K: Mootori kohta
K: Mootori kohta
-
kKristoKodas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 13
- Liitunud: 14 Sept 2011 00:32
K: Mootori kohta
Sai endale soetatud üks 05 millel on peal 03 rihmaga mootor kui ma ei eksi. kindel on see et on rihmaga. Ja küsimus oleksgi kas see on hea mootor järgi aitamiseks või on see halb mootor selle tegemiseks?
Kui rihmaga siis on see puhas 05 mootor ja töömahuks 1300 ehk 1.3. Sellel aparaadil samuti 1.3 kuid ketiga. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=27084 - üks võimalus järgi aidata,
-
kKristoKodas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 13
- Liitunud: 14 Sept 2011 00:32
Jaaa see turbo variant on iseenesest ahvatlev. Aga minu esialgne plaan oleks olnud 2 weberit, plokikaan hoonida, suuremad klapid, sisselase ja väljalase, plokk üle puurida remondi peale, hooratas kergemaks ja sportnukk kindlasti. Kas keegi oskab öelda palju selline asi ültse juurde annaks või tuleks ikkagi selle turbo variandi juurde jääda?
A miks mitte juba turboga weberid? Oleks vapsee vinge.KristoKodas kirjutas:Jaaa see turbo variant on iseenesest ahvatlev. Aga minu esialgne plaan oleks olnud 2 weberit, plokikaan hoonida, suuremad klapid, sisselase ja väljalase, plokk üle puurida remondi peale, hooratas kergemaks ja sportnukk kindlasti. Kas keegi oskab öelda palju selline asi ültse juurde annaks või tuleks ikkagi selle turbo variandi juurde jääda?
Üldiselt minu nõu oleks selline, et võta 1.5/1.6 mootor ja remondi ära. Käib küll juba ja jõudu on kah midagi. Selle käigus saad juba ise niipalju targaks, et mida juurde teha ja mida mitte.
1300S kasuks on kergem kaal, vaiksem käik, marginaalselt ka kergem pöördesseminek ja väiksem küttekulu. Efektiivsem lihtsalt kui ketiga gaasijaotus. Miinusteks, klapikambrikaant tuleb ettevaatlikult kinni keerata ja eest simmerite vahelt võib õli lekkida. Ketiga mootoritel minumeelest suurt muud eelist pole peale selle, et neid on kubatuurilt suuremaid ja jõulisemaid.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
kKristoKodas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 13
- Liitunud: 14 Sept 2011 00:32
-
ppavlik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 163
- Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
- Asukoht: Tartu
- Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61
Kui tahad tänavamootorit teha, siis unusta topeltWeberid ja suuremad klapid/kanalid ära - suhteliselt kahtlane on sihukese komplektiga gaasianalüsaatorist läbi mahtuda. Weberid ei mahu hästi ka tolle paragrahvi alla, mis keelab toitesüsteemi muutmise. Ka turbo tänavalegaalseks saamine võib õige keeruline protsess olla (sama probleem mis weberitega).
Kui tahad kindlasti 1300 mootorit aretada, siis otsi välja Olaafi kollase 05 teema - sealt näed, mis ja kuidas ja palju on võimalik tänavamasinast kätte saada.
Kui tahad lihtsalt odavalt veidi särtsakamat masinat, siis parim valik oleks remonditud ja korrastatud 1,6 (1,7 on kallimad) tõstetud surveastmega (10,0-10,3).
Kui tahad kindlasti 1300 mootorit aretada, siis otsi välja Olaafi kollase 05 teema - sealt näed, mis ja kuidas ja palju on võimalik tänavamasinast kätte saada.
Kui tahad lihtsalt odavalt veidi särtsakamat masinat, siis parim valik oleks remonditud ja korrastatud 1,6 (1,7 on kallimad) tõstetud surveastmega (10,0-10,3).
-
kKristoKodas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 13
- Liitunud: 14 Sept 2011 00:32
Mul on see teema selle masinaga et see mootor mis mul peal on ( 1.3 siis ) See on ainult 500 km sõitnud originaalist ja tahaks just seda edasi aretada. Asi ei ole rahas lihtsalt mõtlesin et peaks seda mootorit sellel viisil järgi aitama nagu mainisin eelmistes postitustes. Arvan et see turbo teema jääb minujaoks natuke keeruliseks kuigi see oleks päris huvitav.
-
kKristoKodas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 13
- Liitunud: 14 Sept 2011 00:32
-
kKristoKodas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 13
- Liitunud: 14 Sept 2011 00:32
-
kKristoKodas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 13
- Liitunud: 14 Sept 2011 00:32
Küsimus oleks veel ka selline. Keegi rääkis mulle seda et on olemas kohe Lada sportnukkvõll ja lihvitakse ka ise seda välja et kas nendel on mingi vahe ka sees? Palju see ploki puurimine maksma võib minna ja kus seda tehakse? Ja palju plokikaane freesimine ja hoonimine maksma võib minna ja kus seda tehakse? Küsin sellepärast et üritan siin mingit eelarvet kokku panna enne suure töö tegemist 

-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Oleneb palju seda võimsust juurde vaja saada on ja kui ebamugava masinaga omanik sõitma nõustub..
