2108, m6mm, Rallikross
2108, m6mm, Rallikross
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
väike starter?
On olemas Boschi starter aga väiksem on vaid läbimõõt. Kas see sobib?
-
kkristjan666
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 247
- Liitunud: 15 Dets 2009 23:23
- Asukoht: Haapsalu
- Autod: Lada 2106
Jah, Piirojale ei jõudnud, nüüd on sihid, et jõuda esimesele rallikrossi etapile Missosse. Auto on töötanud juba mitmeid päevi kuid väntvõlli andur on kogu aeg errorit visanud ja sedasi ei ole olnud võimalik aju seadistada! Õnneks Saime matzzi käest laenuks tema autolt pärit anduri, mis töötab. Seega homme toimub suuremat sorti auto häälestus. Eile paigaldasime Mikuga autole pehmemaid vedrusid, ette läksid Peugeot 205 vedrud ja taha jumal seda teab mille vedrud aga samara vedrudest olid nad oluliselt pehmemad. Nüüd on auto oluliselt madalam ja jäikus pole kuhugile kadunud. Kolmapäeval saan nurgakaalud ja siis tuleb veel üks võimalikest üllatustest.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Oli vinge päev!
Eks masina omanik kommenteerib ise, et mis ja kuidas, aga mina jäin väga rahule Imre sõiduga
.
Kena kapriisitar loomulikult näitab oma iseloomu, kuid hea märk on see, et varusid on küllaga, tuleb vaid need kõik ülesse leida ja töösse rakendada. Kas just kõike korraga jõuab, aga midagi, millega järgmisel võistlusel driver'it (ja kaasaelajaid muidugi kah!) positiivse poole pealt üllatada, leidub alati.
Kuni B-finaalini oli kõik veel väga sile...

... ja esimese finaali ringi lõpuks sai siis kaunitaril ka "pulmaöö" peetud:

Mõned abilised jäid ka pldile:

Missoskäik tasus end ära
. Polnud mahavisatud aeg.
Eks masina omanik kommenteerib ise, et mis ja kuidas, aga mina jäin väga rahule Imre sõiduga

Kena kapriisitar loomulikult näitab oma iseloomu, kuid hea märk on see, et varusid on küllaga, tuleb vaid need kõik ülesse leida ja töösse rakendada. Kas just kõike korraga jõuab, aga midagi, millega järgmisel võistlusel driver'it (ja kaasaelajaid muidugi kah!) positiivse poole pealt üllatada, leidub alati.
Kuni B-finaalini oli kõik veel väga sile...

... ja esimese finaali ringi lõpuks sai siis kaunitaril ka "pulmaöö" peetud:

Mõned abilised jäid ka pldile:

