ARK?

ARK?

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Vasta
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

ARK?

Postitus Postitas SexSix »

Plaanis üks LADA maha kanda.Dokumendid ja reg.numbrid pean siis ARK-i tagastama.
Samal päeval plaan üks teine imporditud auto arvele võtta.Tahaks sellele mahakantud auto reg.numbrid arvele võetavale autole panna.
Põhimõtteliselt olen ju nende reg.numbrite eest juba kunagi maksnud.Kas pean 900 krooni ikkagi maksma?Või on kasutatud numbri eest riigilõiv pool (450.-)?Olen midagi saunas kuulnud,et kasutatud reg.numbri eest peab maksma pool riigilõivu.Tasuta?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13051354

Kui siit sotti ei saa, siis ainsa konkreetse vastuse annab ikkagi ARKi see büroo, kus kavatsed neid toiminguid läbi viia.
Seadused on sigakeerulised, neid tõlgendatakse ja täidetakse igal pool erimoodi.
Igas büroos erinevad onud-tädid tööl ja kõik asjaajamine ei käi kohe mitte ühtset joont mööda stiilis "nii kuis pälinas, nii ka sakalas ja võron".
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Tehniline. ulevaatus.

Postitus Postitas SexSix »

Autoleht,07. 07. 2101 kirjutab. Kui soiduk on toodud Euroopa Liidu liikmesriigist, siis voimalik sellele taotleda kehtiva tehnoulevaatuse ulekandmist. WTF! Kas keegi ( LOG) leiaks selle seadusepugala ules? Eelmine aasta sama asja kohta ARK-i onu kehitas vaid olgu!?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: SexSix
Autoleht,07. 07. 2101 kirjutab. Kui soiduk on toodud Euroopa Liidu liikmesriigist, siis voimalik sellele taotleda kehtiva tehnoulevaatuse ulekandmist.
Seda võib ju tuhnida, aga las läheb veel tiba vett ajamerre ning las natuke harjutakse (instantsid, TÜV punktid, ARK jne..) ning usun, et see hakkab ka täiel rinnal tööle, sest....

...Niipalju, kui mujal arenenud Euroopas (ma ei arvesta sinna sisse endisi sots.maid v.a. DDR) autosid on nähtud, uuritud-puuritud, siis nonde kehtivat ülevaatust mina isiklikult küll kahtluse alla ei seaks. Eriti mis puudutab maid, kus ise pikemalt viibinud-reisinud e. Saksa- ja Prantsusmaad.
Loomulikult on erandeid ka neis riikides. Just kere välist seisukorda visuaalselt hinnates tekib mõnd isendit nähes küsimus, et kui ausalt see TÜV ikkagi läbitud on, aga no vähemalt endise SaksaLV territooriumil registreeritud masinad taolist kõhklust ei tekita.
Frangis sai nähtud igasuguseid sarasid, kuid üks mis kindel - rool, pidurid, tuled-viled töötasid, heitgaasid korras neil kõigil. Ei kilisenud-kolisenud jooksuosa puksid-amordikad nii nagu mõnel meie autol.
Ja kui otsisin odavat autot, millega kannataks koju sõita, siis oli müügis üsna palju kehtiva ülevaatuseta isendeid. Tavaliseks põhjuseks auklik, keevitust vajav põhi.
Kõik remonditööd, mis auto kallal tehakse, on seal maal roppkallid. Näiteks lasin Polo kaks rehvi ringi lüüa ja maksma läks see "ainult" 40 euri, mis on standarthind :P.

Siia sobiks riputada ka pilt, kuidas näeb välja kerge loomaga kokkupõrke läbinud prantsuse kodaniku ajutine kiirlahendus esitule osas :D.

[Muudetud: 16-7-2010 logman]Pilt
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Teen uue postituse, sest asi mu meelest ikkagi väga tähtis ja meenus nüüd reedeõhtusel saunalaval omaette möödunu üle mõtiskledes.

