Plokikaane pingutamine.
Plokikaane pingutamine.
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Plokikaane pingutamine.
Pingutus järjekorda tean,kuid kas järelpingutus on vajalik?
Molotovil(Gaz 51) pingutasin kaks korda ja kolmas kord veel
kontrollisin üle,ilusti kinni.Kui järelpingutus on vajalik,siis
kui palju peaks sõitma kahe pingutuse vahel.
Molotovil(Gaz 51) pingutasin kaks korda ja kolmas kord veel
kontrollisin üle,ilusti kinni.Kui järelpingutus on vajalik,siis
kui palju peaks sõitma kahe pingutuse vahel.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Ega palju sõita pole vaja,lased mootori täistöösoojaks ja siis lased täielikult maha jahtuda ja pingutad üle.See pingutamine on hädavajalik just diiselmootoritel,kui kasutada nn.papp-tihendeid.Metalltihendite korral ülepingutamine pole vajalik.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Ei julgeks sellist soovitust küll anda. Igal mootoril ikka oma pingutamise tehnoloogia. Tänapäeva tehnoloogiad tavaliselt järelpingutamist ei vaja. Töö saab ikka ühekorraga tehtud ja klient võib rahus teenindusest lahkuda. Osadel mootoritel vajalik vahepealne soojendamine, osadel aga hoopis vahepeal polte lahti keerata ja uuesti alustada.Algselt postitas: Ardi Soovik
Ega palju sõita pole vaja,lased mootori täistöösoojaks ja siis lased täielikult maha jahtuda ja pingutad üle.See pingutamine on hädavajalik just diiselmootoritel,kui kasutada nn.papp-tihendeid.Metalltihendite korral ülepingutamine pole vajalik.
Tuha soovitus käib konkreetselt Lada kohta.
Ülepingutamine on sama hull, kui alapingutus. Ülepingutamise tagajärjel tõmbab silindrid (vähemasti Ladal) "kandiliseks".
C
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
-
ttuhajuhe
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 859
- Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
- Asukoht: türi
- Autod: Auto puudub
Üldiselt on paljudel antud peale kahte või kolme pingutust 20 min ootamist ja siis veel miskid kraadid pöörata kaane polte.Aga vaatasin et renault annab väga kummalise pingutus varjandi.Näiteks valtra traktori kaane pingutus on:80nm ja siis 90kraadi ja veel 90 kraadi.Ja asi ongi kinni,kuid avastasin veel miski nipi pingutamisel:spin
56506878
ladal ei ole järel pingutust vaja, vaid düno-võtmega keerata nagu tuhajuhe ütles ja keerata tuleb ühtlase jõuga, ei tohi venitada, kõige algul 180kraadise liikumisega, viimased 90 kraadiga, keeramiste vahel võib pausi pidada...Algselt postitas: tuhajuhe
Üldiselt on paljudel antud peale kahte või kolme pingutust 20 min ootamist ja siis veel miskid kraadid pöörata kaane polte.Aga vaatasin et renault annab väga kummalise pingutus varjandi.Näiteks valtra traktori kaane pingutus on:80nm ja siis 90kraadi ja veel 90 kraadi.Ja asi ongi kinni,kuid avastasin veel miski nipi pingutamisel:spin
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Tunde järgi pingutamine....
Korra tegin Ladal,kontrollisin hiljem laenatud dünamomeetrilisega ,sain tõks üle 14-ne.
Ahhetasin ja sealt alates sai endale võti muretsetud.
Kroonus ZIL-il sai tunde järgi pandud ,lihtsalt puudusid vastavad riistad.
GAZ-53 vahekaant pingutades saab tunde järgi peenkeeretest libedalt lepikuspilkad
Korra tegin Ladal,kontrollisin hiljem laenatud dünamomeetrilisega ,sain tõks üle 14-ne.
Ahhetasin ja sealt alates sai endale võti muretsetud.
Kroonus ZIL-il sai tunde järgi pandud ,lihtsalt puudusid vastavad riistad.
