vedamis kolmnurk!!
vedamis kolmnurk!!
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 799
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
vedamis kolmnurk!!
Äkki keegi on uurinud et mis nõuded on auto vedamisel jäiga ühendusega. Seadus andluse poolt.
Et kas kolmnurk peab olema kuskil mingid sdandardi saanud?
Mis veojõuga (käru suurim lubatud mass)autoga tohib teist autot vedada?
Kas Vedamiseks lääb vaja E kati?
Kas veetaval autol peavad Töötama tuled(kabariidid , suunad , piduri tuled)vedamise ajal?
Et kas kolmnurk peab olema kuskil mingid sdandardi saanud?
Mis veojõuga (käru suurim lubatud mass)autoga tohib teist autot vedada?
Kas Vedamiseks lääb vaja E kati?
Kas veetaval autol peavad Töötama tuled(kabariidid , suunad , piduri tuled)vedamise ajal?
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
-
vVarblane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 217
- Liitunud: 12 Nov 2007 23:06
- Asukoht: Tallinn,Nõmme
- Autod: 2103
Endal on ise keevitatud kolmnurk ja siiani pole keegi kinni pidanud ega midagi uurinud kust pärit vms.
Vedav masin peab olema sama massiga mis veetav või suurem.Üle 50 km/h ei või sõita.
Veetaval masinal paned ohukad vilkuma või kui neid ei ole siis ohukolmnurk traadiga taha ja valmis.Muidugi esimesel autol peavad ka ohukad põlema.Kindlustus peab ka veetaval masinal olema aga TÜV ei pea.
Vedav masin peab olema sama massiga mis veetav või suurem.Üle 50 km/h ei või sõita.
Veetaval masinal paned ohukad vilkuma või kui neid ei ole siis ohukolmnurk traadiga taha ja valmis.Muidugi esimesel autol peavad ka ohukad põlema.Kindlustus peab ka veetaval masinal olema aga TÜV ei pea.
-
vvussvillem
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 151
- Liitunud: 23 Mai 2008 00:03
- Asukoht: valga
- Autod: 2107 1,5. 2105 1,8. Omega A c20ne
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Esiteks ei ole pukseeritav sõiduk ja järelhaagis üks ja sama asi.Algselt postitas: vussvillem
aga kui siis kolmnurgaga teist autot vedada,kas siis ei pea E katti olema,tagumine veos on ju 2 teljega.
igatahes ma sain trahvi,kuna vedasin kahesillalist käru ja mendid ütlesid et järelhaagis ei togi olla 2 teljega. Veetaval autol kolmnurgaga on ju 2 telge tavaliselt.
Oled Sa kuulnud, et järelhaagist pukseeritakse ?
Ja trahvi said Sa tõenäoliselt selle pärast, et Sul puudus vastav kategooria ehk siis nö. käru load.
Kaheteljeline järelhaagis ei ole enamasti enam kerghaagis ja selle vedamiseks peab olema vastav kategooria.
-
vVarblane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 217
- Liitunud: 12 Nov 2007 23:06
- Asukoht: Tallinn,Nõmme
- Autod: 2103
Vaatasin 2006a liikluseeskirjadest ja tõesti ei ole öeldud,et vedaval masinal peavad ohukad põlema.Keegi jobu kunagi ütles,et peab ja siis jäi nagu see asi meelde.Igatahes märgu andmiseks lülitad selleks ajaks ohukud välja ja siis suuna sisse,kui manööver tehtud paned ohukad jälle vilkuma.Kuigi vist ei pea üldse need ohukad põlema.Algselt postitas: mauer
to varblane: kas ohutuled mitte ainult veetaval ei pea põlema võis siis vastasel juhul veetaval ohukolmnurk. Vedajal minu mäletamist mööda ei tohi ohutuled põleda. Kuda sa siis teistele oma kavatsustest märku annad.
