2101 Coupé, uzzac, 19**? (16v)
2101 Coupé, uzzac, 19**? (16v)
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
Natuke on jälle edasi liigutud. Hea on see, et leidsime maalri, kes auto ära värvib. Halb on see, et aega on tal alles 21.04. See jätab täpselt 2 nädalat aega, et auto paljast kerest sõitvaks teha. Päris kiire saab olema.
Täna alustasin keretöödega. Lõikasin roostesed plekid välja ja asendasin uuega. Samuti keevitasin kinni vanade laiendite neediaugud. Uued laiendid tulevad kasutaja Ussinahk käest. Tänud talle nende eest juba ette ära. Ühtlasi eemaldasin kogu juhtmestiku ja pidurisüsteem sai ka ära tükeldatud. Uut nuppudepaneeli olen juba ammu plaaninud teha, kuid paistab, et ka seekord jään ajahätta ja lükkan taaskord edasi, ning panen vana täpselt samamoodi tagasi nagu ta seal oli. Suvel võtan end kätte ja teen sõitude vahelisel ajal ära. Meil üks paus lausa 2 kuud peaaegu.
Nüüd jääb veel natuke keretöid ja siis asun seest vana värvi eemaldama. Päris haljaks ei kraabi, aga üritan võimalikult korralikult puhtaks saada. Teha ikka on
Pildivärki ka natuke
Roolisamba tugilaagri aretis (ei ole veel viimistletud)

Roolivärk kapotialt

Paigatud roosteaugud

Küllalt paljaks kooritud tuba

Täna alustasin keretöödega. Lõikasin roostesed plekid välja ja asendasin uuega. Samuti keevitasin kinni vanade laiendite neediaugud. Uued laiendid tulevad kasutaja Ussinahk käest. Tänud talle nende eest juba ette ära. Ühtlasi eemaldasin kogu juhtmestiku ja pidurisüsteem sai ka ära tükeldatud. Uut nuppudepaneeli olen juba ammu plaaninud teha, kuid paistab, et ka seekord jään ajahätta ja lükkan taaskord edasi, ning panen vana täpselt samamoodi tagasi nagu ta seal oli. Suvel võtan end kätte ja teen sõitude vahelisel ajal ära. Meil üks paus lausa 2 kuud peaaegu.
Nüüd jääb veel natuke keretöid ja siis asun seest vana värvi eemaldama. Päris haljaks ei kraabi, aga üritan võimalikult korralikult puhtaks saada. Teha ikka on

Pildivärki ka natuke
Roolisamba tugilaagri aretis (ei ole veel viimistletud)

Roolivärk kapotialt

Paigatud roosteaugud

Küllalt paljaks kooritud tuba

-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
Tasa ja targu asi areneb. Varusime vahendeid, et edasi ehitada. Nüüd saab pikal nädalavahetusel loodetavasti paar suuremat asja ära tehtud. Tahaks jõuda ära pahteldada ja seest kõik keevitused ära lõpetada. Paras sõelapõhi on see põrand. Täitsa suva järgi on puuritud 8mm, 10mm ja isegi 12mm auke. Ei saa aru miks, sest kinni ei ole seal midagi olnud. Saab keevitamist kõvasti harjutada vähemalt 
Pilte ka jutu juurde
Õlipaagi kinnituse lahendasime nii lihtsalt kui võimalik. Üles osale teeme ühe kinnituse veel juurde, siis peaks saama hea küll.

Õlipaak

Õlipaak

Tänud Nyymikule korraliku ukse eest


Pilte ka jutu juurde
Õlipaagi kinnituse lahendasime nii lihtsalt kui võimalik. Üles osale teeme ühe kinnituse veel juurde, siis peaks saama hea küll.

Õlipaak

Õlipaak

Tänud Nyymikule korraliku ukse eest

Väga lahe projekt, mida jälgida. Hoian pöialt, et varsti jälle rajal oleks.
Aga... kas kolme kardaanliigendiga roolivõll on ikka kõige parem lahendus? Teadagi tekitab üksik kardaanliigend võnkuvat ülekandesuhet, mida üldiselt elimineeritakse teise 90 kraadi nihutatud ja sama nurga all oleva liigendiga. Aga Sul on neid kolm ja keskmine tundub teistest ka teravama nurga all olevat.
Just my 0,02€
Aga... kas kolme kardaanliigendiga roolivõll on ikka kõige parem lahendus? Teadagi tekitab üksik kardaanliigend võnkuvat ülekandesuhet, mida üldiselt elimineeritakse teise 90 kraadi nihutatud ja sama nurga all oleva liigendiga. Aga Sul on neid kolm ja keskmine tundub teistest ka teravama nurga all olevat.
Just my 0,02€

