Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2364
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 6 x Lada

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas reiner »

SexSix kirjutas: 27 Nov 2021 21:40 Uus küsitlus: Kas keegi on näinud läbiroostetanud katusega siksi?
Näinud ei ole, aga kuulnud küll. Nimelt katusepleki esimene äär, tihendist ca 5cm jagu eemalt roostetas läbi. Ja seda seest poolt välja.
Samal autol oli ka ühes C-piilaris sama lugu.

Aga teema omanikule ainult kiidusõnad! Tore on näha, et selliseid heasmõttes hulle veel leidub.

Jõudu!
Lower your standards and you'll never be disappointed!
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Uste alaservades juures mul oli mõningaid kahtluseid, et kui hull rooste selle värvi all peitub:
IMG_9525.JPG
IMG_9525.JPG (112.28 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9526.JPG
IMG_9526.JPG (115.16 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9528.JPG
IMG_9528.JPG (125.14 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9529.JPG
IMG_9529.JPG (101.5 KiB) Vaadatud 2121 korda
Aga ega midagi- hakkasin neid siis jupphaaval lihvima, puhastama ja kinni katma. Täitevkrundiks läks peale selline asi:
IMG_9530.JPG
IMG_9530.JPG (140.48 KiB) Vaadatud 2121 korda
Ja mingi aja möödudes oli seis selline:
IMG_9531.JPG
IMG_9531.JPG (83.96 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9532.JPG
IMG_9532.JPG (75.9 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9533.JPG
IMG_9533.JPG (56.78 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9534.JPG
IMG_9534.JPG (75.21 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9535.JPG
IMG_9535.JPG (83.76 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9536.JPG
IMG_9536.JPG (67.02 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9537.JPG
IMG_9537.JPG (62.66 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9538.JPG
IMG_9538.JPG (76.45 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9539.JPG
IMG_9539.JPG (76.79 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9540.JPG
IMG_9540.JPG (60.42 KiB) Vaadatud 2121 korda
IMG_9541.JPG
IMG_9541.JPG (78.92 KiB) Vaadatud 2003 korda
IMG_9542.JPG
IMG_9542.JPG (66.15 KiB) Vaadatud 2003 korda
IMG_9543.JPG
IMG_9543.JPG (62.96 KiB) Vaadatud 2003 korda
IMG_9544.JPG
IMG_9544.JPG (62.5 KiB) Vaadatud 2003 korda
IMG_9546.JPG
IMG_9546.JPG (66.82 KiB) Vaadatud 2003 korda
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Uste siseservadega sai asi ühele poole. Järgmisena läksid peale lihvimist uste pealispinnad täitevkrundi alla.
Natuke tahtsid need ka pahtlit saada, aga mitte üle mõistuse palju. Pisiparandused niiöelda.
IMG_9547.JPG
IMG_9547.JPG (85.81 KiB) Vaadatud 1985 korda
IMG_9548.JPG
IMG_9548.JPG (58.2 KiB) Vaadatud 1985 korda
IMG_9549.JPG
IMG_9549.JPG (61.92 KiB) Vaadatud 1985 korda
IMG_9550.JPG
IMG_9550.JPG (87.59 KiB) Vaadatud 1985 korda
IMG_9551.JPG
IMG_9551.JPG (82.9 KiB) Vaadatud 1985 korda
IMG_9552.JPG
IMG_9552.JPG (60.84 KiB) Vaadatud 1985 korda
IMG_9553.JPG
IMG_9553.JPG (67.12 KiB) Vaadatud 1985 korda
IMG_9554.JPG
IMG_9554.JPG (58.36 KiB) Vaadatud 1985 korda
IMG_9555.JPG
IMG_9555.JPG (56.1 KiB) Vaadatud 1985 korda
See piltidel olev hall saab olema niiöelda lõpukrunt, mis värvi alla jääb.
Millalgi peale lihvimist läheb ülejäänud kere ka sama tumehalli krundi alla(tiivad, katus, ukseaugud jne).
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Kapoti ja tagaluugi sisepindadega tegelemise käigus oli vahepeal arutelu autoga seonduvate isikutega. Et kuidas ja mis järjekorras midagi värvida.
Seoses sellega tekkis üks eksperimentaalplaan- võõbata tagaluuk seestpoolt värviga üle et vaadata, missugune ta siis lõpuks jääb.

