1600cc mootor ei käivitu

1600cc mootor ei käivitu

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
a
amorzo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 26 Apr 2012 14:33

1600cc mootor ei käivitu

Postitus Postitas amorzo »

Tervist,
Mure mootoriga, suri välja ja enam ei käivitu. Alustasin bensupumbast - äkki ei jaksa üles lüüa, pump korras. Kontrollisin sädet - olemas. Proovisin tilga lasta otse karpasse, ikka ei midagi. Küünlad panin kasutatud aga väga korralikud - endiselt vaikus. Lõpuks valasin küünlaaugust igasse silindrisse tilga ja peale seda kinnise tooreklapiga lõi sumbutist ühe paugu ja kõik. Enne läks käima poolest pöördest. Minul mõistus otsas, võib-olla oskab keegi targem aidata.

Ette tänades.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Säde.

Postitus Postitas SexSix »

Kas säde jõuab iga küünlani?
a
amorzo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 26 Apr 2012 14:33

Postitus Postitas amorzo »

Jah jagajast saab sädeme igast küünlajuhtmest.
Kasutaja avatar
Sander
Foorumi kasutaja
Postitusi: 379
Liitunud: 28 Apr 2011 19:09
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2101, VAZ 21011
Kontakt:

Postitus Postitas Sander »

Kas käima tõmmata ka ei anna?
www.autokleebised.ee - Läbi minu saab kleepse soodsamalt ja võite saada ka oma kujundatud kleepse jne.
a
amorzo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 26 Apr 2012 14:33

Postitus Postitas amorzo »

Auto läheb juppideks ja mootor jääb omale, kuna kardaan oli nii kõvasti kinni siis sai see relakaga alt lastud, kast veel peal, ühesõnaga pole võimalust käima tõmmata
a
amorzo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 26 Apr 2012 14:33

Postitus Postitas amorzo »

Kuidas näeb jagaja kondensaatori rike välja? Minu loogika ütleb et 12v puhtalt sädet küünlas ei tekita s.t kondekas võimendab seda. Kui kondekas läbi kas siis saab küünlajuhtmetest ikka sädeme kätte? Tänaseks mootori kallal kõik kuna vaja mingi päev poest nr 7 võti soetada millega kondeka lahti saab - proovin teist kondensaatorit. Kuri kahtlane tunne on, et peab vaatama mis karbussis sees toimub. Ja siit ka küsimus kas 21013 1200cc mootori karburaator sobib 1600cc mootorile? Korras lühikese jalaga jagaja tolle mootori pealt samuti olemas kuid kui ma ei eksi siis 1600cc-l vist pika jalaga jagaja niiet seda tõenäoliselt proovida ei saa.
Kasutaja avatar
erki9
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 01 Nov 2010 20:55
Asukoht: Kuressaare
Autod: 2106, a4 quattro 3.0tdi

Postitus Postitas erki9 »

Säde tuleb ikka süütepoolist. Jagaja jaotab sädeme õigesse silindrisse ning jagaja kontaktid määravad sädeme sageduse. Pigem võib viga olla süütenurgas. Äkki on jagaja mutter lahti põrunud ja süüde paigast. Säde on küll olemas, aga valel ajal. Karburaator on muidugi mõistlik üle vaadata. Lammutasime täna sõbraga üht mosse karburaatorit. ujukiruumi põhjas oli umbes pool cm muda. Pärast puhastust käib nagu kellavärk:)
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Võimalik ka süütepool. Säde võib küünal maas olla, kuid surve all ei pruugi. Kas säde on tugev või nõrk kollane?
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
a
amorzo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 26 Apr 2012 14:33

Postitus Postitas amorzo »

Sai täna mootoriga jälle tegeletud, võtsin karpa lahti, ujukiruum oli ilus puhas, gaasiklapp toimis hästi aga mootorit tööle ei saa. Lõpuks tulin ringiga sädeme juurde tagasi ja seekord tundus säde üsna nõrk niisiis proovisin teist kondensaatorit, teisi jagajakaasi, küünlajuhtmeid, küünlaid, kahte süütepooli ja vahetasin ka jagaja kaitsme korraliku vastu. Ikka säde väga väike,tundub, et.asi on jagajas endas või jagaja jalas kinni, jagaja jalg tundus samas korralik. Nüüd on küll mõistus otsas.
h
Hendrikk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 126
Liitunud: 05 Mär 2012 18:21
Asukoht: viljandi
Autod: vaz 2108 samara

Postitus Postitas Hendrikk »

kontrolli igaksjuhuks üle need juhtmed mis tulevad süütepooli.
mu 08 oli üks juhtmetest halvasti kinni ja ei andnud ühendust ja ei olnud ka korralikku sädet..;-)
,,kiirus sõltub mootorist ja juhiistme ning roolivahelisest tihendist mitte auto välimusest ...''
a
amorzo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 26 Apr 2012 14:33

Postitus Postitas amorzo »

Täiesti müsteerium...
Käisin kõik kontaktid üle, säde on, kütust peale saab, mootor käib ilusti ringi aga tööle ei lähe...
Teoorias lihtne mootor ja kõik käib loogiliselt aga nüüd on küll mõtted täiesti otsas.

