No seda vee lugu sai jälle kellegi mälestustest kuuldud. Seal pandi vett pidurivedeliku hulka, kui tase liiga madalaks läks. Ainult veega oleks jah ikke väega räige, pealegi oli see kogemus olnud mossega, nii et võib vähe kergemalt hingata :D
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

Nägin ühes lada juppide poes kus komplekt ühe silindri kohta maksis 25 EEK. Seega 100 saab terve jooksu uusi.
l
Lauri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2010 00:01
Asukoht: Tartu Viljandi vahel
Autod: Samara 16V

Postitus Postitas Lauri »

jah mootor tehti 76 peale kuna sel heal veneajal sai 76 igalt poolt poolmuidu või pärismuidu.Arvate et on kasulikum panna kasut aga korralik 1600 mootor
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Igatahes 1,5 või 1,6 peale.See 1300 aretamine võib minna kallimaks ja tulemus
ikkagi ei jõua sinnamaani mida pakub ümbertegemata pikakolvikäigumootor.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
0
06-driver
Suletud kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 06-driver »

kas kõigil lada mootoritel on samasugused hoorattad, st. et kas näiteks 1300cc lada mootori hooratas on sama raske kui 1600cc- el?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kõik on samad.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
e
eero124
Suletud kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

kle

Postitus Postitas eero124 »

mina sain oma tangile 11,.. eelmine aasta
ja see ei ole mitte joodud õlu pärast vaid nii oligi. Kui just mõni mees nii kõva ei ole ja ei paku surve astet!!! Ha Ha!! OK. Tegelt tuleks ära teha nii ploki kaanel klapi juhtpuksid kui ka natsa surve astet tõsta. Kui juba ploki kaas maas, siis juba ka uued kolvid ja saaled või nagu insenerid neid kutsuvad-liud. Mina tegin ka süüte elektrooniliseks. Võit kütuse-võimsusega umbes 10%. Palun vastuväiteid: mega250@hot.ee
e
eero124
Suletud kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

hei!

Postitus Postitas eero124 »

et pukse edukalt kätte saada tuleb süübida natuke termo-dünaamikasse.
vot nii. Vist oli side kriipsuga. Minu arust nimetati seda asja nii, et kui metallist keha mõtmed natsa suurenesi peale soojendamist. Näiteks 100 kraadiga peaks plokist puksid sups ja sups välja tulema. Igal juhul sellega on hullu pistmist.
s
starter
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

mootori tuuning

Postitus Postitas starter »

see teema on siis eelkõige tuhajuhele ja shelbile suunatud. olen kuulnud mootori (110 hp) kap remonidst jne. aga kui teha mingine kerge mootori tuuning. mis see siis oleks? mida saab kuni 1k eest nt. (see piir on umbes, hinna ja kvaliteedi suhe on ikka eelkõige tähtis). kui kaane ja hooratta freesimine teha kas see annaks effekti? avaldage arvamust.
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

No jah. Forseerida 1k. eest on vist ikka vähe. Ise olen mõelnud tunduvalt rohkem paigutada mootorisse. Kuna mind eriti spoilad ei koti siis pigem mootorisse mis ikka edasi viib. Tegelt on põhimõtteliselt kaks forseerimis suunada normaal ja sundlaadimine e. turbo. Turbo eeldab sissepritset ja eri konfiga nukkvõlli ülekattumine hästi väike, olex ma kahe käega selle poolt. Sest turbo mõnus tõmme on ilgelt lahe. Samas olex sell juhul vaja head toorikut millest ehitada. Või paigutada kohe Ford Escordi XR4 mootor kui see on üldse võimalik.
Teine suund forseerimisel on normaalhingamine. Saab paigutada kaks karpat, kerge forsiga nukkvõll, suurendatud surveaste jne. Siin tulex teha võimsuse ja hinna graafik ja otsustada kumb idee olex kasulikum. Mina ei oska küll öelda kui palju hobuseid ja ka momenti juurde saab. Kui originaal 1,5 pöördemoment on 109Nm ja selle suudax forsida 180Nm juurde ja vähemalt olex see saadaval 3000-4500 p/min olex ma ilgelt rahul ja panex vabalt 5000 EEK selle projekti alla magama. Võimsus võix olla umbes 1l kohta 80 hobust. Kui ühes topicus räägiti, et 1,8 lada mootor arendab 90 hobust on ju suht mõtetu sellist kokku aretada. Liiter võimsus on nii väike et häbi hakkab. Nii et kalkuleerima ja sobivat mootorit otsima.
Muidugi tuhajuhan võix ära tuu kui palju saab võimu juurde surveastme tõstmisega 8.8 - 9.5, tänava sportnukiga,
sisselaske poleerimisega, suurte klappide paigutusega jne. Iga jupp annab midagi juurde kuid kui palju?
s
starter
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