Missoskäik tasus end ära

Missos käidud ning võin öelda, et autoga jäin üldiselt rahule. Tore kui teisedki rahule jäid ja hea oli näha jälle palju Ladaklubi inimesi raja ääres! Järgmistele võistlustele mõeldes oleme positiivselt meelestatud, autol peaks olema hunnikuga kasutamata ressurssi. Päev ise möödus suht rahulikult kuni kolmanda eelsõidu alguseni kus tundus, et starter jääb mootoriga kaasa jooksma. Kuna aega remondiks ei jätkunud, otsustasime selle sõidu vahele jätta. Võtsime starteri maha, lükkasime auto käima ja sama hääl oli endiselt alles, kui sidurit vajutada siis hääl muutus. Ega midagi, viimase nädala jooksul on käigukast kaks korda maha käinud, eks tuleb kolmas kordki. Igal juhul otsustasime, et kaotada pole midagi ja lähen proovin B-finaali kuidagi läbi sõita. Kuna konkurendid ei püsinud rajal, õnnestus mul teisena A-finaali edasi jõuda. A-finaalis minule mingit sõnaõigust ei antud, esimese viie auto võimsuse vastu hetkel ei saanud. Aga nagu vanasõna ütleb „tasa sõuad, kaugele jõuad“ nii oli esimese ringi lõpus Kurel esisild laiali ja kolmandal ringil Saluril mootor puru, nii ma neljandana lõpetasin.
Et auto üldse valmis sai on süüdi Mikk, Hendu, Elts ja PuZuP! Viimasel nädalal, kui aeg ja mõistus hakkas otsa saama, liitus auto ettevalmistusega väga oluliselt matzz! Suured tänud teile kõigile ja ka teile kes on kuidagi muud moodi abiks olnud!
http://www.youtube.com/watch?v=s9hbqvK6 ... ture=share
Et auto üldse valmis sai on süüdi Mikk, Hendu, Elts ja PuZuP! Viimasel nädalal, kui aeg ja mõistus hakkas otsa saama, liitus auto ettevalmistusega väga oluliselt matzz! Suured tänud teile kõigile ja ka teile kes on kuidagi muud moodi abiks olnud!
http://www.youtube.com/watch?v=s9hbqvK6 ... ture=share
-
vVFTS3
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 54
- Liitunud: 04 Mär 2004 18:48
- Asukoht: harjumaa
- Autod: vw golf + samara
Vaatates pilte ja videoid , tundub , et rallikross on muutunud kontaktide rohkeks. Eelminegi aasta kulus etappide vaheline aeg põhiliselt plekitöödele. Sõitsin eelmine nädal superkrossi ohekatkus, autole ei tulnud ühtegi mõlki ja ei olnud ka teistel autodel suuremaid vigastusi märgata. Kunagi oli vastupidi, pärast superkrossi etappi pidi alati suurema plekitöö ettevõtma.
Aga teemasse ka, kas kergemal autol oli eeliseid?
Aga teemasse ka, kas kergemal autol oli eeliseid?
-
eElts
- Postitusi: 339
- Liitunud: 02 Jaan 2005 00:05
- Asukoht: Rae vald,Järveküla küla
- Autod: 2107(1991);21083(1997)
- Kontakt:
Arvan,et peale esimest etappi on veel vara hinnangut anda autole. Auto saime normaalselt tööle paar päeva enne starti ja teha oli veel palju,et üldse tehnilisest läbi saada.
Lisaks veel selle,et auto on uus ja sõidetud nüüdseks alles 1 etapi jagu ning harjumist ja autoga sinasõbraks saamiseks võtab suts aega.
Aga peale kolmandat etappi võiks juba mingisuguseid hinnanguid juba anda. Ootame ja vaatame.
Lisaks veel selle,et auto on uus ja sõidetud nüüdseks alles 1 etapi jagu ning harjumist ja autoga sinasõbraks saamiseks võtab suts aega.
Aga peale kolmandat etappi võiks juba mingisuguseid hinnanguid juba anda. Ootame ja vaatame.
Jah, seekord oli päris palju madistamist;). Samas, kui oled pealtvaataja ja midagi ei toimu....
? Ohekatkus panid ju kõigil eest minema, selle pärast jäigi auto terveks:D. Ligur parandab oma autot tõenäoliselt väga harva.
Auto kiirus jättis tegelikult esimesel etapil soovida. Kui mootor saab korralikult häälestatud siis vaatame. Iseenesest oli kurvi kiirus hea, kuid lisaks mootorile oli probleeme käigu hoovastikuga. Kui need saab heaks siis saab parema hinnangu anda. Usun et järgmine etapp Tallinnas saab olema igal juhul raske kuna seal rajal pole ühtegi tugevat pidurdus kohta. Terve rada saab olema neljas - viies käik ja sellisel rajal võidab toores jõud!
Aga hetkel on autoga seis selline, et käigu kast käis maas ja survelaager oli täiesti kinni ja plastik südamik sulanud! Põhjus oli arvatavasti see, et hüdrauliline sidur hoidis väikest pinget survelaagril peal, nii et survelaager keerles terve sõidu vältel kaasas need 7000 pööret. Arvatavasti läks laagris määre keema, mille järel laager määrdest tühjaks jooksis ja järgmine hetk kokku jooksis?? Igal juhul on juba uus survelaager paigas ja käigukast jälle omal kohal tagasi. Hankisin veel ühe vedru mis peaks hakkama sidurit tagasi tõmbama, elame näeme kas nüüd on toimiv sidur välja töötatud või laguneb edasi. Laupäeval tuleb usin ehituspäev. Hommikul võtame korra mootori lahti ja vahetame plokikaane tihendi välja (lekib õli mootorist välja poole). Tuleb uus käigu hoovastik, tulevad suuremad pihustid, natuke elektrit ümber teha ja natuke klaasvaiku / värvi. Esmaspäeval peale lõunat läheme TKTKse rullidele mootorit seadistama ja siis tuleb tõe hetk numbrites.