Täna sai mootor ja kast maha ka ühes tükis võetud. Kuna pole päris alla andnud veel siis võib-olla keegi oskab aidata, kuidas mootor maas tööle saada.
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

Mootor käib ringi küll, aga kas liiguvad ka kõik vajaminevad detailid. Kas ka nukkvõll pöörleb koos väntvõlliga. Ei ole meil palju aega sellest hetkest, kui ühel mehel auto enam peale tankimist ei käivitunud ja süüdlaseks oli purunenud nukkvõll. Mootor käis ilusti ringi, aga kuna klapid ei avanenud ega sulgunud enam, siis tööle ta minna ei saanudki. Samuti kas süüde on ikka õigel hetkel kuigi üldjuhul teda nii valesti peale ei panda, et üldse ei lubaks.
a
amorzo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 26 Apr 2012 14:33

Postitus Postitas amorzo »

Hmm süütest veel niipalju, et mul olid korraks küünlajuhtmed teist pidi peal ja siis lõi karpast pauku küll, väikese intervalliga kaks korda ja vaikus, ja siis jälle ..
Eile, kui mootor maha sai võetud siis piilusin pea vahele taskulambiga küll ja nukk tundus ok olevat, võtan täna pea täiesti lahti, näeb paremini.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Mis Sa sest peast kohe maha kitkud. Võta klapikambri kaas maha kõigepealt. Mootorit vändast ringi keerates, veendu, et nukvõlli kõik nokad pöörleksid (Sansa pärusmaa :P ). Kui kõik pöörleb, siis kontrolli üle märgid - väntvõlli 1 silindri ülemises surnud seisus peavad olema kas 1 silindri või 4 silindri mõlemad nokad kas suunaga allapoole (klapid kergelt avatud) või suunaga ülespoole (mõlemad klapid suletud). Ehk siis kui ühed suunaga ülespoole siis teised peavad olema allapoole ja vastupidi. Kui ka need korras, siis kontrolli üle klappide paisumisvahed. Need korras, siis soovitan ära mõõta ka kohe silindrite surved manomeetriga. Kui ka need korras, siis on kaks varianti - särakas või küte. Kui särakas ja küte on mõlemad olemas, siis järelikult särakas pingestab valel ajal. Kui midagi mootori sees peaks olema ära ikaldanud juba, siis küll seda kolinat juba kuulda oleks. Küsimusi, probleeme, ettepanekuid - anna ainult tuld :)
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
a
amorzo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 26 Apr 2012 14:33

Postitus Postitas amorzo »

Kas ilma vändata on ka võimalik klapiregulli teha? Murran moment pead selle üle, tõenäoliselt kardaan alla ja autot lükkama käik sees.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

*Rihmaratas kinnitub mutriga ;).
*Kui küünlad eemaldada, saab ka nukkvõllist mootorit ringi ajada.
Ahh et nüüd juba on paisumispilud valeks läinud...?
Nukkvõll on ikka omas õiges asendis väntvõlli suhtes?
a
amorzo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 26 Apr 2012 14:33

Postitus Postitas amorzo »

Vahepeal sai mootori siseelu lahatud. Nukaga kõik ok aga uuesti peale pannes kõik paigast ja vaja regull niivõiteisiti teha. Käivitumisejama tõenäoliselt siiski jagajas kinni.
Kuidas see õige asend väntvõlli suhtes välja näeb?
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Foorum pole mitte eelmisel nädalal avatud, seega materjali siin maa-ja-ilm. Soovitav enda harimiseks lugeda pool päeva, järgmine korda vähem küsimusi või vähemalt saab aimu, kust ja mida otsida.

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=12061
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Nukkvõlli õige asend väntvõlli suhtes on PuZuP'i postituses kirjas.
Sealsamas on kirjeldatud ka jagaja rootori ehk siis süüte algseadeks mõeldud asendit.

Kui mootor äkitselt välja suri, võis läbi minna ka rootoril pesitsev takisti.
On see sinu rootoril olemas ja kui on, siis kas selle korrasolek on kontrollitud?
Vasta