re:

Postitus Postitas starter »

ma oleks rahul kasvõi 10 lisa hp-ga. ma olen lugenud siis plokikaane freesimisest ja õhufiltri korpuse mahalõikamisest (selle teeks ikka ise) ja hooratta freesimisest. kui näiteks teha plokikaas ja hooratas ja midagi nipet-näpet veel kas siis kõik klapiks?
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

Siit see vahe tulebki, et mina ei ole mingi 10 hobuse pärast 1k nõus välja käima. Kui juba siis täitsa forseeritud, nii et 185 mm papu põlema ajab. Praegu aint vilistab, põlema pole saanud. Mootorit forseerinud ei ole, v.a. panin digi-solex karpa ja digisüüde, mis toimetab täpsemalt kui originaal bullshit mis kaas antakse.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

See tänava ja teab mis super sportnukkide liigitus on üldiselt jama.Nukid tehakse ju ikkagi selles suunas mida mootor peab aretama,kas rohkem pöördes käima,ringrada või rallis.Kuna rallis on vaja juba pöörde momenti madalamatel pööretel siis on ka nukk sedasi välja arvestatud.Mul oli kunagi vormeli nukk mis hakkas alles 4000 pöörde juures rääkima.Ja väägade jant on kogu aeg neid meeletuid pöördeid hoida.Ning sõltub ka surve aste võlli kraadidest.Seda laksu mootoris hirmus üles ajada pole mõtet,sellega kaotad kõvasti mootori tööiga.Turbo ja pritsung on ka muidugi varjandid,kuid ma ei oska kommenteerida ei ole mõelnud sellele.Pritsung kindlasti annab midagi ja on paigalduselt lihtsam kui turbo.
Surveastmest veel nii palju et tava mootoril on 8,5 ja korralik jäme nukk peale panna ja hüüdma hakkaks ,tuleb surveaste ajada 11-12 vahele.Näiteks tava ploki tihend 12 välja ei kannata eriti.Ja hülsid tuleb kaanega pidama panna vask rõngastega(mul üks o11 plokk on olemas koos kaanega)Ja oluline on nüüd surve astme juures bensiin,igat solki ei saa panna.Tln. lennuväljalt pidi saama ost mingit bentsu mille oktaan oli üle saja,ja hind oli ka mitukümmend krooni liiter.
1000 raha eest mina saaks kergema hooratta,nuki ratta,kaant (plokki)freesida ja klapid soveldada.Siis jääb natuke üle ,aga teha tuleks kaane avad,kolvile klapi pesad ning vänta peaks ka kergemaks tegema.Kokku tuleb väga särtsaka käiguga tänava mootor mis kutsub talda põhja vajutama.See üritus tuleb rahas 1500-1800 kanti kokku.
56506878
s
starter
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

re:

Postitus Postitas starter »

unustasin öelda et mitu hp-d tuleb juurde selle kallima variandi puhul? kas siis 98 ei kõlbagi enam sõiduks vä?

aga kui teha nii et ennem viia kuskil plokk puurimisse ja teha mingi 1,6 või 1,7 ja siis tuua sinu juurde? kas 03-me plokki saab üldse suuremaks puurida?

palju sa tahaks selle 011 ploki ja kaane eest, mis sul olemas on?
paku variante

sry kui teema natuke segane tundub. see on tingitud teadmatusest sellel alal.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Tuhajuhe mul tekkis selline küsimus, et kui lasta kaant madalamaks võtta, siis mis maast alates hakkavad klapid kolvile pähe jooksma?
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
Vasta