Küsimusi vazi mootorite kohta...

Küsimusi vazi mootorite kohta...

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
l
ladalammutaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 11 Veebr 2007 19:02
Asukoht: Viljandimaa
Autod: vaz 2106

Küsimusi vazi mootorite kohta...

Postitus Postitas ladalammutaja »

Tervist!
Räägitakse,et 03 1.5 mootorist on kõige targem rallimootorit aretama hakata.Küsin:Mis teeb selle mootori paremaks,kui kolvikäik on 06 1.6 ja 03 1.5 (80mm) sama.
Kuid kui 1.5 võimsamaks hakata ehitama tuleb tõenäoliselt ka silindri läbimõõtu suuremaks puurida:Tulemus on,et kolvikäik ja silindri läbimõõt on mõlemad võrdsed 06 1.6 omadega(ma ei pea silmas 03muldvalu plokki).
Ma mõtlen,et äkki on siis targem kohe 1.6est ehitama hakata.
Otsingust ma oma küsimustele ühest vastust ei leidnud,jään ootama asjatundjate nõuandeid.

Tervitades,
Ladalammutaja
o
omega
Foorumi kasutaja
Postitusi: 233
Liitunud: 23 Jaan 2005 19:48
Asukoht: Tallinn
Autod: bemmid
Kontakt:

Postitus Postitas omega »

Loomulikult hakka 1.6 -te ehitama. Ma ei saa aru, kes need koguaeg räägivad, et 1.5 on kõige parem? Millest selline arvamus tekkinud on?
Sellest ma ei saa ka aru, et miks 90% üheksakümnendate Ladadest on 1.5 mootoriga, miks ei ole enamus 1.6 ja 1.7 mootoriga, kütusekulu on nagunii sama. Või arvavad venelased, et 1.6 ja 1.7 on Lada jaoks liiga võimsad, et 1.5 käib kah :rolleyes .

edit:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=12033

[Muudetud: 13-2-2007 omega]
p
priit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 24 Nov 2004 18:55
Asukoht: tartu
Autod: 2103 luxx, offroad UAZ
Kontakt:

Postitus Postitas priit »

03 1,5 mootorid pidid olema rohkem vastupidavamad kui 06 1,6;)
l
ladalammutaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 11 Veebr 2007 19:02
Asukoht: Viljandimaa
Autod: vaz 2106

Postitus Postitas ladalammutaja »

Milles nende vastupidavus siis seisneb?
p
priit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 24 Nov 2004 18:55
Asukoht: tartu
Autod: 2103 luxx, offroad UAZ
Kontakt:

Postitus Postitas priit »

ehituses
o
omega
Foorumi kasutaja
Postitusi: 233
Liitunud: 23 Jaan 2005 19:48
Asukoht: Tallinn
Autod: bemmid
Kontakt:

Postitus Postitas omega »

Algselt postitas: priit
ehituses
Mis ehituses :puzzled ? 1.6 vahe on ainult selles, et kolvid ja silindrid on natuke suurema läbimõõduga. Ülejäänud kõik on 1.5 mootoriga täpselt sama. Ma pakun, et mõlemad mootorid on oma vastupidavuselt väga sarnased, ehk siis vahet pole.

[Muudetud: 14-2-2007 omega]
Kasutaja avatar
Marek
Foorumi kasutaja
Postitusi: 76
Liitunud: 26 Mär 2005 19:25
Asukoht: Tallinn/Haabersti
Autod: MB 300E w124 89a & UAZ 469, MB Sprinter,
Kontakt:

Postitus Postitas Marek »

Kunagi üks elukutseline mehaanik ütles mulle kui siguli mootorit teemaks tulid, et See 1,5 mootor on nö. tume jõud. Ehk mis ta sellega öelda tahtis oli vist see et ta on uimane. Ja et 1.2-3 pidid oluliselt särtsakamad olema. Ja rallis eelistatumad.

Aga eks ta ole maitseasi ja kes proovinud see teab.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

mina usun, et ühtemoodi piinates ei selgu klassika mootoritest paremat ja vasakut - selgub ainult millisel olid varuosad sitemad..

