Kaitse

Kaitse

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Vasta
v
vahher
Foorumi kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Okt 2006 16:25
Autod: Auto puudub

Kaitse

Postitus Postitas vahher »

Tekkis selline küsimus, et mida soovitaksite panna autole ette mootori alla. Mingit kaitset, mis kaitseks vee sattumist mootorile ja kontaktidele. Mõni kuu tagasi sõitsin autoga lombist läbi, ja pritsis kuskile juhtmetele või millelegi ja auto ei tahtnud korralikult töödata. Autoks siis Fiat Panda. Mõtlesin, et teeks äkki mingist plastikust, näiteks sellisest, millest rallikatel need porilapakad tehtud on. Mis arvate? Tasub?
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Usun et kindlasti on võimalik sellele tellida komposiitmaterjalist põhjakaitset...
Aga oluliselt lihtsam on ju teha plekist...ennem teed paberist ?ablooni ja siis lõikad plekist välja...aeganõudev töö on, aga kui korralikult teha, siis tulemus on hea ja teenib kaua...
Ning kindlasti teha vähemalt tuleseinani...siis põhja alla sattuv õhk ei satu mootoriruumis nö. kotti...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
v
vahher
Foorumi kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Okt 2006 16:25
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas vahher »

Leidsin juhuslikult netist ühe firma, oli vist Revalor või midagi, kus müüakse karterikaitseid. Hinnaks on siis Fiatile 2045 krooni plus 300krooni peale panek.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Oma Datsunile tegin sellise PORIkaitse ise, kusjuures ei maksnud mitte midagi.
Võtsin köögi põrandalt ära võetud põrandakatte. See oli selline, millel ühel pool on pehmed karvad ja teisel pool sile plast (reliini taoline). Kinnitasin kruvidega reliini ääre esimese, radika all asuva, pleki külge. Siis hakkasin teda tahapoole põhja alla vedama. Niimoodi vastu põhja lükates oli näha kuidas peab teda lõikama. Lõpuks lasin plekikruvidega ääred kusagile kinni. Kummagi ääre peal oli kolm plekikruvi läbi plekiriba lastud. Kui õli oli vaja vahetada, lasin akudrelliga 6 kruvi lahti ja senikaua rippus reliin esiotsa küljes. Pärast jälle kinni.
Pehme osa oli mootori poole. Seitse aastat sõitsin sellisega ringi. Ühe augu õnnistas ka sinna sisse. Mingi kivi vastu läks.
Kate ulatus tulemüürini. Keskosas oli nati lühem. Sealt läks leegitoru välja. Kapotialune alati puhas.
C
v
vahher
Foorumi kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Okt 2006 16:25
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas vahher »

Kah võimalus, aga miskeid sulamismärke polnud, kui mootor piisavalt kuumaks läks sõidu järel?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Mootor ju üle 90kraadi ei lähe. Pealegi on kaitse allpool mootorit. Füüsikaseadused kehtivad ikka veel.
C
v
vahher
Foorumi kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Okt 2006 16:25
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas vahher »

Täiesti õige sul. Minu möödalaskmine. Eks võtab siis ette midagi
r
race89
Foorumi kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 12 Sept 2006 18:11
Asukoht: harjumaa
Autod: 21063

Postitus Postitas race89 »

aga kui see plekist teha hakkab see arvatavasti kolisema seal all ( või ei hakka);)
v
vahher
Foorumi kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Okt 2006 16:25
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas vahher »

Tõenäoliselt jah, kui pole hästi kinnitatud, aga ilmselt kaldun sinna plastiku ja sinna poole rohkem
Kasutaja avatar
VRT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 29 Nov 2005 09:35
Asukoht: Rakvere
Autod: Lada 21013, lada 21011

Postitus Postitas VRT »

Kruusa teel sõides võib see kaitse viga saada arvan ma.
Lada- Vene muskel.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Mota: Kuna tuletoru pidi ka kuskilt välja tulema, siis kas sealt juurest mingeid kuumakahjustusi ei tekkinud?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Eks peab ikka panemisel jälgima, et leegitoru ja plastiku vahele jääks mingi 5cm. Kindlasti tuleb asi paigaldada nii, et see ei saaks kuidagi leegitoru vastu liikuda. Mootori või karteripõhja vastas võib vabalt olla.
Olen ka mootori sooja hoidmiseks talvel (mitmel aastal ei viitsinud ka suvel ära võtta) pakkinud ta üleni kivivilla sisse, kaasa arvatud kollektor ja leegitoru.
Niva mootor oli aastaid üleni (leegitoru oli väljas) mistra sisse mähitud (enam mistrat ei paneks). Panin algul talveks, aga äravõtmisel selgus, et müra läks suuremaks.
Metallist suur kaitse võimendab kõvasti heli. Isegi siis, kui ta kinni on. Lihtsalt tekib trummi effekt. Ühel mu tuttaval oli Skoda, millel oli pandud duuralumiiniumist suur põhjakate. Isegi ribid olid sisse keevitaud. Ükskord remondi vahepeal sõitma minnes (kaitse oli eemldatud), avastas ta, et müra oli palju vaiksem. Siit järeldus - Metallist kaitse tuleb vooderdada mingi materjaliga (vaadake, kuidas on tehtud lääne autodel).
C
Vasta