Auto kiirus jättis tegelikult esimesel etapil soovida. Kui mootor saab korralikult häälestatud siis vaatame. Iseenesest oli kurvi kiirus hea, kuid lisaks mootorile oli probleeme käigu hoovastikuga. Kui need saab heaks siis saab parema hinnangu anda. Usun et järgmine etapp Tallinnas saab olema igal juhul raske kuna seal rajal pole ühtegi tugevat pidurdus kohta. Terve rada saab olema neljas - viies käik ja sellisel rajal võidab toores jõud!
Aga hetkel on autoga seis selline, et käigu kast käis maas ja survelaager oli täiesti kinni ja plastik südamik sulanud! Põhjus oli arvatavasti see, et hüdrauliline sidur hoidis väikest pinget survelaagril peal, nii et survelaager keerles terve sõidu vältel kaasas need 7000 pööret. Arvatavasti läks laagris määre keema, mille järel laager määrdest tühjaks jooksis ja järgmine hetk kokku jooksis?? Igal juhul on juba uus survelaager paigas ja käigukast jälle omal kohal tagasi. Hankisin veel ühe vedru mis peaks hakkama sidurit tagasi tõmbama, elame näeme kas nüüd on toimiv sidur välja töötatud või laguneb edasi. Laupäeval tuleb usin ehituspäev. Hommikul võtame korra mootori lahti ja vahetame plokikaane tihendi välja (lekib õli mootorist välja poole). Tuleb uus käigu hoovastik, tulevad suuremad pihustid, natuke elektrit ümber teha ja natuke klaasvaiku / värvi. Esmaspäeval peale lõunat läheme TKTKse rullidele mootorit seadistama ja siis tuleb tõe hetk numbrites.
-
cccve
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 656
- Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
Videot vaadates jäi mul karp lahti käiguhoovastiku liikumisulatuse peale
Sellisega ei saagi normaalselt käiku vahetada. Meil oli väga väike ja konkreetne vahetus ning see oli suht lihtsalt saavutatud. Põhja all oleva selle nn originaal risti vms ühenduskoha asemele oli pandud tagaveolise roolisamba rist.
edit: krt sul nüüd see süsteem ju hoopis teistmoodi, ei lähegi otse põhjaalla.

edit: krt sul nüüd see süsteem ju hoopis teistmoodi, ei lähegi otse põhjaalla.

-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Selle kaane tihendi lekkimine on küll äärmiselt imelik - pole sellist asja nn uuema tüübi 1500 tihenditega kunagi kohanud, kui tihendit üks kord kasutada.
Viimast mootorit kokku pannes tuli ebameeldiv üllatus - tutikad plokikaane poldid venisid väga kergesti, ja tuli 2 vana tagasi panna.
NB! Kui kasutada tehase soovitust 75-85 + 90 kraadi + 90kraadi on seda võimatu märgata, seega olen sellisest pingutamisest loobunud. 110Nm kellale peale 80 ja siis kohe näha, et mõnega võid tõmmata ka 4 korda see 90 aga klõpsu ei tulegi..
Ehk on mõni poltidest järgi andnud ka teil??
Edu!
Viimast mootorit kokku pannes tuli ebameeldiv üllatus - tutikad plokikaane poldid venisid väga kergesti, ja tuli 2 vana tagasi panna.
NB! Kui kasutada tehase soovitust 75-85 + 90 kraadi + 90kraadi on seda võimatu märgata, seega olen sellisest pingutamisest loobunud. 110Nm kellale peale 80 ja siis kohe näha, et mõnega võid tõmmata ka 4 korda see 90 aga klõpsu ei tulegi..
Ehk on mõni poltidest järgi andnud ka teil??
Edu!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Siit järeldus ja tõestus, et see klõpsuga võti pole kõiksee parem riist.olaaf kirjutas:... seega olen sellisest pingutamisest loobunud. 110Nm kellale peale 80 ja siis kohe näha, et mõnega võid tõmmata ka 4 korda see 90 aga klõpsu ei tulegi..
Seieriga on kohe näha, kui poldid järgi hakkavad andma ning siis tegutsed juba vastavalt olukorrale või vähemalt saad aimu, et parim see töö just välja ei tulnud. Tead, kus jama võib tekkida nagu hetkel selle mootoriga on ja edasine mõistatamine jääb ära (miks ja kas jne...).
Tagantjärgi olen väegade tark


- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Ses mõttes, et kinni saigi tõmmatud seier võtmega ning ühelgi poldil seier seisma ei jäänud. Samuti polnud tunda poldi venimist 90 kraadiseid pöördeid tehes. Seega küsimus on pigem selles, et kuna õliga seotud, rõhk on seal ~ 4 bar, siis on tõenäoline variant, et tihend ise kuskil kannatada saanud eelnevalt, sest peale läks uus tihend. Sest kui oleks mõni polt välja veninud, siis oleks seda tunda olnud ka mõnes muus mootorisüsteemis.
Eile sai jah TKTKs käidud ja kõik läks nagu olin arvanud ja lootnud! Eelmise aasta 1600cc mootoriga võrreldes on kubatuur väiksem ~240cc, vääne on väiksem 14,1Nm ja võimsus oli suurem 3,4KW
(graafikud panen õhtul ülesse). Aga rullidel käigust oli kasu küll, kuna kui matzziga enne Missot tänaval nukka keerasime, siis keerasime hopis valeks, kuigi persetunne ütles just kui muud! Seega Mossoga võrreldes peaks olema 11,8% jõudu rohkem:puzzled.