miks sumpsis paugub?

miks sumpsis paugub?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
k
kopec
Foorumi kasutaja
Postitusi: 314
Liitunud: 17 Mai 2003 21:32
Asukoht: Kui kodus,siis Rakvere!
Autod: japs

miks sumpsis paugub?

Postitus Postitas kopec »

kas olete tähele pannud kuidas wrc masinad pauguvad,kui mootoriga pidurdada.mul hakkas tegema midagi analoogset,kuigi mitte nii intensiivselt.kas seal toimub mingi järelpõlemine?
Ära osta omale autot,mida sa lükata ei jaksa!-Al Bundy
j
jackal
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 20 Sept 2003 13:06
Asukoht: Tln
Autod: Lada VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas jackal »

WRC masinad pauguvad kuna neil on peal paugusüsteem, mis ei lase turborõhul langeda käiguvahetusel ja tänu sellele nad pauguvad, peale WRCde pauguvad ka teised turboga autod kui neile süsteem peale .

A järelpõlemine võib küll olla kui sumpakuskilt vahelt katki või kuskilt vahelt saab õhku. Endal oli ka sumpa katki ja sis kui mingi 4000 pööret ja yle panid ja sis maha lasid gaasi sis lõi leegi välja :D
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Teine võimalus, et segu liiga rikas, siis ka põlemata kütusejäägid süttivad kuumas summutis ning tekivad paugud.

Isa Audil oli kunagi sama "mure" edasi ei läinud, aga häält tegi nagu WRC päris naljakas oli :P
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ma küll WRC masinatest tea suurt midagi aga versioon rõhulangemise kohta tundub imelik.
Paugud tulevad põlemata benast. Kui need põlemata gaasid õhku saavad siis süttivad ja pauguvad. Wrc-del sellepärast rohkem et seal ikka seda bena läbi lastakse julmalt. Ja gaasi maha lastes õhku põlemiseks vähe.
Katkise summari ja rikka segu puhul paugud summutis. Terve ja lühikese sumbutiga ja rikka seguga võib paugu ja tuleleegi sumbuti otsa saada.
See minu versioon asjast.
C
s
serbin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Sept 2002 09:25
Asukoht: haapsalu
Autod: krossi 01

Postitus Postitas serbin »

Algselt postitas: motamees
Ma küll WRC masinatest tea suurt midagi aga versioon rõhulangemise kohta tundub imelik.
see turborõhu ülalhoidmise versioon on täitsa õige;)
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

Algselt postitas: serbin
see turborõhu ülalhoidmise versioon on täitsa õige;)
olen ka samal arvamusel (teadmisel)

aga, et tavalisel sõiduautol paugub, siis pakun ühe asjana, et süütenurk vale. kunagi sai 2,0 pritsungiga sierrat tehtud ja algselt mõtlesin ka, et segu paigast, aga peale süüte reguleerimist kadus paukumine.
jahil
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Antud juhul on mõeldud ikka juhtumit kus katkise summuti tõttu asi paugutama hakkab. Võibolla tõesti õnnestub kuidagi ka vale süütenurgaga asi paukuma saada.
Ma ka wrc'dest miskit ei tea aga ikkagi tundub kõige tõesemana motamehe variant.
Kui keegi teistmoodi väidab siis äkki seletatakse ka mulle ja teistele mismoodi see turborõhu ülevalhoidmine praktiliselt toimib? Loogika ütleb, et kui kusagil turbo piirkonnas mingid põlemata kütusejääkidest tingitud plahvatused toimuksid siis oleks turbiinist üsna ruttu ribad järgi.
j
juimar haagis
Suletud kasutaja
Postitusi: 5
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas juimar haagis »

Wrc masinatel on siis selline süsteem, nagu ALS ehk anti lag system, mis hoiab käiguvahetustel turbo pöörded üleval . Siin veel üks võõrkeelne lehekülg, mis seletab seda pikalt http://www.rallycars.com/Cars/bangbang.html
g
ghost
Suletud kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ghost »

Mul oli autol sama situatsioon. Mootoriga pidurdades (mäest alla sõites gaasi maha lastes käik sees etc) hakkas sumbutist kostma mootori häälest eristatavat podinat, vahel harva tegi ka mõne tugevama popsu. Eriti see ei häirinud aga puht sportlikust huvist üritasin vea välja juurida. Esiteks avastasin summuti pütis ühe augu, mis oli vastu põhja ja seega altpoolt märkamatu. Vahetasin selle osa summutist välja. Teiseks sai sõbra juures stroboga süüde õigeks sätitud, kolmandaks kontaktivahe parajaks ning neljandaks karburaator korralikult ära reguleeritud. Peale neid toiminguid kadusid paugud ja popsumine - ka mootoriga pidurdades.
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

Algselt postitas: Laada
Kui keegi teistmoodi väidab siis äkki seletatakse ka mulle ja teistele mismoodi see turborõhu ülevalhoidmine praktiliselt toimib? Loogika ütleb, et kui kusagil turbo piirkonnas mingid põlemata kütusejääkidest tingitud plahvatused toimuksid siis oleks turbiinist üsna ruttu ribad järgi.
fordil on veel üks väike elektrooniline jubin mootori ja õhupuhasti vahel, mida tuleb aeg-ajalt puhastada, kuna muidu see kiilub kinni ja pöörded jäävadgi üles. ei oska kõike täpsete nimedega enam nimetada, kuna ei ole paar aastat sellega tegelenud. üks asi veel! see süsteem ei ole ainult wrc masinatel, vaid seda annab paigaldada kõigile turboga masinatele. üldiselt ei tea, et keegi seda eestis paigaldanud oleks ja ka meie masinad (kitsing, murakas) käisid vastavalt siis, escort cosworth soomes ja corolla saksamaal selliseid jubinaid saamas. lihtsamalt siis, et salongis on nupp, mille sisse lülitades hakkab süsteem tööle ja pärast katse lõppu tuleb see koheselt välja lülitada.
jahil
k
kopec
Foorumi kasutaja
Postitusi: 314
Liitunud: 17 Mai 2003 21:32
Asukoht: Kui kodus,siis Rakvere!
Autod: japs

Postitus Postitas kopec »

sumps korras,kuid asi vist siiski karbussis.installin ikka veel omale yht solex,it ja korralikult paikka pole seda veel saanud.olge siis meheks kaasa m]tlemast
Ära osta omale autot,mida sa lükata ei jaksa!-Al Bundy
j
jackal
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 20 Sept 2003 13:06
Asukoht: Tln
Autod: Lada VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas jackal »

Eestis arvatavasi paigaldatakse ka neid paugu süsteeme. Kuna paljud raffaralli 4wd autod on omale peale lasknud panna.
Vasta