Elektriline kütusepump.

Elektriline kütusepump.

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
Pets
Foorumi kasutaja
Postitusi: 102
Liitunud: 10 Dets 2002 21:40
Asukoht: Haapsalu
Autod: 21011

Postitus Postitas Pets »

Üks üsna oluline aspekt sellise(Facet) pumba paigalduse juures on asukoht. Võimalikult paagi lähedale ja paagi alumise tasapinna kõrgusele! Faceti pumpadel ei ole head imemisvõimet, olen sellise pumba paigaldusega mootoriruumi alt läinud. Paagi tühjenedes ja kütuse loksumisega tõmbas õhku vahele ja "kolistas" tükk aega tühja enne kui kütuse õige surve alla sai. Paagi juurde ja madalale paigaldatuna suudab ta paagist kütuse isegi pärast selle lõpppemist üles imeda. Klassikalise tagaveolise puhul pole paigaldusega probleemi, minul esines tõrge maasturiga millel ei tahtnud algul pumpa põhja alla muda sisse jätta.
P.S. Pumba liitmikud võivad olla tollkeermega ja koonilised, edu stutside ostsinguil(juhul kui neid kaasas polnud)!
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 800
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

Algselt postitas: Pets
Üks üsna oluline aspekt sellise(Facet) pumba paigalduse juures on asukoht. Võimalikult paagi lähedale ja paagi alumise tasapinna kõrgusele! Faceti pumpadel ei ole head imemisvõimet, olen sellise pumba paigaldusega mootoriruumi alt läinud. Paagi tühjenedes ja kütuse loksumisega tõmbas õhku vahele ja "kolistas" tükk aega tühja enne kui kütuse õige surve alla sai. Paagi juurde ja madalale paigaldatuna suudab ta paagist kütuse isegi pärast selle lõpppemist üles imeda. Klassikalise tagaveolise puhul pole paigaldusega probleemi, minul esines tõrge maasturiga millel ei tahtnud algul pumpa põhja alla muda sisse jätta.
P.S. Pumba liitmikud võivad olla tollkeermega ja koonilised, edu stutside ostsinguil(juhul kui neid kaasas polnud)!
Tänud info eest.
plaan panna pump pagassi põhja nii ,et probleemi ei tohiks olla. Lisaks on plaanis pumbale ette panna veel päris suur kütuse filter mis peaks ka leevendama loksumisest tekkivat hetkelist kütuse nälga.

Küsimus ka kuna oled selle pumbaga kokku putunud. Kas see pump jääb seisma kui trassis surve üleval või uhab kogu aeg?

Pumba liitmikuid kaasas ei olnud aga sealt kust pumba ostsin (RacingExpert) pakuti kohe ka kaasa hinne oli vist 3 EUR-i tükk.

[Muudetud: 31-3-2011 atzkarik]
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
d
darts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 235
Liitunud: 17 Mär 2008 08:55
Asukoht: tartumaa
Autod: 05 vfts

Postitus Postitas darts »

mh.hardi pump jaab seisma kui surve taga.rallis ja weberitele ideaalne.
r
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 357
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Postitus Postitas RRisto »

Kuna endal ka plaan el. pump paigaldada, siis ehk hr. Atzkarik jagab kogemusi, et kuidas see Facet pump on end õigustanud ning kas läks käiku plaanitud vooluskeem? tagasivool vajalik? kõtuserõhu regulaator?

tänud ette!

Risto
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 800
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

Pump töötab ilusti probleeme ei ole olnud. Rõhuregulaator vajalik ilma selleta ei saa kuna rõhk ainult pumbaga liiga suur ja ujuk ei suuda seda kinni hoida. Tagasi voolu ei ole vaja.

Algne plaan, et panen puba pagassi ei saanud teoks pump kapotti all ning toimetab ilusti. Elektri skeem natukene lihtsamalt tehtud ja pole seotud õlitulega, süütepooli pluss juhib pumba releed. Kuna nigu nii autol olemas peavoolu lüliti kust kõik välja saab lülitada.

