1,6 mootori koostamine
1,6 mootori koostamine
Nii nüüd on küll probleem, alla väntvõlli kõrval, seal kus on hammasrattas mis ajab ketti ringi, on üks väike jubalakas, mis mul on sealt ära tulnud, tuleb see tingimata ära vahetada või ei hüppa see kett ilma selleta ka sealt kuhugi? See jupp pm ei lase väntvõllipealt ketil ära hüpata nagu mu vaatlusel selgus...
[Muudetud: 9-4-2010 MuKi14]
[Muudetud: 9-4-2010 MuKi14]
Ma sain täna mootori kokku ära. Algul kõik hea. Lasin starteriga õlisurve ülesse ja tahtsin käima panna. Ei läinud, kontakti klemm oli seistes ära oksudeerund. See sai korda tehtud ja siis sain käima. Korra läks ja siis jäi seisma. Nii mitu korda sama moodi. Vea põhjustajaks oli mittetöötav uus kütusepump ja liiga lühike lülitusvarras.
Kui käima sain, siis oli mootoris klõbin sees
Algul oli õlisurve hea, kuid siis hakkas kaduma. Asi selge, kepsusaaledega mingi jama. Kuid miks? Väntvõlli kaelad olid korralikud ja saaled said õliga kokku tehtud paika panemise ajal. Mootoriplokk sai seest ja väljast täiesti puhtaks tehtud. Õlijääke võis ainult õlikanalitesse jääda. Sisse läks poolsünt. õli. Võis kanalid umbe tõmmata?
Homme jälle lahkamine.
Kui käima sain, siis oli mootoris klõbin sees

Homme jälle lahkamine.

.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
Kepsusaaled korras. Õlipumba võtsin lahti. Hammastel üle 0.2mm lõtku:yllatunud. Teadsin, et peaaegu uus, kuid seda see polnud.
Läks sisse teine õlipump, millel polnudgi peaaegu hammastel lõtku ja on samamoodi ümber tehtud nuudivabaks.
Hakkasin mõtlema, et see võõras hääl polnud ikkagi kolin. Pigem oli nagu ketikõrin. Ketil on uued leevendid ja üks hammakas ja kett ise ilusti pingul. Kuid karteri põhjas olev plekk oli imelikult ülessepoole kumer ja värv ühe koha pealt maas. Ühel kepsul leidsin ka ime pisikese täkke.
Lähen panen mootori uuesti kokku ja loodan, et õlisurve jama tekitas õlipump ja võõrast häält kõver karteripõhja plekk.
Üks imelik asi oli veel. Karteripõhjas oli kivistunud õlitükke jms.
Mootor sai seest ja väljast bensiiniga puhtaks pestud püstoliga , mis kompressori otsas (see, mis tavaliselt punase paagiga). Ainult õlikanalid jäid puhastamata, kuna neid vägagi keeruline puhastada(vähemalt ei kujuta ette, kuidas see peaks toimuma).
Läks sisse teine õlipump, millel polnudgi peaaegu hammastel lõtku ja on samamoodi ümber tehtud nuudivabaks.
Hakkasin mõtlema, et see võõras hääl polnud ikkagi kolin. Pigem oli nagu ketikõrin. Ketil on uued leevendid ja üks hammakas ja kett ise ilusti pingul. Kuid karteri põhjas olev plekk oli imelikult ülessepoole kumer ja värv ühe koha pealt maas. Ühel kepsul leidsin ka ime pisikese täkke.
Lähen panen mootori uuesti kokku ja loodan, et õlisurve jama tekitas õlipump ja võõrast häält kõver karteripõhja plekk.
Üks imelik asi oli veel. Karteripõhjas oli kivistunud õlitükke jms.
Mootor sai seest ja väljast bensiiniga puhtaks pestud püstoliga , mis kompressori otsas (see, mis tavaliselt punase paagiga). Ainult õlikanalid jäid puhastamata, kuna neid vägagi keeruline puhastada(vähemalt ei kujuta ette, kuidas see peaks toimuma).
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
Sama seis. Krt see mootor hakkab närvi ajama. Kõik liikuvad osad vahetatud, kuid võõras hääl sees. Tahtsin ülevaatusele minna, kuid õlituli madalatel pööretel põleb. Nukkvõlli vahetasin ka prooviks ära, kuid mingit vahet ei polnud.
Viga peab allpool ikka olema...
Mida rohkem vaeva selle mootoriga näen, seda, rohkem raha raisku läheb.
Vägisi tuleb tahtmine kindlustus katkestada ja teisele autole teha kindlustus ära:flaming
Aga ega midagi, kolm on kohtu seadus. Lähen kakun jälle mootori maha.
[Muudetud: 20-4-2010 hautz]
Viga peab allpool ikka olema...
