Samara kolvid 2103'e 1,5 mootorisse.

Samara kolvid 2103'e 1,5 mootorisse.

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Samara kolvid 2103'e 1,5 mootorisse.

Postitus Postitas kriisa »

Täna rääkisin mehega, kes ütles, et pani oma 2101'le 1,3 l mootori ja sinna sisse siis Samara kolvid, pidid olema kergemad ja lühema sõrmega. Mootor sõitis tal tõesti hästi ja jõudu on ka palju, ta veab oma Ladaga käru tihti.

Kuna endal on 1,5 l mootor ehitamisjärgus, siis mõtlesin, et võiks ka sinna Samara kolvid panna. Algul oli mõte silindri läbimõõt 76 mm pealt 79 mm peale puurida, aga tuleb siiski arvatavasti 76,6, et hülsi sein jääks piisavalt paks tagamaks mootori vastupidavust.

Mida arvate mõttest panna 2103'e mootorisse Samara kolbe?
z
Zero
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 09 Aug 2003 21:37
Asukoht: Viimsi
Autod: E46

Postitus Postitas Zero »

Osta parem 1,6 plokk puuri see 82mm mõõtu ja siis pane samara kolvid sisse. Tuleb suurema töömahuga mootor ja jõudu ka rohkem;).
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Ei hakka ostma, see mõni kuupsentimeetrit ei anna palju juurde ja ma ei ajagi siin suurt võimsust taga, plokk on olemas 1,5 oma ja tahan seda kasutades võimalikult hea ja suutlikku mootori teha.

Kas põhimõtteliselt saab sis 1,5 plokki Samara kolbe panna?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

82 mm mõõdus küll mitte,kui just muldvalu plokiga tegemist pole.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Ei mõtlegi 82 mm, mõtlen panna 76,6 mm, neid peaks ju saama????
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Samara kolb peaks olema pisut kergem ja see 1,3 mootor millel on Samara kolvid jookseb küll natuke paremini (on erksam) kui tavaline 1,3.
Ei loodagi midagi erilist saavutada, see on kõigestr pisiasi, aga palju pisiasju koos annavad midagi rohkemat.
Kergemad kolvid, kaant umbes 1,5 mm maha lihvida ja hooratas ka kergemaks teha ning olenevalt rahakotist võibolla ka reguleeritav nukiratas.
Kõik need koos annavad kindlasti mootorile mingil määral erksust juurde.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Algselt postitas: Kriisa
Kergemad kolvid, kaant umbes 1,5 mm maha lihvida ja hooratas ka kergemaks teha ning olenevalt rahakotist võibolla ka reguleeritav nukiratas.
Kui kaant juba maha võtad, siis peab reguleeritava nukiratta panema. Nii, et erilist valikut enam pole.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Kuidas peab? On ju ka nii tehtud, et kaant maha võetud ja pole reguleeritavat nukiratast pandud.

Eelkõige huvitaks siiski see, et mida arvate Samara kolbide panekust, on keegi klubiliikmetest seda praktiseerinud ja kas on üldse mõtet neid kasutada?
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

praktiseeritud on aga:
Ei ole mõtet panna, kuna samara kolbidel on süvendid sees.
ostsid siis sõida
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Seda tean, eks need süvendid neid ka kergemaks teevad mingil määral ja ka surveastet alla viivad, aga surveastme võidaks tagasi kaane maha lihvimise arvelt.

Ootan veel arvamusi selle kohta, et kas ikka on 100% vajalik panna pärast kaane maha lihvimist reg. nukiratast. Tuuningu koha pealt ei oska selle kohta kohta midagi öelda, aga tean mootoreid millel kaant kõveruse pärast maha lihvitud ja neile pole küll reg. nukiratast pannud ja töötavad täesti normaalselt.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Vana kett on vahel veninud rohkem 10mm,isegi olnud juhust kus üks lülipaar on õra võetud.Seega see 2-3mm ei tee eriti midagi.Paned uue keti ja ketirattad = sama mis lihvimata kaanega 50000km läbisõitnud kett(mõeldud nuki asendi võrdlust).
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Ega kellelgi pole äkki võimalust ära mõõta, palju see kaaluvahe on tavalise Lada ja Samara kolbidel?
k
kidd
Suletud kasutaja
Postitusi: 23
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kidd »

Kui kardad et kaane lihvimisega klapiajastus paigast läheb,a reg.ketiratast
pole, võib ju natuke mõõta ja arvutada, ja rattale uue tiftiaugu puurida.

priit
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Ma ei leia asjal kohati mõtet . Panna mingi hull papp magama ( eeldades ,et nii kui nii tuleb palju tööd vaja teha ) Mõtekam vast ikkagi osta see läbi sõidetud 06 plokk ja tee endale 1.7 mootor. Hind peax ju sama tulema , põhimõtteliselt aind ploki hind juurde. Mille saad enamuses tagasi ,kui vanast polkist lahti saad.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Pakun remontivajavat 06 plokki 600kr ja pane siis samara või Niva 21213 kolvid sisse.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Ei soovi seda osta, vahet pole millist plokki kasutan, raha läheb ikkagi umbes samapalju, uued kolvid nii või teisiti on vaja, kas Samara või tavalised, hind peaks olema ju sama. Tartus Mekre äris kolvide komplekt maksab 355 krooni.

Saaksin ka selle 1,5 ploki puurida 1,6 mootori mõõtu ( 79 mm), on nõnda vana plokk, et annab selle mõõdu välja, aga piisava tugevusvaru säilitamiseks lasen puurida vaid 76,6 peale, et säilitada mootorile piisav tugevusvaru.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

saan ma siis õieti aru ,et tahad ,et lihtsalt olexid samara kolvid js selle asemel ,et peaaegu sama raha eest suuremat võimsust saada lepid sina vähemaga. NB!! Palju see kolbide kaalu vahe ikka olla saab???
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

1,5 ja 1,6 mootor võimsusevahe pole eriti suur, mingit "lennukit" nii või teisiti ei saa. Aga ma mõtlen veel mida teha, aega veel on, uurin asja ja räägin erinevate asjatundjatega.
m
mehike
Suletud kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas mehike »

mul ka 1.5 03 mootor ja kavatsus panna samara kolvid sisse kuid mis oleks parem varjant et cc juurde tuleks . mõne välismaa masina kolbe panna ja kui palju saab puurida üldse seda plokki
m
mehike
Suletud kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas mehike »

aga kui jääda samara 82 mm läbimõõduga kolbide juurde palu see siis cc juurde annab
Vasta