Ainuke asi millega tuleb arvestada, et pump teeb päris kõva häält ning seda on sisegi sportliku mootori ja väljalaskega koguaeg kapotilat kuulda! Ning teeb detoneerimisele väga sarnast häält.

Paari kuupärast saab asja ka weberitega ära testida ning vaatata kas ka neile jagub sellest pumbast.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
r
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 357
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Postitus Postitas RRisto »

Tänud!

Kui regulaatorit on vaja, siis ehk ei ole mõtet nii kallist pumpa ostagi. Võib-olla leiab pumba vähe parema hinnaga. Uurisin ka Hardi pumpa, mis jääb seisma, kui vasturõhk kasvab. Sellele ei ole vaja hullu süsteemi aretada. Hardi töösurve on 0.2 bar, tootlikus 110l/h ning teisel mudelil on 0.38 bar, tootlikus 130l/h. Hinnatase on sama mis Faceti kuubikul.

Olen kuulnud ka, et nad teevad väga kõva häält ja ka seda, et töötavad siiski paremini, kui on paagi lähedale paigaldatud. Eks peab midagi väljamõtlema :)
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 800
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

Niipalju võin ka veel infot anda et tööriistamarketis oli Faceti pump ikka kordades ilusama hinnaga kui racingexperdis ;)
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
r
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 357
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Postitus Postitas RRisto »

tänud, uurin! Aga regulaator on ikkagi RE'st?
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 800
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

jep regulaatori võtsin RE-st
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
r
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 357
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Postitus Postitas RRisto »

Uurisin hindu ning RE's on 75 eur ning Tööriistamarketis 74 eur :puzzled
Ju nad oma hinnad ühtlustanud. UK'st tellides tuleks ka sinna kanti.

Saksamaalt saaks Hardi pumba 63 eur, võib-olla peaks seda proovima ... ei tohiks nii lärmakas ka olla ning el.süsteem vähe lihtsam.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

El süsteem ei sõltu pumba soost ja sünnimaast :)
Igal juhul peab tekitama skeemi, et mootori seiskudes peatub ka pumba töö - seda kavatsetakse ka kontrollida :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 357
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Postitus Postitas RRisto »

No seal ongi selline vahe, et ühele on vaja süsteemi, kus õlitule süttides või nagu Atzkarikul Süütepoolilt tuleks releele signaal, mis lülitab pumba välja ning teisel lükkub pump välja automaatselt, kui tekib vastusurve. Vähemalt nii olen ma asjast arusaanud :D

Nagu sa Olaaf näinud, siis ma alles õpin, mis seal kapotiall toimub :D Selleks ka lollid küsimused :lol odavam on küsida ja uurida, kui lollipeaga katsetada ;)
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Kui auto on katuse peal ja ujuk ripub vastu karpa lage, siis ei teki mingit vastusurvet ja pump töötab rõõmsalt edasi.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 708
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Oleneb karpast. Osadel on ujuki kamber lahtine. Minu kärakal on mingi skorpa 2,4 l bensiini (karpa) madalsurve pump. Karpast ka veetud tagasivool. Pump maksis 45 eur. Süütelukk lülitab releed ja relee lülitab pumpa. Pool aastat on toimetanud, siiani pole probleeme olnud. Kui üle katuse paned siis nagunii miljon asja mis võib selle siksi säraküünlaks muuta. Seepärast peakski mingi töötav tulekustuti kärakas kaasas olema.
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1086
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

Töötav kilone kustuti ei tee bensiinile midagi, kui just bensiini kogus väga väike ei ole. Kui pump koguaeg peale lööb vöib ka kuuekilosest väheks jääda kui just otseselt lekke kohta ei kustuta.

Lisaks toite katkestusele soovita paigaldada paagi tuulutusele vedeliku luku, tänapäeva autodel olemas,
Vasta