-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
Tänud.
Eks parema meelega oleks teinud kahe või isegi ühega, aga romulast originaaltükki sinna otsa ei leidnud ja uus maksis üle 100€ :S Pidime leppima sellise lahendusega.
Ps. Kui keegi tunneb puudust lihvimisest ja pahteldamisest, siis ootan see nädalavahetus abikäsi. Vaja on pahteldada väljaspoolt mõnda kohta ja karestada kogu värv, ning samuti tuba, kapotialune ja pagass puhastada vanast kooruvast värvist.
Eks parema meelega oleks teinud kahe või isegi ühega, aga romulast originaaltükki sinna otsa ei leidnud ja uus maksis üle 100€ :S Pidime leppima sellise lahendusega.
Ps. Kui keegi tunneb puudust lihvimisest ja pahteldamisest, siis ootan see nädalavahetus abikäsi. Vaja on pahteldada väljaspoolt mõnda kohta ja karestada kogu värv, ning samuti tuba, kapotialune ja pagass puhastada vanast kooruvast värvist.
-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
Vaikselt jälle liigume edasi. Kahjuks paistab, et keretööde kõrvalt ei jää aega muude töödega tegeleda. Tõenäoliselt
Riiaks autot valmis ei jõua. Ühtlasi jääb siis päris paras ports aega järgmise etapini, ehk jõuame teha kõik korralikult ikkagi ära.
Suurimad vigastused on juba likvideeritud



Veepumbale leidsime koha


Kateripõhja esimene katse. Tagumist pauna 1cm ettepoole ja valmis.


Riiaks autot valmis ei jõua. Ühtlasi jääb siis päris paras ports aega järgmise etapini, ehk jõuame teha kõik korralikult ikkagi ära.
Suurimad vigastused on juba likvideeritud



Veepumbale leidsime koha


Kateripõhja esimene katse. Tagumist pauna 1cm ettepoole ja valmis.


-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
Pilte ei viitisigi veel üles panna. Teen uued ennem värvialla minekut, siis saab selle etapi lõppenuks lugeda. Ilma Masuuriku abita oleks ma ikka päris kuses, sest 2 pikka päeva nühkimist ja pahteldamist ja veel nühkimist ja siis veel pahteldamist, ning oleme umbes seal, kus peaks töödega olema. Mõned pisiasjad veel nokitseda ja tuleva nv värvialla.
Mis puutub õlipaaki, siis kuivakarteri süsteemi ei saa ilma sellise paagita kuidagi tööle. Kuna karteri kuju muutub totaalselt ja sinna jääb õli alla liitri, siis ülejäänud 5l peidab end selles paagis, mis tagab selle, et õlipump ei jää eales kuivale. Kui süsteem valmis, siis vast paremini aru saada.
Mis puutub õlipaaki, siis kuivakarteri süsteemi ei saa ilma sellise paagita kuidagi tööle. Kuna karteri kuju muutub totaalselt ja sinna jääb õli alla liitri, siis ülejäänud 5l peidab end selles paagis, mis tagab selle, et õlipump ei jää eales kuivale. Kui süsteem valmis, siis vast paremini aru saada.
-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
Häh. Mõtlesin ringi -



Eile sai veel korra autojuurest läbi käidud ja otsustatud, mis saab tagaosast. Juhipoolne tiivanukk, või õigemini see lisa mis sinna aretaud on ei ole enam esimeses nooruses. Variante oli sisuliselt kolm - proovida taastada olemasolevaid tükke, minna originaal välimusele üle ja lisada VFTS-i spoila või teha midagi kasutaja zerosix 06 stiilis asi. Õhtul tõmbasin klaaskiud pahtlit veel tiivanuki liitekohta, mis oli sügavalt haljaks lihvitud. Kui fikseerib selle nuki ära, siis kannatab need alles jätta. Kahjuks pagassiluugi kohta seda öelda ei saa, sest kogu spoila osa on ikka nii läbi, et lendab kogu täiega prügikasti. Uue teeme 1,5mm plekist, siis ei ole karta, et ära mädaneb sedasi. Siit ka järgmine üleskutse - Palun pakkuda 01, 011 või 013 pagassiluuki.



