Pükste vajalikkus?

Pükste vajalikkus?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
m
m-rally
Foorumi kasutaja
Postitusi: 107
Liitunud: 02 Dets 2005 13:13
Asukoht: Vääna-Jõesuu
Autod: vaz 2106, AZLK 2140, Bmw318

Postitus Postitas m-rally »

aga kui püksid pikemaks teha,siis kas see pükste üheks toruks minemise koht peaks jääma umbes käigukasti viimase kinnitus kronsa juurde? Nende piltide pealt nagu paistab ta nii olevat..
k
kopec
Foorumi kasutaja
Postitusi: 314
Liitunud: 17 Mai 2003 21:32
Asukoht: Kui kodus,siis Rakvere!
Autod: japs

Postitus Postitas kopec »

Algselt postitas: Tegija
Ei tahaks vaielda aga mida vähem nn vastusurvet ehk staatilist survet väljalaskesüsteemis seda parem!
See niinimetatud vastusurve on üks seitsmest peamisest tegurist mis mõjutavad mootori võimsust!
Ja nagu Valdz enne mainis on lada "pükste" pikkus ja kokkuminek juba peaaegu õige koha peal. Ligur vist ütleski kunagi, et kui ladal käigukastini on kõik õige siis Käib!
Siiski peab vastusurve ka olema!
Proovi ilma püksteta,ja saad teada mis vahe on(vaata ainult,et masinat maha ei põleta)!
Ära osta omale autot,mida sa lükata ei jaksa!-Al Bundy
m
m-rally
Foorumi kasutaja
Postitusi: 107
Liitunud: 02 Dets 2005 13:13
Asukoht: Vääna-Jõesuu
Autod: vaz 2106, AZLK 2140, Bmw318

Postitus Postitas m-rally »

midagi hästi vähe peab vist olema jah,mul muidu oli tehtud nii,et reso oli vahelt välja visatud ja otseläbi põtt taga aga tagapõtt kukkus rajapeal ära ja jõud kadus kolmanda käiguga eriti tuntavalt ära..minuarust nagu ikka midagi peaks olema,päris otse toru pole eriti hea mõte aga kui tavaline otseläbi põtt panna ainult,sellest piisab.
m
m-rally
Foorumi kasutaja
Postitusi: 107
Liitunud: 02 Dets 2005 13:13
Asukoht: Vääna-Jõesuu
Autod: vaz 2106, AZLK 2140, Bmw318

Postitus Postitas m-rally »

aga kas see reso on sinna ilmtingimata vajalik?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: m-rally
aga kas see reso on sinna ilmtingimata vajalik?
kuhu?
kui sa vihjad pildile siis jah see keskmine reso on vajalik ning selle asukoha muutmisega saab teataval määral ka mootori graafikuid muuta...

pükste kokkumineku oleks võimud ilusti vormistada Hautz - mitte toppida seda lollakat plekki sinna tagasi..

[Muudetud: 6-11-2007 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Algselt postitas: kopec
Algselt postitas: Tegija
Ei tahaks vaielda aga mida vähem nn vastusurvet ehk staatilist survet väljalaskesüsteemis seda parem!
See niinimetatud vastusurve on üks seitsmest peamisest tegurist mis mõjutavad mootori võimsust!
Ja nagu Valdz enne mainis on lada "pükste" pikkus ja kokkuminek juba peaaegu õige koha peal. Ligur vist ütleski kunagi, et kui ladal käigukastini on kõik õige siis Käib!
Siiski peab vastusurve ka olema!
Proovi ilma püksteta,ja saad teada mis vahe on(vaata ainult,et masinat maha ei põleta)!
See vastusurve teema on vist lõputu vaidlus ;)
Soovitan soojalt lugeda sellist raamatut, siin palju häid valemeid ja tõestusi gaaside liikumiste/kiiruste kohta.
Pilt

Raamat on küll 1972.a. kirjutatud, aga selles teemas siiani üks parimaid.

Ma natuke siiski kommenteerin seda teemat.

Vastusurve on odavaim viis heli summutada. Ka sellepärast enamus väljalaske süsteemid niimoodi ehitatud on. Teine palju effektiivsem variant on HELI lainete vastas faaside liitmine. Näide flowmasteri püti läbilõige. Võimas süsteem ei pea olema vali.
Pilt

Vastusurve ja väljalaske pulside liikumine on kaks täiesti erinevat asja. Kui väljalaskes on vastusurve, siis mootor peab nägema rohkem vaeva et suruda kolviga väljalaske gaase kollektorisse. Niisiis tehakse rohkem tööd ja kulutatakse rohkem energjat.

