K: Mootori kohta

K: Mootori kohta

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
k
KristoKodas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Sept 2011 00:32

K: Mootori kohta

Postitus Postitas KristoKodas »

Sai endale soetatud üks 05 millel on peal 03 rihmaga mootor kui ma ei eksi. kindel on see et on rihmaga. Ja küsimus oleksgi kas see on hea mootor järgi aitamiseks või on see halb mootor selle tegemiseks?
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Kui rihmaga siis on see puhas 05 mootor ja töömahuks 1300 ehk 1.3. Sellel aparaadil samuti 1.3 kuid ketiga. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=27084 - üks võimalus järgi aidata,
k
KristoKodas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Sept 2011 00:32

Postitus Postitas KristoKodas »

Jaaa see turbo variant on iseenesest ahvatlev. Aga minu esialgne plaan oleks olnud 2 weberit, plokikaan hoonida, suuremad klapid, sisselase ja väljalase, plokk üle puurida remondi peale, hooratas kergemaks ja sportnukk kindlasti. Kas keegi oskab öelda palju selline asi ültse juurde annaks või tuleks ikkagi selle turbo variandi juurde jääda?
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

1300 mootorist peaks kätte saama ca 120 hobujõudu. Aga milleks sa seda mootorit ülepea tarvitada tahad? Niisama lustimiseks ok, võidu sõitmiseks sportklassides jääb lahjaks, tänavaklassidesse (rahvaralli näiteks) jälle ei lubata.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

 
KristoKodas kirjutas:Jaaa see turbo variant on iseenesest ahvatlev. Aga minu esialgne plaan oleks olnud 2 weberit, plokikaan hoonida, suuremad klapid, sisselase ja väljalase, plokk üle puurida remondi peale, hooratas kergemaks ja sportnukk kindlasti. Kas keegi oskab öelda palju selline asi ültse juurde annaks või tuleks ikkagi selle turbo variandi juurde jääda?
A miks mitte juba turboga weberid? Oleks vapsee vinge.

Üldiselt minu nõu oleks selline, et võta 1.5/1.6 mootor ja remondi ära. Käib küll juba ja jõudu on kah midagi. Selle käigus saad juba ise niipalju targaks, et mida juurde teha ja mida mitte.

1300S kasuks on kergem kaal, vaiksem käik, marginaalselt ka kergem pöördesseminek ja väiksem küttekulu. Efektiivsem lihtsalt kui ketiga gaasijaotus. Miinusteks, klapikambrikaant tuleb ettevaatlikult kinni keerata ja eest simmerite vahelt võib õli lekkida. Ketiga mootoritel minumeelest suurt muud eelist pole peale selle, et neid on kubatuurilt suuremaid ja jõulisemaid.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
k
KristoKodas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Sept 2011 00:32

Postitus Postitas KristoKodas »

Ei taha võidu kihutada. Ega ka rallit sõita. Plaanis on tavaline tänava sõidu auto teha mis on mootori poolest natuke parem kui tavaline 1.3 , 1.5 , 1.6 mootor originaalist.
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 549
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Tavalisest e. keskmisest 1,5/1,6 mootorist on parem juba korralikult kap. remonditud ja seades mootor. Kollektorite sobitamine plokikaanega ka paha ei tee.
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Kui tahad tänavamootorit teha, siis unusta topeltWeberid ja suuremad klapid/kanalid ära - suhteliselt kahtlane on sihukese komplektiga gaasianalüsaatorist läbi mahtuda. Weberid ei mahu hästi ka tolle paragrahvi alla, mis keelab toitesüsteemi muutmise. Ka turbo tänavalegaalseks saamine võib õige keeruline protsess olla (sama probleem mis weberitega).
Kui tahad kindlasti 1300 mootorit aretada, siis otsi välja Olaafi kollase 05 teema - sealt näed, mis ja kuidas ja palju on võimalik tänavamasinast kätte saada.
Kui tahad lihtsalt odavalt veidi särtsakamat masinat, siis parim valik oleks remonditud ja korrastatud 1,6 (1,7 on kallimad) tõstetud surveastmega (10,0-10,3).
k
KristoKodas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Sept 2011 00:32

Postitus Postitas KristoKodas »

Mul on see teema selle masinaga et see mootor mis mul peal on ( 1.3 siis ) See on ainult 500 km sõitnud originaalist ja tahaks just seda edasi aretada. Asi ei ole rahas lihtsalt mõtlesin et peaks seda mootorit sellel viisil järgi aitama nagu mainisin eelmistes postitustes. Arvan et see turbo teema jääb minujaoks natuke keeruliseks kuigi see oleks päris huvitav.
k
KristoKodas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Sept 2011 00:32

Postitus Postitas KristoKodas »

Ja see ülevaatus teema tuleks siinkohal kõrvale jätta arvan et sellega mul probleemi ei tule. Kuna on võimalik auto teises riigis arvele võtta. ;)
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

