Amordid ja vedrud Ladale?
Amordid ja vedrud Ladale?
- Jonx
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1409
- Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
- Asukoht: Kärdla
- Autod: 2101
- Kontakt:
Kui ei taha siis ei ole mõtet ka aretada.
Seda vedrude keerude teemat on siin lahatud ja lahatud maa ja ilm. Seda on ka järgi proovitud. Ei uskunud ka mina, et nii ei saa sõita ja amordid on varsti läbi. Pidin ise proovima. Tulemus oli see, et eest võtsin maha 2,5 keerdu, tagant 2 keerdu. Panin niva kyb gaasiamordid. Auto on kyll väga madal ja jäik. Kuid paraku sõita on sitt, eriti praegusel ajal kui lumelöga on kõikjal. Ja jäikus on saavutatud sellega, et eest kannab praegu ülemise õõtsa kummipuhvri peal. Teoreetiliselt võiks selle vedru üldse ära võtta.
Üle 30 on linnavahel suht raske sõita, kui on natuke auke tees või lainetab tee. Sõidan nagu puuvankriga. Ja minu kilometraas on olnud nende kyb gaasikatega u 500-600 km ja nad on omadega läbi.
Praegu mõtlen taas uutele korralikele õiges mõõdus vedrudele ja heale amordile. Seda keerdude maha võtmist ei soovita küll kellelegi.
PS! Talvisel ajal on mul auto nii madal et mootori ruum on seest lund täis koguaeg. Karterikaitse on maast alla 10 cm. See kaitse plekk mis veel on, see on üldse ära keerdunud mõne natuke kõrgema kivi kaasabil.
Ja mis mu jutu mõte oli: Kui madalust tahta siis peaks ka jaksama sellesse korralikult investeerida. Muidu ei ole asjal mõtet. Viimane lause oma kogemuste põhjal kuna ei uskunud ei kasutaja bergi ega ka zajetsi juttu. Nyyd on endal ka praktiline kogemus ja enam sellist viga ei tee

Üle 30 on linnavahel suht raske sõita, kui on natuke auke tees või lainetab tee. Sõidan nagu puuvankriga. Ja minu kilometraas on olnud nende kyb gaasikatega u 500-600 km ja nad on omadega läbi.
Praegu mõtlen taas uutele korralikele õiges mõõdus vedrudele ja heale amordile. Seda keerdude maha võtmist ei soovita küll kellelegi.
PS! Talvisel ajal on mul auto nii madal et mootori ruum on seest lund täis koguaeg. Karterikaitse on maast alla 10 cm. See kaitse plekk mis veel on, see on üldse ära keerdunud mõne natuke kõrgema kivi kaasabil.
Ja mis mu jutu mõte oli: Kui madalust tahta siis peaks ka jaksama sellesse korralikult investeerida. Muidu ei ole asjal mõtet. Viimane lause oma kogemuste põhjal kuna ei uskunud ei kasutaja bergi ega ka zajetsi juttu. Nyyd on endal ka praktiline kogemus ja enam sellist viga ei tee
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
- Jonx
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1409
- Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
- Asukoht: Kärdla
- Autod: 2101
- Kontakt:
Autoturul olen näinud 180 eek tükk veneoma ja 225 eek tükk saksa oma. Mujal autopoodides KYB õli amort on 300 eek ja KYB gaasikas 350 eek. Minul need viimased
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Loogiline ju?! Amordid on arvestatud kindlale töökäigule, mille määrab, kui kõrgele-madalale kere silla suhtes liigub. Mingeid vanu räsitud, erinevalt pehmekssõidetud ja poolekslõigutud vedrusid ei tasu küll alla aretada, kui nelja uue vedru hind on ~1 uue gaasika või kahe vene õliamordi oma...Algselt postitas: etz27
kuy gaasikad panna
ilma vedrusi maha lõikamata kas nad peavad siis kauem vastu
Muidugi, kui ainult efekti pärast madaldust vaja on, võib ju vanu amorte hunnikutes kokku ajada ja neid siis vahetada kui lekkima hakkavad.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
mMahno
- Foorumi kasutaja
etz, sa vist ei saanud aru. Vanad ja lekkivad amordid on mõttetu nähtus, sest nad ei tööta st ei summuta võnkeid.
