Kuidas teha kindlaks kolvirõngaste olukord, kui ploki kaan on maas?

Kuidas teha kindlaks kolvirõngaste olukord, kui ploki kaan on maas?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Kuidas teha kindlaks kolvirõngaste olukord, kui ploki kaan on maas?

Postitus Postitas Valdz »

Probleem selles, et võtsin mootori lahti, kuna oli üle aasta seisnud ja ei teadnud olukorda. Alguses proovides tööle ei läinud, starteri juhe oli korralikult kinnitamata ja veel mõned asjad.

Nüüd kus mootor lahti (plokikaan maas ja ka õli radikas), ja nähtud et olukord normaalne tekkis küsimus, et kuidas teha kindlaks et kolvirõngad korras?

Kuulsin et pannakse petrooliumi kolbide peale ja vaadatakse kui palju läbi tuleb.
Andke nõu.
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Esialgne postitaja Valdz


Nüüd kus mootor lahti . . . ja ka õli radikas
Lada? Õliradikas? Möhh? Kus selline asi paikneb?


Üldiselt peaks kaema kui suur kulumisrant silindri ülaservas on ja kui vabalt kolb silindris on. Ning ka seda, et erilist paisumispilu rõngaste vahel ei paistaks. Petrooli läbiimbumist on vist küll suht raske hinnata. Lihtsam oleks olnud koos mootoril kompressiooni mõõta.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kolvirõngaid küll petrooliga ei kontrollita. See läheb sealt kolinal läbi.
Eks jah tuleb vaadata kulumisranti ja rõngapilusid kui näha on. Silindrit saab veel vaadata spets sisemõõtjaga (ovaalsust). Rõnga lukupilu ei tohtinud olla üle 3mm(vist) Siis mootor vajab remonti.
C
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Kui mootor juba nii lahti, siis vaheta need rõngad igaks juhuks ära ja rahu maa peal.
j
jeejee
Foorumi kasutaja
Postitusi: 371
Liitunud: 14 Jaan 2003 21:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 21051

Postitus Postitas jeejee »

Esialgne postitaja Laada
Esialgne postitaja Valdz


Nüüd kus mootor lahti . . . ja ka õli radikas
Lada? Õliradikas? Möhh? Kus selline asi paikneb?

ma arvan, et tal on tegemist Fiat Argenta 2.0 mootoriga;) on mul õigus????
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

Esialgne postitaja Valdz

Kuulsin et pannakse petrooliumi kolbide peale ja vaadatakse kui palju läbi tuleb.
Andke nõu.

petrooliumiga kontrollitakse ikka klappide pidavust. !!!:lol
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Esialgne postitaja jeejee
Esialgne postitaja Laada
Esialgne postitaja Valdz


Nüüd kus mootor lahti . . . ja ka õli radikas
Lada? Õliradikas? Möhh? Kus selline asi paikneb?

ma arvan, et tal on tegemist Fiat Argenta 2.0 mootoriga;) on mul õigus????

Sul on õigus jah:D


Kui mootor juba nii lahti, siis vaheta need rõngad igaks juhuks ära ja rahu maa peal.

Seda ma nüüd küll teha ei taha. Siis pean väntvõlli torkima hakkama, kepsud, saaled maha võtma = mootorit kunagi enam samasse asendisse kokku ei saa => kulub kiiremini ja siis viska minema.


Kulumisranti pole (õnneks), kergelt karedust tunda lihtsalt, seal kuhu kolb(rõngas) ei jõua. Pilu ka näha polnud.

Kas kui petrooli asemel panna hoopis mõnda vedelat õli?
s
sigle
Suletud kasutaja
Postitusi: 159
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas sigle »


Seda ma nüüd küll teha ei taha. Siis pean väntvõlli torkima hakkama, kepsud, saaled maha võtma = mootorit kunagi enam samasse asendisse kokku ei saa => kulub kiiremini ja siis viska minema.
Üks targemaid jutte siin foorumis:sein.
Räägi, siis mis seal niiväga paigast nihkub, ma arvan, et peale minu tahavad seda teada ka teised lugejad
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kõige odavam ja käepärasem on punane ahjuküte.Olen sellega testinud nii klappide olukorda(kallates seda sisse kollektoritest),kui ka kolvigrupi olukorra testimiseks.Kuid kolvigruppi testimisel olen suutnud määrata vaid purunenud rõngaid ja kolbe.Üldist kulumisastet määran ikka randi järgi ja kolvi loksumist hinnates.Kui mootor juba pealt lahti ja erilist ranti pole ning mootor oma tarbeks,siis oleks mõtekas kasvõi igaks juhuks uued rõngad panna.
Saaled ja pukid tuleb kindlasti panna oma vanadele kohtadele tagasi ja kui on saaledel ka juba kulunud,siis vahetada ka saaled.Muide Argentale peaksid Lada saaled sobima.Ainult kepsusaaledele tuleb õlituse jaoks 2 auku puurida.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Tänud Ardi, proovin ahjuküttega. Lada saalesid ei julge panna, igaksjuhuks, tellin parem Argenta omad.
Esialgne postitaja sigle

Seda ma nüüd küll teha ei taha. Siis pean väntvõlli torkima hakkama, kepsud, saaled maha võtma = mootorit kunagi enam samasse asendisse kokku ei saa => kulub kiiremini ja siis viska minema.
Üks targemaid jutte siin foorumis:sein.
Räägi, siis mis seal niiväga paigast nihkub, ma arvan, et peale minu tahavad seda teada ka teised lugejad
Ära nüüd pead lõhki peksa!;)
Kuna mootor on ennast sisse töötanud, ja ma pole kindel et suudan saaled ja pukid TÄPSELT oma kohale panna. Tuttav autoremondi tyyp ütles, et ei tasu niisama igaksjuhuks neid vahetada. Nii ma olen kuulnud ka teiste käest.

