Amordid ja vedrud Ladale?

Amordid ja vedrud Ladale?

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1086
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

kolese märgistusega on jah tugevamad vedrud, aga suvalistest poodidest neid ei saa, ei tea isegi kust saab kuna pole veel vaja. bilsud maksavad kuskil 3000 tk jooks 12k (foorumikaaslased on ka 8k jooksu saanud).
Kasutaja avatar
Jonx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1409
Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
Asukoht: Kärdla
Autod: 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Jonx »

Kui ei taha siis ei ole mõtet ka aretada. :) Seda vedrude keerude teemat on siin lahatud ja lahatud maa ja ilm. Seda on ka järgi proovitud. Ei uskunud ka mina, et nii ei saa sõita ja amordid on varsti läbi. Pidin ise proovima. Tulemus oli see, et eest võtsin maha 2,5 keerdu, tagant 2 keerdu. Panin niva kyb gaasiamordid. Auto on kyll väga madal ja jäik. Kuid paraku sõita on sitt, eriti praegusel ajal kui lumelöga on kõikjal. Ja jäikus on saavutatud sellega, et eest kannab praegu ülemise õõtsa kummipuhvri peal. Teoreetiliselt võiks selle vedru üldse ära võtta.

Üle 30 on linnavahel suht raske sõita, kui on natuke auke tees või lainetab tee. Sõidan nagu puuvankriga. Ja minu kilometraas on olnud nende kyb gaasikatega u 500-600 km ja nad on omadega läbi.

Praegu mõtlen taas uutele korralikele õiges mõõdus vedrudele ja heale amordile. Seda keerdude maha võtmist ei soovita küll kellelegi.

PS! Talvisel ajal on mul auto nii madal et mootori ruum on seest lund täis koguaeg. Karterikaitse on maast alla 10 cm. See kaitse plekk mis veel on, see on üldse ära keerdunud mõne natuke kõrgema kivi kaasabil.

Ja mis mu jutu mõte oli: Kui madalust tahta siis peaks ka jaksama sellesse korralikult investeerida. Muidu ei ole asjal mõtet. Viimane lause oma kogemuste põhjal kuna ei uskunud ei kasutaja bergi ega ka zajetsi juttu. Nyyd on endal ka praktiline kogemus ja enam sellist viga ei tee
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
e
etz27
Foorumi kasutaja
Postitusi: 293
Liitunud: 24 Sept 2006 21:12
Asukoht: pärnu
Autod: 21063
Kontakt:

Postitus Postitas etz27 »

selge
no see on õige et kui teha siis ika korralikult

palju umbakaudu lada originaal amordid maksavad ka
Kasutaja avatar
Jonx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1409
Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
Asukoht: Kärdla
Autod: 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Jonx »

Autoturul olen näinud 180 eek tükk veneoma ja 225 eek tükk saksa oma. Mujal autopoodides KYB õli amort on 300 eek ja KYB gaasikas 350 eek. Minul need viimased
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
e
etz27
Foorumi kasutaja
Postitusi: 293
Liitunud: 24 Sept 2006 21:12
Asukoht: pärnu
Autod: 21063
Kontakt:

Postitus Postitas etz27 »

kuy gaasikad panna
ilma vedrusi maha lõikamata kas nad peavad siis kauem vastu
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Algselt postitas: etz27
kuy gaasikad panna
ilma vedrusi maha lõikamata kas nad peavad siis kauem vastu
Loogiline ju?! Amordid on arvestatud kindlale töökäigule, mille määrab, kui kõrgele-madalale kere silla suhtes liigub. Mingeid vanu räsitud, erinevalt pehmekssõidetud ja poolekslõigutud vedrusid ei tasu küll alla aretada, kui nelja uue vedru hind on ~1 uue gaasika või kahe vene õliamordi oma...
Muidugi, kui ainult efekti pärast madaldust vaja on, võib ju vanu amorte hunnikutes kokku ajada ja neid siis vahetada kui lekkima hakkavad.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
e
etz27
Foorumi kasutaja
Postitusi: 293
Liitunud: 24 Sept 2006 21:12
Asukoht: pärnu
Autod: 21063
Kontakt:

Postitus Postitas etz27 »

selge et kui vajaks madaldust ja jäikust siis ajada vanu amorte kokku ja neid kasutada
muidu täitsa piisab kyb gaasikatest ning uued vedrud ka siis vaja panna ?
OT: kellegil pakkuda pole soodsalt tervet ringi vedrusi või gaasikaid ;)
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Mahno »

etz, sa vist ei saanud aru. Vanad ja lekkivad amordid on mõttetu nähtus, sest nad ei tööta st ei summuta võnkeid.