Kui sa autot tahad madalaks ja jäigaks ajada ja kui me eeldame et sa ei tee seda puhtast masohismist, siis kõlab nagu sa tahaksid kiiremini sõita ja seda just kurvilisel teel. Sellistes tingimustes peavad olema head amordid, sest hüppav ratas pole eriti sageli kontaktis teepinnaga ja seetõttu pole ka pidamist.
Ehk siis kui mina peaks valima kas madal auto või heade amortidega auto, siis ma valiks korras amordid
Kui sa autot tahad madalaks ja jäigaks ajada ja kui me eeldame et sa ei tee seda puhtast masohismist, siis kõlab nagu sa tahaksid kiiremini sõita ja seda just kurvilisel teel. Sellistes tingimustes peavad olema head amordid, sest hüppav ratas pole eriti sageli kontaktis teepinnaga ja seetõttu pole ka pidamist.
Ehk siis kui mina peaks valima kas madal auto või heade amortidega auto, siis ma valiks korras amordid

Eem... kuna amordid on vanad, siis mingeid erilisi kasutatavaid sõiduomadusi vist ei saa... peale silmailu - soovitasingi, et kui AINULT efekti taga ajad, mingit praktilist asja siit vist ikkagi ei saa:puzzled Lihtsalt sul endal parem, saad odavalt elutarkused kätte, mitte ei lenda see 1400.- kohe vastu taevast, kui uued KYB-d ostad ja need kiirelt ära peaksid lagunema:PAlgselt postitas: etz27
selge et kui vajaks madaldust ja jäikust siis ajada vanu amorte kokku ja neid kasutada
muidu täitsa piisab kyb gaasikatest ning uued vedrud ka siis vaja panna ?
Vot ma ei tea kui spordipoiss sa oled... Tänavasõidul on nad head mugavad- ühel tuttaval on ja kiidab küll. Tal korralikud lõikamata vedrud ka seal komplektis. Harrastustasemel vigursõite tehes - ka kindlasti parem kui vanad õlised venekad. Mingid superjäigad ega ülisportlikud nad ju pole - hinnaklasski peaks ju selle mõtte välistama.
Aga jah, tänavale piisab nendest gaasidest ja et kõik oleks ti-top, võiks kohe need uued vedrud ka juurde osta;)
--------------------------------------------------------------------
Kas keegi pole uurinud, nagu Logman soovitas, mõnda amortide kataloogi? Kui oleks leida mõni lühem sarnaste või ümbertehtavate kinnitustega jäigem amort nii ette kui taha, mis poleks ka väga kallis, oleks see teema ju end ammendanud!
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- juss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 171
- Liitunud: 07 Jaan 2008 19:14
- Asukoht: põlva
- Autod: 2106/2101/2X21011/VTR1000(streetfighter)
Sai enda 06-le pandud alla ring niiva amorte aga vedrud jätsin originaalid kuna jalg mahub ilusti koopaääre ja kummi vahele (13 täiskõrged) Auto läbisõit muidu 35t nii, et vedrud pole veel vajunud.
Ja milline oli üllatus kui sõitsin kruusal!? See oli mu parim kogemus lada roolis, sest otsisin ma ülese kõik augud mis ma leidsin ja sõitsin neist läbi ja aru küll ei saanud kas oli auk või ei olnud, kiirus oli 100+ ja teelpüsivus oli täiest võrreldav esiveolisega!! Ja linnas üle magava politsei sõites ei ole vaja jalga pedaalilt tõsta, sest esitsa on nii hea, et ei saa aru kas olen juba üle sõitnud aga tagaots ilma kaasreisijateta natuke jäigavõitu. Aga ,et tagaotsa saada samaheaks kui esiotsa siis ilmselt peab sõitma koguaeg raskus pagassis.
