21053 , Gapsas, 1995

21053 , Gapsas, 1995

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
g
Gapsas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 19 Apr 2010 16:59
Asukoht: Tartu
Autod: 21053

Postitus Postitas Gapsas »

Terve auto sai juba aprillis või kunagi rauda viidud. Mingi 2 nädalat oli käes.
Aju ei kasuta selle pärast et oli tuksis. Ma pole seda mootorit käimas kuulnud.
Kommutaator oli ka läbi vist.

Ja siduriketas on käinud igat pidi sees. Selle pärast võtsingi kasti maha päris mitu korda.
Praegu jäi nii pidi, et südamiku pikem või rohkem välja ulatuv ots jäi tagasilla poole.


Praegu olen juhtmetega midagi välja mõelnud. Aga kas süütepooli või kommutaatorit saab kuidagi ära ka lõhkuda kui proovida juhtmeid:D
g
Gapsas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 19 Apr 2010 16:59
Asukoht: Tartu
Autod: 21053

Postitus Postitas Gapsas »

Panin elektriku abiga juhtmed värvide järgi kokku.
Panin peale, keerasin starterit ja säde oli olemas. Aga justnimelt oli, sest nüüd ta läks kuskile jalutama ja tagasi pole tulnud.
Sädet nägin ühe korra, siis viskasin küünla käest ära.
Kui uuesti proovisin, oli säde kadunud.
Kontrollisin kõik ühendused 2 korda üle, aga ikka mitte midagi.

Endal mõtteid ei ole, mis viga võib olla. Jagaja kaanes ei saa viga olla, sest proovisin otse süütepoolilt.
g
Gapsas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 19 Apr 2010 16:59
Asukoht: Tartu
Autod: 21053

Postitus Postitas Gapsas »

Mootor käib!

Sädeme viga oli kehvas massis ja/või jagaja korpuses signaali vms vastuvõtja kaugus võllil olevatest hammastest.
Panin karpad külge, lasin kambrid bensiini täis, küünlajuhtmed külge ja starterit. Karpad on ikka head asjad:D

Aga nüüd tuleb tegeleda järgmiste probleemidega.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid170227
Kas osta Olaafi antud lingilt Facet pumpa või on ka mingi odavam lahendus. Paaki ei taha lõikuma hakata.
Kuidas pumpadel süsteem toimib üldse? Kas on vaja mingit releed vms või jäävad ise seisma kui surve üleval ja on vaja ainult + ja -.
Äkki sobib mingi suvaline paagiväline pump.
h
humparts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 29 Jaan 2010 14:43
Asukoht: Tartu/Viljandi
Autod: 21053 ja a4 b6
Kontakt:

Postitus Postitas humparts »

Oleneb, mis tootlikkusega sa pumpa tahad.
just müüsin ühe madalsurve pumba 0,2 bar äkki oli seda ei ole hetkel saada enam .
1,2 barit saaks pakkuda.
u
uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

Postitus Postitas uzzac »

Mis su teistest karpadest saanud on? Kui seisavad ja tegelikult on töökorras siis äkki pakud mingi hinna, meil oleks ESTfieldile vaja selliseid :)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

teised karpad juba minu õuel :) ootavad puhastust, teisi düüse ja remontkomplekti kaugelt maalt..
Osad asjad veel ligunevad, et oleks lihtsam avada - töökord teadmata..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
g
Gapsas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 19 Apr 2010 16:59
Asukoht: Tartu
Autod: 21053

Postitus Postitas Gapsas »

Oleks veidi abi vaja.

Mitme bar-ise või mis tootlikusega pumba ma peaksin panema.

Homme hakkan väljalaset keevitama.
Kas pärast kollet on hea mõte kohe üheks toruks viia. 1 toru on lihtsam painutada ja keevitada kui kahte.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

0,36-0,4 bari tahavad karpad saada
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
g
Gapsas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 19 Apr 2010 16:59
Asukoht: Tartu
Autod: 21053

Postitus Postitas Gapsas »

Sain mootori uuesti tööle ja nüüd juba töötava siduri ja väljalaskega.
Sidur ei töötanud, sest mul oli kast pandud mootori otsa viltu ja arvatavasti võll oli ketta kinni surunud.

Nüüd oleks vaja veel jahutus ära teha ja õhupuhastajad miskised külge leiutada.