Kui sa autot tahad madalaks ja jäigaks ajada ja kui me eeldame et sa ei tee seda puhtast masohismist, siis kõlab nagu sa tahaksid kiiremini sõita ja seda just kurvilisel teel. Sellistes tingimustes peavad olema head amordid, sest hüppav ratas pole eriti sageli kontaktis teepinnaga ja seetõttu pole ka pidamist.

Ehk siis kui mina peaks valima kas madal auto või heade amortidega auto, siis ma valiks korras amordid :)
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Algselt postitas: etz27
selge et kui vajaks madaldust ja jäikust siis ajada vanu amorte kokku ja neid kasutada
Eem... kuna amordid on vanad, siis mingeid erilisi kasutatavaid sõiduomadusi vist ei saa... peale silmailu - soovitasingi, et kui AINULT efekti taga ajad, mingit praktilist asja siit vist ikkagi ei saa:puzzled Lihtsalt sul endal parem, saad odavalt elutarkused kätte, mitte ei lenda see 1400.- kohe vastu taevast, kui uued KYB-d ostad ja need kiirelt ära peaksid lagunema:P

muidu täitsa piisab kyb gaasikatest ning uued vedrud ka siis vaja panna ?


Vot ma ei tea kui spordipoiss sa oled... Tänavasõidul on nad head mugavad- ühel tuttaval on ja kiidab küll. Tal korralikud lõikamata vedrud ka seal komplektis. Harrastustasemel vigursõite tehes - ka kindlasti parem kui vanad õlised venekad. Mingid superjäigad ega ülisportlikud nad ju pole - hinnaklasski peaks ju selle mõtte välistama.

Aga jah, tänavale piisab nendest gaasidest ja et kõik oleks ti-top, võiks kohe need uued vedrud ka juurde osta;)

--------------------------------------------------------------------
Kas keegi pole uurinud, nagu Logman soovitas, mõnda amortide kataloogi? Kui oleks leida mõni lühem sarnaste või ümbertehtavate kinnitustega jäigem amort nii ette kui taha, mis poleks ka väga kallis, oleks see teema ju end ammendanud!
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Ühesõnaga kui tahad autot madalamaks lasta, siis vedrud lühemaks ja vastava töökäiguga amordid. Mitte, et ainult lõikad vedrusid lühemaks.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
juss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 171
Liitunud: 07 Jaan 2008 19:14
Asukoht: põlva
Autod: 2106/2101/2X21011/VTR1000(streetfighter)

Postitus Postitas juss »

Sai enda 06-le pandud alla ring niiva amorte aga vedrud jätsin originaalid kuna jalg mahub ilusti koopaääre ja kummi vahele (13 täiskõrged) Auto läbisõit muidu 35t nii, et vedrud pole veel vajunud.

Ja milline oli üllatus kui sõitsin kruusal!? See oli mu parim kogemus lada roolis, sest otsisin ma ülese kõik augud mis ma leidsin ja sõitsin neist läbi ja aru küll ei saanud kas oli auk või ei olnud, kiirus oli 100+ ja teelpüsivus oli täiest võrreldav esiveolisega!! Ja linnas üle magava politsei sõites ei ole vaja jalga pedaalilt tõsta, sest esitsa on nii hea, et ei saa aru kas olen juba üle sõitnud aga tagaots ilma kaasreisijateta natuke jäigavõitu. Aga ,et tagaotsa saada samaheaks kui esiotsa siis ilmselt peab sõitma koguaeg raskus pagassis.
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