Ja milline oli üllatus kui sõitsin kruusal!? See oli mu parim kogemus lada roolis, sest otsisin ma ülese kõik augud mis ma leidsin ja sõitsin neist läbi ja aru küll ei saanud kas oli auk või ei olnud, kiirus oli 100+ ja teelpüsivus oli täiest võrreldav esiveolisega!! Ja linnas üle magava politsei sõites ei ole vaja jalga pedaalilt tõsta, sest esitsa on nii hea, et ei saa aru kas olen juba üle sõitnud aga tagaots ilma kaasreisijateta natuke jäigavõitu. Aga ,et tagaotsa saada samaheaks kui esiotsa siis ilmselt peab sõitma koguaeg raskus pagassis.
Oo see on nüüd küll tase kui on nagu mõnel esiveolisel. Mis näitaja see esiveolise teel käitumine on eitea ? Tagaveoline on ikka kõvasti etem esiveolisest nii või naa millegi sellisega nagu esiveoline küll ei tasu võrrelda. Loodame ,et saad ikka esiveolisest paremaks oma 06-eAlgselt postitas: juss
kiirus oli 100+ ja teelpüsivus oli täiest võrreldav esiveolisega!!
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
rrrr:wowAlgselt postitas: ruudi
... Tagaveoline on ikka kõvasti etem esiveolisest nii või naa millegi sellisega nagu esiveoline küll ei tasu võrrelda. Loodame ,et saad ikka esiveolisest paremaks oma 06-e
aga teeme katse.
korraldame varsti midagi laitses siis ringiaegadest vaatame?
oled tulemas, et oma väidet kaitsta?
lihtne asi - teeme rajal paar ringi ja kellel parem aeg tuleb..
PS
maantee- ja üldse asfaldisõidul eelistan ka ise tagaveolist..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Aga miks just kruusal ? Seal on esiveol eelis. Mitte ,et võimatu oleks seal tagaveoga kiirem olla aga mul jääb sõiduoskusest väheks. Prooviks asfaldil ja siis oleks ka vaja enamvähem võrdseid autosid. Palju näiteks teie samara ringiaeg on Tabasalu kardirajal lendstardiga ?
Oma postitusega ei pidanud ma ega ka juss silmas seda kui kiiresti saab esi või tagaveoga ajapeale sõita vaid mis tunne on roolis olla. Esiveoga on mul küll koguaeg kurvis selline tunne ,et ei keera kurvi välja ja kohe kohe läheb otse. Tagaveolise ladaga esineb seda ka kuna seegi on alajuhitav kuid siiski mitte nii hullusti.
[Muudetud: 9-5-2007 ruudi]
Oma postitusega ei pidanud ma ega ka juss silmas seda kui kiiresti saab esi või tagaveoga ajapeale sõita vaid mis tunne on roolis olla. Esiveoga on mul küll koguaeg kurvis selline tunne ,et ei keera kurvi välja ja kohe kohe läheb otse. Tagaveolise ladaga esineb seda ka kuna seegi on alajuhitav kuid siiski mitte nii hullusti.
[Muudetud: 9-5-2007 ruudi]
Minu autol on 1,5 keerdu eest maas.Oleks pidand võtma 2 keerdu ,siis oleks paras.Algselt postitas: corrado
Kui võtta esivedrudest mingi 1 - 1.5 keerdu maha, siis kui madalale asi jääks ja kas oleks vaja uusi amorte või nii väikse vahe puhul pole tähtis?
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
Mul on autol veel kuskil 4cm eest madaldusvõimalust.Algselt postitas: corrado
hmm, ma ei taha ka väga palju võtta igaks juhuks, tahaks lihtsalt et auto oleks nagu proportsioonis, tagarattad on isegi äärega koopas mis mulle ei meeldi, aga kuidas amortidega on? peab panema lühemad või mitte?:puzzled
Mule ka ei meeldi kui rattad on koopas,nagu autol oleks vedrud läbi:lol.
Kui on saada lühemaid amorte siis miks mitte;)
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U