Mis lahendust peaks kasutama õhufiltritel puhul? Peab trompetid panema ja sinna otsa veel filtrid? Või sobivad nt ainult mootorratta koonusfiltrid ilma trometiteta?

Rallikatel on ju ainult trompetid piltidel näha. Kuidas neil see õhupuhastus toimub?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ei toimugi puhastust,
Kõige lihtsam on osta trompetite otsa nn sokid :
http://www.ebay.com.au/itm/Dellorto-Web ... 3a56b5e41a

tuhni veidi ringi, uuri ka racingexperdist
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Taolistele Dellortodele käis tehasest airbox ka külge, paneelfiltriga kasutamiseks. Mul üks selline olemas ka, ilma plastkaaneta. Ei saanud toda kahjuks kasutada, kuna kollektorid on sellised, mis karpad teineteisest väheke lahku viivad, ja ei box ei hakka enam tikkude otsa korralikult. Vahetan tolle trompetite vastu:D
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
g
Gapsas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 19 Apr 2010 16:59
Asukoht: Tartu
Autod: 21053

Postitus Postitas Gapsas »

Autole sai installitud salongist käivituse lisa.
Bensupump sai olude sunnil pandud paaki. Veesüsteem sai ka valmis.
Kõik andurid töötavad. Õlituli kustub starterit andes juba ära. Sellel mootoril on vist mingi põnev õlipump:D.
Sumpa sai lastud gaasikeevitusega üle teha.
Sidurile tuleb veel koht leiutada, siis peaks liikuma kunagi.
Hääled on :o

Probleem ka nagu tavaks on saanud:D
Ühest karpast pillub lõõridest susinaga vahepeal bensiini välja. Karpad umb 20 kraadise nurga all nagu eelmise lehel pildil näha on. Kõik küünlad on erisugused. Neid karpasid vist põlveotsas ilma vahendite ja oskusteta ära ei timmi? Või tuleb otsast kruve keerama hakata ja küünalde järgi vaadata?

Ja mul praegu plokikaane ja karpa otsa vahe umbes 6cm. See peaks olema 15cm?
Mootor peaks töötama 3000 pöörde juures ka, igaks juhuks mainin.

Ja tänud Olaafile nõuannete eest!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Piisab ka see 6cm - peaasi, et õhulekkeid pole.
Karpad saad paika keerata vaakummeetriga.
Enne võid pika ümarkaliibriga (pikk sirge traat) lõõride algavatuse üle vaadata - et kõik võrdselt kenasti lahti oleks.
Lõpud peaks olema paigas, kuid seda lihtne kontrollida - tõmbad trossist niikaua, kuni üks karpa max avatud - seejärel kontrollid kas teine on ka maksimaalselt avatud (=liblikas risti).

Ja kindlasti piira gaasipedaali käik kuidagi salongis ja reguleeri tross parajaks - et ei hakkaks käima karpa võllide peal ajami piiramine...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
g
Gapsas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 19 Apr 2010 16:59
Asukoht: Tartu
Autod: 21053

Postitus Postitas Gapsas »

Karpad võtsin maha ja vaatasin, et kõik käivad üheaegselt.
Aga millest võib bensu välja pritsimine tingitud olla?
Kas sellest saab reguleerkuvi keeramisega vms lahti?
g
Gapsas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 19 Apr 2010 16:59
Asukoht: Tartu
Autod: 21053

Postitus Postitas Gapsas »

No nii

Olen saanud sõita masinaga 1km bensiini jõul. Varem olin liikunud starteri jõul 2m:D
Aga eks see 1km tuli ka vaevaliselt, sest asi on veel väga toores.
Hakkasin ehitama uut sisselaset. Ei tahtnud karpasid nii kreeni jätta ja välja voolavast bensust oli ka kahju.
Kui pikad tuleks "runnerid" või kuidas neid moodsalt nimetatakse teha?

Veidi uurides sain aru, et mida pikem, seda madalamalt tuleb vääne.
http://www.wallaceracing.com/runnertorquecalc.php
Siin on mingi kalkulaator, aga valedes mõõtühikutes ja on raske aru saada. Tulemuse annab ruuttollis jms:D

Tegin nüüd veel puhand peaga ka arvutusi. Sain tulemuseks sellise asja:

Optimum Intake runner area 1.05 square inches (calculated)
Optimum Intake Length 28.00 inches long (from valve head to plenum).
Meetri pikkuseid torusid mul küll kuskile ei mahu.

Pilt
Vasta