Autoostja meelespea!

Autoostja meelespea!

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Vasta
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Autoostja meelespea!

Postitus Postitas kriisa »

Tekkis mõte, et võiks koostada sellise konspektilaadse asja autoostjale. Kus on kõik kirjas, et mida vaadata ja kontrollida, kuidas seda teha jne.

Ise olen mitu autot ostnud ja sõpradega kaasas käind, kodus enne minekut igasuguseid mõtteid olnud mida kontrollida, kuid kohapeal ikka meelest läind osad asjad üle kontrollida. On nii õnneks läind kui ka päris kehvasti läinud.

Võiks siis nii teha, et igaüks pakub mingeid asju mida eespool pole veel pakutud ja lõpuks kirjutaks nendest kõigist kokku ühe korraliku juhendi.

1. Auto üldmulje.
Milline on kere ja värvi olukord. Kriimustused, salong jne. Rooli ja käigukangi kulumine. Need annavad kõik informatsiooni.

2. Elektriseadmed.
Kontrollida üle tuled, lülitid ja kõikvõmalikud elektriseadmed.

3. Mootor.
Siin läheb minu arust juba tiba keerulisemaks. Mootori sisse ju ei näe. Ideaalne oleks kui saaks heitgaasid ära mõõta ja silindrite surved, kuid seda võimalust kahjuks alati pole.
Ise olen vaadanud alati õli, kui puhas ta on ja kas on piisavalt. Siis seda, et jahutusvedelik paisupaagis oleks puhas, st ei oleks õline ja kui töötava mootoriga tuleb paisupaake mulle, siis see pole ka hea näitaja. Samuti võib kasuks tulla lõdvikute katsumine. Kivikõvad lõdvikud pole hea näitaja, kuid samas paljudel uuematel autodel on jahutussärgis olev normaalne surve ka päris suur.

Üldiselt siis teised lisage ja parandage.

4. Veermik ja jõuülekanne.
Esiveolistel kontrollida pooltelje otste korrasolekut. Selleks platsil sooritada pöördeid täiesti väljapööratud ratastega ja seda mõlemas suunas. Kui kostub raginat ja/või kõrvalisi helisid, siis see pole jällegi hea näitaja.

Kontrollida, et kõik käigud ilusti lülituksid, nii alla kui ka üles vahetades. Samuti kontrollida, et sidur ei libisega. Selleks hea võimalus on sõites näiteks 2 käiguga, kiirendada nii, et mootori pöörded tõseks ca 3000, siis vasaku jalaga pidurit ja samal ajal gaas põhja. Nii on kohe näha kas pöörded hakkavad tõusma või mitte. Võimsa tagaveolisega nii tehes võivad hakata tagarattad lihtsalt suitsema :D

Puksid, vedrud ja amordid.
Võimaluse korras olen läinud autoga kuskile auklikule teele, näiteks treppis kruusateele, seal on hea proovida kas kolinaid ja lõtke on. Kui jääb sellisel teel normaalse kiirusega sõites vaikseks, siis on see hea näitaja. Samas roolivõimendiga autol ei pruugi sees olles arugi saada, et rooliots läbi on.

Autot proovides ei tasu seda mõttetult lõhkuda nagu mõned "ossid" teevad. Samas oleks hea kui saaks proovida, et kuidas mootor kogu pööretevahemikus töötab. Korras mootorile ei tee 5000 - 6000 pööret ja rohkemgi midagi.
Võimalik, et näiteks mingi mootori toitesüsteemi viga, mis ei lasegi mootoril pöördeid ülesse võtta või hakkab mootor suurtel pööretel puterdama.

Hetkel endal pole aega rohkem kirjutada ja mõelda.

Teised aga parandage ja täiendage.
f
fanatt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 309
Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
Asukoht: saaremaa
Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE

Postitus Postitas fanatt »

oleks soovitatav ka pidureid testida. kas kõik rattad ikka võtavad. ja ABS-i korral see toimiks
pidur = kiiruse surm
d
doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

Postitus Postitas doris »

mootori kohapealt saab päris palju vaadata.
esiteks tühikäik peab olema ühtlane, mootor ei tohi vahel rappuda - väikeste mootorite korral saab käppadega kinni võtta ja kõvasti raputada mootorit. v8-l ei taputa enam midagi... :D
vähemagi võimaluse korral peaks vähemalt mõned küünlad maha keerama..
näed mis mootoril sees toimub.
peale sõitu kiirelt seisma ja õlivalamis kork maha ja õlivarras välja.. kui õlivalamisaugust suitsu tuleb on rõngad läbi - tavaliselt võib väike vine olla kuid kui ikka silmaga näha rohket suitsu eriti kui on soe ilm väljas siis pole asi õige.
õlirõhku saab väga eduliselt kontrollida pannes sisse esimese käigu ja gaasi lisamata vaikselt lasta sidurit lahti vajadusel vajutada pidurit.
pöörded langevad ja korras mootoril peaks veel 300 pöörde juures lamp mitte süttima - kindlasti teha päris sooja mootoriga asja.
kapoti all peaks kuulama kuidas üldiselt asi töötab.
tuleks kiigata, ega pole mootorit lahti võetud hiljuti.. müügiks remonditut ei soovita :P
väljalaske torustikku saab kontrollida jalga ees hoides - kui mootor välja ei sure siis on kuskil leke :)
mäda sumpsi võib ära ka lõhkuda..

kere kohta:
tõsta uksi - kui loks on suur siis hinged kulunud..
samas vaata hingi - vahest paneb mõni tark mõne seibi vahele ka :) kuigi see on paras jebi.

