mootor ei taha külmast peast töötada???

mootor ei taha külmast peast töötada???

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

mootor ei taha külmast peast töötada???

Postitus Postitas robi »

probleem:
kui külmaks läks on mootoril probleeme peale käivitust. käima läheb hommikul poolest pöördest, toores välja tõmmatud, pöörded tõusevad 2500-3000 nii umbes 5-10 sekundit, siis hakkavad langema ja mootor hakkab välja surema. annan gaasi ja mootor hakkab ebaühtlaselt tööle, lonkab, kui aga sõitma hakata siis probleem kaob, kui mootor soojaks saab ei ole midagi viga. aga täna ei tahtnud üldse töötad. sain alguses kohe käima siis suri välja ja enam ei hakka tööle, keerasin küünlad maha - täiesti tahmased (uued küünlad Denso, sõitnud nendega umbes 100km) käisin autoga siis ka stendis ja sai karbuss paika keeratud, mitte ei saa aru mis jama see on
:sein
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kui käima saad toorega siis pead kohe hakkama "mixima" st lükkad klappi kogu aeg piisavalt lahti, et puterdama ei hakkaks, samalajal gaasi andes.
muret tekitab karba käivitusmehhanism mis hoiab liiga kaua segu rikkana. (sellele viitavad ka tahmased küünlad)
kergemaks lahenduseks ongi see miximine - vähem toorest rohkem gaasi.
ise sõitsin vana karpaga 40000km nii.
keegi ei saanud pihta milles viga :(

kui viga ei leia siis uus karpa aitab vea lahendada :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

oh jeebus kui nüüd karpa ka uus osta siis jääb algsest autost alles vaid kere ja klaasid raha matmisa paik:mad:
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Esialgne postitaja robi
oh jeebus kui nüüd karpa ka uus osta siis jääb algsest autost alles vaid kere ja klaasid raha matmisa paik:mad:
Ole mureta, mul algsest masinast järel vaid tagumine iste, ja seegi läheb varsti vahetusse :D
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

kui kaua hoiavad teised lada juhid toorest väljas? Mul on masinal nii, et kui mootor pole veel piisavalt soe siis ei saa toorest sisse lükata - auto hakkab jõnksutama
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Ma kui kodust linna poole lähen, siis hoian toorest nii kaua lahti, kuni saan maanteele ja 90 sisse, siis lükkan kinni. Edasi 3 km ja mootor on parajalt soe, et enam ei pea toorega jamama :)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

mida sa mõtled toore lahti hoidmise all.. kas täiesti lahti või osaliselt lahti?
isiklikult hoian toorest nii vähe kui võimalik peal kuni osuti rohelisse alasse jõuab. seega mootor mingi ~40.
siis lükkan täiesti sisse.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

ma ei saa 40C kinni lükata hakkab jõnksutama isegi 80 juures ei taha korralikult käituda. Aga karbussiga polema midagi eriti ette võtnud sai vaid lahti võetud ja natuke lahustiga pestud(võibolla poleks tohtinud lahustit kasutada! autovärvi lahusti ) ja uued tihendid pandud
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Praegu sõidan ise Solexiga ning tooreklapp on minu jaoks ajalugu, aga vana karbussiga oli mul nii, et see kippus ka käivitades hästi täis ajama.

Päris kinnise klapiga võisin käivitada ainult üle 20 kraadises pakases, alla selle pidi olema pooles vinnas, muidu kohe küünlad märjad. Samuti ei tohtinud enne käivitamist "ette lüüa" ka mitte -30 juures. Klapp kinni ja võtit ning käis.

Nii kui käima läks olid pöörded tavaliselt ca 1500 või peale selle. Siis hakkasin kohe klappi tasakesi avama, niikaua, kuni veel ühtlaselt käis. Päris külmast peast nati üle 1000- 1100 pöörde. Nii oli küll, et kohalt minekul kippus alumine ots hästi jõnksutama ja minek oli paha, aga vähemalt ei tekkinud lühikest otsa linnas sõites järgmises kohas probleeme, et oleks täis. nii kui pöörded kusagile 3000 alla jõudsid juba, probleem kadus.

Senikaua tuli nii järkjärgult klapiga mängida, kui mootor ka lahtise klapiga omal jõul töötada sai.

