Lada VFTS, Marx378
Lada VFTS, Marx378
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Alla 13000-15000-e töörahaga ei tee keegi võidusõidumootorit (Kivi, Ligur, Pipar jt. 15+ kilo), + siis osad ja vidinad. Ükskõik mis kubatuur ja sisu. Sellega peab arvestama! Kui ise spetsialist ei ole (kogemustega)
Kui te nagunii algajad olete, siis soovitaksin Türile Ilmari Seinoja juurde asjad viia, mõõdate oma nuki ära seal või valite mingi vastava ja teada olevate parameetritega uue nuka ning alles siis hakake vaatama, mis kolvid, kepsud, kaaned, vändad (kubatuurid), surveastmed jne
EHK minu valik oli 10a. tagasi - korralikud/tolerantsis:
276-282kraadine nukk( 2500-6500p/min); 03-või 06 plokk (oleneb kepsudest/kolbidest-plokist ka natuke maha, et tasa oleks);Mahle 80 kolb, 03/06 80mm vänt, ribidega kaan (üle milli maha ei võta! - väikse klapiga), surveaste mimgi 10.5-11.0 (tavaline tihend)-kompressioon mitte üle 16-e; Bensiin L-100/98 segu pooleks; Hooratas terasest ja kerge (4.5kg); Niva vask radikas või suur alu oma, kontaktivaba jagaja/kommutaator,pool; weberid ja kolle juba teil on (KUID, need on vaja üle kontrollida - kas on ikka õiged düüsid, ujukid korras, "kusevad" kõik ühtlaselt, nõelad (õiged) peavad, imemised sünkroonis jne jne); võidusõidu küünlad (NGK seeriast ca 200.-/tk); Niva korv-labadega ketas;
noh midagi sellist kiirelt. Sellised mootorid on korralikult tehtuna/kokkupanduna = HÄÄLESTATUNA!
1.5-2 hooaega
muidugi hea õliga (5W40, 5W50)
Tagasilda pange 4.44 ja ketaslukk, bilsud alla, tagasild rihmadega vähe pingule, 06/Niva 4k. tugevdatud kahvlitega kast (kui pappi pidä, siis Bollverk), 14" ratas; karterikaitse alla ja tuld.
Muidugi kõige parem oleks, kui need asjad kõik üks inimene kokkupaneb ja häälestab...vähem peavalu.
Ja kui siis masin hakkab allajääma teile, juba tõsisemad vidinad sisse ja alla.
JA NÜÜD LUGEGE SEE TEKST VEEL 10x läbi, et kõik kohale jõuaks
= säästate oma aega ja raha ning saata autoga ka sõita ning vajalikud unetunnid on ka olemas.
Midagi veel puudu jäi, siis ajapikku võib täiendada:
pildil - mis heapärast taga 15" ja ees 14" on?
[Muudetud: 24.5.2010 VäikeMägilane]
Kui te nagunii algajad olete, siis soovitaksin Türile Ilmari Seinoja juurde asjad viia, mõõdate oma nuki ära seal või valite mingi vastava ja teada olevate parameetritega uue nuka ning alles siis hakake vaatama, mis kolvid, kepsud, kaaned, vändad (kubatuurid), surveastmed jne
EHK minu valik oli 10a. tagasi - korralikud/tolerantsis:
276-282kraadine nukk( 2500-6500p/min); 03-või 06 plokk (oleneb kepsudest/kolbidest-plokist ka natuke maha, et tasa oleks);Mahle 80 kolb, 03/06 80mm vänt, ribidega kaan (üle milli maha ei võta! - väikse klapiga), surveaste mimgi 10.5-11.0 (tavaline tihend)-kompressioon mitte üle 16-e; Bensiin L-100/98 segu pooleks; Hooratas terasest ja kerge (4.5kg); Niva vask radikas või suur alu oma, kontaktivaba jagaja/kommutaator,pool; weberid ja kolle juba teil on (KUID, need on vaja üle kontrollida - kas on ikka õiged düüsid, ujukid korras, "kusevad" kõik ühtlaselt, nõelad (õiged) peavad, imemised sünkroonis jne jne); võidusõidu küünlad (NGK seeriast ca 200.-/tk); Niva korv-labadega ketas;
noh midagi sellist kiirelt. Sellised mootorid on korralikult tehtuna/kokkupanduna = HÄÄLESTATUNA!
1.5-2 hooaega

Tagasilda pange 4.44 ja ketaslukk, bilsud alla, tagasild rihmadega vähe pingule, 06/Niva 4k. tugevdatud kahvlitega kast (kui pappi pidä, siis Bollverk), 14" ratas; karterikaitse alla ja tuld.