Väljalaske pulside liikumine soodustab teatud tingimustes silindrist gaaside väljatõmbamist ("scavenging effect"). See tavaliselt arvutatakse väljalaske süsteemi projekteerimisel teatud pööretele u. 1000rpm vahemikus. Kõigilt kokkuminekutelt ja seintest ja toru lõpust tekivad pulsi peegeldused, mis levivad helikiiruse lähedasel kiirusel uuesti mootori suunas. Kuna sel hetkel tekib kollektorisse alarõhk, siis tõmmatakse silindrist vanad gaasid välja ja suurema overlapiga nukkvõlli kasutades ka värske segu sisse.


Kui tuua näide et ainult pükstega on "minek" halvem. Siis muidugi on, aga mitte vastusurve puudumise pärast. Kuna väljalaske süsteemist on järgi jäänud 1/3ndik, siis kirve meetodil vaadates - kui enne oli süsteem arvutatud 4000rpmile siis hetkel ainult pükstega peaks hea olema vb 20000rpmi.

Näiteks saab arvutatud pikkustega väljalaske torudega kergemini parema võimsuse kui täis väljalaske süsteemi tehes. Kergemini all mõtlen arvutuslikku käiku.

Pilt

Samas tuletan ka meelde et mõttetult suurema toru panekul N: 3" väljalase gaaside kiirused vähenevad + jahtuvad. Niiet tekib samamoodi vastusurve.

Tervitades,
valdz



[Muudetud: 6/11/2007 Valdz]
m
m-rally
Foorumi kasutaja
Postitusi: 107
Liitunud: 02 Dets 2005 13:13
Asukoht: Vääna-Jõesuu
Autod: vaz 2106, AZLK 2140, Bmw318

Postitus Postitas m-rally »

vot see oli juba tark jutt!
m
m-rally
Foorumi kasutaja
Postitusi: 107
Liitunud: 02 Dets 2005 13:13
Asukoht: Vääna-Jõesuu
Autod: vaz 2106, AZLK 2140, Bmw318

Postitus Postitas m-rally »

aga milline oleks sobivaim summuti toru käbimõõt ladale?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

1600 mootorile mitte üle 48mm - suure võlli, klappide ja muuga ehk ka 52mm
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Olen isegi seda teemat oma peas arutanud ja mõelnud. Plaanis on lähitulevikus enda masinale 1600 mootor peale panna ja natuke järgi aidata. Nii "hulluks" seda asja endal ajama ei hakka, et torukolleni asi läheb, aga "never say never".
Küsimus selline, et kui mootorit on väheke järgi aidatud ning originaal väljalase asendada umbes 50mm toruga, siis kas on mõtet jätta originaal reso(d) ja pütt?
Ise mõtlesin, et ehk oleks mõistlik reso ja pütt võtta mõne vähe võimsama lääneka alt?
Oskab keegi kommenteerida minu mõttekäiku või soovitusi jagada?
Lower your standards and you'll never be disappointed!
m
m-rally
Foorumi kasutaja
Postitusi: 107
Liitunud: 02 Dets 2005 13:13
Asukoht: Vääna-Jõesuu
Autod: vaz 2106, AZLK 2140, Bmw318

Postitus Postitas m-rally »

aga ehita reso ringi nii,et 50mm toru sealt läbi läheks,muidu ju originaal reso jääb kole peenikeseks
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Algselt postitas: m-rally
aga ehita reso ringi nii,et 50mm toru sealt läbi läheks,muidu ju originaal reso jääb kole peenikeseks
Ma mõtlesin oma jutuga seda, et ma just ei peaks hakkama neid sigulli originaal resosid ja pütte lõikuma ning sobilikuks tegema.
Lihtsam oleks muretseda vastava läbimõõduga reso ja pütt ja need vahele paigaldada.
Oskab keegi öelda, et kas sel on mõtet ja kui on, siis äkki keegi oskab mõne masina reso/pütti soovitada?
Lower your standards and you'll never be disappointed!
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Algselt postitas: reinerMa mõtlesin oma jutuga seda, et ma just ei peaks hakkama neid sigulli originaal resosid ja pütte lõikuma ning sobilikuks tegema.
Tagumist resonaatorit peaksid lõikuma niikunii, et sealt too auguga seib kätte saada.
Vasta