Kuidas teha kindlaks kolvirõngaste olukord, kui ploki kaan on maas?
Kuidas teha kindlaks kolvirõngaste olukord, kui ploki kaan on maas?
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Kuidas teha kindlaks kolvirõngaste olukord, kui ploki kaan on maas?
Probleem selles, et võtsin mootori lahti, kuna oli üle aasta seisnud ja ei teadnud olukorda. Alguses proovides tööle ei läinud, starteri juhe oli korralikult kinnitamata ja veel mõned asjad.
Nüüd kus mootor lahti (plokikaan maas ja ka õli radikas), ja nähtud et olukord normaalne tekkis küsimus, et kuidas teha kindlaks et kolvirõngad korras?
Kuulsin et pannakse petrooliumi kolbide peale ja vaadatakse kui palju läbi tuleb.
Andke nõu.
Nüüd kus mootor lahti (plokikaan maas ja ka õli radikas), ja nähtud et olukord normaalne tekkis küsimus, et kuidas teha kindlaks et kolvirõngad korras?
Kuulsin et pannakse petrooliumi kolbide peale ja vaadatakse kui palju läbi tuleb.
Andke nõu.
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Lada? Õliradikas? Möhh? Kus selline asi paikneb?Esialgne postitaja Valdz
Nüüd kus mootor lahti . . . ja ka õli radikas
Üldiselt peaks kaema kui suur kulumisrant silindri ülaservas on ja kui vabalt kolb silindris on. Ning ka seda, et erilist paisumispilu rõngaste vahel ei paistaks. Petrooli läbiimbumist on vist küll suht raske hinnata. Lihtsam oleks olnud koos mootoril kompressiooni mõõta.
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Esialgne postitaja jeejeema arvan, et tal on tegemist Fiat Argenta 2.0 mootoriga;) on mul õigus????Esialgne postitaja LaadaLada? Õliradikas? Möhh? Kus selline asi paikneb?Esialgne postitaja Valdz
Nüüd kus mootor lahti . . . ja ka õli radikas
Sul on õigus jah:D
Kui mootor juba nii lahti, siis vaheta need rõngad igaks juhuks ära ja rahu maa peal.
Seda ma nüüd küll teha ei taha. Siis pean väntvõlli torkima hakkama, kepsud, saaled maha võtma = mootorit kunagi enam samasse asendisse kokku ei saa => kulub kiiremini ja siis viska minema.
Kulumisranti pole (õnneks), kergelt karedust tunda lihtsalt, seal kuhu kolb(rõngas) ei jõua. Pilu ka näha polnud.
Kas kui petrooli asemel panna hoopis mõnda vedelat õli?
Üks targemaid jutte siin foorumis:sein.
Seda ma nüüd küll teha ei taha. Siis pean väntvõlli torkima hakkama, kepsud, saaled maha võtma = mootorit kunagi enam samasse asendisse kokku ei saa => kulub kiiremini ja siis viska minema.
Räägi, siis mis seal niiväga paigast nihkub, ma arvan, et peale minu tahavad seda teada ka teised lugejad
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Kõige odavam ja käepärasem on punane ahjuküte.Olen sellega testinud nii klappide olukorda(kallates seda sisse kollektoritest),kui ka kolvigrupi olukorra testimiseks.Kuid kolvigruppi testimisel olen suutnud määrata vaid purunenud rõngaid ja kolbe.Üldist kulumisastet määran ikka randi järgi ja kolvi loksumist hinnates.Kui mootor juba pealt lahti ja erilist ranti pole ning mootor oma tarbeks,siis oleks mõtekas kasvõi igaks juhuks uued rõngad panna.
Saaled ja pukid tuleb kindlasti panna oma vanadele kohtadele tagasi ja kui on saaledel ka juba kulunud,siis vahetada ka saaled.Muide Argentale peaksid Lada saaled sobima.Ainult kepsusaaledele tuleb õlituse jaoks 2 auku puurida.
Saaled ja pukid tuleb kindlasti panna oma vanadele kohtadele tagasi ja kui on saaledel ka juba kulunud,siis vahetada ka saaled.Muide Argentale peaksid Lada saaled sobima.Ainult kepsusaaledele tuleb õlituse jaoks 2 auku puurida.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Tänud Ardi, proovin ahjuküttega. Lada saalesid ei julge panna, igaksjuhuks, tellin parem Argenta omad.
Kuna mootor on ennast sisse töötanud, ja ma pole kindel et suudan saaled ja pukid TÄPSELT oma kohale panna. Tuttav autoremondi tyyp ütles, et ei tasu niisama igaksjuhuks neid vahetada. Nii ma olen kuulnud ka teiste käest.
Panen mootori pukkide peal tööle, kui kompressioon madal, siis võtan lahti ja vahetan ära.
Ära nüüd pead lõhki peksa!;)Esialgne postitaja sigleÜks targemaid jutte siin foorumis:sein.
Seda ma nüüd küll teha ei taha. Siis pean väntvõlli torkima hakkama, kepsud, saaled maha võtma = mootorit kunagi enam samasse asendisse kokku ei saa => kulub kiiremini ja siis viska minema.
