Esimeste rattakoobastega oli tööd tagumistega võrreldes tunduvalt rohkem.
Nood sisaldasid igasuguseid asju: õli, tolmu, paakunud pori ja mida kõike veel. Mootoripesuvedelik seda aegade jooksul kogunenud saasta lahti ei suutnud leotada. Siis polnudki muud kui et pintsel ühte kätte, lahustitops teise kätte ja hakkasin neid sammhaaval puhtaks pesema.
Õlise kõntsakihi alt tuli juhipoolsest rattakoopast niisugune asi välja:
- IMG_9621.JPG (266.07 KiB) Vaadatud 10216 korda
Ilmselt mingil põhjusel oli pandud poolraamile "lapp" peale. Oli see põhjus rooste või hoopis avarii, ei oska öelda.
Kuigi tiivad said pealtpoolt epokrundiga kaetud ja muud krunti ka peale, tuleks sama asi seestpoolt ka teha. See on selline tavapärane ütlus et niiskus tungib autosse väljaspoolt, aga roostetama hakkab auto seestpoolt väljapoole. Seepärast saigi organiseeritud akutrell, taldlihvija, erineva mõõduga traat- ja lihvkettaid ning püüdsin seda roostet kätte saada nii palju kui ma vähegi ligi pääsesin nendele pindadele.
Tundus et neid esitiibasid polnud mitte keegi peale vahetamist seestpoolt mingi ainega töödelnud. Ainuke, mis oli, oli õhuke krundikiht.
Kõige paremad need pildid välja ei tulnud sest et rattakoopas oli suht kitsavõitu, ütleme nii.
Juhipoolne esitiib seest- ja eestpoolt:
- IMG_9622.JPG (100.93 KiB) Vaadatud 10216 korda
Uksepoolne osa:
- IMG_9623.JPG (76.41 KiB) Vaadatud 10216 korda
Parempoolne esitiib seest- ja eestpoolt:
- IMG_9624.JPG (101.97 KiB) Vaadatud 10216 korda
Sama tiib ukse juurest:
- IMG_9625.JPG (64.06 KiB) Vaadatud 10216 korda
Kui rooste laias laastus maha lihvitud, läks tiibade sisepindadele niisugune roostemuundur peale:
- IMG_9627.JPG (122.42 KiB) Vaadatud 10216 korda
Haiseb päris korralikult. See asi tahab lõpliku läbikuivamiseni saada aega kuni 16 tundi. Siis peale pindade karestamist võib peale lasta kas krunti, kivikaitset või mastiksit vms.
Nagu piltidelt näha, on mootoriruumis ka natuke midagi tehtud:
- IMG_9628.JPG (139.27 KiB) Vaadatud 10216 korda
Katmine oli see kõige ajakulukam töö. Kõik need voolikud ja torud ja kuratteabmisveelkõik.
Läbivat roostet õnneks polnud, aga need igasugused nurgatagused ja nende roostest puhastamine oli paras närvikulu.
Lanzeroonidel said haljaks puhastatud kohad omale samuti kihi roostemuundurit peale. Mõne pildi pealt on näha et see reageerimisprotsess hakkas juba vaikselt peale:
- IMG_9629.JPG (129.85 KiB) Vaadatud 10216 korda
- IMG_9630.JPG (132.78 KiB) Vaadatud 10216 korda