Õlide probleem

Õlide probleem

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
MAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 239
Liitunud: 13 Juun 2008 17:30
Asukoht: Elva
Autod: VAZ 2103 75,

Õlide probleem

Postitus Postitas MAZ »

Selline mure, siis, et tahaks vahetada oma 2103 õli ära aga valik on momendil suht kesine, nimelt on valida ?iguli õli M6g ja Addinol super 10W-40 mineraali vahel, viimane on seisnud kasutamata 4.a
kas sellist seisnud küll uut õli on mõtet panna või panna kohe see M6g. Siin foorumis soovitatud Valvolini õli jaoks raha ei jätku:puzzled
Lada, remondi ja ehitamise rõõmud aastast 1971
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ega see Valvoline õli ka mingi püha lehm pole. Pole üldse tähtis, mis nime õli kannab. Tähtis on, et õli kvaliteet ja viskoossus vastaks sinu tahtmistele.
Sinul olemasolevate õlide vahel valides võtaks ma kindlasti Addinoli. Sellest, et see õli 4a seisnud on, pole miskit.
C
Kasutaja avatar
MAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 239
Liitunud: 13 Juun 2008 17:30
Asukoht: Elva
Autod: VAZ 2103 75,

Postitus Postitas MAZ »

Algselt postitas: motamees
Ega see Valvoline õli ka mingi püha lehm pole. Pole üldse tähtis, mis nime õli kannab. Tähtis on, et õli kvaliteet ja viskoossus vastaks sinu tahtmistele.
Sinul olemasolevate õlide vahel valides võtaks ma kindlasti Addinoli. Sellest, et see õli 4a seisnud on, pole miskit.
Keegi tark mees rääkis mulle,et kui see lääne õli on kaua seisnud siis ladestuvad õli määrimis omadusi soodustavad ained kanistri põhja ning õli on seeläbi viletsam:P

No ma ei oska sellele jutule ise midagi kosta nõutuks võtab:o
Lada, remondi ja ehitamise rõõmud aastast 1971
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Rääkis siis rääkis.
Kui seda lugu usud, siis raputa kankus need "omadusi soodustavad ained" taas liikvele ja kalla õli mootorisse.
Või kui oled ikka päris veendunud, et libeained on põhja settinud ja nüüd asi mokas, siis kalla viletsam osa pealt ära ja kasuta neid põhjast leitud libeaineid uue õli juures. Saad topeltlibeda õli.
Kasutaja avatar
MAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 239
Liitunud: 13 Juun 2008 17:30
Asukoht: Elva
Autod: VAZ 2103 75,

Postitus Postitas MAZ »

Tead logman ega ma seda juttu ei usu,et see viskoosuse aine seal põhjas ära settinud on.? Jutt ise tundus kahtlane, mainin seda, et kui kellegile teisele peaks sellist juttu räägitama siis parem ärgu tehku välja.
Lada, remondi ja ehitamise rõõmud aastast 1971
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: MAZ
Keegi tark mees rääkis mulle,et kui see lääne õli on kaua seisnud siis ...
Kui kõike jutte uskuda, mida räägitakse... krt siis ei saa eladagi. Kõik mis tundub hea, on tegelikult halb - Ela koopas ja söö rohelist. :sein
Vennal seisis soomes üks kanister bena. Väitis, et liialt vana sissevalamiseks (umbes poole aastat seisnud). Käristasin selle ükskõikse näoga Saabile paaki ja tulin 1,5 tonnise käruga kodo nii, et nahises. :spin
C
t
tghg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 141
Liitunud: 18 Sept 2007 23:55
Asukoht: Viimsi
Autod: Informatsioon
Kontakt:

Postitus Postitas tghg »

Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: MAZ
Keegi tark mees rääkis mulle,et kui see lääne õli on kaua seisnud siis ...
Kui kõike jutte uskuda, mida räägitakse... krt siis ei saa eladagi. Kõik mis tundub hea, on tegelikult halb - Ela koopas ja söö rohelist. :sein
Vennal seisis soomes üks kanister bena. Väitis, et liialt vana sissevalamiseks (umbes poole aastat seisnud). Käristasin selle ükskõikse näoga Saabile paaki ja tulin 1,5 tonnise käruga kodo nii, et nahises. :spin