Panen mootori pukkide peal tööle, kui kompressioon madal, siis võtan lahti ja vahetan ära.
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Kui saalesid ja kepsu kaasi ise ei suuda TÄPSELT(miks küll?) omale kohale tagasi panna on kasulikum remondi tegemisest hoiduda või lasta seda asjatundjal teha.
PS. Muid variante ja kompromisse sel puhul pole.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kuisaalesid vaatama hakkad siis kärniga lööd iga alumise otsa peale tärni. Esimesele 1 teisele 2 kol...jne. Siis lahti ja olukord selge. Kokkupannes neid lihtsalt ei saa mitte täpselt panna. Nad on poltide peal nii täini et lähevad ise paika.
Üks soovitus vähemat kvaliteeti nõudvale juhile.
Kui saaled pole väga kulunud ja tagasi paned võid saalede alla panna hõbepaberit. Iga puki mis kinni keerad proovid vända liikuvust. Kui käsitsi ei jaksa enam keerata pane õhem paber alla ja proovi jälle. Nii kompenseerid kulumist.
C
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Tänud motamees, niisuguse asja peale küll ise ei tule. Kuna esimene mootor mis lahti võetud, siis pole eriti tark. Aga enne targaks ei saa kui ise ei tee.

Kuidas aru saada, et saaled on kulunud?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

No saalel on peal selline alumiiniumi värvi kiht. Sellel ei tohi olla eriti tugevaid kraapsusi ja ta peab katma kogu pinda. Vanal saalel hakkavd juba teistvärvi plekid paistma. Vahetasin oma Volvol saalesi ja seal oli juba tükati kollane. See vist krunt enne Raua algust. See ikka väga läbi juba.
Tegelikult ei maksa saaled rõõgatut hinda. Kui mingi kahtlus on siis näita kellelegi.
Raamatus "sõiduautode remont" ......Liudade tööpindadel ei tohi olla sööbeid, murenemist ega abrasiivosakesi. Tööpind võib olla tume. Liuad peavad minema pesasse pinguga, et oleks tagatud hea soojajuhtivus. Lõdvad liuad asendatakse........
Laagriliud=rahvakeeli saale.
C
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Ma nüüd täpselt ei tea kuidas saaledega on, aga kui ma endal mootorit kokku panin ja saalepakid silindritega sassi ajasin siis mul erilist probleemi ei olnud. Nii kui ühe silindriga valesti panid, enam vänt ringi ei käinud.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Saalede pukid on jah individuaalselt töödeldud. Ja väga täpselt. Parematel asjadel on isegi täpsuse huvides need ühes tükis valmis tehtud/töödeldud Ja siis erimenetlusega murtakse kaheks tükiks. Siis on asi nii täpne et ükski teine sinna ei istu.
Sellepärast tulebki nad alati ära märgistada.
C
h
hellzix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 16 Mai 2003 13:08
Asukoht: Lõuna Läänemaa
Autod: 85a. 21061

Postitus Postitas hellzix »

Kuidas saab olla saalel hea sooja juhitavus kui sinna vahele hõbepaberit topitakse. Sooja juhtivus kahaneb päris tublisti.Kui mootorit omale teha siis ikka uued saaled.Müügiks võib küll nii teha.Aga tuleb kuhugi kaugele ja võõrale müüa.See paberi varjant ca 30...50 000km kõige rohkem.Läbi kogetud teema:cool:
Sinu jaoks on see ainult Ziguli.
NEEGER

http://www.isms.ee/in.php?id=sly
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Olen kuulnud et uued saaled ei lähe kohe sinna asemele, et tuleb proovida ja viilida ja uuesti proovida jne. Kas see jutt on õige?
l
Lembit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Juul 2010 15:55
Asukoht: Tln
Autod: Oman Ladat ja tema kohta käivat informatsiooni

Postitus Postitas Lembit »

Esialgne postitaja motamees
Kui saaled pole väga kulunud ja tagasi paned võid saalede alla panna hõbepaberit.
No tramaivõi.
Kes ise oma mootorisse hõbepaberit sisse paneb on ikka LOLL küll. :sein
Samamoodi ärge remontige Fiat'i mootorit Lada juppidega. Sedasi on tulemuseks ehe porno ja mootoriga ei ole perfomance mõttes enam midagi teha.
See hinnavahe ei tasu ennast ära.
Kui mootori lahti võtad, siis vahetad ära kõik saaled, rõngad, tihendid. Kui seda raha ei ole, siis ära kisu mootorit lahti.
VFTS
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Hõbepaberi variandi ees kirjas ju et vähem kvaliteeti nõudvale juhile. Igaljuhul parem variant kui mittemidagi. Ja poolik töö on samaväärne.

Saaled istuvad ilma igasuguse töötluseta paika. Paned ja ongi nii. Ainult mõõt peab õige olema.

See oli vanasti kui valati ise liudasid pabiidiga. Valati kiht peale ja siis hakati hõõritsaga kraapima. Pandi külge ja tiir peale. Uuesti lahti ja mustad kohad hõõritsaga välja. See toimus senikaua kuni poldid sai täitsa kinni keerata ja kinni ei pookinud.
C
Vasta