Mida rohkem vaeva selle mootoriga näen, seda, rohkem raha raisku läheb.

Vägisi tuleb tahtmine kindlustus katkestada ja teisele autole teha kindlustus ära:flaming
Aga ega midagi, kolm on kohtu seadus. Lähen kakun jälle mootori maha.

[Muudetud: 20-4-2010 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
Mootor laiali jälle ja alumine osa põhjalikult üle vaadatud. no ei leia enam ühtegi viga.
Kakkusin kõik kepsu ja raamsaaled maha. Ainult ühtlased jäljed peal.
Teen pärast mootorist pilte ka, ehk midagi kasu nendest.
Mis veel muudab õlisurvet oluliselt?
Järgmisena kakun ehk jaoturvõlli välja jälle ja uurin seda uuesti. Kuigi paika läks see tihedalt ja lõtku polnud.
Kakkusin kõik kepsu ja raamsaaled maha. Ainult ühtlased jäljed peal.
Teen pärast mootorist pilte ka, ehk midagi kasu nendest.
Mis veel muudab õlisurvet oluliselt?
Järgmisena kakun ehk jaoturvõlli välja jälle ja uurin seda uuesti. Kuigi paika läks see tihedalt ja lõtku polnud.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
Proovin ära selle.Algselt postitas: olaaf
aja ülevalt drelliga õlpumpa ringi ja jälgi kuidas õli voolab anduri avast..
võõrast häält võib teha kuival nukk või jaoturvõll vabalt.
jaoturvõllil vaetasid tagumise pisikese saale ka ära?
Jaoturvõlli, ega jaoturvõlli saalesid ei puutunud. Lihtsalt puhastasin ära ja panin kokku tagasi.
Mootorisse panin nüüd esimese remondi raamsaaled. Väntvõll hakkas alguses raskemalt käima, kuid nüüd käib jälle kergelt. Õlisurve sain natuke paremaks, nüüd kustub 1400 pöördega ära.
Minust ilma täpsete mõõteriistateta mootoriehitajat ei saa:spin
Arvatavasti on väntvõll ikkagi ära kulunud (kuigi siis peaksid sooned peal olema). Samas kepsukolksu hääl praegu pole, minu jaoks võõras hääl.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Oot, kas panid null-vändale esimese remondi saaled? Kui vänt on kulunud, tuleb lihvida, ta ellipsisse kulunud. Niisama lihtne see asi pole, et väänad aga järgmise remondi saaled selga. Lihvimine aga pole liiga odav lõbu, mul meeles hind, mis 1200.-. Ma ei tahaks sind kurvastada aga see mootor sul sel juhul kaua ei käi. Kardan, et sul tuleks odavam lasta mootor kellelgi ära teha kui katsetada ja muudkui maksta ja maksta. Selge see, et see on kõige ehedam praktika, millest õpib kõige paremeni aga kalliks läheb see praktiline õpe. Mäletan, et üks kavalpea oli ka õlisurvega hädas ja lahenduseks käias ta kepsuvastustel maha... Pool päeva see mootor tal isegi sõitis.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
-
eErvn
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 210
- Liitunud: 26 Mär 2009 16:17
- Asukoht: Tõrva/Tartu
- Autod: Ford Sierra
- Kontakt:
Nii palju kui mina neid mootoreid kokku olen pannud siis olen alati kõik detailid pesenud bensiini ja pintsliga. Kõik võimalikud kanalid olen puhtaks lasknud ~ 5 bar-ise rõhuga. Pole veel kolisenud ega laiali käinud ükski mootor. Oleks Sul targem vast soetada uus vänt. Ja pea meeles, mootori koostamisel on ääretult tähtis puhtus!
[Muudetud: 21-4-2010 Ervn]
[Muudetud: 21-4-2010 Ervn]
Täna sebingi uue väntvõlli. Tundub, et pole üks, ega teine mõõt praegusel.
Mootor sai täitsa puhtalt kokku pandud. Enamus bensiini ja pintsliga puhastatud, kuid kaane lasin pritsi ja bensiiniga puhtaks.
Milleks see mootor ongi, kui mitte õppimiseks. Alati lihtsam lasta kokku panna kellelgi teisel:spin
Kui ausalt öelda, siis ma pole mootori kokku panemist näinudki (va ise kokku panemised). Sama ka auto keretöödega ja värvitöödega. Kuskilt tuleb ju alustada:puzzled
Harjutamisest kasu küll. Auto juurde saan, siis mingi 35 minutit ja mootor maas.
Selle mootori peale läinud praegu: 78,-(plokikaanetihend)
315,- (õli ja filter)
muud asjad sain 300,-(millest olid mootoriosad ainult pooled, sealhulgas uus nukkvõll raamiga, veepump ja mitu kolmplekti saalesid, 76mm kolvid jne.) osa asju oli endal olemas.
