K:Hakkame autosid maha kandma?
K:Hakkame autosid maha kandma?
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
K:Hakkame autosid maha kandma?
Postimees 27.05.2010
Euroopa Liidus küpseva idee kohaselt võib muutuda mootorikütuse 95 koostis selliselt, et sinna on võimalik lisada kuni 10 protsendi ulatuses etanooli. Selline kütus ei sobi aga kõigile automarkidele, kirjutab Iltalehti.
Mootorikütus oktaanarvuga 95 kannaks muutuse tulemusena siis eeldatavalt nime 95 E10, milles E10 tähistakski kuni 10-protsendilist etanooli sisaldust.
Soome auto- ning kütusevaldkonna esindajad hindavad aga, et selline kütus sobiks vaid umbes 70 protsendile autodest. Olukord oleks aga halvem just vanemate autode puhul ning ka mõned uuemad masinad ei pruugi uue kütusega sõita.
Euroopa Liidus küpseva idee kohaselt võib muutuda mootorikütuse 95 koostis selliselt, et sinna on võimalik lisada kuni 10 protsendi ulatuses etanooli. Selline kütus ei sobi aga kõigile automarkidele, kirjutab Iltalehti.
Mootorikütus oktaanarvuga 95 kannaks muutuse tulemusena siis eeldatavalt nime 95 E10, milles E10 tähistakski kuni 10-protsendilist etanooli sisaldust.
Soome auto- ning kütusevaldkonna esindajad hindavad aga, et selline kütus sobiks vaid umbes 70 protsendile autodest. Olukord oleks aga halvem just vanemate autode puhul ning ka mõned uuemad masinad ei pruugi uue kütusega sõita.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Diisliga ei käi midagi. Vaata, kui palju õli karterisse "juurde tuli" peale diislikütuse bensiini sisse solkimist. See sola ju ei sütti nii väikese surveastme ja töösurve juures nagu bensiiniga käitamiseks mõeldud mootoritel on.
Ja etanool ei ole mitte summagi hea kummist detailidele.
Ma nüüd täpselt ei tea, mis materjalist olid ennevanasti piiritusel töötavate mootorite karburaatorid ja kütusetorustikud, aga miskine reaktsioon võib ka nende "purast" valmistatud karbussidega tekkida.
Nii et vanasõna lapse jutust ja kana pissimisest peab vahel jälle kellegile meelde tuletama?
Ja etanool ei ole mitte summagi hea kummist detailidele.
Ma nüüd täpselt ei tea, mis materjalist olid ennevanasti piiritusel töötavate mootorite karburaatorid ja kütusetorustikud, aga miskine reaktsioon võib ka nende "purast" valmistatud karbussidega tekkida.
Nii et vanasõna lapse jutust ja kana pissimisest peab vahel jälle kellegile meelde tuletama?
-
ttiit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 622
- Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
- Asukoht: hiiumaa
- Autod: 21083 1995
- Kontakt:
Etanool ei tee kummidetailidele midagi. Metanool on paha. Piirituse teema oli siin foorumis ju päris pikalt arutusel http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid114799
[Muudetud: 28-5-2010 tiit]
[Muudetud: 28-5-2010 tiit]
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Roostetama ja korrosiooni pidi etanool tekitama hakkama.Algselt postitas: MuKi14
no mis, lada käib diisliga ka kui vaja, tee see tilk etanooli ka midagi.![]()
Aga diisliga eksperimendid kunagi tehtud. Panime pooleks, üks mees istus pagassis ja hoidis voolikut peos. Et kui jamaks läheb, lükkab kähku vooliku segupurgist paagi külge tagasi. Esialgu sõitis kenasti ja rõõm oli juba suur, et ohh, polegi erilist vahet. Diisel/bens polnud aga veel kohale jõudnud. Kui aga jõudis, siis läks kiireks. Suure jõnksutamise ja kisa peale, et tõsta kähku ringi, viskas pagassis valvur veel lolli nalja ka; kui ikka edasi veel ei hakanud minema, röökis pagassist, et kas ütlesite midagi v? Kisa läks seepeale suuremaks:) Hea, et auto täiesti seisma veel ei jäänud.
Ei tule sellest diisliga segamisest ega sõitmisest midagi välja.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.