1,2 1,3 kanatab pööretel kräunutamist võibolla rohkem..
1500 mootor kõlbaks vaikselt tänaval kulgemiseks mingit eelist rallis tal 1600 mootori ees pole.
kui on käes korralik 1500 siis kasuta seda.
kuna 1500 mootoril on 76 kolb siis on raskendatud suurte klappide ja kõrgete nukkade kasutamine koos.. klapid hakkavad plokki sisse käima!

pmst saab igast mootorist asja. tänavasõiduks valiks võibolla 1300 rihmaga tema vaikse käigu pärast. kütuseökonoomia pole ka liiast.
rallisse kindlasti 1600 ning puurida see 80mm mõõtu et siis 2wdA -s võistelda..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
ladalammutaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 11 Veebr 2007 19:02
Asukoht: Viljandimaa
Autod: vaz 2106

Postitus Postitas ladalammutaja »

Minuteada on võimalik ka 82 mõõtu puurida
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

no siis läheb üle 1640cc mootor ja oled teises klassis..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
ladalammutaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 11 Veebr 2007 19:02
Asukoht: Viljandimaa
Autod: vaz 2106

Postitus Postitas ladalammutaja »

Minu jaoks pole klassid olulised,ma tahaks lihtsalt enda jaoks võimalikult käreda mootoriga aparaati ehitada.
Aga üle 82mm vist 1,6te puurida ei saa? või saab 82,2 peale ka puurida?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Aga siis võta juba toorikuks 1,7 mootor,puuri 84mm mõõtu,muretse lühikesed kepsud ja pikem vänt.Saad nii 1,9 mootori
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
l
ladalammutaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 11 Veebr 2007 19:02
Asukoht: Viljandimaa
Autod: vaz 2106

Postitus Postitas ladalammutaja »

Mul ei ole 1.7 võtta kuskilt.Mul on 1,5 ja 1,6,et tahtsin teada kummast oleks asjalikum ehitama hakata.Ühed räägivad et1,5 on parem teised aga et 1,6-arvamused on üsna vastandlikud...
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Aga mida sa ise arvad? Niimoodi jääbki asi soiku otsustusvõimetuse ja oma arvamuse puudumise tõttu.
Ardi pakkus sulle juba 1,7 plokki kui ridadevahelt hästi lugeda. A mis siis juhtub, kui nüüd keegi siia killu viskab, et lada mootor on täielik rämps võrreldes fiati 2.0 kahevõllisega? :D
l
ladalammutaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 11 Veebr 2007 19:02
Asukoht: Viljandimaa
Autod: vaz 2106

Postitus Postitas ladalammutaja »

Ära ärritu...ma ise mõtlen et 1,6est on ikka targem ehitama hakata,sest loogiliselt võttes peaks tulemus parem olema.
l
ladalammutaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 11 Veebr 2007 19:02
Asukoht: Viljandimaa
Autod: vaz 2106

Postitus Postitas ladalammutaja »

Ma eelistan siiski sigulli mootoreid,kuna pole nii suuri ressursse et mingit fiati mootorit peale panema hakata...rohkem kahju ka kui matsu juhtub minema...
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

Algselt postitas: ladalammutaja
Ära ärritu...ma ise mõtlen et 1,6est on ikka targem ehitama hakata,sest loogiliselt võttes peaks tulemus parem olema.
Ja nii see tõesti on
m
miil
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 09 Jaan 2007 18:36
Asukoht: Kose vald
Autod: -

Postitus Postitas miil »

Aga siis võta juba toorikuks 1,7 mootor,puuri 84mm mõõtu,
Millisel mootoril on sobivad 84mm kolvid? Kas lähevad täpselt lada kepsu otsa või tuleb midagi veel ümber teha?
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1526
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

sobivad kõik 84mm kolvid, kui plokk on 84.007'le puuritud/hoonitud - probleem ja point on alumises detailis, sinna sobivaid annab juba otsida
Festina lente!
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Mahle kataloog ette ja kolbide mõõte võrdlema.

PS. Sil. 84.07
Vasta