Eile sai veel korra autojuurest läbi käidud ja otsustatud, mis saab tagaosast. Juhipoolne tiivanukk, või õigemini see lisa mis sinna aretaud on ei ole enam esimeses nooruses. Variante oli sisuliselt kolm - proovida taastada olemasolevaid tükke, minna originaal välimusele üle ja lisada VFTS-i spoila või teha midagi kasutaja zerosix 06 stiilis asi. Õhtul tõmbasin klaaskiud pahtlit veel tiivanuki liitekohta, mis oli sügavalt haljaks lihvitud. Kui fikseerib selle nuki ära, siis kannatab need alles jätta. Kahjuks pagassiluugi kohta seda öelda ei saa, sest kogu spoila osa on ikka nii läbi, et lendab kogu täiega prügikasti. Uue teeme 1,5mm plekist, siis ei ole karta, et ära mädaneb sedasi. Siit ka järgmine üleskutse - Palun pakkuda 01, 011 või 013 pagassiluuki.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
See asi tasuks ikkagi õhukesest alu lehest tekitada sinna taha - hea kerge töödelda ning ei mädane.uzzac kirjutas:Uue teeme 1,5mm plekist, siis ei ole karta, et ära mädaneb sedasi. Siit ka järgmine üleskutse - Palun pakkuda 01, 011 või 013 pagassiluuki.
Vaadates auto tagakuju siis originaalsele pagassi luugile 1,5mm plekist midagi tekitama hakata on porno. - seda enam, et eesmärgiks võiks ju olla kaalu võimalikult alla tuua ning tagasilla taha kaugele üles millegi raske riputamine peaks juhitavusele pigem ebasoodsalt mõjuma.
Kui õhukesele alu lehele vaja tugevust anda, siis sobivad selleks erinevad täitevahud konstruktsioonide fikseerimiseks.
PS! Minu postitust võib võtta solvanguna.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Sellel samal põhjusel liimiks mina kogu selle kompoti kokku - esialgu fikseerimiseks paar neeti - pärast võib needki välja puurida kui häirib... Liimimise teine suur eelis on, et liitekoht ei hakka roostetama, kuna niiskus ei pääse vahele!
Oma viiekale kasutasin wüthi liimi laiendite liimimisel - midagi kuskilt pragunema ei hakka, ainult eemaldada saad detaile pärast ainult relakaga!
Uutel autodel palju detaile ju küljes ainult kereliimiga - pole veel ära pudenema hakanud
NB! Esialgne näiline võit ajas ei pruugi pikemas perspektiivis olla ökonoomsem laiemas mõttes.
Oma viiekale kasutasin wüthi liimi laiendite liimimisel - midagi kuskilt pragunema ei hakka, ainult eemaldada saad detaile pärast ainult relakaga!
Uutel autodel palju detaile ju küljes ainult kereliimiga - pole veel ära pudenema hakanud

NB! Esialgne näiline võit ajas ei pruugi pikemas perspektiivis olla ökonoomsem laiemas mõttes.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
Õnneks saime tiivanuki päästetud ja ei pea hakkama täitsa uue kujuga tagaosa leiutama. Täna jõudsime Masuurikuga meisterda tagumistele amortidele uued kannu osad. Nüüd ei pääse vesi ja muu jama sealt tuppa. Tsipa on veel ettepoole katet juurde vaja meisterdada ja valmis. Väikse augu peab ülaossa jätma, et saaks jäikust timmida ja vajadusel ülemise poldi lahti keerata. Sinna teeme mingi lihtsalt eemaldatava katte.
Pilti ka


Pilti ka


Ma isiklikult olen proovinud neid kõiki nimetatud variante oma auto peal. Nii liimitavaid kerepaneele, kui needitavaid, kui keevitatavaid. Hetkel arvan, et kaalu vahe selle plastik ja metall tiiva osas jääb maksimaalselt 1.5-2 kg. Antud auto teemas suhteliselt mitte midagi ütlev näitaja. Kui kaspar ennem sõitu põie tühjaks laseb siis seis sama.
Küll aga on metall tiiba ja plastik tiiba sama keeruline paigalda. Eeldades, et pahteldama ja keevitama peab niikuinii. Kui plastik tiib panna, siis kindlasti nii nagu endal tegin. Alumiinium ribadega ja roostevabade neetidega kinnitus. See tähendab, et plastikut otse kerele ei needi. Pärast klaaskiud pahtel ning peenpahtel. Asja iva on selles, et pärast ei teki sel juhul pahtlipragusid ja mõrasi. Nähtud ja proovitud. Samuti tuleb plastik tiib ennem klaaskiud pahtlit täita makroga. Makro aga annab pärast korralikult raskust juurde .
Kokkuvõtvalt on plastikut ja metalli sama keeruline paigaldada. Liim langeb seekord ära kindlalt, kuna tegu kohaga,kus kiputakse lükkama ning see luuk peab taluma kinni paugutamist ning sellepärast peaks ta ikkagi kas keevitama või neetima korralikult. Plastiktiiva tegemine võtab lollilt aega ning on küllalt kallis. Samas plekist tiiva saaks pikkade nurkraudade vahel edukalt ka ise keerata. Küljekarpe säärasel viisil tehtud küll. Ma ei teagi ...Kui saaks kiirelt plastiktiiva ma teeks plastikust. Samas tahaks metalltiiva ka ära proovida.

