Automaatsed tuled

Automaatsed tuled

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
c
Clirck
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 12 Mai 2010 22:28
Asukoht: Rakvere
Autod: Vaz 2110 (Lada 110)
Kontakt:

Automaatsed tuled

Postitus Postitas Clirck »

Ütlen kohe ära, auto on VAZ 2110/LADA 110

Probleem on selles, et süüdet andes hakkavad põlema auto esi ja tagatuled automaatselt ning neid pole võimalik välja lülitada, kui ainult süüdet välja võttes. See on muidugi väga kasulik asi ja puha, ei pea meeles olema tulede sisse lülitamine, aga ikka on soov mootor välja lülitada aga raadiot edasi kuulata ning kui ajapikku näiteks ununebki raadio mängima, plõks aku tühi, tuled ju jäid põlema.

Ehk siis sooviksin teda, kas (ja kuidas) on võimalik muutada tuled automaatselt lülituvatest manuaalseks (nupust)? Nupp on olemas armuatuuril, sellel isegi kolm astet (kinni/lähi/kaug), aga kasutada saab seda ainult kaugtulede sisselülitamiseks.
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 862
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105, Riva Junior, BA3 21011
Kontakt:

Postitus Postitas Viin »

Armatuuril olev nupp peaks olema kinni/ääretuled/lähituled. Kaugtuled roolisambal! Või ma eksin?
c
Clirck
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 12 Mai 2010 22:28
Asukoht: Rakvere
Autod: Vaz 2110 (Lada 110)
Kontakt:

Postitus Postitas Clirck »

Kaugtuled lähevad sisse roolisambalt kui nupp on kolmandas asendis, ehk lõpus.
Süüde väljas ja nupp sisse lülitades lähevad põlema pargid (ääretuled?), süüdet andes lähevad päevatuled põlema nii või naa. Minu soov oleks, et kui nupp pole sisse lülitatud ja süüdet anda, jääksid tuled kustu. Põhimõtteliselt puudub mul võimalus välja lülitada tulesid kui süüde on sees.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Kui soov on tulede lülitumist vaid maki tõttu ringi teha, siis miks mitte hoopis maki enda plussid (reeglina on neid kaks) otse akule ühendada?
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 862
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105, Riva Junior, BA3 21011
Kontakt:

Postitus Postitas Viin »

Pidev süüte sees hoidmine ei mõju süütepoolile hästi. Soovitan GTA varianti.


Edit: Sa ei saagi ääretulesid kasutada kui mootor töötab, jama värk. Automaat tuledega autodel põlevad ääretulede sisselülitamisel ääretuled igal-juhul. Kas see on isepandud süsteem või tehasest?

[Muudetud: 8-7-2010 ladasaeabz]
c
Clirck
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 12 Mai 2010 22:28
Asukoht: Rakvere
Autod: Vaz 2110 (Lada 110)
Kontakt:

Postitus Postitas Clirck »

Käisin näppisin veidi nuppe ja kange ja tuli välja, et kui mootor töötab on ainuke viis ääetulesid põlema panna tõmmates käsipidur peale, siis nad süttivad. Muul ajal ikka päevatuled ainult. See kas see on tehasest või isepandud puudub mul informatsioon. Aga juhul kui ma ühendaks maki plussid akule, kas siis ta tarbiks seistes voolu ning kuidas oleks kaitsmetega?
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Võid maki tagant punase ja kollase kokku panna ja ühendada kas kollasesse voolijuhtmesse,või punasesse. Ei mäleta kummas pidev vool on.

