silindrikaane kerge modifitseerimine

silindrikaane kerge modifitseerimine

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Moss
...ja pärast silutakse lihvpingis.
Oleneb, kuidas freesitud on. Silumine ei ole kvaliteetse freesimise juures vajalik.
C
-
-karla-
Suletud kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas -karla- »

freesimise kohalt tahaks teada missugune näeb välja freesimiseks valmis olev kaas( mis on eemaldatud jne.)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Tuleb eemaldada kõik ,mis jääb ülespoole kaane ülemist serva ,sest siis on kõige parem teda seliti pingile sättida.
Mõni freesija asetab kaane alla ka klotse ,aga see viib pahatihti kaane kuskilepoole kaldu ja kaant ei saa ka väga kindlalt lauale/platele kinnitada.
Liigne kola on klapid koos vedrude ja tugitaldrikutega ,klappide regul.poldid ,nukkvõlliraami tikkpoldid ,kl.kambrikaane tikkpoldid.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Kui kasutab klotse ,siis vast on ikka enne ka teinud see treial.Ja ega eriti vahet pole kas klotsidega või ilma,kinnitada tuleb ikka olemas olevatest kohtadest.Ning seda laastu ja ettenihet pannakse kah mõõdukalt.Kui ikka nii karmi laastuga minema paneb siis ei kipu ka muidu seal seisma.Eks see ettenihe ja tera teritus on see ka mis jätab pärast ilusa pinna mida üle lihvima ei pea.
Olen ka kuulnud kuidas mõned mehed lasid Voltas lihvpingist kaane lendu ja käia võlli kõveraks.Sellised oskajad mehed saavad igast tööriistast jägu ja ka detailist mida töödeldakse.
56506878
v
versus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 162
Liitunud: 19 Juul 2004 22:57
Asukoht: tallinn/haapsalu
Autod: =O=

Postitus Postitas versus »

Tekkis selline küsimus: kui kaas on keskelt kummis (kõverus umbes 0.20mm kaane pikkuse kohta) ja nüüd see kaas ära lihvida ja peale panna, siis teoreetiliselt jääb kaane ülemine pool ikka kõveraks. Ja kui nüüd nukkvõll kinni tõmmata siis tõmbab see samamoodi kaane pealmise pinna järgi kõveraks. Kas see nukvõlli laagritele kuidagi paha ei hakka tegema? Ilmselt hakkab. Aga kas võib saada mootorile saatuslikuks ütleme järgmise 50t km juures?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Raske juhtum ja kindlasti saab mingil määral saatuslikuks nukkvõlli laagritele.
Kaante lubatud ebatasasus on vene mootoritel 0,05-0,15 mm. Kahjuks pole andmeid konkreetselt lada mootori kohta.
Kui kaas on kõverdunud ,siis on kindlasti nukkvõlli eemaldamisel näha ka laagrite tervis ,sest seistes selline asi ei juhtu ,vaid ikka tavaliselt mootori töötades kõva kuumaga.
Kui kaas pingutati valesti ja seetõttu kõverdus ,st. mootor pole sellise kaanega tööd teinud ,siis saab nukkvõlli ilma nookuriteta paigaldades proovida ,kui tihedalt ta laagrites istub.
Ja jälle ei ole mul kuskilt võtta andmeid lubatud ristilõtku kohta...
Lada nukkvõll on erimalmist ja seda painutada ei ole eriti võimalik. Võlli lubatud viskumine on 0,02-0,03mm. Kui nüüd võlliraami ja võlli enese võimalik kõverus teineteisele vastu hakkavad töötama ,siis võib ka nukkvõll lihtsalt pooleks murduda.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

sellisel juhul oleks kindluse mõttes parem võtta teine kaas juba ligi..
lihvida ja pärast vahetada igaljuhul jama variant...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
versus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 162
Liitunud: 19 Juul 2004 22:57
Asukoht: tallinn/haapsalu
Autod: =O=

Postitus Postitas versus »

Mõõtsin seda kaant veel pealtpoolt, nende pukkide pealt kuhu nukk kinnitub, vahe tuli jälle 0.15..0.20mm. Päris ümmargune teine:D Lihvimismõtte unustasin ära selleks korraks..
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Õigesti teed, sest see kaan võib ka muud moodi vigane olla (praod sees).
Paras muu kola välja peksta ja alumiinium kilohinnaga kuusakoskisse :D
See võlliraam, mis küljes oli, võib samuti omadega õhtal olla.

[Muudetud: 19-1-2007 logman]
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Nii, kaevame vana teema ülesse, millesse tegin oma kõige esimese postituse siin foorumis ja oi, kui lolli juttu sealjuures ajasin :D. Aga kas ikka oli nii?
Seoses foorumisse ilmunud tuhajuhe tehtud pildiga saab nüüd näidata, kust ja mida sisse-, ja väljalaskekanalitel maha nühkisin.
Tuha pilt:

Pilt

Ja mälu järgi minu tookordne vaimusünnitis oma kopika kaane kallal:

Pilt

Töö sai tehtud käsitsi liivapaberiga nühkides.
Kõrvutades tol ajal enda sõiduoskusi ja masina võimeid jäin tulemusega rahule. 24-25 võis olla sel ajal endal vanust :puzzled
Ootan targemate kommentaare ja õpetusi, et mis hästi või mis valesti ja halvasti.
Vasta