Eelnevalt sai pealmine pind peale lihvimist samamoodi halli täitevkrundiga kaetud nagu uksedki:
IMG_9556.JPG
IMG_9556.JPG (62.43 KiB) Vaadatud 1767 korda
IMG_9557.JPG
IMG_9557.JPG (37.82 KiB) Vaadatud 1767 korda
Matistatud sisepindade jaoks, et hoida kokku aega, materjale ja närve(eriti neid viimaseid, sest närvid on taastumatu loodusvara), sai organiseeritud aluskrunt nn. "märg-märjale" tehnoloogiaga:
IMG_9558.JPG
IMG_9558.JPG (74.78 KiB) Vaadatud 1767 korda
IMG_9559.JPG
IMG_9559.JPG (68.1 KiB) Vaadatud 1767 korda
Umbes tunni möödudes, kui krunt oli piisavalt läbi kuivanud, läks peale selline värv:
IMG_9560.JPG
IMG_9560.JPG (131.78 KiB) Vaadatud 1767 korda
IMG_9562.JPG
IMG_9562.JPG (79.1 KiB) Vaadatud 1767 korda
Ja lõpptulemus sai niisugune. Peale läks kaks kihti värvi:
IMG_9561.JPG
IMG_9561.JPG (75.31 KiB) Vaadatud 1767 korda
Pildilt tundub see asi oranž(valgus petab), aga tegelikult on ta ikka suht Ferraripunane. No nagu 1985 aasta Testarossa näiteks.
Originaaltooni nimetus oli sellel 07-mel tegelikult Korridapunane, värvikoodiga 165, aga see põlati ära. Öeldi et see küpse porgand ei sobi mitte.

P.S. Ja eriti kui arvestada et numbrimärgil olevad tähed on MAD, siis autol kunagi valmiskujul tema hüüdnimi "Punane Hull" ehk õigustab ennast.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Ääremärkuse korras mainiks et mõni päev tagasi tõstsin tagaluugi õue ja tegin paar fotosüüdistust.
Nagu piltidelt näha, tegu on ikkagi punase värviga. Mitte oranž või pleekinud porgandi tooni vms.
IMG_9563.JPG
IMG_9563.JPG (66.6 KiB) Vaadatud 1628 korda
IMG_9564.JPG
IMG_9564.JPG (70.24 KiB) Vaadatud 1628 korda
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Mis siis vahepeal toimunud ka on ? Kui lollimängimine välja arvata, siis mitte midagi erilist.
Ei, tegelikult on midagi toimunud ka aga otseselt 07-mega mitte seonduvalt. Paar tööd tuli vahele, mis niiöelda ekspromptkorras tuli ära teha.
Neist huvipakkuvaim on siin:
IMG_9566.JPG
IMG_9566.JPG (125.4 KiB) Vaadatud 1443 korda
IMG_9567.JPG
IMG_9567.JPG (109.22 KiB) Vaadatud 1443 korda
IMG_9568.JPG
IMG_9568.JPG (128.24 KiB) Vaadatud 1443 korda
269274079_289687516310454_1212609593565780748_n.jpg
269274079_289687516310454_1212609593565780748_n.jpg (91.65 KiB) Vaadatud 1443 korda
Kogu rolleri võõpamise au ma endale ei võta. Minu ülesandeks oli ainult "kuut" sinise värviga üle võõbata.
Omanik oli liivapritsiga juba ära puhastanud ja värvinud kereosa, mis jääb kuudist ettepoole. Furgooni kohta öeldi et ei hakka midagi pahteldama, kruntima või sirgeks voolima- need mõlgid mis on, need jäävad ja läheb niisama värv peale.
Isegi taldlihvijaga ei lubatud lihvida, sest siis on alumiiniumist needipead kõik lapikuks lihvitud. "Karukeele" ja nitrolahustiga alumiiniumist plekipind üle käia, esiots, alusraam ja tagasild kinni katta ning siniseks värvida. Kõik.
Jutu järgi ei olegi midagi erilist, tegelikult kulus selle kõige eelneva peale päris mitu tundi. Katmine neist oli kõige ajakulukam.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1345
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas VäikeMägilane »

krt see oleks ju väga hea abiline meie postikandjatele!
Festina lente!
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Paar ust said vahepeal sisepindadele värvi peale.

