Rool käib raskelt?

Rool käib raskelt?

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
m
muhemeel
Suletud kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Rool käib raskelt?

Postitus Postitas muhemeel »

Selline asi,et 05 ja rool keerab raskelt.Kas see tuleneb sarniiridest või millestki muust.Roolikarp peauus õli sees ja puha, kuid sai kunagi sarniire vah.,kuid ei mäleta kas peale seda läks asi kehvaks.Ah ja roolikarbi ja kere vahele sai veel pandud plekk alus, kuna alus oli omadega läbi.:kuri
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Mis kumm sul all on? Mul on nt. 185/60 R14 ja on ka päris raske keerata. Äkki on viga kummis ?
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Mul ka sama jama, aga roolikarp on 01-e oma. All on 165/70 R13 rehv. Mis teha?:(
p
pvr
Suletud kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas pvr »

kas sa oled proovinud rooli raskust siis kui roolihoob on lahtivõetud nende varraste kyljest mis ratasteni lähevad, kui need lahti võet ja rool käib ilma igasuguste takistuste ja lõtkudeta siis viga vist jah sarniirides, aga kui on mingied vigureid tunda tyhjalt keerates siis ei ole midagi muud kui uuestiroooli reguleerima
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Mul on olnud terve esiosa pukkide otsas ja siis oli kerge keerata. Rehvid on normaalsed. Mis jama on siis?:sein
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kui tahate kerget rooli pange alla 155 kummid. Mida laiem kumm seda raskem. Keerake asfaldi peal rool koha peal mõlemale poole alla ja siis sõitke eemale. Vaadake siis mis sinna maha jääb. See puha teie käterammuga tehtud. Sõidupeal väheke kergem sest siis kumm liigub.
C
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

Esialgne postitaja motamees
Kui tahate kerget rooli pange alla 155 kummid. Mida laiem kumm seda raskem. Keerake asfaldi peal rool koha peal mõlemale poole alla ja siis sõitke eemale. Vaadake siis mis sinna maha jääb. See puha teie käterammuga tehtud. Sõidupeal väheke kergem sest siis kumm liigub.
õiget juttu ajad. kas siis autokoolis enam ei õpetata, et kohapeal rattaid ei keerata?:wow
jahil
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Mul on kohapeal pea võimatu rattaid keerata, sõites on muidugi kergem, aga ikkagi ebatavaliselt raske. Teistel sigullidel on küll palju kergem rool.
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Mis kumm sul muidu all on?
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Nagu kuskil eelmises postituses kirjas on, 165/70 R13. Peaaegu originaal.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Alumised sharniirid saab ära määrida. Äkki siis läheb kergemaks. Keera alt see punn ära(7liht võti) ja pane sinna tavotinippel asemele. Vahel saab ka ülemisi sharniire määrida, kui on punn seal. Kui juba alt punni ära võtad siis pane sealt august ka sügavusmõõdikuga supler sisse. Kui augu sügavus on üle 11,3mm siis on asi otsakorral. Kui üle 11,8mm siis tuleb asi minema visata ja uus panna (nii on tehasejuhendis õeldud). Muidu võib äkki sõidu pealt sharniir läbi kukkuda. Siis pahandust palju asfaldil suur must triip peal. Hea juhuse korral muudki jama:(
Olen kohanud uusi poest ostetud sharniire millel sügavust kohe rohkem kui 11,8mm:seinSellist asja küll kommenteerida ei oska.:P
C
r
Rahu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 05 Nov 2002 14:20
Asukoht: Ülenurme, Tartumaa
Autod: VW Bora

Postitus Postitas Rahu »