Muidugi kõige parem oleks, kui need asjad kõik üks inimene kokkupaneb ja häälestab...vähem peavalu.
Ja kui siis masin hakkab allajääma teile, juba tõsisemad vidinad sisse ja alla.
JA NÜÜD LUGEGE SEE TEKST VEEL 10x läbi, et kõik kohale jõuaks

Midagi veel puudu jäi, siis ajapikku võib täiendada:
pildil - mis heapärast taga 15" ja ees 14" on?
[Muudetud: 24.5.2010 VäikeMägilane]

Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
ok, aga miks te taga seda GZE rehve kasutada plaanisite, et miks mitte GL-e?
Muidu ajaloos on just vastupidi sõidetud, et ees 15" - jääb vähe kõrgem=ei peksa ees põhja puru (sellises seades oleks tallinnas teil ilmselt tegu olnud rööpas sõitmisega, kuna....olid sügavad vaod, ütleme nii:)
Muidu ajaloos on just vastupidi sõidetud, et ees 15" - jääb vähe kõrgem=ei peksa ees põhja puru (sellises seades oleks tallinnas teil ilmselt tegu olnud rööpas sõitmisega, kuna....olid sügavad vaod, ütleme nii:)
Festina lente!
-
mMarx378
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 225
- Liitunud: 09 Okt 2008 20:30
- Asukoht: Kuressaare
- Autod: Audi A8, BMW E36, Lada vfts, MBvito, Lada2101, Lada2105
- Kontakt:
Kuna Tln rallil kiired katsed siis eeldasin et nii saan kiiremini edasi. Kuid jah vagude/rööbaste suhtes oleks nii loogilisem nagu sina ütlesid.
Mis see GL ja GZL tähendab? Ilmselt mingi rehvi segu, olen sellel teemal suht rumal. Saime need rehvid Muraka käest hea hinnaga- tema nendega sõidab, et ju siis sobib meile ka. See ralli läks üldse aiataha- ei oskagi öelda miks mõni asi nii ja mõni naa. Lõpp läks ikka liiga kiireks ja ei saanudki korralikult ralliks valmistuda. Nüüd tahaks jälle paljusid asju teisiti teha. Nuh eks nii vist ole, et peale igat üritust kõik uuesti.
Mis see GL ja GZL tähendab? Ilmselt mingi rehvi segu, olen sellel teemal suht rumal. Saime need rehvid Muraka käest hea hinnaga- tema nendega sõidab, et ju siis sobib meile ka. See ralli läks üldse aiataha- ei oskagi öelda miks mõni asi nii ja mõni naa. Lõpp läks ikka liiga kiireks ja ei saanudki korralikult ralliks valmistuda. Nüüd tahaks jälle paljusid asju teisiti teha. Nuh eks nii vist ole, et peale igat üritust kõik uuesti.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Mis see GL ja GZL tähendab? Ilmselt mingi rehvi segu, olen sellel teemal suht rumal. Saime need rehvid Muraka käest hea hinnaga- tema nendega sõidab, et ju siis sobib meile ka. [/quote]
Nõnda päris ei ole, et kui Murakas sõidab, siis sobivad ka mulle - Murakas sõidab 4wd masinaga, teie 2wd (tagaveolisega)!
niipalju kui ma jagan, siis GZ... rehvid on asümmeetrilised ja käivad vastavalt kas vasakule või paremale poolele (kinnise ja lahtise mustriga + erinevad segud jne), kuid GL-e võid panna igale poole.
Kumb tagaveolisele parem on, ma ei tea - selle ka küsisin, kuna ise neid GZ... ei ole kunagi katsetanud, aga paljud esiveolised sõidavad ka nendega, kuid Aus ütles tagaveolisele se GL parem (ehk vana M4 muster).
Nõnda päris ei ole, et kui Murakas sõidab, siis sobivad ka mulle - Murakas sõidab 4wd masinaga, teie 2wd (tagaveolisega)!
niipalju kui ma jagan, siis GZ... rehvid on asümmeetrilised ja käivad vastavalt kas vasakule või paremale poolele (kinnise ja lahtise mustriga + erinevad segud jne), kuid GL-e võid panna igale poole.
Kumb tagaveolisele parem on, ma ei tea - selle ka küsisin, kuna ise neid GZ... ei ole kunagi katsetanud, aga paljud esiveolised sõidavad ka nendega, kuid Aus ütles tagaveolisele se GL parem (ehk vana M4 muster).