[Muudetud: 16-10-2008 Varblane]
[Muudetud: 16-10-2008 Varblane]
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Siin tuleb vahet teha auto vedamisel ja pukseerimisel. Pukseerida (nööriga, jäiga ühendusega jm. viisil) on maksimum kiirus 50km/h.
_Seadus_
E kategooriat on vaja kui autorongi registrimass ületab 3500 kg ja haagise registrimass ületab veduki tühimassi.
Väga kerget autot vedades õige käruga võib juhtuda, et ei ole vaja E-katti.
_Seadus_
E kategooriat on vaja kui autorongi registrimass ületab 3500 kg ja haagise registrimass ületab veduki tühimassi.
Väga kerget autot vedades õige käruga võib juhtuda, et ei ole vaja E-katti.
Kui vead autot, vahet pole kas nööri või kolmnurga otsas, siis vedaval ei pea ohukad põlema. Minu teada ei pea olema auto pukseerimisel (köie või kolmnurgaga) olema E-kati lube.
Ainuke asi mis kolmnurgal peab nõuetele vastama on veopea. Peab olema korralikult lukustuv ja see trossi süsteem. Poes müüakse.
Ainuke asi mis kolmnurgal peab nõuetele vastama on veopea. Peab olema korralikult lukustuv ja see trossi süsteem. Poes müüakse.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
?ige!
Valdz,i jutt ?ige.Jåiga nu"liga on pukseerimine.Oleneb ...onust...Olen vedanud (maks piduritega lubatud 600kg autoga 2600 tåismassiga haagist).Peeti kinni ja ei o"eldud midagi.Mul muidugi e-kat.olemas.
-
aAaClub
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 189
- Liitunud: 13 Nov 2003 22:54
- Asukoht: Tallinn Liiva
- Kontakt:
Enne kui annate soovitusi teistele veenduge et ise ikka tunnete liikluseeskirju!!!Algselt postitas: VarblaneVaatasin 2006a liikluseeskirjadest ja tõesti ei ole öeldud,et vedaval masinal peavad ohukad põlema.Keegi jobu kunagi ütles,et peab ja siis jäi nagu see asi meelde.Igatahes märgu andmiseks lülitad selleks ajaks ohukud välja ja siis suuna sisse,kui manööver tehtud paned ohukad jälle vilkuma.Kuigi vist ei pea üldse need ohukad põlema.Algselt postitas: mauer
to varblane: kas ohutuled mitte ainult veetaval ei pea põlema võis siis vastasel juhul veetaval ohukolmnurk. Vedajal minu mäletamist mööda ei tohi ohutuled põleda. Kuda sa siis teistele oma kavatsustest märku annad.
[Muudetud: 16-10-2008 Varblane]
[Muudetud: 16-10-2008 Varblane]
Tekkis küsimus kuda sa lülitad enne pöörde sooritamist sisse ja välja ohukaid ja suundasid ?????
Jäiga ühendusega autos ju pole kedagi

Liikluse teooria testides on see küsimus sees ja seal loetakse veaks kui sul vedava (ehk esimesel) autol ohutuled põlevad!
PS poes on müüa spets tulede komplekt pika juhtmega mis kinnitatakse järelveetava auto tagaosale ja juhtme teine osa haakekonksu pistikusse. Nii on taga sõitjatele ilusti kõik su manöövrid näha ja teada !!!
MOOTORSÕIDUKI PUKSEERIMINE
§212. Sõitjaid tohib olla pukseeritava mootorsõiduki juhikabiinis ja pukseeritavas sõiduautos ainult juhul, kui pukseeritava sõiduki roolis on juht.
§213. Pukseeritavas mootorsõidukis (autorongis) ei pea olema juhti vaid pukseerimisel sellise jäiga ühenduslüliga, mis tagab pukseeritava mootorsõiduki (autorongi) juhitavuse.
