Plokikaane pingutamine.

Plokikaane pingutamine.

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Plokikaane pingutamine.

Postitus Postitas arvi100 »

Pingutus järjekorda tean,kuid kas järelpingutus on vajalik?
Molotovil(Gaz 51) pingutasin kaks korda ja kolmas kord veel
kontrollisin üle,ilusti kinni.Kui järelpingutus on vajalik,siis
kui palju peaks sõitma kahe pingutuse vahel.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Ega palju sõita pole vaja,lased mootori täistöösoojaks ja siis lased täielikult maha jahtuda ja pingutad üle.See pingutamine on hädavajalik just diiselmootoritel,kui kasutada nn.papp-tihendeid.Metalltihendite korral ülepingutamine pole vajalik.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Esimene ring pingutust 40nm
teine ring pingutust 115nm
8mm polt 25-30nm (oleneb mis tugevusega polt on)
56506878
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Ardi Soovik
Ega palju sõita pole vaja,lased mootori täistöösoojaks ja siis lased täielikult maha jahtuda ja pingutad üle.See pingutamine on hädavajalik just diiselmootoritel,kui kasutada nn.papp-tihendeid.Metalltihendite korral ülepingutamine pole vajalik.
Ei julgeks sellist soovitust küll anda. Igal mootoril ikka oma pingutamise tehnoloogia. Tänapäeva tehnoloogiad tavaliselt järelpingutamist ei vaja. Töö saab ikka ühekorraga tehtud ja klient võib rahus teenindusest lahkuda. Osadel mootoritel vajalik vahepealne soojendamine, osadel aga hoopis vahepeal polte lahti keerata ja uuesti alustada.
Tuha soovitus käib konkreetselt Lada kohta.
Ülepingutamine on sama hull, kui alapingutus. Ülepingutamise tagajärjel tõmbab silindrid (vähemasti Ladal) "kandiliseks".
C
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Pidasime arvi 100 -ga ülepingutamise all silmas, järelpingutamist kuid ikka lubatud pingutusmomendiga,aga peale seda kui mootor on töödanud.Ei olnud mõeldud pingutada üle lubatud 115.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Üldiselt on paljudel antud peale kahte või kolme pingutust 20 min ootamist ja siis veel miskid kraadid pöörata kaane polte.Aga vaatasin et renault annab väga kummalise pingutus varjandi.Näiteks valtra traktori kaane pingutus on:80nm ja siis 90kraadi ja veel 90 kraadi.Ja asi ongi kinni,kuid avastasin veel miski nipi pingutamisel:spin
56506878
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Algselt postitas: tuhajuhe
Üldiselt on paljudel antud peale kahte või kolme pingutust 20 min ootamist ja siis veel miskid kraadid pöörata kaane polte.Aga vaatasin et renault annab väga kummalise pingutus varjandi.Näiteks valtra traktori kaane pingutus on:80nm ja siis 90kraadi ja veel 90 kraadi.Ja asi ongi kinni,kuid avastasin veel miski nipi pingutamisel:spin
ladal ei ole järel pingutust vaja, vaid düno-võtmega keerata nagu tuhajuhe ütles ja keerata tuleb ühtlase jõuga, ei tohi venitada, kõige algul 180kraadise liikumisega, viimased 90 kraadiga, keeramiste vahel võib pausi pidada...
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Ma keerasin tunde järgi kinni ja pingutasin üle ka tunde järgi pärast mõningast sõitu. Siianu juba üle 10 000 km pidanud :puzzled
t
tuuqer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Mai 2005 19:58
Asukoht: Saaremaa
Autod: LUAZ 969m '89; 21063 '83

Postitus Postitas tuuqer »