Juhiuksele tuli uus pigi- või mürasummutusmatt sisse panna.
Tehases paigaldatu oli sõna otseses mõttes liimist lahti ja lössi vajunud nagu põline peolõvi pandeemia ajal.
IMG_9565.JPG
IMG_9565.JPG (83.23 KiB) Vaadatud 1008 korda
Siis polnudki muud, kui et lukustussüsteemid uste seest välja, lihvimine ja katmine ning läks sisepindadele kaks kihti värvi:
IMG_9569.JPG
IMG_9569.JPG (108.12 KiB) Vaadatud 1008 korda
IMG_9570.JPG
IMG_9570.JPG (99.18 KiB) Vaadatud 1008 korda
IMG_9571.JPG
IMG_9571.JPG (111.03 KiB) Vaadatud 1008 korda
IMG_9572.JPG
IMG_9572.JPG (106.79 KiB) Vaadatud 1008 korda
IMG_9573.JPG
IMG_9573.JPG (88.76 KiB) Vaadatud 1008 korda
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Selle aasta viimase tööpäeva puhul viimane postitus. Paar keredetaili said nüüd valmis.
IMG_9576.JPG
IMG_9576.JPG (83.04 KiB) Vaadatud 851 korda
IMG_9577.JPG
IMG_9577.JPG (96.11 KiB) Vaadatud 851 korda
IMG_9578.JPG
IMG_9578.JPG (74.17 KiB) Vaadatud 847 korda
IMG_9579.JPG
IMG_9579.JPG (72.93 KiB) Vaadatud 847 korda
IMG_9580.JPG
IMG_9580.JPG (66.62 KiB) Vaadatud 847 korda
Vaatasin et seda punast värvi kulus tagaluugile ja ustele kokku poolteist liitrit koos kinnitiga. Sisepindadele kaks, välispindadele 3 kihti. Nii et siis saab hakata edasi arvutama, palju seda terve auto peale kuluda võib. Või noh, kulub palju kulub- kõik kulub ära.

See, millega tehases klaasiraame värviti, oli vist mingi ühekomponentne mattmust. Ühekomponentset mattmusta müüakse aerosoolvärvina tänapäevalgi, aga ma otsustasin et klaasiraamid võiksid saada kahekomponentse(s.t. kinnitiga) mattmusta värvi alla. Ehk ta kestab siis natuke kauem.
Vanasti oli lihtne- võtsid lihtsalt ühe musta värvi ja oligi olemas. Tänapäeval on lisaks teistele ka neid musti toone mitut erinevat.
Ma valisin seekord värvi koodiga RAL 9005 ja tooni nimetus on Tiefschwarz. Ehk siis kõige mustem must, mis vist üldse olla saab.

Et aga ustega pole muud, kui et oodata kuna "komisjon" järgmise aasta algul tuleb uksi hindama ja kui sobivad, siis nad samas ka ära viia.
Eks nad nagunii tahavad veel mingit kerget poleeri ka saada ja värviparandusi sest et nagunii tuleb auto kokkupaneku käigus täkkeid sisse. Aga nagu auto omanik ütles et esimene täke värvitud auto puhul on kõige valusam- edasi on juba pohhui.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

See nädal said viimased uksed ka endale uue värvikuue.

Algul seestpoolt....
IMG_9582.JPG
IMG_9582.JPG (101.38 KiB) Vaadatud 658 korda
IMG_9583.JPG
IMG_9583.JPG (97.63 KiB) Vaadatud 658 korda
IMG_9584.JPG
IMG_9584.JPG (94.14 KiB) Vaadatud 658 korda
IMG_9585.JPG
IMG_9585.JPG (98.74 KiB) Vaadatud 658 korda
IMG_9586.JPG
IMG_9586.JPG (96.02 KiB) Vaadatud 658 korda
IMG_9587.JPG
IMG_9587.JPG (85.1 KiB) Vaadatud 658 korda
IMG_9588.JPG
IMG_9588.JPG (92.34 KiB) Vaadatud 658 korda
... ja mingi moment väljaspoolt:
IMG_9589.JPG
IMG_9589.JPG (71.8 KiB) Vaadatud 658 korda
IMG_9590.JPG
IMG_9590.JPG (73.35 KiB) Vaadatud 658 korda
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Ei ole vahepeal keegi kusagile kadunud. Auto on alles ja mina ka. (Umbrohi ei hävine).
Laupäeval väisas mu tagasihoidlikku värkstuba "komisjon" ehk auto omanik isiklikult. Seepärast ma mõtlesingi et panen pildid siis üles, kui auto on tema poolt üle vaadatud. Muu arutelu hulgas tõi ta ühe portsu uusi asju, mis kunagi autole külge lähevad.
Ma ei tea aga oletan et senitehtuga jäädi ilmselt rahule. Nii kerega kui ka valitud värvitooni ja ära värvitud detailidega.

