Mure salongi soojendusega

Mure salongi soojendusega

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
Vasta
a
AntsK
Foorumi kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 20 Apr 2010 18:42
Asukoht: Tallinn
Autod: et targemaks saada

Mure salongi soojendusega

Postitus Postitas AntsK »

Salongi soojendus jamab. Enne mootori (jahutusvee) soojenemist töötab, siis enam mitte.
Milles võib olla probleem?


Ants
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Kas mootor on kuuma saanud? Ega jahutussüsteemis survet pole sees? Kui on, haara plokikaanetihendil rinnust. Kui juba haaranud oled, ära unusta kaanele joonlauda peale viskamast.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
a
AntsK
Foorumi kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 20 Apr 2010 18:42
Asukoht: Tallinn
Autod: et targemaks saada

Postitus Postitas AntsK »

Aitäh vastuse eest Arvos.

Natuke olen veel targemaks saanud, et tegemist võib olla elektroonikaga.
Masinaks on Lada 112 2004. aastast.
Täpsemalt soendus töötab kui see sisse lülitada külma mootoriga. Kõik on normaalne, kuni auto on vaja seisata. Uuesti käivitades tuleb ainult külma õhku.

[Muudetud: 17-5-2010 AntsK]
-
-bandiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 97
Liitunud: 25 Nov 2008 23:55
Asukoht: valgamaa
Autod: 21051 90a 1,2

Postitus Postitas -bandiit »

irw sul selline häda mul selline et radikas pidevat kuum ei kannata sõita suvel ilma et aknaid lahti teeks. ma kardan et soendusradika kraan on tuksis
a
AntsK
Foorumi kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 20 Apr 2010 18:42
Asukoht: Tallinn
Autod: et targemaks saada

Postitus Postitas AntsK »

Kahjuks pole oma probleemile lahendust leidnud kuid olen nüüd nii palju avastanud, et kui auto vooluringist väljalülitada, taastub salongisoojendus seniks kuni auto süüde välja lülitada. Olen seda varianti kasutanud nii mõnigi kord.
On ehk kellegil veel ideid pakkuda?
k
kisp
Suletud kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kisp »

Anks oled targemaks saanud ........mul sama jama vb elektroonikas sest torud mis salongi ratikasse läheb ja tuleb on soojad aga salongi puhub aint jahetat õhku:o ja eriti ei tahaks kohe lammutama hakkata.Kas said veale jälile?

[Muudetud: 19-9-2010 kisp]
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Tasub tutvust teha sellise osakonnaga: punasega joonitud elektrimootor-reduktor, hoob mida ta liigutab ja igaks juhuks vedasin ringi luukidele.
Kumbagi neist peaks see el.mootor nüüd opereerima.
See jura oleks võinud nüüd küll venkul trossidega nihutatavaks jäädagi :P.

Originaal: http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... =3&atype=0

[Muudetud: 19-9-2010 logman]Pilt
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Ja siin üks veider asi veel, mis tuleks samuti vbl. üle kontrollida.
See punasega märgit' jubin kannab retsirkulatsiooni klapi nimetust.
Ja luuk siis vastavalt retsirkulatsiooni siiber.
Millega need tegelevad, ma ei tea (pole 112 omanik), aga teema valdamise huvides võiks masina peremees selle endale selgeks teha ;).

Originaal: http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... =3&atype=0

[Muudetud: 19-9-2010 logman]Pilt
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Mu kuuekal selline probeem, et soojendus ei puhu piisavalt sooja õhku, sooja hakkab ka puhuma keskmisest kauem. milles probleem? termostaat? Ütleks, et sõites temp üle ~80 ei lähe on see hea või halb?

[Muudetud: 20-10-2010 MuKi14]
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Väga segane kirjeldus sul.
*Mootori töötemperatuur on madal. Vigane termostaat.
*Soenduskraan ei avane korralikult
*Soendusradika kärg lehti ja prahti täis, õhk ei käi läbi.
*Soendusradikas seest umbes.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Ma tegin pikema jutu :D

Kõige suurem probleem on sul eneseväljendusoskusega. Aga sellest saad ehk ajapikku üle, kui saad.
Püüaks midagi siis välja nõiduda nende andmete põhjal, millest kuidagi aru sain ja millest mitte, selle osa mõtlen ise juurde.

