Jäik gaasipedaal

Jäik gaasipedaal

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Jäik gaasipedaal

Postitus Postitas IceStorm »

Autol on gaasitross ja monopritsung.
Probleem selles, et gaasi ei ole lihtsalt võimalik sujuvalt anda. Pedaal on niivõrd jäik, et vajutades tekib kohe takistus ja seda jõuga ületades läheb liiga palju gaasi korraga peale. Gaasipedaal ei liigu lihtsalt sujuvalt. 1. ja 2. käiguga on sellise liiga äkilise kiirendusega piin sõita.
Probleem on selles, et pritsungis klappi kinni tõmbav vedru on nii tugev, et gaasitross lihtsalt ei libise ühtlaselt ja sellest see takistus. Gaasitross ise on täiesti korras (kiud terved ja kõverusi pole), lisaks sai seda õlitatud.
Lasin isegi gaasipedaali üles tagasi tõmbava vedru vabaks, kuid see soovitud tulemust ei andnud (mõjus, aga vähe).
Pritsungis olevat vedrut aga pole kerge ära võtta ja kui ka võtta, siis mis sellega teha:P

Kellelgi veel sama probleem või lahendust pakkuda?
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: IceStorm
...siis mis sellega teha...

Hmm...ma arvan, et Sa saad juba ise ka aru mida selle vedruga teha...vana minema ning uus ja vähem jäigem asemele...aga mitte liiga pehme...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Pole juttu, mis autoga on tegu. Aga polegi nii tähtis, nagunii on probleemid autode kaupa individuaalsed.
Äkki aitaks gaasipedaali jõuõla muutus.
C
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Autoks on 21044 aastast '96.
Vana väljavahetamine on selles suhtes jama, sest vedrule eelnevat pooli juba on raske kätte saada (asub see laiaks löödud "piigi" küljes). Siiski peaks sel tugeval vedrul mingi mõte ka olema - kindel on see, et gaas peale ei jää.

Motamees, räägid ehk lähemalt pedaali jõuõla muutmisest.
Siin ka mingisugune joonis minu gaasipedaalist. Hall (lahtipäästetud vedru ja punane on gaasitross)
Pilt
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Mõtlen pikkust teljest (sealt, kus vedru on joonistatud) kuni trossini (punane joon). Mida lühem on see õlg, seda "tundetum" on gaas. Pikema õlaga seevastu on pedaal väga tundlik ja raskem. Teine õla muutmise koht on trossi lõpukaar (seal on ilmselt mingi kaare kujuline moodustis) sisselaske juures. Seda kaart suurendades saad sujuvama gaasi.
C
a
aeromen
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas aeromen »

ma arvan et lihtsam oleks pehmem vedru panna kui seda pedaali ringi aretama hakkata,
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Astmeid pedaalil tõesti pole, aga midagi üritan siiski pedaaliga ette võtta. Kui valmis annan teada, mis tegin.
Sobivat vedrut pole ka kuskilt võtta - oluline siiski, et jalga kergitades gaas kenasti maha tuleks.
Tänud Motamehele!
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Aega läks, aga valmis sai.
Nimelt sai gaasipedaali üks auk puuritud (originaalkohast 2-3cm allapoole) ning sealt siis 5 või 6mm polt läbi pandud. Seejärel sai sinna gaasitrossi "silmus" otsa lükatud ning siis mõlemale poole gaasipedaali mutter peale keeratud.
Väike värviline joonis ka sellest: rohelised mutrid, punane gaasitrossi "silmus".
Pilt
Ülal siis vana ja all uus kinnituskoht.

Gaasipedaali eemaldamine ka üsnagi lihtne - splint välja ja pedaal juba samahästi kui käes (jutt siis gaasitrossiga pedaalist).

Tulemuseks täiesti sujuvalt vajutatav gaasipedaal, nagu autol olema peakski. Mina jätsin veel pedaali juures oleva klambervedru kinnitamata, sest pedaal tuli ise vaevata üles.
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Pildilt selgub, et tross on viltu (pinge all).
Nii lõhub trossi ruttu ära.
Vabandan ette, kui midagi valesti aru sain. Või hoopis on sellega juba arvestatud.
C
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Märkus õige.
Pildil on tross tõesti liiga viltu, ei mõelnud sellele joonistades.
Enne augu puurimist sai trossi erinevaid asendeid katsetatud ja lõpuks sai asi seatud nii, et tross võimalikult otse tuleks. Tõsi küll, kui pedaal päris alla vajutada, siis on ka tross mingil määral allapoole suunatud, aga hõõrdumist trossi "kõris" ei täheldanud.
Iga ilmaga aktsioonis!
Vasta