ukse altääred vaata üle, kas kõik uksed sobivad autoga, kõik sulguvad avanevad lukustuvad jne. signa korral kas iga ukse avamine rakendab signa, kapoti avamine pagassi avamine, sees liikumine, uuri signa tüüpi, kas on võimalik sisemisi andureid välja lülitada. varuratta võib üles tõsta ja selle alla kiigata..
kui kuskilt karpide äärest on roostet vms on seda kindlasti ka mujal..
uste vahed peavad kindlalt paigas olema, kui ikka uks kiilu ees on on auto kas ära vajunud või väikse kõksu teinud..

internetist on võimalik vaadata kas auto on ka avariisid teinud.. vist liikluskindlustus fondist. seda tuleks enne kindlasti kontrollida.

kui auto sõidab siis teise autoga oleks hea võimalusel järgi sõita - kas ikka jookseb auto otse, kas rattad ei loperda all jne.

keerulisemate autodega võiks võtta kaasa seltsimehe vastavast autoklubist (kuna me oleme ju ka autoklubi). tavaliselt tulevad ikka vastu ja on võimalik omale sama isendi omanik kaasa võtta.

väga oluline on jälgida müügimeest - küsida alati avatus küsimusi kus peab kirjeldama asju - kui autol on mingi viga siis tuleks erineval ajal erinevalt pärida selle vea kohta. vaadata venna näoilmet jne.
Roolin nii kuis jaksan
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

kui auto platsil seisnud, tasub selle alla kiigata - teinekord hakkab mõni õliloik silma. võimalusel üldse autot altpoolt vaadata, kas rooliotstel peal splindid või naelad:P, mis olukorras on kõiksugu kaitsekummid, -puksid, auto põhi, summuti, kas käigukast või mootor lekivad jne. katsuge autot kummi pealt kätega hoides raputada-õõtsutada: loginaid, käginaid, kolinaid olla ei tohiks. kui tegu vanema autoga, siis vaata ka elektrijuhtmeid-kimpe: võimalusel vältida stiilis "teip ja keeratud ühendused" el.süsteemiga isendit. olge kahtlustav ka siis kui näete "niisama" rippuvaid pistikuid, mis lahti ühendatud. soovitaksin mitte vaimustuda kõiksugusest tuuningust - "ehitud" masinad on sageli ka rohkem piitsutada saanud.
kindlasti küsige hooldusraamatut, kui tegu on mingi a'la '91 autoga millel läbisõit 99 000km. ja kui viimaks tekib kindlam ostusoov, siis mõnisada krooni diagnostika tegemiseks kohalikus margiesinduses võiks ka leida...

viimaseks, kui saate kaasa vaid ühe võtme, laske kindluse mõttes vahetada auto lukud... sugulasel varastati auto tagasimüümiseks just sel moel, varastel oli müüjatega diil tehtud ja ostmisel sai tema ühe võtme ja vargad teise:kuri
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Mõtlesin veel alarmide ja võtmete teemal. Eestis sõitnud autot ostes tasub olla ettevaatlik. On levinud skeemid, kus autot ostes saate kaasa vaid ühe võtme ja ühe alarmipuldi ning auto müünud inimesed, või siis keegi kelle kätte teine võti ja alarmipult said, varastavad selle tagasi ja siis pakuvad omanikule poole hinna eest tagasi müüa.
Üsna ohtlikud on ka äsja Saksamaalt tulnud sõidukid, mille turvasüsteemid puuduvad või tehase originaalid on. Ka neid varastatakse rohkelt.

Siinkohalt soovitaks sellistele sõidukitele panna salalüliti või võtta kaasa mõne sõidukile elutähtsa organi, mingi olulise relee vms. Üleüldse oleks mõistlik öösiti hoida sõidukit suurlinnas olles tasulises valvega parklas.

Väga tõhusad on ka mõningad mehaanilised lukud. Pole probleem lasta mõnel tuttaval mehaanikainseneri eriala üliõpilasel projekteerida pedaalilukk ja siis lasta see valmistada mingist kõvasulamist. Tuttav kunagi lasi teha enda masinale, lukk läks maksma ca 2500 krooni, üks mees tegi veel sama projekti järgi luku ja tänu 2500 krooni maksnud lukule jäi 300 000 krooni maksev auto alles. Pätid olid vist juba auto käima saand ja siis märganud, et pedaale ei saa vajutada. Sulami täpset nime ei mäleta, kuid rellakaga lõigata seda ei saanud.

Roolile pandavaid lukke on kerge eemaldada, rool lõigatakse ühest kohast läbi ja ongi lukk ära võetud.


Veidikene hakkas teemast kõrvale kalduma, kuid autot ostest me siiski tahame, et auto jääks meile alles ja me ei peaks lähiajal hakkama seda tagasi ostma pättide käest.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

auto allesjätmiseks olen korduvalt kasutanud kinniparkimist.. kui autoustele ikka ligi ei pääse kaob vargal huvi kiirelt..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Nooh klubilised, miks nii vähene aktiivsus, siin ju tarku inimesi küll, kirjutage ikka veel kasulikku informatsiooni.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kirjutage - kirjutage.....:P

Need siiani postitatud on ju puhta uutelt autodelt oodatavad omadused. Mis neist sääl müügisalongis ikke vahtida ,vabrikust tulnud ....:D
Aga tõsiselt ,kui auto meeldib ,ostan ära (kui raha jätkub) ja kisun kodus pulkadeks. Siis näha ,mis karul kõhus.
Eeldatav remondikalkulatsioon tuleb muidugi enne müüjale raha ulatamist teha. Alati leiab vigu ,sellega peab arvestama.
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Kui auto meeldib, kuid on päris "saeraam", siis ikka pole mõtet osta, eriti veel praegu kus 30 000 - 40 000 ja ka suuremate summade eest täielike sitakärusid müüakse.
Vasta