Küll aga on metall tiiba ja plastik tiiba sama keeruline paigalda. Eeldades, et pahteldama ja keevitama peab niikuinii. Kui plastik tiib panna, siis kindlasti nii nagu endal tegin. Alumiinium ribadega ja roostevabade neetidega kinnitus. See tähendab, et plastikut otse kerele ei needi. Pärast klaaskiud pahtel ning peenpahtel. Asja iva on selles, et pärast ei teki sel juhul pahtlipragusid ja mõrasi. Nähtud ja proovitud. Samuti tuleb plastik tiib ennem klaaskiud pahtlit täita makroga. Makro aga annab pärast korralikult raskust juurde .
Kokkuvõtvalt on plastikut ja metalli sama keeruline paigaldada. Liim langeb seekord ära kindlalt, kuna tegu kohaga,kus kiputakse lükkama ning see luuk peab taluma kinni paugutamist ning sellepärast peaks ta ikkagi kas keevitama või neetima korralikult. Plastiktiiva tegemine võtab lollilt aega ning on küllalt kallis. Samas plekist tiiva saaks pikkade nurkraudade vahel edukalt ka ise keerata. Küljekarpe säärasel viisil tehtud küll. Ma ei teagi ...Kui saaks kiirelt plastiktiiva ma teeks plastikust. Samas tahaks metalltiiva ka ära proovida.

PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Oled sa asju liiminud enne korraliku kereliimiga? Enne lõhud sa detaili ära, kui see küljest ära tuleb.masuurik kirjutas:Liim langeb seekord ära kindlalt, kuna tegu kohaga,kus kiputakse lükkama ning see luuk peab taluma kinni paugutamist ning sellepärast peaks ta ikkagi kas keevitama või neetima korralikult. ]
Mul on selle würthi asjandusega näiteks sitapott wc põrandale liimitud - seal peal on ka suuremad härrad käinud toimetamas ja keegi pole veel kätte saanud organit - kuigi potil ainult ca 2mm äär ringiratast hoiab..
Viimati kui oli üks liimitud detail vaja kätte saada, tuli see väikeste tükkidena eemaldada...
edu!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Muidugi pange kereliimiga, tänapäeval pea kõigil autod kerepaneelid liimiga.
Talvel saanud neid igast tiivast ja plekist lükatud, kõik jupid veel küljes.
Nagu Olaaf juba ütles, enne lükatakse see tiib lihtsalt ülevalt mõlki, ära ta sealt küll ei tule,
pigem siis rullitakse selle lükkamise käigus kogu see luuk kokku või kere küljest minema.
Ja kõiksuguseid puurimisauke mille diameeter just üle 10mm ei ole soovitan lappida kereliimiga.
Jõudu!
Talvel saanud neid igast tiivast ja plekist lükatud, kõik jupid veel küljes.
Nagu Olaaf juba ütles, enne lükatakse see tiib lihtsalt ülevalt mõlki, ära ta sealt küll ei tule,
pigem siis rullitakse selle lükkamise käigus kogu see luuk kokku või kere küljest minema.
Ja kõiksuguseid puurimisauke mille diameeter just üle 10mm ei ole soovitan lappida kereliimiga.
Jõudu!
Olen liiminud ja selle sama würthi kereliimiga. Oma auto esitiivad kasvõi näiteks. Mina küll paigaldasin ta ka koos roostevabade neetidega strateegilistest kohtadest.Minu kahtlus tekkis lihtsalt sellepärast, et ma pole pidanud ühtegi liimitud tükki kuskilt eemaldama ning boksides ilmselt tuleb alatasa 3 suvalist venda appi lükkama ning lükkavad kolmekesti just tiivast. Sitapotti sa kolmekesti ju ei lükka.
Liimimisvariandi all pidasin silmas plastmass tiib plus metallluuk. Metallist tiiba liimiks ma julgelt, plastikuga tekkis kuidagi kõhklus.
Lihtsalt...pole ennem pidanud liimitud detaile lahti võtma. Kui selle koha peal püsib siis tore, võimalik, et tõesti on hea lahendus ning alahindasin esialgu seda varianti.
Liimimisvariandi all pidasin silmas plastmass tiib plus metallluuk. Metallist tiiba liimiks ma julgelt, plastikuga tekkis kuidagi kõhklus.
Lihtsalt...pole ennem pidanud liimitud detaile lahti võtma. Kui selle koha peal püsib siis tore, võimalik, et tõesti on hea lahendus ning alahindasin esialgu seda varianti.
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!