*Soojendus ei puhu piisavalt sooja õhku.
1. Kas külma õhku puhub?
Kui külma kah ei puhu "piisavalt" (väga abstraktne väljend muide mis tekitab küsimuse, et millal on piisav), siis võib soojendusradikas väljastpoolt igatsugu mudruga kaetud olla. Võta maha, puhu suruõhuga puhtaks, leota ribide vahele jäänud viimsedki kübemed välja ja paigalda tagasi masinale.
2. Kui õhuvool on tugev, aga 80*C mootori temp. juures on salongi suunduva õhu temperatuur vaid leige, siis esmalt kontrolli soojenduskraani korrasolekut ja avatust.
Kui kraan on täielikult avatud (oled selles kindel?) ja õhk ikka leige, siis nähtavasti on soojendusradikas lihtsalt katlakivist või muust savist ummistunud.
Nii juhtub, kui peetakse kalliks osta korralikku jahutusvedelikku ja kühveldatakse selle asemel radikasse paljast vett, mida võetakse sageli mõnest maanteekraavist.
Selle asja vastu aitab kas uue radika paigaldamine või vana lahtilammutamine, puhastamine ja kokkupanemine. Kuidas ta pärast pidama saada - on juba tegija mure. Võid ju loota, et pesed/loputad mingite imekeemiate või kivieemaldajatega läbi, aga radika ehitus on säärane, et päris puhtaks teda loputades ei saagi.
3.*Sooja hakkab puhuma keskmisest kauem.
Sellest lausest ei saanud üldse aru. Kasutad guugli translaatorit jälle vä?
4.*Termostaat.
Selle jubina tööd ja korrasolekut saab ju kontrollida, kui on anum, kus vett kuumutada ja vee temp. mõõtmiseks kraadiklaas mõõtepiirkonnaga kuni ~100*C.
5*Hea või halb?
Suvel hea, talvel halb.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Miks ei saa soojendusradikat loputades puhtaks?
Selles on süüdi radika ehitus.
Kui kapillaartoru oleks üks pikk "kokkuvolditud" katkematu sikk-sakk, siis poleks probleemi.
Ainult leota ja puhu jne... kuni soovitud tulemus saavutatud.
Aga ta kuramus ei ole.
Neid kapillaare ei ühenda miski peale otsavannide. Mõned torud saad puhtaks, teised jäävad ikka sodi täis, sest vedelik voolab meelsamini sealt, kus lihtsam voolata on. Soojus ei jaotu ühtlaselt, paarikümnest torust on töös vaid pooled ja täielikku soojusülekannet ei toimu.
Pildi samaari soojendusradika ehitusest leiab siit:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 258&page=4
See oli ikka hullu savi täis, isegi pärast Cif'iga keetmist. Lammutasin laiali, vaatasin, puhastasin, tegin paar pilti ja tänaseks on otsavannidki juba kuskile kaduva teed läinud. Ostsin uue radika.
Muide, mingist ajast hakati klassikutele kah seda liimitud vannidega varianti paigaldama. Vana malli vaskradika tinutaks peale puhastamist veel kuidagi kokku, aga see alumiinium mu arust pidama ei jää. Pole proovinud.
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Kusjuures need plastotstega alumiinium ja vana vask(või messing)radikas on tiba erinevate mõõtudega. Igatahes 2003. a Niva seest võetud radikat 78. a kopikale installida ei õnnestunud - kuskil 5 mm jäi puudu (uus on suurem).
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

*Soojendus ei puhu piisavalt sooja õhku.
1. Kas külma õhku puhub?
Õhk käib soojendusradikast väga hästi läbi. ehk siis puhub külma õhku küll.
2. Autos on kasutatud koguaeg tosooli (va. see suvi, siis oli mõnda aega vesi). ja ennem kraani vahetust veendusin, et kraan töötab väga hästi. :)
3.*Sooja hakkab puhuma keskmisest kauem.
Ehk mootor ei lähe piisavalt kiiresti piisavalt soojaks, et puhuda salongi sooja õhku. :D
4.*Termostaat.
eks seda vaatab ehk vahetan äldse ära. :)

[Muudetud: 21-10-2010 MuKi14]
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Lülita soenduse ventilaator välja, lase mootor soojaks. Soenduse kraan peab olema avatud. Kui mootor soe ja soenduse ventilaatori sisselülitamisel puhub algul kuuma õhku, mis aga leigeks ja külmaks läheb, on soendusradikas seest umbes, katlakivi täis.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Teine variant (see vist töötab ainult jaheda ilmaga - soojaga pole kunagi katsetanud): tee nii nagu Arvos õpetas, aga kui kabiini tulev õhk jääb endiselt soojaks, aga mootori temperatuur langeb, siis on termostaat õhtal. Kui ka kohapeal töötaval masinal temp. suurt üle 80 ei tõuse, siis on termostaat anyway õhtal.
Kasutaja avatar
juss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 171
Liitunud: 07 Jaan 2008 19:14
Asukoht: põlva
Autod: 2106/2101/2X21011/VTR1000(streetfighter)

Postitus Postitas juss »

Soojenduradikas ei pruugi ka ainult katlakivi täis olla. Enda ladal, mis oli ennem mind 28t sõitnud ja seal polnud minu ajal kordagi vesi sees, sellel oli soojendusradikas ikka jubedalt roostet täis. Vanadel sigullimeeste jutu järgi oli veneajal asi isegi nii hull,et radikas oli roote pärast täitsa umbe läinud.
Mina sain peale pooletunnilist kuuma surve veega loputamist radika jälle ilusti toimima.
Vasta