Autotõstukitest

Autotõstukitest

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Vasta
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Autotõstukitest

Postitus Postitas Mel »

Mul on plaanis ehitada endale uus garaa?. Plaan oli teha see kanaliga, kuid viimastel päevadel olen uurinud tõstukite kohta. Remont tundub tõstukit kasutades märgatavalt ahvatlevam. Samas ei ole ma ise tõstukitega rohkem kokku puutunud kui töökodades näinud.
Seni olen vaadanud, et peaks piisama 2 tonnise tõstejõuga tõstukist ja ruumisäästu huvides ning ka autole ligipääsetavust silmas pidades tundub sobivaim ühest servast/ühe postiga tõstuk. Samas on nende hind kallim kui näiteks nelja postiga. Kuid kuna garaa? peaks remondivälisel ajal mahtuma 2 autot, siis tuleks tõenäoliselt ikkagi seda ühepostiga tõstukit vaadata.

Olen arvestanud, et garaa?i sisemine kõrgus peaks tõenäoliselt 3,7-3,8 meetrit olema. See võimaldaks ka mahtuniversaali jms üles tõsta.

Kellel on kogemusi, siis palun rääkige, soovitage, mida vaadata tõstuki ostmisel. Samuti seda, kas on mingeid eriaspekte, mida garaa?i projekteerimisel silmas pidada.
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 856
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Postitus Postitas Viin »

Kui garaa? tuleb täiesti nullist siis sa võid ju selle kahele autole ja tõstukile paraja ehitada. Seda selljuhul kui ühepostiga tõstuki hind ületab märgatavalt, garaa?i suurendamise hinda:)
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

2 tonnise tõstejõuga tõstuk oleks nagu piisav. Vaata omale tõstuk välja ja uuri, kui kõrgele ta tõstab. Liites sellele auto kõrguse, tõstetavatest kohtadest, saadki teada garaasi kõrguse. Auto esi/taga osa on reeglina madalam. Seoses sellega saab tõstuki arvestada katuseviilu alla. Max kõrgust on ju ainult katuse osas. Pead vaatama üle oma masinapargi katusekujud. Muidugi tuleb pisut mõelda ka tulevikule. Reeglina tehakse remonti siiski vanadele autodele ja tulevik ei pitsita nii väga varvastele.
Kindlasti on ühepostitõstuk teistest ruumisäästlikum. Kui aga hind hakkab liiga tegema, aitab ka kahepostitõstuk. Neljane on puhas ruumiröövel ja remonti teed sellel ka nagu kanalis.
Garaasis võiks olla kaks kohta kõrvuti. Mis siis, et nii on vaja kahte ust. Järjestikku olevad autod segavad üksteist. Kui on vaja ees oleva auto välja ajada, siis peab liigutama ka teist. See muutub tüütuks.
Arvestada võid sellega, et tõstukil oleva auto alt mahub reeglina läbi teine auto. See tähendab ka seda, et kahekohalisse garaasi mahub ka kolm autot.
Põrandat tehes arvesta tõstuki mehhanismidega. Näiteks on vanematel tõstukitel kahe posti vahel kettülekanne. See tuleks uputada põrandasse. Põranda süvenditel (keti kanal) peab olema kindlasti vee äravoolu võimalus. Talvel autod tilguvad.
Valgutite kontuure jaga külgede kaupa. Tööd tehakse reeglina auto ühe külje peal. Mina jagasin paarid risti garaasiga. Kui nüüd parema ratta juures tööd teen, siis vasakul pool põleb valgustus täiesti tarbetult. Mootori kohale pane keskele eraldi valgustus.
C
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

3,8 meetrit kõrguseks on täiesti normaalne.
Meie garaa? on 3,5 ja mahtuniversaalid mahuvad ilusti lae alla ära. Näitena Ford Galaxy.
Sinu planeeritava kõrgusega peaks saama ka kasutada ülemise ühendusega kahe posti tõstukit. Üheposti tõstukite hinnad on ikka kordades kallimad kui kahe posti tõstukite ning üldjuhul kasutatakse neid parkimisruumi kokkuhoidmis tehnoloogias. Või siis mida iganes täpsemalt on silmas peetud üheposti tõstuki all.
Samas kompaktsuse koha pealt võin soovitada ka käärtõstukit, mis põranda pinnaga tasa jääb. Tema miinuseks on see, et küljekarbile töö ajal suurt ligi ei pääse, kuid kõik muud asjad saab ära teha. Tunne on auto all olles nagu oleks kanalis, kuid auto all saab vabalt ringi käia, nii et ei peaks kogu aeg ronima ning samuti ei saa tõstukil oleva auto alla ajada teist autot.
Pilt

Kahe posti tõstukite eeliseks on see, et kogu auto alune pind on vaba ning sinna alla saab vajadusel parkida ka teise masina
Pilt

Nende mõlema ühiseks miinuseks on see, et mõlemal juhul on auto rattad maast lahti. Ning ütleme näiteks summuti ehitamisel kus on kohati vaja üle sildade ja õõtsade torudega tulla on seda lihtsam teha 4-posti platvormtõstukil, kus auto on kogu aeg sõiduasendis ja kõrgusel.
Samas platvormtõstuk on ka ainuke kus saab sildasid reguleerida, kuna rattad peavad maas olema.