Mootori enda sain 400,-, kuid sellel oli väntõll kasutuskõlbmatu ja kolvid kriimulised. 400,- randita ploki eest natuke palju:puzzled
[Muudetud: 21-4-2010 hautz]
Mootor sai täitsa puhtalt kokku pandud. Enamus bensiini ja pintsliga puhastatud, kuid kaane lasin pritsi ja bensiiniga puhtaks.
Milleks see mootor ongi, kui mitte õppimiseks. Alati lihtsam lasta kokku panna kellelgi teisel:spin
Kui ausalt öelda, siis ma pole mootori kokku panemist näinudki (va ise kokku panemised). Sama ka auto keretöödega ja värvitöödega. Kuskilt tuleb ju alustada:puzzled
Harjutamisest kasu küll. Auto juurde saan, siis mingi 35 minutit ja mootor maas.
Selle mootori peale läinud praegu: 78,-(plokikaanetihend)
315,- (õli ja filter)
muud asjad sain 300,-(millest olid mootoriosad ainult pooled, sealhulgas uus nukkvõll raamiga, veepump ja mitu kolmplekti saalesid, 76mm kolvid jne.) osa asju oli endal olemas.
Mootori enda sain 400,-, kuid sellel oli väntõll kasutuskõlbmatu ja kolvid kriimulised. 400,- randita ploki eest natuke palju:puzzled
[Muudetud: 21-4-2010 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
1.2 jääb vist väga lahjaks. 1,6-ki jääb suht kindlasti lahjaks. Harjusin 110kw-ga liiga ära ja toogi jäi lahjaks.
Aga mõtlen selle peale. Tänan pakkumast.
Täna sain 1,5 mootori alumise poole. Sealt võtsin väntvõlli ja panin 1,6-te ja täpselt sama tulemus. Õlirõhk jälle natuke parem. 1200 pöördega kustub õlituli ära. Mootor koliseb/kõriseb endiselt sama moodi.
Jaoturvõll on veel jäänud, kui sealt midagi ei leia, siis läheb 1,5, või 1,3 ehitusse:flaming
Keegi odavalt enamvähem korras 1,6 mootorit ei paku?:spin
Üks 06 silmapiiril, millel võib 1,6 peal olla:P
Aga mõtlen selle peale. Tänan pakkumast.
Täna sain 1,5 mootori alumise poole. Sealt võtsin väntvõlli ja panin 1,6-te ja täpselt sama tulemus. Õlirõhk jälle natuke parem. 1200 pöördega kustub õlituli ära. Mootor koliseb/kõriseb endiselt sama moodi.
Jaoturvõll on veel jäänud, kui sealt midagi ei leia, siis läheb 1,5, või 1,3 ehitusse:flaming
Keegi odavalt enamvähem korras 1,6 mootorit ei paku?:spin
Üks 06 silmapiiril, millel võib 1,6 peal olla:P
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
siis ilmselt pole raamipukid kohakuti või on kulunud liuglaagritega sõit avad ovaalseks koputanud...
hea oleks ikkagi üle mõõta väntvõll enne plokki pistmist..
muidu ei saa sa kunagi seda asja käima...
[Muudetud: 22-4-2010 olaaf]
hea oleks ikkagi üle mõõta väntvõll enne plokki pistmist..
muidu ei saa sa kunagi seda asja käima...
[Muudetud: 22-4-2010 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Panin 1,5 kokku ja sellel võõrast häält pole. Aga algul juhtus selline imelik asi, et nukkvõll kiilus kinni vist. Igaljuhul nukkvõllil ja nukkvõlli raamil üks kael rikutud. Ei kujuta ette, kuidas see võimalik sai olla. Juhtus see starteriga õlirõhu ülesse ketramisega.
Homme tuleb sellel mootoril õlivahetus teha ja siis peaks hea olema. 1,6, ega 1,5 ei liigu üldse edasi:rolleyes, karpa ka muidugi praegu 1,2 seadistusega, kuid töötab ilusti. Lootsin natuke äkilisemat.
1,6-l arvatavasti ongi jaoturvõlli juures midagi viga. Kui aega, siis lahkan jälle natuke mootorit ja näeb ära mis viga. 1,5-ga saab esialgu ehk hakkama.
Homme tuleb sellel mootoril õlivahetus teha ja siis peaks hea olema. 1,6, ega 1,5 ei liigu üldse edasi:rolleyes, karpa ka muidugi praegu 1,2 seadistusega, kuid töötab ilusti. Lootsin natuke äkilisemat.
1,6-l arvatavasti ongi jaoturvõlli juures midagi viga. Kui aega, siis lahkan jälle natuke mootorit ja näeb ära mis viga. 1,5-ga saab esialgu ehk hakkama.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U