Algselt postitas: Tan
Minuarust oleneb väääga palju rooli ja istmevahelisest tihendist, tagaveo kasuks räägib nt Eesti rallidel Jalava, ja ka loomulikult soome F rühm, kus on väga palju tagaveolisi autosi, esiots enamus ju tagavedu.
Aga jah, ka esiveoga saab edasi väga kiirelt, nt JWRC, miks need autod pole tagaveolised(see küll loll näide aga ikkagi):)
Soome F-rühm ongi ju tagaveoliste klass!? Ja seal on point selles et kubatuur kah suurem, kui meil....seal ei tohi üle 3.0L olla, meil siin on 1600, 2000 ja kah kuni 3000cc kuid neid 3000cc masinaid ladadel ja samaaridel ju pole, hea kui 1900cc -gi kätte saad!
Ja jalava 1600cc on juba VÕIDUSÕIDU mootor ja palju suutlikum kuna on eks tehase masin kunagi olnud(aastad 84-88).....sama ka Fordid Opelid, kubatuurid kõigil 2000cc-id!
Kuid Lada sai vaevu 1600cc kokku ja seda ka mingi jämedalt öeldes PÕLVE peal tehtud autodega...Sest VAZ...toetas ainult toorikutega ja ülejäänud tehti Brundza garaažis!!!
Point selles, et ei ole kunagi mõtet võrrelda ladat lääne masinatega VÕIDUSÕIDU poolelt!
Nt. Jalava sepistatud Wiseco vmt. kolb kaalub poolevähem kui parim Eesti mehe kolb(kus iganes see tehtud ka poleks) ja on samas poole kvaliteetsem ja kallim....rääkimata ajust, kepsudest, vändast...Miks ei saa Ladast 10 000 pööret võtta-vastus: Ladat ei saa kunagi nii hästi balanssi kui lääne, juba tehase poolt tasakaalustatud mootori detaile! rääkimata surveastmest mis neil hakkavad ~11.2-st, meie Puškade kaaned ja tihendid ja veesärk aga annab seal juba poole distantsi peal otsad! Sest pole tehase valuga juppe! Kõik peab ise põlveotsas läbi rekonstrueerima. ja järelikult ei saa ka võrdsetest mootoritest masinatest rääkida....sest ka sama mees eksib nii või naa ja võimsus tuleb alati erinev (ka tehas eksib, kuid see arv on minimaalne)
Aga kui võtta 150hj Lada ja 150 hj samaar, siis võiks juba võrdlusest rääkida....kuid see kah on suht suhteline...