kaua võib niisama passida


Mainitud auto siis 2101 ja aastast 74. Kaane all on 1.2liitrine muskel.
Lugu siis selline, et lapsepõlves olin selle sama autoga ühes asulas ja omanikuks oli alates 1986.a sama inimene, kes pidas usinasti ka päevikut ja kõik Türil käimised on punktipealt kirja pandud. Lisaks leidsin juhiukse taskust ka Servisnaja knižka, kus miskipärast on viimane kanne 76.a juulikuust, siis tehtud hooldus 9900km järel. Ilmselt peale seda ongi toimunud omaniku vahetus.
Ja siin mingi aeg omandas selle auto siis minu hea sõber, kelle peale ma tükk aega kade olin

Viimased paar päeva on siis näppimas käidud, ühtkomateist sätitud..
Autost siis,
suht originaalses seisus on. Mingit pornot küljes pole, samas ütlen ära, et originaali tegema ei hakka, vaid kohandan veidi endale mugavamaks, see kätkeb siis endas vb mugavamaid istmeid, helisüsteemi, väga õrn toonkile klaasidele, ja vb ka viisakam velg. Praegu on sussideks veel vana hea diagonaalrehv. Niiet ka linnakiirusel tegelt ujub suht palju, eriti tagumine ots.
Mis ma siis auto juures head olen näinud - kere on 5+. Ainuke murelaps saab olema varuratta koht, kus ei ole ka tegelt hull, kui nüüd kohe konserveerima hakata. Küljekarbid on mõlemad kõvad ja terved, aga tungikohad on ära paindunud ja plaanis karbid ära vahetada, kindlasti on vahelehed läbi... ja siis kaotan tungikohad ära. Sest seda tungi ma ei julgeks kunagi kasutada, ja pealegi on 3 lääne tüüpi niisama keldris üle.
Salong on autos väga korralik. Istuks nagu memme süles. Juhiistet on veidi õmmeldud, pole viga. Kui võimalus avaneb, siis ehk soetan korralikud istmed.
Käigukang on normaalne, kujult nagu miilitsamüts, aga selline nagu merevaik. Kuigi mul on olemas ka Gaz51 pealt pärinev merevaigust nupp, millel vähk sees. Kõik kummimatid on originaalid, ning kuna gaasipedaal on põranda küljes, siis matil ka vastav kuju.

Makk on originaal, kuid kahjuks läheb seal vaid tuli põlema ning muud ei midagi. selle võtan välja ja panen ajutiselt asemele teise tuhatoosi. Antenn on autos sees ning asetseb tahavaatepeegli taga. Kiri on peal "Vilnis 2". Kui keegi tahab omale, võin maha kruvida. Kõlar on samuti originaal ja täitsa alles. Veidi meelehärmi tekitab rool, millel see sisemine võru on katki ja loperdab.

Pagassis on alles tööriistakott, varuratas, miskine must karp, mis asub rihmaga kinnitatult vasaku tagaratta koopa peal. Alles on ka pulberkustuti.
Küljes on ka ilus kroopmpeegel, millel kroom muidugi nii ilus ei ole, seega vaja välja vahetada.
Mida vaja teha:
* ennekõike uus värvkate ja küljekarbid sirgeks ning karbiliistud leida kusagilt.
* korrastada veljed ja need üle värvida, kilbid on väga ilusad veel.
* Mõlemad esituled on defektiga - ühel klaas mõrane, teisel reflektor nässus.
* õrn toonkile
* paigutan maki kindalaekasse ja kõlarid peidan samuti ära. Pole ka välistatud arvuti integreerimine.
* Kuna lukuvõti on kadunud, siis on kolmnurkakendel need krõmpsud ära võetud ja vasak tagauks on kohandatud nii, et see ei lukustugi. Pagasiluuk avaneb viiesendisega.
* õli on vahetatud, kuid tuleks ikka ära vahetada kõik muud vedelikud ka, ja klapikambrikaant veidi pingutada, leemendab pisut. Pidurivedelik on samuti paks ilmselt, et pedaal taastub aeglaselt.
* kässar ei toimi nii nagu peaks. oskab keegi öelda, kuda seda veidi timmida, on plaanis sinna alla ronida lähiajal, et asja tuumani jõuda. peab Žiguli raamatut tudeerima väheke

Praegu on kella peal 49 000 kopikatega, usun, et on teine ring juba, sest päevikus on mainitud ka 56 000km mingit tegevust.
Koopia päevikust teen homme, kui veidi rohkem aega.
Kokkuvõtteks, hea masin on, kere on hea, jookseb otse, kuid rehvid on nõmedad, peab ikka tänapäevasemad sussid leidma sinna

Ja kuna ise asun Tartus, siis oleks kena, kui mõni seltsimees aitaks nõu ja jõuga ja saaks ehk koos mõned asjad paika.
Mõned pildid ka siis siia pika (sita) jutu lõpetuseks.
Laenatud pildid:


Siin on auto märg!

ja nüüd enda omad..


natuke salongi..

seljatoed, mis on kuradi ebamugavad kohati..

ja mootorist kah

ja siis veel salongist..

ja mingisugused tuuningkojamehed leidsin. VAZi embleem on peal.

PS, ühel pildil nähtav vahtraleht ei ole minu oma. Ma juba 6 aastat tubli autojuht olnud.

Tänaseks kõik...
[Muudetud: 9-11-2008 maalo]
[Muudetud: 28-2-2009 logman]