Pükste vajalikkus?
Pükste vajalikkus?
-
kkopec
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 314
- Liitunud: 17 Mai 2003 21:32
- Asukoht: Kui kodus,siis Rakvere!
- Autod: japs
Siiski peab vastusurve ka olema!Algselt postitas: Tegija
Ei tahaks vaielda aga mida vähem nn vastusurvet ehk staatilist survet väljalaskesüsteemis seda parem!
See niinimetatud vastusurve on üks seitsmest peamisest tegurist mis mõjutavad mootori võimsust!
Ja nagu Valdz enne mainis on lada "pükste" pikkus ja kokkuminek juba peaaegu õige koha peal. Ligur vist ütleski kunagi, et kui ladal käigukastini on kõik õige siis Käib!
Proovi ilma püksteta,ja saad teada mis vahe on(vaata ainult,et masinat maha ei põleta)!
Ära osta omale autot,mida sa lükata ei jaksa!-Al Bundy
-
mm-rally
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 107
- Liitunud: 02 Dets 2005 13:13
- Asukoht: Vääna-Jõesuu
- Autod: vaz 2106, AZLK 2140, Bmw318
midagi hästi vähe peab vist olema jah,mul muidu oli tehtud nii,et reso oli vahelt välja visatud ja otseläbi põtt taga aga tagapõtt kukkus rajapeal ära ja jõud kadus kolmanda käiguga eriti tuntavalt ära..minuarust nagu ikka midagi peaks olema,päris otse toru pole eriti hea mõte aga kui tavaline otseläbi põtt panna ainult,sellest piisab.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kuhu?Algselt postitas: m-rally
aga kas see reso on sinna ilmtingimata vajalik?
kui sa vihjad pildile siis jah see keskmine reso on vajalik ning selle asukoha muutmisega saab teataval määral ka mootori graafikuid muuta...
pükste kokkumineku oleks võimud ilusti vormistada Hautz - mitte toppida seda lollakat plekki sinna tagasi..
[Muudetud: 6-11-2007 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
See vastusurve teema on vist lõputu vaidlusAlgselt postitas: kopecSiiski peab vastusurve ka olema!Algselt postitas: Tegija
Ei tahaks vaielda aga mida vähem nn vastusurvet ehk staatilist survet väljalaskesüsteemis seda parem!
See niinimetatud vastusurve on üks seitsmest peamisest tegurist mis mõjutavad mootori võimsust!
Ja nagu Valdz enne mainis on lada "pükste" pikkus ja kokkuminek juba peaaegu õige koha peal. Ligur vist ütleski kunagi, et kui ladal käigukastini on kõik õige siis Käib!
Proovi ilma püksteta,ja saad teada mis vahe on(vaata ainult,et masinat maha ei põleta)!

Soovitan soojalt lugeda sellist raamatut, siin palju häid valemeid ja tõestusi gaaside liikumiste/kiiruste kohta.

Raamat on küll 1972.a. kirjutatud, aga selles teemas siiani üks parimaid.
Ma natuke siiski kommenteerin seda teemat.
Vastusurve on odavaim viis heli summutada. Ka sellepärast enamus väljalaske süsteemid niimoodi ehitatud on. Teine palju effektiivsem variant on HELI lainete vastas faaside liitmine. Näide flowmasteri püti läbilõige. Võimas süsteem ei pea olema vali.

Vastusurve ja väljalaske pulside liikumine on kaks täiesti erinevat asja. Kui väljalaskes on vastusurve, siis mootor peab nägema rohkem vaeva et suruda kolviga väljalaske gaase kollektorisse. Niisiis tehakse rohkem tööd ja kulutatakse rohkem energjat.
Väljalaske pulside liikumine soodustab teatud tingimustes silindrist gaaside väljatõmbamist ("scavenging effect"). See tavaliselt arvutatakse väljalaske süsteemi projekteerimisel teatud pööretele u. 1000rpm vahemikus. Kõigilt kokkuminekutelt ja seintest ja toru lõpust tekivad pulsi peegeldused, mis levivad helikiiruse lähedasel kiirusel uuesti mootori suunas. Kuna sel hetkel tekib kollektorisse alarõhk, siis tõmmatakse silindrist vanad gaasid välja ja suurema overlapiga nukkvõlli kasutades ka värske segu sisse.
Kui tuua näide et ainult pükstega on "minek" halvem. Siis muidugi on, aga mitte vastusurve puudumise pärast. Kuna väljalaske süsteemist on järgi jäänud 1/3ndik, siis kirve meetodil vaadates - kui enne oli süsteem arvutatud 4000rpmile siis hetkel ainult pükstega peaks hea olema vb 20000rpmi.
Näiteks saab arvutatud pikkustega väljalaske torudega kergemini parema võimsuse kui täis väljalaske süsteemi tehes. Kergemini all mõtlen arvutuslikku käiku.

Samas tuletan ka meelde et mõttetult suurema toru panekul N: 3" väljalase gaaside kiirused vähenevad + jahtuvad. Niiet tekib samamoodi vastusurve.
Tervitades,
valdz
[Muudetud: 6/11/2007 Valdz]
Olen isegi seda teemat oma peas arutanud ja mõelnud. Plaanis on lähitulevikus enda masinale 1600 mootor peale panna ja natuke järgi aidata. Nii "hulluks" seda asja endal ajama ei hakka, et torukolleni asi läheb, aga "never say never".
Küsimus selline, et kui mootorit on väheke järgi aidatud ning originaal väljalase asendada umbes 50mm toruga, siis kas on mõtet jätta originaal reso(d) ja pütt?
Ise mõtlesin, et ehk oleks mõistlik reso ja pütt võtta mõne vähe võimsama lääneka alt?
Oskab keegi kommenteerida minu mõttekäiku või soovitusi jagada?
Küsimus selline, et kui mootorit on väheke järgi aidatud ning originaal väljalase asendada umbes 50mm toruga, siis kas on mõtet jätta originaal reso(d) ja pütt?
Ise mõtlesin, et ehk oleks mõistlik reso ja pütt võtta mõne vähe võimsama lääneka alt?
Oskab keegi kommenteerida minu mõttekäiku või soovitusi jagada?
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Ma mõtlesin oma jutuga seda, et ma just ei peaks hakkama neid sigulli originaal resosid ja pütte lõikuma ning sobilikuks tegema.Algselt postitas: m-rally
aga ehita reso ringi nii,et 50mm toru sealt läbi läheks,muidu ju originaal reso jääb kole peenikeseks
Lihtsam oleks muretseda vastava läbimõõduga reso ja pütt ja need vahele paigaldada.
Oskab keegi öelda, et kas sel on mõtet ja kui on, siis äkki keegi oskab mõne masina reso/pütti soovitada?
Lower your standards and you'll never be disappointed!