No ega siis muud kui jõudu. Rihmaga mootoritel pidada kõrgetel pööretel miskid õli tagasijooksu probleemid tekkima - jällegi loe Olaafi teemat.
Ja remontmõõtu hoonimise asemel võid kaaluda 1400 peale puurimist (jõudu jälle juures).
k
KristoKodas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Sept 2011 00:32

Postitus Postitas KristoKodas »

Jaa seda puurimist soovitas tuttav ka ja selle võtan enda esimeseks eesmärgiks ;)
k
KristoKodas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Sept 2011 00:32

Postitus Postitas KristoKodas »

Küsimus oleks veel ka selline. Keegi rääkis mulle seda et on olemas kohe Lada sportnukkvõll ja lihvitakse ka ise seda välja et kas nendel on mingi vahe ka sees? Palju see ploki puurimine maksma võib minna ja kus seda tehakse? Ja palju plokikaane freesimine ja hoonimine maksma võib minna ja kus seda tehakse? Küsin sellepärast et üritan siin mingit eelarvet kokku panna enne suure töö tegemist :)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Oleneb palju seda võimsust juurde vaja saada on ja kui ebamugava masinaga omanik sõitma nõustub..

Tänavale on ilmselt kõige mõistlikum setup surveaste 11, korralikult tehtud kanalid+klapid/pesad plokikaanes, tagasihoidlik nukkvõll 270 kraadi kanti ja hea seadistuse korral saad 15-25 lisahobujõudu selliselt, et ka tänaval sõita kannatab... Võib proovida puurida mootorit 82 mõõtu, kuid siis peab pingutama, et 08 kolbidega surveastet tagasi üles saada - kolbidelt saab 2mm maha võtta ja siis plokist 2,4 - rohkem plokist võtta ei saa - veepumba ülemine tikkpolt tuleb juba välja!

Selleks et saada kätte mingisugust arvestatavat võimsust, pead kasutama agresiivset nukkvõlli (298+*), torukolle, topelt karburaatorid/pritse sisuliselt tähendab see, madalatel pööretel (kuni 3000+) jõudu pole. Tangid ainult 98 bensiini, vahel jääb sellestki väheks (kui tankla petab)
Mina olen tallinna ummikutes üsna tükk aega sõitnud kahe karpa, kerge hooratta, väntvõlli, kepsude, kõrge surveastme ja jämeda nukkvõlliga 1300 mootoril - sõita saab, kuid ega ta hea just pole.

Kütusekulust rääkida siinkohal mõtet pole - iga lisahobune tahab juua saada! Topelt karbussidega heas seades 12 l/100le, kui väga ei vajuta - iga foori tagant minema kupatades õnnestus näha numbreid 20 alla...

Kindlasti on rihmaga mootoril probleemiks kõrgetel pööretel õli kaanest tagasi toomine, tänavasõidul sellega ilmselt probleeme ei teki.

Eelarvesse plaani ka korralik summuti (sh torukollektor), niva 6 labaga veepump, niva 6 labaga el-jahutusvent ja väike rihmaratas väntvõllile...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
KristoKodas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Sept 2011 00:32

Postitus Postitas KristoKodas »

Vot selliseid õpetussõnu mul vaja oligi! Aitäh Olaaf ;) Plaan oleks ja ikka kahe karpa peale jääda kuna pritset hetkel pole plaanis aretama hakata kuigi tean et pritsega vist rohkem võimalusi ja edasi arenguid. Aga mulle meeldib see karpa teema rohkem. Torukolle on plaanis lasta teha või osta kuskilt kui keegi pakub midagi head ja korralikku. Aga miks see hea pole siis 1.3 mootoril? Kas ainult kütusekulu? ja õli tagasi toomine? Kas seda õli tagasi toomist kuidagi parandada ei anna? Või peaksin siis mõtlema algse mootori väljavahetamise peale? näiteks 1.6 vastu?
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Väikese töömahuga mootor veab lihtsalt madalatel pööretel viletsamalt, kuna omab vähem väänet.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
k
KristoKodas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Sept 2011 00:32

Postitus Postitas KristoKodas »

Okei ei hakka kuskilt suurema kubatuuriga mootorit hetkel otsima kuna masina mootor on väga heas korras siis hetkel ehitan seda vaatan mis välja tuleb. Üritan siin lähipäevil pildid ka enda autost teha ja siia foorumisse enda auto kohta teema teha ja pilte lisada ehitus järgust.
k
KristoKodas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Sept 2011 00:32

Postitus Postitas KristoKodas »

Nii teadjad mehed, oleksin huvitatud meeste kontaktidest kes hoonivad plokikaani ja freesivad klapipesasid. On kellegil selliste meeste kontakte? Ja äkki keegi oskab hinnaklassi ka kirjutada siia?
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Määnses Eesti otsas? Tartus on, Tallinnas on, veel mitmel pool on.
k
KristoKodas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 14 Sept 2011 00:32

Postitus Postitas KristoKodas »

Tartu oleks mulle kõige sobilikum! Äkki oskad hindadest ka rääkida ja kus täpsemalt asuba tartus.
Vasta