Et aga "07"-le on vahepeal uus täitevkrunt peale susistatud. Sedakorda siis hall:
IMG_9592.JPG
IMG_9592.JPG (63.63 KiB) Vaadatud 187 korda
IMG_9593.JPG
IMG_9593.JPG (71.42 KiB) Vaadatud 187 korda
IMG_9594.JPG
IMG_9594.JPG (69.5 KiB) Vaadatud 187 korda
IMG_9595.JPG
IMG_9595.JPG (75.15 KiB) Vaadatud 187 korda
IMG_9596.JPG
IMG_9596.JPG (89.97 KiB) Vaadatud 187 korda
Senikaua kui ma ustega tegelesin, suutis see must täitevkrunt vahepeal kerel nii ära kivistuda, et tükk tegu oli selle lihvimisega.
Sihuke paras "betoon" oli temast vahepeal saanud. Taldlihvija kettaid läks nagu leiba. Ja kõige rohkem aega läks mitte tiibade ega ukseavadega vaid katus pani mind korralikult proovile. Haljakslihvituna ega epokrundi all olevana polnud kohe keset katust asuvaid lohukohti nähagi. Alles siis kui kere oli musta täitevkrundi all ja ma seda lihvima asusin, siis nägin et siin-seal on mitmeid madalamaid kohti, mis tahaksid pahteldust.
Ega see pahtli ja krundi lihvimine polnud ka teab mis lihtne- plekk kippus "eest ära sõitma". Olgugi et seespool olid tugevdusvitsad olemas.
No ja nii sa siis lihvid ja pahteldad ja jälle lihvid ja jälle natuke pahteldad. Vahepeal oli motivatsioon nii otsas et pidin seda tikutulega taga otsima.
Aga üks väike pluss oli kogu selle ajude keberniidi juures ka- nagu ma rehkendasin, et paari kilo pahtliga peaks kere laias laastus kujusse saama(uksed, luugid ja kere ise).

Ukseaukudega oli ka paras "ooper". Peale nitroga puhastamist vaatasin et need servad kuhu ukseavatihend kinnitub, on mingi kahtlase liimi vms. asjaga koos. Nitrolahusti seda ära ei võtnud. Akutrelli otsa käiv kummiketas(millega kahepoolset teipi autokeredelt eemaldatakse) ka mitte. Taldlihvijaga sinna ligi ei mahtunud. Nii ma siis pidingi teda 5 mm tükikeste haaval žilettnoaga krõõpsima, kuni servad puhtaks said. Täiesti .....

Aga noh.... Nüüd on see etapp ka möödas ja krunt peal.

See nädal vaatan, mis Ladal "toas toimub". Ehk siis teisisõnu- sisepindadega tegelen. Ja lõpetuseks üks pilt tagaluugist:
IMG_9591.JPG
IMG_9591.JPG (58.1 KiB) Vaadatud 187 korda
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Mõni pilt ka, mis vahepeal tehtud sai.

Parafraseerides kunagist luuletajat Juhan Liivi: "Punane lagi on meie toal".
IMG_9597.JPG
IMG_9597.JPG (58.57 KiB) Vaadatud 91 korda
IMG_9598.JPG
IMG_9598.JPG (54.94 KiB) Vaadatud 91 korda
IMG_9599.JPG
IMG_9599.JPG (62.62 KiB) Vaadatud 91 korda
Ma vahepeal mõtlesin et kas seda epoksiidkrundiga kaetud laeplekki on mõtet värvida või ei, aga targemad soovitasid et lase ikkagi mingi värviudu peale, siis jääb see poroloonist mürasummutusmatt paremini kinni. Matistasin krundipinna ära ning lasin ühe kihi värvi peale.

Kuigi auto oli enne töötuppa tulekut kõhu alt survepesuga puhtaks lastud, puhastasin tagumised rattakoopad suruõhuga ära, et saaks seda lahtist sodi veel kätte. Nood läksid algul kivikaitse alla ja kui too kuivanud, said kaks kihti värvi peale.

Juhipoolne:
IMG_9600.JPG
IMG_9600.JPG (126.45 KiB) Vaadatud 91 korda
IMG_9601.JPG
IMG_9601.JPG (264.38 KiB) Vaadatud 91 korda
Kõrvalistujapoolne:
IMG_9602.JPG
IMG_9602.JPG (283.2 KiB) Vaadatud 91 korda
IMG_9603.JPG
IMG_9603.JPG (156.64 KiB) Vaadatud 91 korda
Neid nn. rallivedrusid ei maksa tähele panna, sest peale keretöid lähevad veermikujupid vahetusse ning sillad võetakse alt ja lähevad liivapritsi. Siis saab millalgi-kuidagi ehk ka selle põhjaaluse autoga samat värvi teha.
Vasta