Algselt postitas: juss
kiirus oli 100+ ja teelpüsivus oli täiest võrreldav esiveolisega!!
Oo see on nüüd küll tase kui on nagu mõnel esiveolisel. Mis näitaja see esiveolise teel käitumine on eitea ? Tagaveoline on ikka kõvasti etem esiveolisest nii või naa millegi sellisega nagu esiveoline küll ei tasu võrrelda. Loodame ,et saad ikka esiveolisest paremaks oma 06-e
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: ruudi
... Tagaveoline on ikka kõvasti etem esiveolisest nii või naa millegi sellisega nagu esiveoline küll ei tasu võrrelda. Loodame ,et saad ikka esiveolisest paremaks oma 06-e
rrrr:wow
aga teeme katse.
korraldame varsti midagi laitses siis ringiaegadest vaatame?
oled tulemas, et oma väidet kaitsta?
lihtne asi - teeme rajal paar ringi ja kellel parem aeg tuleb..

PS
maantee- ja üldse asfaldisõidul eelistan ka ise tagaveolist..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

Aga miks just kruusal ? Seal on esiveol eelis. Mitte ,et võimatu oleks seal tagaveoga kiirem olla aga mul jääb sõiduoskusest väheks. Prooviks asfaldil ja siis oleks ka vaja enamvähem võrdseid autosid. Palju näiteks teie samara ringiaeg on Tabasalu kardirajal lendstardiga ?
Oma postitusega ei pidanud ma ega ka juss silmas seda kui kiiresti saab esi või tagaveoga ajapeale sõita vaid mis tunne on roolis olla. Esiveoga on mul küll koguaeg kurvis selline tunne ,et ei keera kurvi välja ja kohe kohe läheb otse. Tagaveolise ladaga esineb seda ka kuna seegi on alajuhitav kuid siiski mitte nii hullusti.

[Muudetud: 9-5-2007 ruudi]
Kasutaja avatar
juss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 171
Liitunud: 07 Jaan 2008 19:14
Asukoht: põlva
Autod: 2106/2101/2X21011/VTR1000(streetfighter)

Postitus Postitas juss »

Ma mütlesin normaal sõitu kruusal mitte kiiruskatse oludes!!
Ja see, et kruusal on esiveoline alajuhitav näitab väheseid sõiduoskusi või väheseid kogemusi esiveolistega!?
Kasutaja avatar
corrado
Foorumi kasutaja
Postitusi: 805
Liitunud: 27 Veebr 2006 08:28

Postitus Postitas corrado »

Kui võtta esivedrudest mingi 1 - 1.5 keerdu maha, siis kui madalale asi jääks ja kas oleks vaja uusi amorte või nii väikse vahe puhul pole tähtis?
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: corrado
Kui võtta esivedrudest mingi 1 - 1.5 keerdu maha, siis kui madalale asi jääks ja kas oleks vaja uusi amorte või nii väikse vahe puhul pole tähtis?
Minu autol on 1,5 keerdu eest maas.Oleks pidand võtma 2 keerdu ,siis oleks paras.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
corrado
Foorumi kasutaja
Postitusi: 805
Liitunud: 27 Veebr 2006 08:28

Postitus Postitas corrado »

hmm, ma ei taha ka väga palju võtta igaks juhuks, tahaks lihtsalt et auto oleks nagu proportsioonis, tagarattad on isegi äärega koopas mis mulle ei meeldi, aga kuidas amortidega on? peab panema lühemad või mitte?:puzzled
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: corrado
hmm, ma ei taha ka väga palju võtta igaks juhuks, tahaks lihtsalt et auto oleks nagu proportsioonis, tagarattad on isegi äärega koopas mis mulle ei meeldi, aga kuidas amortidega on? peab panema lühemad või mitte?:puzzled
Mul on autol veel kuskil 4cm eest madaldusvõimalust.
Mule ka ei meeldi kui rattad on koopas,nagu autol oleks vedrud läbi:lol.

Kui on saada lühemaid amorte siis miks mitte;)
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
corrado
Foorumi kasutaja
Postitusi: 805
Liitunud: 27 Veebr 2006 08:28

Postitus Postitas corrado »

aga siis tuleb proovida madaldada kunagi järgmine suvi, või no kui talvel garaasi sooja saab võib seal ka :D
aga tänud siis info eest
Vasta