Festina lente!
-
pPhotographer
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 188
- Liitunud: 16 Dets 2005 10:32
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada
- Kontakt:
Ohh jahh, R. Muraka TypeR“il on umbes 100 jõudu rohkem ja tema võib tõesti sellise rehviga sõita, teie autol peaks taga olema 14 tolli kitasas ja ees siis äärmisel juhul 15 tolli KITSAS rehv, kui esisild on ettepoole viidud!
BF rehvidest:
GZS, GZG on asümmeetriline rehv, L-left, R-right ja oma loomult kinnise mustriga, mida vastavalt teepinnale võimalik avaramaks lõigata ? seda ärge teie omaloominguliselt katsetage. Kasutatakse üldreeglina A,N ja WRC all, kõva pinnasega kruusateedel!
GZE on asümmeetriline rehv, L-vasak, R-parem. Avatud mustriga rehv, sobib ideaalselt lahtisele kruusale ja pehmele pinnasele.
GM ja GL on hea otse ja külg pidamine, sobib hästi nii ralli kui rallikrossi sõitmiseks, kasutakase üldreeglina 2wds
Edasi on rehvisegu: 2 ja 3 ? muda/liiv, 4 - pehme kruus, 5 ja 6 - rasked teeolud, kivine pinnas.
Mul peaks olema kodus veel üks tark BF“i raamat kus täpsemalt kõik kirjas, peast enam kõike ei mäleta.
Üks asi mis servispargis silma jäi, olge head mehed tehke nüüd endale korralikud kerepukid ka, enne kui mõni konkurendi mehhaanik tuleb ja viskab need pukid väga kaugele, sest vaevalt et keegi tahab ühte poolikut mehaanikut auto alt väljatirida!!! Servispargis on üldreeglina ebatasane pinnas ja seal on väga kerge auto äravajumise võimalus!
[Muudetud: 25-5-2010 Photographer]
BF rehvidest:
GZS, GZG on asümmeetriline rehv, L-left, R-right ja oma loomult kinnise mustriga, mida vastavalt teepinnale võimalik avaramaks lõigata ? seda ärge teie omaloominguliselt katsetage. Kasutatakse üldreeglina A,N ja WRC all, kõva pinnasega kruusateedel!
GZE on asümmeetriline rehv, L-vasak, R-parem. Avatud mustriga rehv, sobib ideaalselt lahtisele kruusale ja pehmele pinnasele.
GM ja GL on hea otse ja külg pidamine, sobib hästi nii ralli kui rallikrossi sõitmiseks, kasutakase üldreeglina 2wds
Edasi on rehvisegu: 2 ja 3 ? muda/liiv, 4 - pehme kruus, 5 ja 6 - rasked teeolud, kivine pinnas.
Mul peaks olema kodus veel üks tark BF“i raamat kus täpsemalt kõik kirjas, peast enam kõike ei mäleta.
Üks asi mis servispargis silma jäi, olge head mehed tehke nüüd endale korralikud kerepukid ka, enne kui mõni konkurendi mehhaanik tuleb ja viskab need pukid väga kaugele, sest vaevalt et keegi tahab ühte poolikut mehaanikut auto alt väljatirida!!! Servispargis on üldreeglina ebatasane pinnas ja seal on väga kerge auto äravajumise võimalus!
[Muudetud: 25-5-2010 Photographer]

Ühe kilomeetri kohta on alati kaks kilomeetrit kraavi !
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
-
pPhotographer
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 188
- Liitunud: 16 Dets 2005 10:32
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada
- Kontakt:
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
Saab küll olla suurem. see 70 näitab ju mitu % rehvi laiustest moodustab külgsein ja 175-st 70% on alati sama. Kui muuta velje diameetrit siis tulebki ju velje jagu juurde. Rinkas on hea. Esimene number näitab rehvi laiust ja teine rehvi diameetrit mitte % nagu tänavarehvil või antud juhul sellel kruusakal.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
jah loogika on paigas, aga miks siis 15" VÄIKSEMA diameetriga/ümbermõõduga on? kui 14"? või olen pime...Algselt postitas: uzzac
Saab küll olla suurem. see 70 näitab ju mitu % rehvi laiustest moodustab külgsein ja 175-st 70% on alati sama. Kui muuta velje diameetrit siis tulebki ju velje jagu juurde. Rinkas on hea. Esimene number näitab rehvi laiust ja teine rehvi diameetrit mitte % nagu tänavarehvil või antud juhul sellel kruusakal.
