K: Rallikate karteri tuulutus?
K: Rallikate karteri tuulutus?
- -lada-
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 509
- Liitunud: 03 Jaan 2010 17:05
- Asukoht: muhu/tallinn
- Autod: lada 2103, 2106, 21013
K: Rallikate karteri tuulutus?
Tervist!
Tekkis küsimus, et kuhu rallikatel see karteri tuulutus läheb?
Osadel olen näinud mingit paaki(nt: lada paisupaak), teistel on jälle see cathc tank.
Samahästi võiks ju lihtsalt vooliku kuskile toppida.
Mis põhimõte sellel paagil ja catch tank-il on?
Tekkis küsimus, et kuhu rallikatel see karteri tuulutus läheb?
Osadel olen näinud mingit paaki(nt: lada paisupaak), teistel on jälle see cathc tank.
Samahästi võiks ju lihtsalt vooliku kuskile toppida.
Mis põhimõte sellel paagil ja catch tank-il on?
-
pPhotographer
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 188
- Liitunud: 16 Dets 2005 10:32
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada
- Kontakt:
Kui on eemaldatud originaal tuulutus siis nõuetele vastaval autol peab karterituulutus minema anumasse, millest auto kummuli minemisel ei tohi sees olev vedelik välja joosta. Sellepärast tehakse nn. haisuluku süsteem, juhul kui paagi tagurpidi keerad koos autoga jääb vabasse õhku minev ots taevapoole!
Selleks et mitte osta AL-tuuning valmis toodet (loe: väga kallis) tehakse see tõesti mingist paagist ja ilmselgelt kui ehitad ladat on sul käepärst mõni lada paak - lihne ja loogiline kas pole
!
Selleks et mitte osta AL-tuuning valmis toodet (loe: väga kallis) tehakse see tõesti mingist paagist ja ilmselgelt kui ehitad ladat on sul käepärst mõni lada paak - lihne ja loogiline kas pole

Ühe kilomeetri kohta on alati kaks kilomeetrit kraavi !
Kuhu tagasivoolu kõige kergem teha oleks,ilma,et peaks karterit ära kiskuma või õli välja laskma.Plokki väga auku ei taha puurida.Kas õlirõhu andurile kolmiku vahelepanemine poleks lahendus või hakkab sealt survet catch tanki tagasi suruma?Äki on mõni lihtne koht kust võtta hea.Tahaks hooldamist mittevajavat süsteemi(ei pea paaki tühjendama ).
Ehk rääkigu need ,kellel tehtud.
Ehk rääkigu need ,kellel tehtud.
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
masuurik kirjutas:Kuhu tagasivoolu Kas õlirõhu andurile kolmiku vahelepanemine poleks lahendus või hakkab sealt survet catch tanki tagasi suruma?
Et pumpad õli karterist paaki ?

Üldjuhul on reegel see, et sealt kus võtad, sinna pane tagasi.
Ladal saab ju näiteks karteri tuulutus kopsikut (õli filtri kohal) modifitseerida nii, et sinna jookseb üleliigne tagasi.
Võtab tuulutuse näiteks klapikambri kaanest ning juhib originaalõhutusest tagasi. Mina paneks sinna kergsulguva klapi vahele, et ei hakkaks sealt karterituulutuse rõhk paaki jooksma, vaid kui õli on paagis piisavalt siis oma raskusega valgub läbi klapi tagasi karterisse. See süsteem nõuab ka eeldust, et paak peab asetsema kõrgemal kui tagasivoolu sisend plokki.
Seda arvasin isegi,et hakkab paaki tagasi suruma,aga mõtlesin korra ,et mingi ühepoolse klapiga stuts ehk aitaks,aga tõenäoliselt surub rõhk selle klapi kinni töötava mootoriga.Klapikambrikaane varianti kaalusin juba,Aga klapikambrikaan on roostevabast terasest ja poleeritud peegliks.Seda rikkuda ei taha.Ise mõtlesin nii,et kui tuua org karterituulutusest paaki,paaki vahesein ning filter peale.Äravool paagi alt ....aga kuhu,sellejaoks võiks hea koha leida.karteripõhi oleks muidugi hea,aga ehk mõni kergem variant,kuhu sellele koht leiduks.
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
Kui peaksid seda paaki tühjendama tihemini, kui autol õli vahetad, siis on aeg mootorile remont teha. Vabalthingavale piisab lihtsalt filtrist tuulutuse paagi otsas. Ei ole vaja mingeid tagastusvoolikuid ega muid ülelliigsaid jullasid oma elu raskemaks tegemiseks.
http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle
http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
No mootoreid tehakse vastavalt äranägemise järgi.
Ja paisumispilu tehakse millegipärast ikkagi varuga. Ja sellest tulenevalt hakkab ka õli igale poole sattuma. Tehase Sp oli minu mäletamist järgi 0,04. Sõiduvõidumootoril mis töötab ainult kõrges pöördes ja põlemistemperatuur on tükk maad suurem, tänu suuremale surveastmele ning gaasijatusfaasidele, originaalist tuleb alati teha suurem. Kui stendimas katsetamas ei käi ning teadustööd tegemas, siis tuleb lihtsalt usaldada praktikat. Aga kuna ka praktika ei ole alati kõige kindlam, siis millegipärast teevad mõned inimesed Sp veel suurema kui oleks sõiduvõidu mootorile piisav.
Tegelikult unustavad suured mootoriehitajad ära selle, et iga uus mootor vajab ka sissesõitu. Selle tegemata jätmisel või ebapiisaval sissesõidul on esinenud väga palju juhtumeid, et mootor kestabki ainult pooltuhat kilomeetrit. Väidetakse küll, et konest oli viimane välja võetud, et seepärast läks, aga see on igaühe enda asi uskuda
Ja paisumispilu tehakse millegipärast ikkagi varuga. Ja sellest tulenevalt hakkab ka õli igale poole sattuma. Tehase Sp oli minu mäletamist järgi 0,04. Sõiduvõidumootoril mis töötab ainult kõrges pöördes ja põlemistemperatuur on tükk maad suurem, tänu suuremale surveastmele ning gaasijatusfaasidele, originaalist tuleb alati teha suurem. Kui stendimas katsetamas ei käi ning teadustööd tegemas, siis tuleb lihtsalt usaldada praktikat. Aga kuna ka praktika ei ole alati kõige kindlam, siis millegipärast teevad mõned inimesed Sp veel suurema kui oleks sõiduvõidu mootorile piisav.
Tegelikult unustavad suured mootoriehitajad ära selle, et iga uus mootor vajab ka sissesõitu. Selle tegemata jätmisel või ebapiisaval sissesõidul on esinenud väga palju juhtumeid, et mootor kestabki ainult pooltuhat kilomeetrit. Väidetakse küll, et konest oli viimane välja võetud, et seepärast läks, aga see on igaühe enda asi uskuda
