Mida tuleb vaadata kompressori ja keevituse ostmisel?

Mida tuleb vaadata kompressori ja keevituse ostmisel?

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Mida tuleb vaadata kompressori ja keevituse ostmisel?

Postitus Postitas Mel »

Olen mõelnud, et peaks koju ostma kompressori, millega kannataks autot värvida ning ka lihtsalt suruõhu tekitamiseks (aeg-ajalt ikka vaja üht-teist puhuda).
Olen uurinud ka netist, kuid kuna endal kogemused tänapäevaste kompressoritega puuduvad, siis küsiks nõu, mida ostmsiel vaadata? Samuti seda, millist firmat eelistada?
Hinnaklassist sobiks selline alguse ots - 2500 krooni kanti.
Samas praegu K-Raua Ace-s sooduspakkumisel 1500 eek maksev Altoni kompressor. Nimi täiesti tundmatu ja kodulehel pole ka andmeid.

[Muudetud: 3-23-2007 Mel]
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Kui värvid autot kord aastas tasub kompressr laenutada. Kui soovid kummi pumbata saad poest 2500.- oma vajadusi rahuldava.
Kasutaja avatar
Marek
Foorumi kasutaja
Postitusi: 76
Liitunud: 26 Mär 2005 19:25
Asukoht: Tallinn/Haabersti
Autod: MB 300E w124 89a & UAZ 469, MB Sprinter,
Kontakt:

Postitus Postitas Marek »

ma sain 1500 raha eest kompressori millega saab autot värvida kummi pumpata ja niisama ka puhuda.
Firma tundmatu aga siiani on laitmatult töödanud ja rõhku annab pea 8-10bar-i. Paagi mahtu peast ei tea...
Mingi survevooliku sai ka kaasa millele tuli uued otsad panna. sest originaal otsad ei pidanud õhku.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

2500 eegu eest ei saa kompressorit, millega kannataks normaalselt värvida. Isegi lisapaak (propaani pudel) ei aita.
Ostsin omale alguses (3500eek) sellise kompressori. Autot värvides tuleb pidevalt pause teha, et paaki jälle survet korjaks. Pool ust saab korraga värvida, siis väike paus.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kindlasti tuleb jälgida püstoli tarvidust ja kompressosri väljaantava õhu kogust. Tavaliselt tehnilistes andmetes petetakse. Seal antakse sisseimetava õhu kogus. See aga on oluliselt suurem toodetavast õhukogusest (mida saab praktiliselt tarbida).
Toodetav õhukogus peaks olema ideaalis poole suurem tarbitavast võimsusest.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Hiljem ostsin omale nõukogude päritolu kompressori. Seal on kaks kolbi, mis löövad paralleelselt õhku. See kompressor suudab anda just niipalju õhku, kui värvimiseks vaja (väikese varuga).
Ka korrosioonitõrjet ja puhumise/kuivatamise töid saab sellega normaalselt teha. Vastupidiselt arvamusele, läheb korrosioonitõrjel vaja ka palju õhku.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

See vene kompressor ei ole küll nii ilus (võrreldes poe omaga), aga on väga funktsionaalne. Soovitangi KOHE otsingud suunata sellesse suunda ja mitte kulutada raha iluvidinale.
Esimene enam vähem normaalne poes müüdav kompressor algab hinnast 8000eek.
Siit pildilt siis näha kaks silindrit kõrvuti.Pilt
C
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Ega mul iluvidinat polegi vaja. Peale mitmeid käike poodidesse hakkas ka endal tekkima väike kahtlus nendesse 2500-te suhtes. Samas enamus müüjaid on öelnud a la käib küll, aga kallim ikkagi parem:P

Uut vene oma ei saa, seega, mida tuleks kasutatud aparaadi ostmisel vaadata?
p
priit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 24 Nov 2004 18:55
Asukoht: tartu
Autod: 2103 luxx, offroad UAZ
Kontakt:

Postitus Postitas priit »

Algselt postitas: motamees
Hiljem ostsin omale nõukogude päritolu kompressori. Seal on kaks kolbi, mis löövad paralleelselt õhku. See kompressor suudab anda just niipalju õhku, kui värvimiseks vaja (väikese varuga).
Ka korrosioonitõrjet ja puhumise/kuivatamise töid saab sellega normaalselt teha. Vastupidiselt arvamusele, läheb korrosioonitõrjel vaja ka palju õhku.
samasugune vene oma seisab mullgi kuuri all ja pole midagi halba selle kohta öelda. Saab rehvi pumbata ja värvidesgi õhk otsa ei saa
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Üldiselt tunduvad sedasorti kompressorid olema igiliikurid. Ainuke rike, mida mina tean, on lamellklappide purunemine. See pisiviga on aga kõrvaldatav.
Kui masin õhku pumpab peaks ta korras olema. Peal võiks olla elektriline rõhupiiraja (originaalis seda peal polnud. Minu eelneval pildil on see märgitud punase ringiga).
C
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Motaga nõus, omal samuti umbes taoline nagu temal, silindrid V-kujuga.
Õhku annab piisavalt. Mitu autut üle värvind+muud kraami ja korrtõrje. Võidusõidu rattale suudab 10 at sisse lüüa. Korralik surve oluline just värvimisel, korrosioonitõrjel võid oodata ka vahel, kuni jõudu kogub, aga värvimisel peab hoidma ühtlast survet.
Alguses oli probleemiks õli ja vesi õhus, aga sai lisapaak ja moskvitsi õlifiltri kopsikust tehtud filter vahele panna. 100% rahul.