Mingit tarbimist pole, kui makk ei tööta.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
c
Clirck
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 12 Mai 2010 22:28
Asukoht: Rakvere
Autod: Vaz 2110 (Lada 110)
Kontakt:

Postitus Postitas Clirck »

Ma arvan, juhtmete kokkuviimine oleks kõige lihtsam lahendus mu probleemile, siis pole vaja vajuda sügavale tulede elektroonika maailma ja ma ei pea ise hakkama toppima kaitsmeid maki ja aku vahele. Samas kui kellegil on midagi tulede koha peal rääkida võib vabalt sõna võtta.
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 862
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105, Riva Junior, BA3 21011
Kontakt:

Postitus Postitas Viin »

Mõned tähele panekud äkki on abi: Ääretuled põlevad tegelikult koguaeg. Makk ei hakka rohkem voolu võtma kuna üks juhe(kollane/punane) on sul tegelikult koguaeg plussis ja teine(kollane/punane) lülitab maki lihtsalt sisse/välja. Siis kui on kokkuühendatud pead makki välja lülitama hakkama või võtad displei eest. Kui on vabu lüliti kohti võid panna lülitus plussi läbi lüliti. Ühel oma autol tegin nii. Juhtmete värvus erineb maki tootjate puhul. Kui on viitsimist nikerdada on auto makil tavaliselt kleeps pistikuklemmide paigutuse ja ülessannetega kui lahti võtad näed (kõigeparem on muidugi kasutusjuhend). Osadel makkidel on ka kaitse küljes;)

Edu!

[Muudetud: 8-7-2010 ladasaeabz]
c
Clirck
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 12 Mai 2010 22:28
Asukoht: Rakvere
Autod: Vaz 2110 (Lada 110)
Kontakt:

Postitus Postitas Clirck »

Maki juhtmete ühendamine on kõige väiksem mure, auto sain polnud seal ei makki, ei kõlareid, ega pistikut kuhu makki ühendada. Is aretasiin sinna vabast juhtmesabast ja iso pistikust ühendused, siinai töötanud laitmatult. Makil käib displei eest ära nii et lüliti jaoks pole mõtet.
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

Algselt postitas: ladasaeabz
Pidev süüte sees hoidmine ei mõju süütepoolile hästi.

[Muudetud: 8-7-2010 ladasaeabz]
Juba vanadel kommutaatoriga ja jagajaga süütesüsteemidel on selline funktsioon ,et kui väntvõll ei pöörle siis võetakse süütepoolilt pinge maha kindlasti on see nii ka 110-l. Ainuke asi on see , et kui süüde on sees on mootoriaju ja muud plokid sisselülitatud ja tarbivad voolu.
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

Algselt postitas: Clirck
Ütlen kohe ära, auto on VAZ 2110/LADA 110

Probleem on selles, et süüdet andes hakkavad põlema auto esi ja tagatuled automaatselt ning neid pole võimalik välja lülitada, kui ainult süüdet välja võttes. See on muidugi väga kasulik asi ja puha, ei pea meeles olema tulede sisse lülitamine, aga ikka on soov mootor välja lülitada aga raadiot edasi kuulata ning kui ajapikku näiteks ununebki raadio mängima, plõks aku tühi, tuled ju jäid põlema.
Kas tõesti ei ole siis 110-l süütelukus nn. "raadio" asendit kus süüde ei oleks sees aga raadio veel mängiks ?
c
Clirck
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 12 Mai 2010 22:28
Asukoht: Rakvere
Autod: Vaz 2110 (Lada 110)
Kontakt:

Postitus Postitas Clirck »

Makk sai ühendatud mingile vabale juhtmesabale, mille leidsin, kui pistsin käe sinna kuhu pidi minema makk, siis väheke kääre ja voltmeetrit ning muid asju ja asi sai tööle. Mis puutub süütelukku siis on põhimõtteliselt 3 asendit, kinni/süüde/käivitus, pole välja toodud seal teisi asendeid.
m
mesasja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Juun 2010 21:51
Asukoht: Pärnu
Autod: lada omanik

Postitus Postitas mesasja »

mul peres 2 2001.a. ladat, mõlemal tehasest see automaat tulede lülitus,, samas on ühel makk ka tehases pandud(pioneer)
mina saan mõlemaga makki kuulata nii, et mootor ei käi.
Vasta