14"- 1899mm vs 15" - 1871mm (175/70 rehvid)
[Muudetud: 25.5.2010 VäikeMägilane]
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
mitte tähenärija vaid, loogika tõrgub hetkel. Siit tabelist loeb nüüd inimene välja, et vaja on osta 14" rehvid, et pikem maa läbida sama kiirusega... et see tabel on eksitav, on mu point.Algselt postitas: darts
ihh mägilane tähenäria:)rehve ikka selleks vaja et sõita. või mis:)
Minu tulp on ratta ringjoon ehk maa mille ratas ühe pöördega läbib, 14" läbib pikema vahemaa kui 15"...
Aga teiseks ei saa ikkagi aru, mis mustri vahe on GM ja GLil, mõõdud ja rehvi segud võib rahule jätta.
Millal ma peaksin eelistama GM-e ja millal GL-e?
(samade mõõtude ja segude korral)
[Muudetud: 25.5.2010 VäikeMägilane]
[Muudetud: 25.5.2010 VäikeMägilane]

Festina lente!
-
pPhotographer
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 188
- Liitunud: 16 Dets 2005 10:32
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada
- Kontakt:
Ärge ajage asja nii segaseks!
Jahh ongi võimalik 14 tolli rehv suurem tellida, kui 15 ja sama on ju piigiga, 16 tolli piik on sama läbimõõduga mis 15 tolli piik!
Juu siis BFgoodrich leiab et on vajadus teha sellise mõõduga 14 tolli rehvi, kasutatakse vist krossis eriliste loomade all!
GM rehv on nn. väike 14 tolli, mis on siis mõeldud nõrga mootoriga autole, samuti on GMi mustri tihedus nõrgem, et su õnnetu mootor seda vedada jaksaks!
GL on nn. väike ja kitsas 15 tolli!
Ega sul ei olegi midagi valida, kui sõidad 14 tolli rehviga paned GM ja vastava segu, kui 15 siis saad valida kas kitsa 15GL või siis juba lõigatava GZE, või siis vana markeerinug järgi FB“d!
Jahh ongi võimalik 14 tolli rehv suurem tellida, kui 15 ja sama on ju piigiga, 16 tolli piik on sama läbimõõduga mis 15 tolli piik!
Juu siis BFgoodrich leiab et on vajadus teha sellise mõõduga 14 tolli rehvi, kasutatakse vist krossis eriliste loomade all!
GM rehv on nn. väike 14 tolli, mis on siis mõeldud nõrga mootoriga autole, samuti on GMi mustri tihedus nõrgem, et su õnnetu mootor seda vedada jaksaks!
GL on nn. väike ja kitsas 15 tolli!
Ega sul ei olegi midagi valida, kui sõidad 14 tolli rehviga paned GM ja vastava segu, kui 15 siis saad valida kas kitsa 15GL või siis juba lõigatava GZE, või siis vana markeerinug järgi FB“d!
Ühe kilomeetri kohta on alati kaks kilomeetrit kraavi !
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
se on Ausi auto (kasutaja "vfts6"), võibolla polnud hetkel näituse jaoks muud alla panna (kuna ta sõitis ka EVO-ga, siis ju sealt võetud - isiklik arvamus)Algselt postitas: uzzac
Eile sattusin Järve keskusesse ja puhtjuhuslikult hakkasid silma sealse 07-me rehvid, milleks on nood samad asümeetrilised GZ* seeria rehvid. Lähemalt ei viitsinud süveneda.
Kulgevee: Tänud selgituse eest mustrite osas - kõik selge. AGA

"minu" tabelis punasega on toodud:
GM muster, 175 laius ja 70% rehvi kõrgus 14 tolli
GL muster, kaa 175/70 aga 15 tolli - kuidas saab see 15 tolli rehv seal punasega näidatud olla väiksem kui 14" ?
15" tolli on ju suurem mõõdult kui 14" (toll on 25.4mm)
Sest rehvid on ju sama kitsad ja sama kõrged!
Vahe on neil ainult see, et üks on GM ja teine GL - muster on erinev jah (see diameetrile ei loe)
Aga üldiselt, kust läheb see piir 15"-stel rehvidel, et kui võimas peab see masin siis olema, et ma saaksin GZ-e kasutada GLide asemel?
(Tallinnas sõitis enamik E-9/E10 grupi masinaid FB/GZ-dega, Ainult Pettai, punane pu?ka, 1 kaheksa, kasutasid GL-e
Et millest see tulenes...
Festina lente!