Tänavale on ilmselt kõige mõistlikum setup surveaste 11, korralikult tehtud kanalid+klapid/pesad plokikaanes, tagasihoidlik nukkvõll 270 kraadi kanti ja hea seadistuse korral saad 15-25 lisahobujõudu selliselt, et ka tänaval sõita kannatab... Võib proovida puurida mootorit 82 mõõtu, kuid siis peab pingutama, et 08 kolbidega surveastet tagasi üles saada - kolbidelt saab 2mm maha võtta ja siis plokist 2,4 - rohkem plokist võtta ei saa - veepumba ülemine tikkpolt tuleb juba välja!
Selleks et saada kätte mingisugust arvestatavat võimsust, pead kasutama agresiivset nukkvõlli (298+*), torukolle, topelt karburaatorid/pritse sisuliselt tähendab see, madalatel pööretel (kuni 3000+) jõudu pole. Tangid ainult 98 bensiini, vahel jääb sellestki väheks (kui tankla petab)
Mina olen tallinna ummikutes üsna tükk aega sõitnud kahe karpa, kerge hooratta, väntvõlli, kepsude, kõrge surveastme ja jämeda nukkvõlliga 1300 mootoril - sõita saab, kuid ega ta hea just pole.
Kütusekulust rääkida siinkohal mõtet pole - iga lisahobune tahab juua saada! Topelt karbussidega heas seades 12 l/100le, kui väga ei vajuta - iga foori tagant minema kupatades õnnestus näha numbreid 20 alla...
Kindlasti on rihmaga mootoril probleemiks kõrgetel pööretel õli kaanest tagasi toomine, tänavasõidul sellega ilmselt probleeme ei teki.
Eelarvesse plaani ka korralik summuti (sh torukollektor), niva 6 labaga veepump, niva 6 labaga el-jahutusvent ja väike rihmaratas väntvõllile...
Tänavale on ilmselt kõige mõistlikum setup surveaste 11, korralikult tehtud kanalid+klapid/pesad plokikaanes, tagasihoidlik nukkvõll 270 kraadi kanti ja hea seadistuse korral saad 15-25 lisahobujõudu selliselt, et ka tänaval sõita kannatab... Võib proovida puurida mootorit 82 mõõtu, kuid siis peab pingutama, et 08 kolbidega surveastet tagasi üles saada - kolbidelt saab 2mm maha võtta ja siis plokist 2,4 - rohkem plokist võtta ei saa - veepumba ülemine tikkpolt tuleb juba välja!
Selleks et saada kätte mingisugust arvestatavat võimsust, pead kasutama agresiivset nukkvõlli (298+*), torukolle, topelt karburaatorid/pritse sisuliselt tähendab see, madalatel pööretel (kuni 3000+) jõudu pole. Tangid ainult 98 bensiini, vahel jääb sellestki väheks (kui tankla petab)
Mina olen tallinna ummikutes üsna tükk aega sõitnud kahe karpa, kerge hooratta, väntvõlli, kepsude, kõrge surveastme ja jämeda nukkvõlliga 1300 mootoril - sõita saab, kuid ega ta hea just pole.
Kütusekulust rääkida siinkohal mõtet pole - iga lisahobune tahab juua saada! Topelt karbussidega heas seades 12 l/100le, kui väga ei vajuta - iga foori tagant minema kupatades õnnestus näha numbreid 20 alla...
Kindlasti on rihmaga mootoril probleemiks kõrgetel pööretel õli kaanest tagasi toomine, tänavasõidul sellega ilmselt probleeme ei teki.
Eelarvesse plaani ka korralik summuti (sh torukollektor), niva 6 labaga veepump, niva 6 labaga el-jahutusvent ja väike rihmaratas väntvõllile...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
kKristoKodas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 13
- Liitunud: 14 Sept 2011 00:32
Vot selliseid õpetussõnu mul vaja oligi! Aitäh Olaaf
Plaan oleks ja ikka kahe karpa peale jääda kuna pritset hetkel pole plaanis aretama hakata kuigi tean et pritsega vist rohkem võimalusi ja edasi arenguid. Aga mulle meeldib see karpa teema rohkem. Torukolle on plaanis lasta teha või osta kuskilt kui keegi pakub midagi head ja korralikku. Aga miks see hea pole siis 1.3 mootoril? Kas ainult kütusekulu? ja õli tagasi toomine? Kas seda õli tagasi toomist kuidagi parandada ei anna? Või peaksin siis mõtlema algse mootori väljavahetamise peale? näiteks 1.6 vastu?

-
kKristoKodas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 13
- Liitunud: 14 Sept 2011 00:32
-
kKristoKodas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 13
- Liitunud: 14 Sept 2011 00:32
-
kKristoKodas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 13
- Liitunud: 14 Sept 2011 00:32