Sellisel kompressoril tuleb silindrite\kolvide seisund üle vaadata (reeglina 4 rõngast). Kui need läbi, siis filtrid enam ei aita).


Kuulklapp on rõhupiirajana lihtsam; silindri lamellklapi saab teha lehtkaliibrist.
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

Aga palju on selle vene.kompressori hind umbkaudu oleks. (töökorras isendil)

Plaan omalegi osta.Muidu laenasin. samasugust mis motamehe piltidel.
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Postitus Postitas arvi100 »

Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

http://www.stenolink.ee/index.php?page=120

siin suht odavalt kompressoreid, tegu vist kasutatud asjadega.
Aga mida arvate sellest millel tootlikus 230 L/min.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Otsisin vana teema välja ja kuna jälle töövahendi kohta küsimus, siis ei hakunud uut teemat tegema, vaid täiendan vana.

Võtsin kuulda Mota soovitust ja olemas vene kompressor, mitte küll selline nagu piltidel, aga kahe silindriga ja puhub minu jaoks piisavalt õhku.

Nüüd aga sooviks keevitust. Huvi oleks eelkõige traadiga keevituste kohta (nn kemppi või mig-mag keevitus). Keevitust läheb vaja eelkõige muidugi autode juures. Erilist keevitamise kogemust ei ole ning keevitamisega tegeleks ikka nn hobikorras ehk enda autode putitamiseks vajalik.

Seega küsimus jällegi sisult sama, mida tuleb ostmisel vaadata ja mida soovitate?
a
arvejomm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 01 Dets 2005 08:34
Asukoht: Kilulinn->Lelle->Rakvere
Autod: Traktor tüüpi Mondeo

Postitus Postitas arvejomm »

Kui mitu raha oled nõus investeerima keevituse tarbeks? kas 1 või kolmefaasiline?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Oma tarbeks piisab täitsa 1 faasilisest. Peab aga jälgima, et voolud oleks korras. Maakohtades, liini lõpus, pidi 1 faasiline nõrgaks jääma. Mul linnas töötab küll.
Väikse, ühefaasilise, keevituse juures käib tavaliselt ka väike pudel. Väike pudel on aga kallim, kui suur. Mina võtsin tavalise hapniku pudeli ja vahetasin selle gaasikontoris täis süsihappegaasi pudeli vastu (gaasi eest muidugi maksin). Ei pidanud isegi ära värvima (eelnevalt küsisin). Pudelid pidid nagunii iga täitmise vahel kontrollis käima ja vajadusel ka värvitakse. Suur pudel garaasi nurgas, 6m voolik taga. Nii saan keevitusega mööda garaasi liikuda. Siiani oma ülesandega edukalt hakkama saanud. Maksis umbes 5000eek.
Kindlasti on 3faasiline parem. See aga oluliselt kallim.Pilt
C
p
paap66
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 07 Okt 2006 23:15
Asukoht: harjumaa kuusalu vald
Autod: Vaz 2105,Peugeot405

Postitus Postitas paap66 »

Tõsi jutt, et 1 faasilisega maakohtaded (kohad mis asuvad alajaamast kaugel) keevitada on halb.Saab keevitada küll aga pühapäeval kui on odavam vool siis ei saa eriti korralikult keevitada. Endal näiteks kui kõvasti keevitan siis helistab naaber ja kirub , et mida sa keevitad mull hakkab külmkapp tagurpidi tööle:P
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

ise kerisin sellesamuse 1 faasilise trafole 3 keerdu juurde ja nüüd võib ikka vabalt 5-6 mm materjali keevitada. Eks ta vähe kuumemaks läheb kui enne aga termokaitse töötab ja maha ei põle. Termokaitse rakendub alles peale 1-1,5 m järset õmblust. plekitööd saab nüüd rahulikult teha 2 või 3 võimsusastmega.
Alajaamani on mul 200 m:D
p
paap66
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 07 Okt 2006 23:15
Asukoht: harjumaa kuusalu vald
Autod: Vaz 2105,Peugeot405

Postitus Postitas paap66 »

Algselt postitas: tiit
Alajaamani on mul 200 m:D
Mul on alajaam 1,8 km kaugusel ja sellepärast on mul vool ka odavam.
Vasta