GAZ-53 vahekaant pingutades saab tunde järgi peenkeeretest libedalt lepikuspilkad

-
ttuuqer
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 40
- Liitunud: 10 Mai 2005 19:58
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: LUAZ 969m '89; 21063 '83
Lihtsalt huvi pärast küsiks et mis suunas nad kandiliseks lähevad ja kuidas seda kindlaks teha?Algselt postitas: motamees
Ülepingutamine on sama hull, kui alapingutus. Ülepingutamise tagajärjel tõmbab silindrid (vähemasti Ladal) "kandiliseks".
Lähen minagi, tühjad on paagid
Läbi sudu bensiinimaik suus...
Läbi sudu bensiinimaik suus...
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Minu Nival oli tehase poolt need poldid üle pingutatud (ka teistel 80aasta väljalaske autodel täheldati sama viga). Ilmselt oli kaane keeramise pingil mingi viga tekkinud.
Sümtomiteks - mootor võttis sünnist saati õli rohkem, kui normaalne. Klapisääre tihendite vahetamine ei aidanud.
Müüsin auto maha - läbisõit tolleks ajaks 80tuhat kilomeetrit. Uuele omanikule ütlesin, et võtab õli ja ilmselt tuleb vahetada rõngad. Rõngad andsin kaasa.
Rõngaste vahetamisel aga selgus
1) Plokikaane poltide lahtikeeramine nõudis ülisuurt pingutust.
2) Avamisel selgus, et rõngad olid käinud vastu silindri seina ainult neljast kohast. Iga poldi koha pealt (sealt, kus polt on ploki sees) oli silinder täiesti kulumata/puutumata.
Mootori remontijaks oli kogenud mees. Tema oli kunagi tegelenud ka mudellennundusega. Nemad olid silindreid hooninud pingutatud kaanepoltidega. Selleks protseduuriks oli neil eraldi auguga kaan.
Töö käigus (kaanepoltide lahtikeeramisel) helistati mulle ja küsiti kavalalt, ega ma poltidele järelpingutust korralikult pole teinud. Minu vastus oli - selleks puudub vajadus. Siis seletatimulle ka need asjaolud, mida ka ise huvi pärast vaatamas käisin. Plokk läks puurimisele ja hiljem remontmõõdus kolvid sisse.
Sümtomiteks - mootor võttis sünnist saati õli rohkem, kui normaalne. Klapisääre tihendite vahetamine ei aidanud.
Müüsin auto maha - läbisõit tolleks ajaks 80tuhat kilomeetrit. Uuele omanikule ütlesin, et võtab õli ja ilmselt tuleb vahetada rõngad. Rõngad andsin kaasa.
Rõngaste vahetamisel aga selgus
1) Plokikaane poltide lahtikeeramine nõudis ülisuurt pingutust.
2) Avamisel selgus, et rõngad olid käinud vastu silindri seina ainult neljast kohast. Iga poldi koha pealt (sealt, kus polt on ploki sees) oli silinder täiesti kulumata/puutumata.
Mootori remontijaks oli kogenud mees. Tema oli kunagi tegelenud ka mudellennundusega. Nemad olid silindreid hooninud pingutatud kaanepoltidega. Selleks protseduuriks oli neil eraldi auguga kaan.
Töö käigus (kaanepoltide lahtikeeramisel) helistati mulle ja küsiti kavalalt, ega ma poltidele järelpingutust korralikult pole teinud. Minu vastus oli - selleks puudub vajadus. Siis seletatimulle ka need asjaolud, mida ka ise huvi pärast vaatamas käisin. Plokk läks puurimisele ja hiljem remontmõõdus kolvid sisse.
C
-
nnivamees66
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: 17 Veebr 2004 18:17
- Asukoht: pealinn
- Autod: vaz 2121 ja länkar 70 4,0td
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Main bearings - RaamlaagridAlgselt postitas: põletaja
Main bearings Renew bolts/nuts No
Main bearings Stage 1 41 Nm
Main bearings Stage 2 82 Nm
Big end bearings Renew bolts/nuts No
Big end bearings Stage 1 26 Nm
Big end bearings Stage 2 52 Nm
need andmed autodatast pärit
Big end bearings - Kepsu ("suurema otsa") laagrid.