K: Rallikate karteri tuulutus?

K: Rallikate karteri tuulutus?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
-lada-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 509
Liitunud: 03 Jaan 2010 17:05
Asukoht: muhu/tallinn
Autod: lada 2103, 2106, 21013

K: Rallikate karteri tuulutus?

Postitus Postitas -lada- »

Tervist!
Tekkis küsimus, et kuhu rallikatel see karteri tuulutus läheb?
Osadel olen näinud mingit paaki(nt: lada paisupaak), teistel on jälle see cathc tank.
Samahästi võiks ju lihtsalt vooliku kuskile toppida.
Mis põhimõte sellel paagil ja catch tank-il on?
p
Photographer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 188
Liitunud: 16 Dets 2005 10:32
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada
Kontakt:

Postitus Postitas Photographer »

Kui on eemaldatud originaal tuulutus siis nõuetele vastaval autol peab karterituulutus minema anumasse, millest auto kummuli minemisel ei tohi sees olev vedelik välja joosta. Sellepärast tehakse nn. haisuluku süsteem, juhul kui paagi tagurpidi keerad koos autoga jääb vabasse õhku minev ots taevapoole!
Selleks et mitte osta AL-tuuning valmis toodet (loe: väga kallis) tehakse see tõesti mingist paagist ja ilmselgelt kui ehitad ladat on sul käepärst mõni lada paak - lihne ja loogiline kas pole :)!
Ühe kilomeetri kohta on alati kaks kilomeetrit kraavi !
Kasutaja avatar
-lada-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 509
Liitunud: 03 Jaan 2010 17:05
Asukoht: muhu/tallinn
Autod: lada 2103, 2106, 21013

Postitus Postitas -lada- »

On tõesti, ei midagi keerulist:)
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

Kuhu tagasivoolu kõige kergem teha oleks,ilma,et peaks karterit ära kiskuma või õli välja laskma.Plokki väga auku ei taha puurida.Kas õlirõhu andurile kolmiku vahelepanemine poleks lahendus või hakkab sealt survet catch tanki tagasi suruma?Äki on mõni lihtne koht kust võtta hea.Tahaks hooldamist mittevajavat süsteemi(ei pea paaki tühjendama ).
Ehk rääkigu need ,kellel tehtud.
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

 
masuurik kirjutas:Kuhu tagasivoolu Kas õlirõhu andurile kolmiku vahelepanemine poleks lahendus või hakkab sealt survet catch tanki tagasi suruma?

Et pumpad õli karterist paaki ? :puzzled

Üldjuhul on reegel see, et sealt kus võtad, sinna pane tagasi.
Ladal saab ju näiteks karteri tuulutus kopsikut (õli filtri kohal) modifitseerida nii, et sinna jookseb üleliigne tagasi.
Võtab tuulutuse näiteks klapikambri kaanest ning juhib originaalõhutusest tagasi. Mina paneks sinna kergsulguva klapi vahele, et ei hakkaks sealt karterituulutuse rõhk paaki jooksma, vaid kui õli on paagis piisavalt siis oma raskusega valgub läbi klapi tagasi karterisse. See süsteem nõuab ka eeldust, et paak peab asetsema kõrgemal kui tagasivoolu sisend plokki.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

Seda arvasin isegi,et hakkab paaki tagasi suruma,aga mõtlesin korra ,et mingi ühepoolse klapiga stuts ehk aitaks,aga tõenäoliselt surub rõhk selle klapi kinni töötava mootoriga.Klapikambrikaane varianti kaalusin juba,Aga klapikambrikaan on roostevabast terasest ja poleeritud peegliks.Seda rikkuda ei taha.Ise mõtlesin nii,et kui tuua org karterituulutusest paaki,paaki vahesein ning filter peale.Äravool paagi alt ....aga kuhu,sellejaoks võiks hea koha leida.karteripõhi oleks muidugi hea,aga ehk mõni kergem variant,kuhu sellele koht leiduks.
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 549
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Kui peaksid seda paaki tühjendama tihemini, kui autol õli vahetad, siis on aeg mootorile remont teha. Vabalthingavale piisab lihtsalt filtrist tuulutuse paagi otsas. Ei ole vaja mingeid tagastusvoolikuid ega muid ülelliigsaid jullasid oma elu raskemaks tegemiseks.
http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 611
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Piilusin enda krossika õli kogumispaaki ja u.130km rallitamise tagajärjel ei olnud seal mitte tilkagi õli. Seinad olid õlist natuke läikivad, aga ei muud! Olen minagi kuulnud lugusid, et valatakse peale rallikatse lõppu 0,5-1l õli mootorisse tagasi?!
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

No mootoreid tehakse vastavalt äranägemise järgi.
Ja paisumispilu tehakse millegipärast ikkagi varuga. Ja sellest tulenevalt hakkab ka õli igale poole sattuma. Tehase Sp oli minu mäletamist järgi 0,04. Sõiduvõidumootoril mis töötab ainult kõrges pöördes ja põlemistemperatuur on tükk maad suurem, tänu suuremale surveastmele ning gaasijatusfaasidele, originaalist tuleb alati teha suurem. Kui stendimas katsetamas ei käi ning teadustööd tegemas, siis tuleb lihtsalt usaldada praktikat. Aga kuna ka praktika ei ole alati kõige kindlam, siis millegipärast teevad mõned inimesed Sp veel suurema kui oleks sõiduvõidu mootorile piisav.
Tegelikult unustavad suured mootoriehitajad ära selle, et iga uus mootor vajab ka sissesõitu. Selle tegemata jätmisel või ebapiisaval sissesõidul on esinenud väga palju juhtumeid, et mootor kestabki ainult pooltuhat kilomeetrit. Väidetakse küll, et konest oli viimane välja võetud, et seepärast läks, aga see on igaühe enda asi uskuda :)
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Esimestel null-ühtedel oli ju lisatuulutuse toru plokikaane ketikambri küljes. Koht on ka praegustel plokikaantel olemas, lihtsalt auk ei ole enam läbiv. Sealt seda auku läbi puurida, nii et puru karterisse ei satu, pole muidugi mugav ülesanne (radikas jääb ju kah segama).
Vasta