Minagi võin omast kogemust nõua anda,

Reguleeri roolikarbi asendit roolivõlli suhtes. Omal oli selline jama et karp oli kuidagi roolivõlli suhtes pinge alla, rattad õhus oli rool kerge aga kui rattad maad puutusid siis vääna või ulluks, kohapeal rääkimatta. Asi lahenes kui lasin lahti roolikarbi poldid ja selle ülemise otsa poldi, silmaga oli näha et karp liikus. Kinnitasin uuesti ja asi käib tänase päevani normaalselt. Pendelhoova idee on samuti kiita väärt, need puksidega hoovad on üks suur jama.
PS! kummidel on suur osa rooli keeramisel, sarniiride kulumine rooli keeramisel nii palju mõju küll ei anna et ei jõua keerata, pigem läheb kuludes asi kergemaks sest loks ju sisse tuleb.
EDU UUENDUSTES!
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Panin ühele kundele hiljuti pele selle laagritega pendelhoova. Põhjus--rool raske. Ja raskeks ta jäi ka pärast vahetust. Minuarust see laagriga hoob ei päästa seda kergemaks. Tal oli peal sportrool ja see oli hoopis põhjus.
C
p
pvr
Suletud kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas pvr »

raskes rool to on ju õnnistus, vene masinaga hoiab päris kena kopika kokku, jõusaali arvelt, kruisid linnas ringi ja piitseps muidku kasvab.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja Lada 6
Mota pendelhoova vahetus üksi ei aita tuleb panna ka lääne munakad kõik siis vahe alles tunda.
Lääne munakate ehitus sama mis algaastail Ladal. Ülemine ka raudpuksil ja määret vajav.
Ega pole suurt vahet. Loeb ikke kummi laius ja rooli suurus.
Vanasti oli LAZ bussil ilmatu jurakas rool.
C
k
kopec
Foorumi kasutaja
Postitusi: 314
Liitunud: 17 Mai 2003 21:32
Asukoht: Kui kodus,siis Rakvere!
Autod: japs

Postitus Postitas kopec »

ülemisi sarniire saab määrida küll,kui ülesse panna samad sarniirid mis all käivad.pealegi,pidavat nad kauem kestma,kuna alumised on tugevamad.kinnitus on neil ühesugune.ise plaanin selle töö kah lähiajal ette võtta.
Ära osta omale autot,mida sa lükata ei jaksa!-Al Bundy
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Üleval ei käi mitte samad mis all vaid sama ehitusega. Nendelgi sees metallist kauss ja poolmunak. Neid on aeg-ajalt soovitav määrida jah.
Neid uusi (metallist määritavaid) ülemisi nüüd jälle vene omi müüa ka. Plastikud kräuksusid kangeste.
C
t
topeltkopikas
Suletud kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas topeltkopikas »

kui taguots tõstetud sis on ka tunduvalt raskem keerata...
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Rool käib raskelt siis kui esisild vales häälestuses.
Mul oli omal ajal sama jama. Ükskord võtsin kätte ja - sillastendi! Seal vana vähe vaatas ja ütles ,et mõttetu teema selle auto juures. Kere pehme ja õõtsad kõverad. Silmaga saand midagi aru ja nii arvasingi ,et vana ajab kägu ning tulin tulema.
Paari kuu pärast ostsin tehtud lada - sel kah rool raske! Panin ette puha uued kodinad alla ,siis sinnasamasesse stendi ja ennäe imet! Viimase peal pill ,kerge väikest rooli hööritada ole ainult mees ja hoia näpud eest ,kui tagasi sirgu jookseb. Ja ei muutunud sittagi ,kui 185-sed ette panin.
Nii et vanad pannid korda ja regullima!
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

logmanil täiesti õige jutt. kunagi ka minu viiene sõi esirehvide servi lausa mõnuga ja rooli keegi keerata ei jõudnud. isa vahetas siis esisillas kõik ?arniirid, rooliotsad ja puksid. peale seda tuttava meistri juurde stendi. ja siiani käib rool vägagi kergelt, olen mõne teise ladaga sõita saanud, millel tõesti raske see värk. ehk räägin kunagi edasi, kui panen ette 195 rehvi 165 asmele, mis siis juhtub:P
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Vasta