jäärajale

jäärajale

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
a
aku1234
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 28 Veebr 2011 11:43
Asukoht: Kilingi-Nõmme
Autod: 21011

jäärajale

Postitus Postitas aku1234 »

Tere
Plaan hakata talviti jääradasi sõitma...see tähendab ka masina ehitust:D Küsiks mida peaks mootoriga kõigepealt tegema, et oleks jääl hea (piike alla ei pane :D)? Kas piisab, kui lasen lihvida plokikaant, hooratta kergemaks ja väljalaskekollektori otsemaks?? Mootorite valikutest oleks 011 ja 05

[Muudetud: 10-3-2011 aku1234]
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Kui piike alla ei pane siis polegi vaja suurt midagi teha. Kui pidamist ei ole, siis pole ka jõudu vaja. Tee lihtsalt mootor korda.
Muidugi ka õigekiri vajab korrastamist ja proovi end selgemini väljendada.
ooratas?
Millist kollektorit sa hakkad otsemaks tegema? Ja kui sa ükskõik kumma kollektori otseks saad, siis tee pilti ja näita siia ka.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
a
aku1234
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 28 Veebr 2011 11:43
Asukoht: Kilingi-Nõmme
Autod: 21011

Postitus Postitas aku1234 »

:P Sai jah kiiruga kirjutatud...ehk nüüd parem.
Kui ma sel aastal sõitsin siis mõned rajad olid suht lumised ja minu originaal 011-nel jäi jõust puudu just kolmandal käigul :sein sellepärast tahaks võimsust juurde.
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Kui kolmandal käigul jäi jõudu puudu, siis sõitsid järelikult liiga madala pöördega. Igasugune forsseerimine paraku muudab enamasti võimsuskõverat järsemaks ehk annab jõudu juurde (peaaegu) ainult suurtel pööretel.
Ahjaa - hooratta kergendamine hobujõude ei anna, vaid parandab mootori gaasile reageerimist.

[Muudetud: 11-3-2011 pavlik]
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Jäärajasõidul ainult üks põhiline märksõna- REHV. Nii mõnelgi autol kallimad rehvid all, kui auto ise. See, kui vanal rehvil mingi hea muster peal ja mingid neaelad sees, ei tee sellest head rehvi.

Muidugi peab mootor ja veermik tehniliselt korras olema. Nõrgema(uimasema) mootoriga peaks isegi parem pidamine olema. Pehmem vedrustus peaks jäärajal isegi teoorias parem olema.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
a
aku1234
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 28 Veebr 2011 11:43
Asukoht: Kilingi-Nõmme
Autod: 21011

Postitus Postitas aku1234 »

Ma ei ütleks, et kallim rehv parem. Ühel nädalavahetusel käisin vaatasin päris rallisõitjate masinaid ja panin tähele, et osadel kõige odavamad vallai ja masteri rehvid all ja tüübid olid ise rahul...muidugi oli see tänavarehvi klass :D
Aga mootorile tahaks ikka jõudu juurde saada kuna lumel tõmbab hingest kinni.
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 549
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Algselt postitas: aku1234
Ma ei ütleks, et kallim rehv parem. Ühel nädalavahetusel käisin vaatasin päris rallisõitjate masinaid ja panin tähele, et osadel kõige odavamad vallai ja masteri rehvid all ja tüübid olid ise rahul...muidugi oli see tänavarehvi klass :D
Aga mootorile tahaks ikka jõudu juurde saada kuna lumel tõmbab hingest kinni.
Oma hinnaklassis ongi Master absoluutselt parim rehv.
Pealegi, jooks Lada mõõdus Mastereid maksab 152? ja selle raha eest saab sõitva Lada küll.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 707
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Vallaiga sõita ja võita. Vaja ainult nael õieti teha. Aga vallai ei tööta kahjuks enam üle -10 kraadi. Alla selle ole ainult mees ja võida.

Muide originaal lada mootoriga ikka ei sõida küll jäärajal etteotsa.

Sõber see aasta sõitis rada. Orig 1500 polnud just kõige parem lahendus. Siis sai kaane voolavust parandada, kaant ja plokki freesida ja tiba suurema kraadiga nukk. Kuid lada kast ikkagi tottakas. 2 ja 3 manda vahe on nii suur siis soetas ka veel 02 ülekande ja siis juba läks lõbusamaks.
l
lend
Foorumi kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 11 Dets 2010 16:24
Asukoht: Viljandimaa Mõisaküla lähedal.
Autod: 21011 & gsi power
Kontakt:

Postitus Postitas lend »

Eks 02 differ ole ka üks hea lahendus.
a
aku1234
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 28 Veebr 2011 11:43
Asukoht: Kilingi-Nõmme
Autod: 21011

Postitus Postitas aku1234 »

Algselt postitas: Hulkur
Vallaiga sõita ja võita. Vaja ainult nael õieti teha. Aga vallai ei tööta kahjuks enam üle -10 kraadi. Alla selle ole ainult mees ja võida.

Muide originaal lada mootoriga ikka ei sõida küll jäärajal etteotsa.

Sõber see aasta sõitis rada. Orig 1500 polnud just kõige parem lahendus. Siis sai kaane voolavust parandada, kaant ja plokki freesida ja tiba suurema kraadiga nukk. Kuid lada kast ikkagi tottakas. 2 ja 3 manda vahe on nii suur siis soetas ka veel 02 ülekande ja siis juba läks lõbusamaks.
Mis see kaane voolavuse parandamine endast kujutab?
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Lihtsamal juhul seda, et ennekõike sisselaske, aga ka väljalaske kanaleid puuritakse/freesitakse jämedamaks, et sealt rohkem gaasi mahuks läbi voolama. Keerulisemal juhul muudetakse ka sisselaskekanali kuju (parim, kui seda saab teha kohe klapi kohalt), et küttesegu moodustaks klapist läbi minnes õiged keerised ja seeläbi silindri paremini ja ühtlasemalt täidaks.
a
aku1234
Foorumi kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 28 Veebr 2011 11:43
Asukoht: Kilingi-Nõmme
Autod: 21011

Postitus Postitas aku1234 »

Aga nagu ma aru saan pole erilist mõtet 1,3 mootorit tegema hakata, kui ikka korralikku masinat tahta? Tuleb vist 1,6 otsima hakata.
l
lend
Foorumi kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 11 Dets 2010 16:24
Asukoht: Viljandimaa Mõisaküla lähedal.
Autod: 21011 & gsi power
Kontakt:

Postitus Postitas lend »

1,3 peaks saama ka 1,6 ajada,või eksin?
Kola mööda foorumeid ja vaata mis ja kuidas teised teinud on.Siis endal ka selgem pilt kuida edasi minna.

Edu.
Kasutaja avatar
-lada-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 509
Liitunud: 03 Jaan 2010 17:05
Asukoht: muhu/tallinn
Autod: lada 2103, 2106, 21013

Postitus Postitas -lada- »

Võta ikka vähe suurem mootor, neid vedeleb igal pool;)
Vasta