See, et sissetoodud masina ülevaatust aktsepteerima hakataks, on loomulikult tähtis.
-Aga kellele see tähtis on?
-Ainult mulle ja sulle, auto uuele omanikule.
Ja tähtis on ta vaid selle võrra, et mõjub meie e. auto omanike rahakotile positiivselt.
Hea küll, ühekordselt, nõus, aga ega see jakobson, mis ikkagi alles jääb, mööda külge maha ei jookse. Ostame siis kasvõi selle eest ühe korraliku pigipesu, mida suksuke peale paaripäevast siinsetel bituumenipasast koosnevatel teedel hädasti vajab....
TÜV-punktil jääb aga see raha saamata. Järelikult jääb see raha saamata ka pekiperssest riigiisandal, kes jätkuvalt oma uhke ametiauto istmel tagumikku laiaks istub.
Kuidas tema sellega nõus on?
Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida :D

Hoopis suurem probleem on see, et kuidas ja kunas jõuavad asja-ajamised siin juurosojuuzis nii kaugele, et mina, kes kasutades ära tööjõu vaba liikumise võimalust, saaksin hakata ülevaatust tegema selles liikmesriigis, kus parajasti viibin?
Konkreetne jama oli meil just seal, kodust kolm ja pooltuhat kilti kaugel asuvas frangiriigi provintsis.
Kõiki eestlasi vaevas ja vaevab edasigi see probleem, sest tehnikat on sinna üksjagu kokku aetud. Rekkad ja sõiduautod (firmade omad, meil OLI kolm, jäi kaks :P) pluss paljudel ka isiklikud, sest algul oli ju "ilge masu aeg"(ajab naerma küll selline utoopia, mida siin aasta otsa inimestele jutlustati :lol) ja töölisi lausa sunniti isiklike pannidega sinna tulema (kui ei tule, jää koju - lihtne, ussita Eestis töötuna edasi).
Seis on nüüd hetkel selline, et kas sõidad siia, koju, teed ülevaatuse ja siis padavai tagasi (kulutused tulevad suured!) või saadad .... no ei maini sügavamalt toda protsessi - ühesõnaga, lased teha fufloo-ülevaatuse, mis mu meelest pole üldsegi õige teguviis.
Palju rekkaomanikke on seetõttu loobunud sealsest tööst, kuigi vajadus on suur, tööd nigut muda käes ja masinad seisavad nüüd kodus, juhid nokivad nina, sest peremees ei raatsi teha kulutusi, et masin tagasi saaks....
jne.jne.jne....

Muide, ei maksa nende frankmani polismentide kasutada olevat tehnikat üldsegi alahinnata. Neil on elektroonilist andmebaasi otse autost võimalik uurida täpselt samapalju, kui siinsetel liiklusjärelvalve töötajatel. Üle Euroopa.
Tavainimesel on jah netiga sõbrunemine raskendatud, aga riigiametnikel selleks kõik uksed valla, kasvõi kännu otsas istudes leiab kõik su patud ja masina mineviku ülesse.
Nii mõnigi mees (lätlane) sai omad vitsad kevadel kätte.

[Muudetud: 16-7-2010 logman]
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Ark!?

Postitus Postitas SexSix »

Ark, õigemini Eestis kasutatavad seadused on h... Ostsin Rootsist Lada Samara Balticu- 1998. Täna üritasin autot Eestis arvele võtta. EI SAA!!! (Pärast 1998.a. valmistatud sõiduki andmesildilt puudub EÜ kogu sõiduki tüübikinnituse number.) Et saada see peamajast tuleb maksta 3000 vanas rahas!!! On võimalik, et ei pea maksma selle eest aga seda ma ei usu. Kindel olen vaid selles, et selline jaburdus toimib vaid Eestis. Auto on toodetud Soomes. Auto ei ole toodetud Vene Federatsioonis. 1998.a. Eesti ei teadnud EÜ-st veel midagi. Huvitav on veel see... pärast 1998.a. valmistatud... PÄRAST!!!
Seadusepügal. (4) Alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud liiklusregistrisse kantavad sõidukid peavad omama kehtivat riiklikku tüübikinnitust. Siin nagu oleks olemas see nr. See konkreetne auto on 230 yhikut hiljem toodetud.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2#
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Lahendus.

Postitus Postitas SexSix »

Täna, kuu aega hiljem sai Baltic tüübikinnituse ( raha ei küsitud). Auto võtsin arvele. Punkt.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Ja kuidas see asi siis lõpuks lahenes?
ARK ei viitsinud järjekordselt tööd teha ning tahtsid, et kodanikud maksumaksjad nende laiskuse kinni maksaks?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Lahend.

Postitus Postitas SexSix »

Kuna samasuguseid autosi on arvel Eestis mitmeid, siis ARK andis tüübikinnituse ettenähtud 30 päeva jooksul. Pirka kus on auto kere nr, auto täismass, silla massid ja autorongi täismass, seal peab olema ka tüübikinnituse kood. Minu autol seda ei olnud.

Passis lahe sissekanne; Lubatud kasutada: seerialõpusõiduk.
Vasta