Auto ei jää seisma

Auto ei jää seisma

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Auto ei jää seisma

Postitus Postitas kapa »

Räägime 2105 tüüpi Ladast.
Kakusin käigukasti maha ja panin tagasi. Selle käigus nagu suurt juhtmevärki ei puutund, vaid konsooli toodud lisanäidikud käisid korra oma kohalt ära, aga kõik juhtmed läksid sinna, kust nad algul tulid. Kojusõites lõi mingil hetkel 10. kaitsme läbi, kadusid näidikud ja tühikäik. Kobasin pimedas selle ära vahetada ja sõitsin koju, maja ees süütelukust autot seisma jätta ei saa. St, võtad võtme välja ja käib uhkelt edasi, ainult voltmeeter hakkab tõmblema.

Saan aru, et kuskilt pääseb vool süütepooli madalpinge juhtmele, kuid kust? Nüüd kakkusin süüteluku lahti, sealt otse neid kontakte lahutades, kust süüteasendi vool tuleb, ei sure ka ära.
Kuhu veel vaadata? Kas süütelukust süütepooli minev juhe läheb läbi kaitsmeploki ka? Ehk seal sulas miskit sisse?
:sein
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1926
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

mootor-kere juhe terve?
Jupid Venemaalt!
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

juhe okei ja kõvasti küljes. Kaitsmeplokki kakkusin maha, paistis okei. Mõistus otsas.

Kui viga ei leia, viin uue juhtme süütelukust poolile.
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

05-l lähevad süütepooli juhtmed diagnostika pistikusse ka, äkki vigastasid seal midagi?
Kui süütepoolil toide peale jääb ja jagajas kontaktid koos, siis võib pooli läbi kärsatada ka päris kiiresti.

[Muudetud: 28-8-2009 tiit]
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Kes oleks osand arvata, et mängu tuleb generaator. Autol on miski järelturu generaator pääle pandud. Tegemist on siis sisseehitatud pingereleega gereraatoriga. Kui võtta juhe 1 küljest (mis minu arusaama järgi on ergutusvool, ehk siis lülitub süütelukust) on kõik okei. Auto jääb seisma ja käitub nii nagu enne. Laadimispinge kuskil 13.7V, tarbijatega väiksem, normaalne igaljuhul. Kui võtta lisaks nr1-le veel tagant ära ka nr 2 juhe (mille eesmärgist pole mul aimugi), kaob laadimine ära. Kui jätta külge ainult nr 1 masin küll laeb, aga pinge kerkib 15-16V kanti ja pinge kõikumine on meeletu.
Novot, mind huvitab nüüd, et kui jätan ainult nr 2 juhtme taha ja nr1 "unustan" sinna, kas miskit maha ei põleta, kokku ei kärsata?
Ja veel, see pole ju normaalne, et generaatorisse ei tulegi ergutusvoolu? Sest kui juhet 1 taga pole, siis ei tule sinna midagi, see on ainuke juhe. Kust see vool saab sinna? Wireless?:P

Ei julge autot majaees hoidagi enam ilma, et klemme akult ei eemaldaks :S


Pilt
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Kas selline teooria peaks paika: Süüteluku klemmi 15 alt tuleb vool süütele, mõõteriistadele, suunatuledele ja generaatori ergutusse. Kui keeran lukust süüte välja ja generaatori ergutusjuhe (eelmisel pildil nr 1) küljes, peaks vool kaduma generaatori ergutusahelast, süütest ja näidikutest. Minul ei kao kuskilt. Kas võib olla võimalik, et generaatoris on miskit lühises ja vool jookseb mitte süüteahelast ergutusse vaid pääseb "lühise" tõttu generaatori klemmilt kogu ahelasse (s.o siis süüde, suunatuled ja näidikud), ja tänu sellele töötab ka edasi, olenemata enam süütelüliti asendist? Sest näidikud jäävad mul tööle, kui ma süüte "välja keeran ja auto edasi töötab".

Jube nadi seis igaljuhul :sein
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

pildil valgus segab - ei saa aru kas see nr1 on ühenduses selle teise jämeda juhtmega mis mutri alla käib? see läheb ju otse akule ja ei tule kindlasti süütelukust. Ergutusjuhe ikka see peene nr2 (minu arvamus testrit kasutamata - väga raske on nii)
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Pilt on nadi jah. Nr 1 ei tule mutri alt. Sinna tekib süüte lülitamisel 12V peale. Sellejärgi nagu pakkusin, et tuleb süütelukust. Nr2 tuleb generaatori seest kuskilt.
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Vasta