§214. Ühtki inimest ei tohi olla pukseeriva mootorsõiduki veoplatvormil ega sellele osaliselt toetatud sõidukis.
§215. Painduv ühenduslüli peab jätma sõidukite vahemaaks 4?6 m ja selle keskosa peab olema selgesti nähtavalt tähistatud.
§216. Pukseeritaval mootorsõidukil (autorongil) peavad igal ajal põlema ohutuled. Ohutulede puudumisel peab pukseeritavale mootorsõidukile (autorongile) olema pandud taha, nähtavale kohale, ohukolmnurk.
§217. Pukseerida ei tohi kiiremini kui 50 km/h.
§218. Pukseerida ei tohi:
1) painduva ühenduslüliga ? kiilasjääl, või niisugust mootorsõidukit (autorongi), millel ei tööta sõidupidur või rool;
2) vardakujulise jäiga ühenduslüliga ? mootorsõidukit (autorongi), millel ei tööta rool;
3) mis tahes jäiga ühenduslüliga ? mootorsõidukit (autorongi), mille tegelik mass on suurem pukseeriva sõiduki tegelikust massist, juhul kui pukseeritaval mootorsõidukil ei tööta sõidupidur;
4) enam kui ühte mootorsõidukit (autorongi);
5) autorongi, mille haakeseadis on rikkis;
6) soolomootorrattaga ega soolomootorratast.
Mingit sdandardit veokolmlurgale pole ise kusagilt kuulnud?! Kõigil kellel olen sellist adregaati näinud on see ise tehtud, nii ka endale sai ise tehtud.
Materjali valikul ei tohiks väga koonerdada! Enda kolmnurga tegemisel kasutasin 40*20*3mm toru, mingit paindumist pole täheldanud;).
Rohkem vaeva või läbi mõtlemist vajab auto poolne kinnitus!
Esiteks - kas on vajadus see adregaat sõidu ajaks auto küljest eemaldada(ise vean samarat pikkivarda mutrite alt) tagasilla veolistel saab vist ära kasutada stange kronsteine?
Teiseks - kui on vajadus järsemalt pöörata (rool põhja), siis esimene auto lohistab tagumist autot ägedalt. Seega sellel hetkel on seal suured jõud.
Politseiga pole mingeid probleeme siiani olnud. Kolme aastaga vedanud sprintidele umbes ~5000km
[Muudetud: 16-10-2008 m6mm]
Materjali valikul ei tohiks väga koonerdada! Enda kolmnurga tegemisel kasutasin 40*20*3mm toru, mingit paindumist pole täheldanud;).
Rohkem vaeva või läbi mõtlemist vajab auto poolne kinnitus!
Esiteks - kas on vajadus see adregaat sõidu ajaks auto küljest eemaldada(ise vean samarat pikkivarda mutrite alt) tagasilla veolistel saab vist ära kasutada stange kronsteine?
Teiseks - kui on vajadus järsemalt pöörata (rool põhja), siis esimene auto lohistab tagumist autot ägedalt. Seega sellel hetkel on seal suured jõud.
Politseiga pole mingeid probleeme siiani olnud. Kolme aastaga vedanud sprintidele umbes ~5000km
[Muudetud: 16-10-2008 m6mm]

- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 799
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
nii et põhimõtteliselt saaks ma samariga 06-te vedada:) Ning ka mu load vastavad sellele.
Nüüd siis ainult mingi päev maha istuma ja keevitama:bouncing
Seda tulede värki mõtlesin nii et teen ära võetava juhtme mis ühendab kahe auto tuled üheks (vedaja auto kärukonksu pistikust läheb veetava auto elektri süsteemi)
Nüüd siis ainult mingi päev maha istuma ja keevitama:bouncing
Seda tulede värki mõtlesin nii et teen ära võetava juhtme mis ühendab kahe auto tuled üheks (vedaja auto kärukonksu pistikust läheb veetava auto elektri süsteemi)
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!