Tere
Plaan hakata talviti jääradasi sõitma...see tähendab ka masina ehitust:D Küsiks mida peaks mootoriga kõigepealt tegema, et oleks jääl hea (piike alla ei pane )? Kas piisab, kui lasen lihvida plokikaant, hooratta kergemaks ja väljalaskekollektori otsemaks?? Mootorite valikutest oleks 011 ja 05
Kui piike alla ei pane siis polegi vaja suurt midagi teha. Kui pidamist ei ole, siis pole ka jõudu vaja. Tee lihtsalt mootor korda.
Muidugi ka õigekiri vajab korrastamist ja proovi end selgemini väljendada.
ooratas?
Millist kollektorit sa hakkad otsemaks tegema? Ja kui sa ükskõik kumma kollektori otseks saad, siis tee pilti ja näita siia ka.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Sai jah kiiruga kirjutatud...ehk nüüd parem.
Kui ma sel aastal sõitsin siis mõned rajad olid suht lumised ja minu originaal 011-nel jäi jõust puudu just kolmandal käigul sellepärast tahaks võimsust juurde.
Kui kolmandal käigul jäi jõudu puudu, siis sõitsid järelikult liiga madala pöördega. Igasugune forsseerimine paraku muudab enamasti võimsuskõverat järsemaks ehk annab jõudu juurde (peaaegu) ainult suurtel pööretel.
Ahjaa - hooratta kergendamine hobujõude ei anna, vaid parandab mootori gaasile reageerimist.
Jäärajasõidul ainult üks põhiline märksõna- REHV. Nii mõnelgi autol kallimad rehvid all, kui auto ise. See, kui vanal rehvil mingi hea muster peal ja mingid neaelad sees, ei tee sellest head rehvi.
Muidugi peab mootor ja veermik tehniliselt korras olema. Nõrgema(uimasema) mootoriga peaks isegi parem pidamine olema. Pehmem vedrustus peaks jäärajal isegi teoorias parem olema.
Ma ei ütleks, et kallim rehv parem. Ühel nädalavahetusel käisin vaatasin päris rallisõitjate masinaid ja panin tähele, et osadel kõige odavamad vallai ja masteri rehvid all ja tüübid olid ise rahul...muidugi oli see tänavarehvi klass
Aga mootorile tahaks ikka jõudu juurde saada kuna lumel tõmbab hingest kinni.
Algselt postitas: aku1234
Ma ei ütleks, et kallim rehv parem. Ühel nädalavahetusel käisin vaatasin päris rallisõitjate masinaid ja panin tähele, et osadel kõige odavamad vallai ja masteri rehvid all ja tüübid olid ise rahul...muidugi oli see tänavarehvi klass
Aga mootorile tahaks ikka jõudu juurde saada kuna lumel tõmbab hingest kinni.
Oma hinnaklassis ongi Master absoluutselt parim rehv.
Pealegi, jooks Lada mõõdus Mastereid maksab 152? ja selle raha eest saab sõitva Lada küll.
Vallaiga sõita ja võita. Vaja ainult nael õieti teha. Aga vallai ei tööta kahjuks enam üle -10 kraadi. Alla selle ole ainult mees ja võida.
Muide originaal lada mootoriga ikka ei sõida küll jäärajal etteotsa.
Sõber see aasta sõitis rada. Orig 1500 polnud just kõige parem lahendus. Siis sai kaane voolavust parandada, kaant ja plokki freesida ja tiba suurema kraadiga nukk. Kuid lada kast ikkagi tottakas. 2 ja 3 manda vahe on nii suur siis soetas ka veel 02 ülekande ja siis juba läks lõbusamaks.
Algselt postitas: Hulkur
Vallaiga sõita ja võita. Vaja ainult nael õieti teha. Aga vallai ei tööta kahjuks enam üle -10 kraadi. Alla selle ole ainult mees ja võida.
Muide originaal lada mootoriga ikka ei sõida küll jäärajal etteotsa.
Sõber see aasta sõitis rada. Orig 1500 polnud just kõige parem lahendus. Siis sai kaane voolavust parandada, kaant ja plokki freesida ja tiba suurema kraadiga nukk. Kuid lada kast ikkagi tottakas. 2 ja 3 manda vahe on nii suur siis soetas ka veel 02 ülekande ja siis juba läks lõbusamaks.
Mis see kaane voolavuse parandamine endast kujutab?
Lihtsamal juhul seda, et ennekõike sisselaske, aga ka väljalaske kanaleid puuritakse/freesitakse jämedamaks, et sealt rohkem gaasi mahuks läbi voolama. Keerulisemal juhul muudetakse ka sisselaskekanali kuju (parim, kui seda saab teha kohe klapi kohalt), et küttesegu moodustaks klapist läbi minnes õiged keerised ja seeläbi silindri paremini ja ühtlasemalt täidaks.