Lisaks veel, et tegemist oli vana 01 karbussiga, mis muidu igati normis. Ka keskmine kütusekulu tuli temaga päris talutav, ehkki ma tavaliselt just kõige ökonoomsema sõidustiiliga ei ole.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Esialgne postitaja robi
ma ei saa 40C kinni lükata hakkab jõnksutama isegi 80 juures ei taha korralikult käituda. Aga karbussiga polema midagi eriti ette võtnud sai vaid lahti võetud ja natuke lahustiga pestud(võibolla poleks tohtinud lahustit kasutada! autovärvi lahusti ) ja uued tihendid pandud
tekkis siis veel 3 küsimust.
1. kas karpa võtab ikka sooja õhku
2. kas kiirenduspump töötab korralikult. (andes gaasi peab sujuv juga kiirendusdüüsist alla paiskuma 1 kambris)
3. milline on õhufiltri seisukord..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Hoian toorest võimalikult vähe lahti...
...nii, et auto normaalselt käituks, kui gaasi vajutan ;)
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

õhufilter uus
filtri kaas on pööratud nii, et mootori kõrvalt toimub õhuvõtt

seda kiirendusdüüsi värki lähen vaatama
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Sain asja korda. Tuli välja, et küünlad olid mittetööhimulised. Tegu oli uute Denzo küünaldega ja sõidetud nendega alla 200km , muidu kui alguses peale panin töötasid normaalselt. Praegu aga võtsin oma autopargist kasutatud(vähe) küünlad ja käivitub poolest pöördest.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Viga ei ole küünaldes. Küünlad on tagajärg.
Vaata kuskil on see küünalde värviline tabel ja seal küünla iseloomu järgi viga kirjas.
C
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

väljanägemine selline, et tahmased ja hambaharjaga lööb puhtaks.
keerasin küünla välja ja hoidsin vastu plokikaant, keerati võtit ja säde oli imetilluke ning mitte elektroodi vahel vaid lõi kuhugi sissepoole. proovisin teisi(need mis nüüd peal) need särtsusid kenasti.
tegin väikese sõidu kah ja kütust läks linnas 10l 100km
enne 20l 100km

võibolla olid mingid praak või ebasobivad.
muidugi on ka võimalus, et mingi konkreetne jama rikub küünlaid aga mis ei kujuta ette. süüde on paigas ja karbuss ka klapid just remonditud ja benakulu ka nüüd normis.
m
miq
Foorumi kasutaja
Postitusi: 122
Liitunud: 08 Dets 2002 19:24
Asukoht: Läänemaa
Autod: 2106&2121

Postitus Postitas miq »

kui külmast peast käivitama lähen, siis tõmban toore täitsa välja.käima ära läheb, siis kuskile poole peale sisse tagasi, sest täiesti välja tõmmatuna sureb kohe välja aga samas küünlaid märjaks ei löö.ja toorega sõidan nii tunde järgi, st. et nii kuidas mootor töötab jne. selle järgi siis lükkan maha. :P
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Hmmm...mul nii, et külmast peast tuleb ikka toores poolde vinna tõmmata ning siis veic soojeneb...ning kui kiire ja vaja kohe sõitu, et ei jõua soojendada, siis alguses selline ''poodu kraaks'', kuid kui pedaal põhjas hoida, siis nagu ''tõmbaks'' end käima ning probleeme rohkem pole...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Nüüd siis juba pikemalt sõidetud ja tulemus selline, et ma panin oma küünalde ostuga puusse Denso küünlad 4tk. 100.- andsid umbes 150 km sõidu peale otsad. Vahetasin ära GM küünalde vastu ja täna kontrollisin korras - helepruunikad.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Esialgne postitaja robi
Nüüd siis juba pikemalt sõidetud ja tulemus selline, et ma panin oma küünalde ostuga puusse Denso küünlad 4tk. 100.- andsid umbes 150 km sõidu peale otsad. Vahetasin ära GM küünalde vastu ja täna kontrollisin korras - helepruunikad.
helepruun viitab pigem rikkale segule :rolleyes (noorte vihaste meeste autodel ongi segu rikas, süüde varajane :D)
õige värvus oleks hallikas
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Õige värvus helepruun või hallikaspruun. Pruun ikka tähtsamal kohal.
C
Vasta