Olen ka siiani tunde järgi keeranud aga tahaks ikka spets võtmega teha. Siit ka üleskutse: kas keegi oleks nõus mulle dünamomeetrilist võtit laenama? võiks teine Saares paikneda:puzzled
Lähen minagi, tühjad on paagid
Läbi sudu bensiinimaik suus...
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ilmselt oli see üleskutse mulle. Ma ei saagi aru, miks sa seda otse pole küsima tulnud. Ühe linna mehed ei pea ju läbi maailma asju ajama.
C
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Tunde järgi pingutamine....
Korra tegin Ladal,kontrollisin hiljem laenatud dünamomeetrilisega ,sain tõks üle 14-ne.
Ahhetasin ja sealt alates sai endale võti muretsetud.
Kroonus ZIL-il sai tunde järgi pandud ,lihtsalt puudusid vastavad riistad.
GAZ-53 vahekaant pingutades saab tunde järgi peenkeeretest libedalt lepikuspilkad :lol
u
ussloom
Suletud kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ussloom »

mul ka dünamomeetriline võti olemas ning paiknen saares

motamees räägi kuidas sa tsiklile laibakad said või tegid

et võimalusel tahaks su tsiklit observeerida, kuna endal just k750 käsil

5204943
t
tuuqer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Mai 2005 19:58
Asukoht: Saaremaa
Autod: LUAZ 969m '89; 21063 '83

Postitus Postitas tuuqer »

Algselt postitas: motamees
Ülepingutamine on sama hull, kui alapingutus. Ülepingutamise tagajärjel tõmbab silindrid (vähemasti Ladal) "kandiliseks".
Lihtsalt huvi pärast küsiks et mis suunas nad kandiliseks lähevad ja kuidas seda kindlaks teha?
Lähen minagi, tühjad on paagid
Läbi sudu bensiinimaik suus...
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Minu Nival oli tehase poolt need poldid üle pingutatud (ka teistel 80aasta väljalaske autodel täheldati sama viga). Ilmselt oli kaane keeramise pingil mingi viga tekkinud.
Sümtomiteks - mootor võttis sünnist saati õli rohkem, kui normaalne. Klapisääre tihendite vahetamine ei aidanud.
Müüsin auto maha - läbisõit tolleks ajaks 80tuhat kilomeetrit. Uuele omanikule ütlesin, et võtab õli ja ilmselt tuleb vahetada rõngad. Rõngad andsin kaasa.
Rõngaste vahetamisel aga selgus
1) Plokikaane poltide lahtikeeramine nõudis ülisuurt pingutust.
2) Avamisel selgus, et rõngad olid käinud vastu silindri seina ainult neljast kohast. Iga poldi koha pealt (sealt, kus polt on ploki sees) oli silinder täiesti kulumata/puutumata.
Mootori remontijaks oli kogenud mees. Tema oli kunagi tegelenud ka mudellennundusega. Nemad olid silindreid hooninud pingutatud kaanepoltidega. Selleks protseduuriks oli neil eraldi auguga kaan.
Töö käigus (kaanepoltide lahtikeeramisel) helistati mulle ja küsiti kavalalt, ega ma poltidele järelpingutust korralikult pole teinud. Minu vastus oli - selleks puudub vajadus. Siis seletatimulle ka need asjaolud, mida ka ise huvi pärast vaatamas käisin. Plokk läks puurimisele ja hiljem remontmõõdus kolvid sisse.
C
n
nivamees66
Foorumi kasutaja
Postitusi: 192
Liitunud: 17 Veebr 2004 18:17
Asukoht: pealinn
Autod: vaz 2121 ja länkar 70 4,0td

Postitus Postitas nivamees66 »

vaja teada siis kepsu ja raamsaalte pingutus tugevusi
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

Main bearings Renew bolts/nuts No
Main bearings Stage 1 41 Nm
Main bearings Stage 2 82 Nm
Big end bearings Renew bolts/nuts No
Big end bearings Stage 1 26 Nm
Big end bearings Stage 2 52 Nm
need andmed autodatast pärit
ostsid siis sõida
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: põletaja
Main bearings Renew bolts/nuts No
Main bearings Stage 1 41 Nm
Main bearings Stage 2 82 Nm
Big end bearings Renew bolts/nuts No
Big end bearings Stage 1 26 Nm
Big end bearings Stage 2 52 Nm
need andmed autodatast pärit
Main bearings - Raamlaagrid
Big end bearings - Kepsu ("suurema otsa") laagrid.
Vasta