Antud juhul kujutan ette, et Sinu garaa?i puhul oleks siis optimaalseimaks lahenduseks selline variant
Pilt

[Muudetud: 16-2-2010 PuZuP]
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1525
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Tõstuk (ka garaa?i lagi) võiks olla sellise kõrgusega, et saad auto all suhtkoht vabalt käija (et selg küüru ei jääks), muidu väsid ruttu ära. Oleneb ka kui pikka kasvu kodanik on.

Aga motamehe lahendus on hea, et pigem kõrvuti autod kui pikuti ja lisan selle et teisele poole kus tõstukit pole, teed kanali (kokkuhoid missugune,sest tõstukil pole õli mõtet vahetada:) ja saad õhelt autolt teisele midagi kiiresti ringi visata jms

EDU, tore et keegi midagi ka ehitab Eestis:)
Festina lente!
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Korraliku kanali ehitusmaksumus = kasutatud odava tõstuki maksumus.
Korraliku kanali all pean silmas kanalit, kus on kanalisatsioon, valgustus, plaaditud seinad ja -põrand, liigutatav treppredel jne. Ühesõnaga ikkagi - korralik, korrektne kanal.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Väga head mõtted! Ja ühtlasi mulle täiendavat mõtteainet.
Kuna krundi pind on vägagi piiratud, siis see seab paraku graa?ile ka omad piirangud. Järgnevad mõõdud pole praegu veel lõplik tõde, vaid esialgne arvestus eskiisprojekti jaoks. Garaa?i sisemine pikkus tuleb umbes 6,4 meetrit ning laius 5,5. Mis tähendaks, et igapäevaselt saaks seal hoida kahte tavakasutuses autot. Kui tõsisemaks remondiks läheb, jääks garaa? ikkagi ühe autoga tegelemiseks. Seega Puzupi pakutud käärtõstuk on variant, mida kaaluda. Ühepostitõstuk on tõesti märgatavalt kallim, kuid samas ahvatlevalt ruumisäästlik.
Ruumisäästlikkus peaks hästi silma paistma sellel Via auto teemast võetud pildilt:
Pilt
Tarts, kui see väga suur tüli ei ole, äkki kirjutad sellisest tõstukist veidi ja ega ilma autota piltki paha teeks.

Või siis järgnev variant (aga sellel tundub jällegi terve põhjaalune raskestiligipääsetav):
Pilt

Ühtlasi näevad projekteerimistingimused ette, et hoovis (lisaks garaa?ile) peab olema 2 autokohta. Need jäävad mul garaa?i ette. Lisaks eelmainitud remondi graa?ile on plaanis ehitada ka 6-kohaline nn hoiugraa?, kus siis puhtalt hobiautodest vanakesi saaks korralikes tingimustes säilitada. See tuleb siis küll selline, et 2 autot kõrvuti ning 3 rida.
k
kelm12
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 05 Nov 2007 22:51
Asukoht: Tartu ja Lõuna-Eesti
Autod: vw g3,Lada 05

Postitus Postitas kelm12 »

ise 1 post tõstukit ei soovitaks( põhja all nagu ämblik ja sumpat kasti maga võtta väga ....)
soovitaks siis käärtõstukit ( olemas selline mis tõstab maast 1m ja teisaldatav. st suvel saad välja vedada )

http://www.automotive.cz/en/products/2- ... agara.html
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Olen vahepeal tõstukeid ka oma silmaga käinud vaatamas/uurimas. 1 postitõstuk muudab tõesti auto all tegutsemise keeruliseks, kuigi esmasel vaatlusel piltidel tundus väga ahvatlev. 2 posti tõstuk on ka täitsa hea variant, kuid tundub, et võtab siiski liigselt ruumi.
Seega olengi rohkem mõelnud käärtõstukitele. Paraku pole olnud võimalust sellist "elusast" peast näha.
Kas kellelgil on endal käärtõstuk kasutusel või teab soovitada kohta, kus sellisele pilgu saab peale heita? Hea oleks muidugi, kui see asuks Tallinnas või siin lähistel.
Samuti võib rääkida erinevate firmade plussidest ja miinustest. Erinevatest foorumitest ja internetis leiduvatest arvamustest on üldine mulje jäänud, et tehakse maha odavama hinnaklassi omasid ning hiinakaid.
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1086
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

Laagri statoili juures olevas ülevaatuse pubktis peaks olema käärtõstuk.
h
humparts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 29 Jaan 2010 14:43
Asukoht: Tartu/Viljandi
Autod: 21053 ja a4 b6
Kontakt:

Postitus Postitas humparts »

Niipalju kui mina tõstukitega kokku olen puutund soovitaks mina Sulle töökindlusest 2 posti hüdro tõstukit. See mõnikümmen cm mis sa ühe posti arvelt kokku hoiad ei ole ju tegelt nii määrav. Nendega kõige mugavam tööd teha ( oman ka ise, kuid vanakooli ketiga tõstukit) Samuti saad sa vajadusel teise auto sinna alla parkida juhul kui tõstukil olevat autot liigutada ei saa.
Kokkuvõtvalt võiks öelda, et ongi sellest tulenevalt kõige ruumisäästlikum. ja ka kindlasti soodsam
Vasta