Räägi, siis mis seal niiväga paigast nihkub, ma arvan, et peale minu tahavad seda teada ka teised lugejad
Kuna mootor on ennast sisse töötanud, ja ma pole kindel et suudan saaled ja pukid TÄPSELT oma kohale panna. Tuttav autoremondi tyyp ütles, et ei tasu niisama igaksjuhuks neid vahetada. Nii ma olen kuulnud ka teiste käest.
Panen mootori pukkide peal tööle, kui kompressioon madal, siis võtan lahti ja vahetan ära.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Kuisaalesid vaatama hakkad siis kärniga lööd iga alumise otsa peale tärni. Esimesele 1 teisele 2 kol...jne. Siis lahti ja olukord selge. Kokkupannes neid lihtsalt ei saa mitte täpselt panna. Nad on poltide peal nii täini et lähevad ise paika.
Üks soovitus vähemat kvaliteeti nõudvale juhile.
Kui saaled pole väga kulunud ja tagasi paned võid saalede alla panna hõbepaberit. Iga puki mis kinni keerad proovid vända liikuvust. Kui käsitsi ei jaksa enam keerata pane õhem paber alla ja proovi jälle. Nii kompenseerid kulumist.
Üks soovitus vähemat kvaliteeti nõudvale juhile.
Kui saaled pole väga kulunud ja tagasi paned võid saalede alla panna hõbepaberit. Iga puki mis kinni keerad proovid vända liikuvust. Kui käsitsi ei jaksa enam keerata pane õhem paber alla ja proovi jälle. Nii kompenseerid kulumist.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
No saalel on peal selline alumiiniumi värvi kiht. Sellel ei tohi olla eriti tugevaid kraapsusi ja ta peab katma kogu pinda. Vanal saalel hakkavd juba teistvärvi plekid paistma. Vahetasin oma Volvol saalesi ja seal oli juba tükati kollane. See vist krunt enne Raua algust. See ikka väga läbi juba.
Tegelikult ei maksa saaled rõõgatut hinda. Kui mingi kahtlus on siis näita kellelegi.
Raamatus "sõiduautode remont" ......Liudade tööpindadel ei tohi olla sööbeid, murenemist ega abrasiivosakesi. Tööpind võib olla tume. Liuad peavad minema pesasse pinguga, et oleks tagatud hea soojajuhtivus. Lõdvad liuad asendatakse........
Laagriliud=rahvakeeli saale.
Tegelikult ei maksa saaled rõõgatut hinda. Kui mingi kahtlus on siis näita kellelegi.
Raamatus "sõiduautode remont" ......Liudade tööpindadel ei tohi olla sööbeid, murenemist ega abrasiivosakesi. Tööpind võib olla tume. Liuad peavad minema pesasse pinguga, et oleks tagatud hea soojajuhtivus. Lõdvad liuad asendatakse........
Laagriliud=rahvakeeli saale.
C
-
hhellzix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 50
- Liitunud: 16 Mai 2003 13:08
- Asukoht: Lõuna Läänemaa
- Autod: 85a. 21061
Kuidas saab olla saalel hea sooja juhitavus kui sinna vahele hõbepaberit topitakse. Sooja juhtivus kahaneb päris tublisti.Kui mootorit omale teha siis ikka uued saaled.Müügiks võib küll nii teha.Aga tuleb kuhugi kaugele ja võõrale müüa.See paberi varjant ca 30...50 000km kõige rohkem.Läbi kogetud teema
-
lLembit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 7
- Liitunud: 01 Juul 2010 15:55
- Asukoht: Tln
- Autod: Oman Ladat ja tema kohta käivat informatsiooni
No tramaivõi.Esialgne postitaja motamees
Kui saaled pole väga kulunud ja tagasi paned võid saalede alla panna hõbepaberit.
Kes ise oma mootorisse hõbepaberit sisse paneb on ikka LOLL küll.

Samamoodi ärge remontige Fiat'i mootorit Lada juppidega. Sedasi on tulemuseks ehe porno ja mootoriga ei ole perfomance mõttes enam midagi teha.
See hinnavahe ei tasu ennast ära.
Kui mootori lahti võtad, siis vahetad ära kõik saaled, rõngad, tihendid. Kui seda raha ei ole, siis ära kisu mootorit lahti.
VFTS
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Hõbepaberi variandi ees kirjas ju et vähem kvaliteeti nõudvale juhile. Igaljuhul parem variant kui mittemidagi. Ja poolik töö on samaväärne.
Saaled istuvad ilma igasuguse töötluseta paika. Paned ja ongi nii. Ainult mõõt peab õige olema.
See oli vanasti kui valati ise liudasid pabiidiga. Valati kiht peale ja siis hakati hõõritsaga kraapima. Pandi külge ja tiir peale. Uuesti lahti ja mustad kohad hõõritsaga välja. See toimus senikaua kuni poldid sai täitsa kinni keerata ja kinni ei pookinud.
Saaled istuvad ilma igasuguse töötluseta paika. Paned ja ongi nii. Ainult mõõt peab õige olema.
See oli vanasti kui valati ise liudasid pabiidiga. Valati kiht peale ja siis hakati hõõritsaga kraapima. Pandi külge ja tiir peale. Uuesti lahti ja mustad kohad hõõritsaga välja. See toimus senikaua kuni poldid sai täitsa kinni keerata ja kinni ei pookinud.
C