Jäik gaasipedaal
Jäik gaasipedaal
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Jäik gaasipedaal
Autol on gaasitross ja monopritsung.
Probleem selles, et gaasi ei ole lihtsalt võimalik sujuvalt anda. Pedaal on niivõrd jäik, et vajutades tekib kohe takistus ja seda jõuga ületades läheb liiga palju gaasi korraga peale. Gaasipedaal ei liigu lihtsalt sujuvalt. 1. ja 2. käiguga on sellise liiga äkilise kiirendusega piin sõita.
Probleem on selles, et pritsungis klappi kinni tõmbav vedru on nii tugev, et gaasitross lihtsalt ei libise ühtlaselt ja sellest see takistus. Gaasitross ise on täiesti korras (kiud terved ja kõverusi pole), lisaks sai seda õlitatud.
Lasin isegi gaasipedaali üles tagasi tõmbava vedru vabaks, kuid see soovitud tulemust ei andnud (mõjus, aga vähe).
Pritsungis olevat vedrut aga pole kerge ära võtta ja kui ka võtta, siis mis sellega teha:P
Kellelgi veel sama probleem või lahendust pakkuda?
Probleem selles, et gaasi ei ole lihtsalt võimalik sujuvalt anda. Pedaal on niivõrd jäik, et vajutades tekib kohe takistus ja seda jõuga ületades läheb liiga palju gaasi korraga peale. Gaasipedaal ei liigu lihtsalt sujuvalt. 1. ja 2. käiguga on sellise liiga äkilise kiirendusega piin sõita.
Probleem on selles, et pritsungis klappi kinni tõmbav vedru on nii tugev, et gaasitross lihtsalt ei libise ühtlaselt ja sellest see takistus. Gaasitross ise on täiesti korras (kiud terved ja kõverusi pole), lisaks sai seda õlitatud.
Lasin isegi gaasipedaali üles tagasi tõmbava vedru vabaks, kuid see soovitud tulemust ei andnud (mõjus, aga vähe).
Pritsungis olevat vedrut aga pole kerge ära võtta ja kui ka võtta, siis mis sellega teha:P
Kellelgi veel sama probleem või lahendust pakkuda?
Iga ilmaga aktsioonis!
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Autoks on 21044 aastast '96.
Vana väljavahetamine on selles suhtes jama, sest vedrule eelnevat pooli juba on raske kätte saada (asub see laiaks löödud "piigi" küljes). Siiski peaks sel tugeval vedrul mingi mõte ka olema - kindel on see, et gaas peale ei jää.
Motamees, räägid ehk lähemalt pedaali jõuõla muutmisest.
Siin ka mingisugune joonis minu gaasipedaalist. Hall (lahtipäästetud vedru ja punane on gaasitross)

Vana väljavahetamine on selles suhtes jama, sest vedrule eelnevat pooli juba on raske kätte saada (asub see laiaks löödud "piigi" küljes). Siiski peaks sel tugeval vedrul mingi mõte ka olema - kindel on see, et gaas peale ei jää.
Motamees, räägid ehk lähemalt pedaali jõuõla muutmisest.
Siin ka mingisugune joonis minu gaasipedaalist. Hall (lahtipäästetud vedru ja punane on gaasitross)

Iga ilmaga aktsioonis!
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Mõtlen pikkust teljest (sealt, kus vedru on joonistatud) kuni trossini (punane joon). Mida lühem on see õlg, seda "tundetum" on gaas. Pikema õlaga seevastu on pedaal väga tundlik ja raskem. Teine õla muutmise koht on trossi lõpukaar (seal on ilmselt mingi kaare kujuline moodustis) sisselaske juures. Seda kaart suurendades saad sujuvama gaasi.
C
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Aega läks, aga valmis sai.
Nimelt sai gaasipedaali üks auk puuritud (originaalkohast 2-3cm allapoole) ning sealt siis 5 või 6mm polt läbi pandud. Seejärel sai sinna gaasitrossi "silmus" otsa lükatud ning siis mõlemale poole gaasipedaali mutter peale keeratud.
Väike värviline joonis ka sellest: rohelised mutrid, punane gaasitrossi "silmus".

Ülal siis vana ja all uus kinnituskoht.
Gaasipedaali eemaldamine ka üsnagi lihtne - splint välja ja pedaal juba samahästi kui käes (jutt siis gaasitrossiga pedaalist).
Tulemuseks täiesti sujuvalt vajutatav gaasipedaal, nagu autol olema peakski. Mina jätsin veel pedaali juures oleva klambervedru kinnitamata, sest pedaal tuli ise vaevata üles.
Nimelt sai gaasipedaali üks auk puuritud (originaalkohast 2-3cm allapoole) ning sealt siis 5 või 6mm polt läbi pandud. Seejärel sai sinna gaasitrossi "silmus" otsa lükatud ning siis mõlemale poole gaasipedaali mutter peale keeratud.
Väike värviline joonis ka sellest: rohelised mutrid, punane gaasitrossi "silmus".

Ülal siis vana ja all uus kinnituskoht.
Gaasipedaali eemaldamine ka üsnagi lihtne - splint välja ja pedaal juba samahästi kui käes (jutt siis gaasitrossiga pedaalist).
Tulemuseks täiesti sujuvalt vajutatav gaasipedaal, nagu autol olema peakski. Mina jätsin veel pedaali juures oleva klambervedru kinnitamata, sest pedaal tuli ise vaevata üles.
Iga ilmaga aktsioonis!
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Märkus õige.
Pildil on tross tõesti liiga viltu, ei mõelnud sellele joonistades.
Enne augu puurimist sai trossi erinevaid asendeid katsetatud ja lõpuks sai asi seatud nii, et tross võimalikult otse tuleks. Tõsi küll, kui pedaal päris alla vajutada, siis on ka tross mingil määral allapoole suunatud, aga hõõrdumist trossi "kõris" ei täheldanud.
Pildil on tross tõesti liiga viltu, ei mõelnud sellele joonistades.
Enne augu puurimist sai trossi erinevaid asendeid katsetatud ja lõpuks sai asi seatud nii, et tross võimalikult otse tuleks. Tõsi küll, kui pedaal päris alla vajutada, siis on ka tross mingil määral allapoole suunatud, aga hõõrdumist trossi "kõris" ei täheldanud.
Iga ilmaga aktsioonis!