Sinu jutust tõesti iva sees:P Ega see ainet ei mõjuta kui ta seisab õhukindlas keskkonnas.Ostsin auto mis oli seisnud üle aasta kohapeal ja bensiini polnud juurde valatud.Kohapeal väike hooldus ja läks paugust käima.Vabandust OT pärast:) Õliga ei tohiks samuti midagi juhtuda.Loksuta enne mootorise valamist siis korralikult;)
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

:D:D Naljamehed

Tõsiselt ka, kui ostsin enda 011, siis auto oli seisnud 11 aastat ja kolmveerand paaki oli sama kaua seisnud bensu täis. Auto läks tööle ja sõitis selle bensu ilma köhimata ära.
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Aga nüüd jääb õhku küsimus - kui kaugele sõidab ühe liitri n.ö. vana bensiiniga (mis seisnud paagis pool aastat ja rohkem) ning kui kaugele otse tanklast võetud bensiiniga?

Lihtsalt on meelde jäänud ütlus, et Eestist ostetud bensiin vananeb (mismoodi täpsemalt, seda ei mäleta) 2-3 kuuga.

[Muudetud: 3.9.2008 Raxo]
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Natuke teemast mööda ,aga 13 a vana küte(mingi lahja) ei pane korralikult madalamaks treitud kolbidega mootorit töötama.:puzzled


Õli ei vanane,kinnine pakend ju,aga addinol...:puzzled

Poes ei maksa ju Bp õligi palju,poolsünt on 300 kandis:puzzled+filter 50 kandis;)

[Muudetud: 3-9-2008 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

Heh... bensiin vananeb kuu ajaga. ehk kui bensukast ostad, siis arvesta juba nädal maha. jah vanasti tõesti ei olnud nagu seda probleemi, et bensiin vananes, sest osaliselt seda ei teatud ja teiseks siis ei solgitud bensiini oktaani tõstmiseks ka igasuguste kemikaalidega. Jah, autod ei tee eriti sellest välja, kui kallad vana bensiini sisse, aga ega see siiski soovitav ole. Kuid katastroofiliselt mõjub vana bensiin igasugustes kahetaktilistes ja neljataktilistes väikemootorid nagu trimmerid ja muruniidukid, mootorsaed jne. Toon välja vähesed kahjulikud toimed: 1. vana bensiin söövitab membraane 2. seisnud bensiini võib settida vaiku( ummistab karpat) 3. vana bensiiniga ei pruugi saavutada õigeid tööpöördeid, kui üldse käima läheb.
kindlasti on neid veel, aga need, mis kohe pähe tulid. Kuigi bensiin vananemist tõesti takistab kanistri õhukindlus(eriti hea kui metallist kanister), siis ikkagi ei tasu väga loota, et bensiin, mis bensukast ostetud ja kanistrisse lastud ei vananeks.
Nii nüüd teemasse ka.... Kui õli kanistrit/pudelit pole enne avatud, siis nelja aastane seisimine ei tee talle tõesti midagi, aga seda juhul kui õli on hoitud ka enam vähem normaalsetes tingimustes. Selle all mõtlen seda, et pole hoitud otseselt lageda taeva all ja ruumis, kus talvel sama temperatuur, mis väljaski. Väita, et sellistes kehvades tingimustes pole õliga midagi nelja aastaga halba juhtunud ei saa, kuid kui õli olnud normaalsetes tingimustes ei juhtu temaga nelja aastaga midagi. Rohkem tuleb mõelda õli vananemise üle kui see kuskil ikka 20 aastat vana ja nõus mida aeg ajalt avatud.
Päikest, Mikk
Aa väike märkus juurde. Vahet ei ole, kas bensiin ostetud Eestist või naaberriikidest, sama tulemuse annavad välja. Vähemalt võimsuse ja läbitu km poolest, katsetatud litsentsi omavas laboris. Kõikumine on nii minimaalne, et tavainimene seda ei tähelda.

[Muudetud: 3-9-2008 Mikk]
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Njh ma olem mingi solgi nitrolahusega ka sõitnud kaherattalistega(mopi raamil druzba,iz56, jne.),polnud probleeme va iz-i ilma küünlata käima minemine.

Kõik tuleb ju ära katsetada.:lol
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Vasta