
21061, lada, 1981
21061, lada, 1981
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Uurisin natuke esi- ja tagaklaase ning otsustasin, et vahetan mõlemad välja, küljeklaasideni pole veel jõudnud...äkki need on väheke paremas seisukorras.
Esiklaasi (niiskuse?) kahjustus, tundub nagu kile on klaasi vahelt järele andnud, kivi täkkeid jms on ka loomulikult kogu klaasi ulatuses, auto saab ju järgmine aasta 30 aastaseks nii et selle aja peale tekib ikka vigastusi:P



Esiklaasi märgistusest kuidagi head pilti ei saanud aga selline kandiline ta on

Tagumise klaasi rikkusin ise ära sellega, et ei võtnud klaasi ära enne keevitustöid ja nüüd on klaas seespoolt väikseid metallitükke täis, selle märgistusest sain palju parema pildi

Nüüd peaks otsustama kas ostan kasutatud klaasid või uued, kui kellelgi on väga korraliku esiklaasi pakkuda (ilma kivitäketeta ning muude vigastusteta ja soovitavalt mingi toonribaga) siis ostaks teilt selle rõõmuga ära.
Tagaklaasi ostaksin soojendusega, millel kõik niidid terved oleksid, paha ei teeks ka see kui mingi toonkile on küljes.
Või äkki keegi teab öelda uue esiklaasi (toonribaga) ja tagaklaasi (soojendusega) hinda. Pole mõnda aega veerenni poes käinud aga kui õigesti mäletan siis esiklaas maksis miski 500-600 vist aga kas soojendusega tagaklaase on üldse müügil?
Esiklaasi (niiskuse?) kahjustus, tundub nagu kile on klaasi vahelt järele andnud, kivi täkkeid jms on ka loomulikult kogu klaasi ulatuses, auto saab ju järgmine aasta 30 aastaseks nii et selle aja peale tekib ikka vigastusi:P



Esiklaasi märgistusest kuidagi head pilti ei saanud aga selline kandiline ta on

Tagumise klaasi rikkusin ise ära sellega, et ei võtnud klaasi ära enne keevitustöid ja nüüd on klaas seespoolt väikseid metallitükke täis, selle märgistusest sain palju parema pildi

Nüüd peaks otsustama kas ostan kasutatud klaasid või uued, kui kellelgi on väga korraliku esiklaasi pakkuda (ilma kivitäketeta ning muude vigastusteta ja soovitavalt mingi toonribaga) siis ostaks teilt selle rõõmuga ära.
Tagaklaasi ostaksin soojendusega, millel kõik niidid terved oleksid, paha ei teeks ka see kui mingi toonkile on küljes.
Või äkki keegi teab öelda uue esiklaasi (toonribaga) ja tagaklaasi (soojendusega) hinda. Pole mõnda aega veerenni poes käinud aga kui õigesti mäletan siis esiklaas maksis miski 500-600 vist aga kas soojendusega tagaklaase on üldse müügil?
Suvest jäi jahutussüsteemi vesi sisse ning täna vahetasin selle tosooli vastu ära, loomulikult ei läinud see probleemideta.
Kõigepealt otsustasin, et peaks mootori soojaks sõitma sest vesi on kindlasti seal roostet jms jama tekitanud. Sai siis mindud väikesele tiirule (hea et kaugemale ei läinud) ja tagasi tulles hakkasid järsku pöörded langema nagu bensiin oleks otsa saanud. Vahepeal isegi lükkasin masinat, et saaks ikka koju tagasi aga lõpuks tuli välja, et ise olin selle jama tekitanud sellega, et olin bensu kanistri pannud mootori kõrvale nii, et see vajutas bensuvooliku kinni ja sealt ei saanudki midagi läbi tulla (kanister on mul mootoriruumis kuna bensupaaki pole veel külge pannud).
Tee peal sellist viga ei osanud otsida ja lõpuks sain koju nii, et gaas põhjas ning tooreklapp väljatõmmatud asendis mootoripöörded tembeldasid 500 juures.
Sellega siiski ei lõppenud probleemid, kui vesi välja lastud ja tosool sisse pandud, tekkisid kahtlused radika pidavuses, sest vee välja laskmiseks olin teinud selle alumise punni lahti ja kuna seal just ruumiga priisata pole siis vist väänasin seda liialt radika kere suhtes ja nüüd on kahtlus kas läks seal midagi katki või ei läinud sest mõne aja pärast katsudes oli sealt punni juurest jälle radikas märjaks läinud.
Kui järgmiseks korraks on kõik tühjaks jooksnud siis vähemalt tean milles viga on:P
Piduri peasilindri võtsin ka maha, vedelik oli välja jooksnud kuna silindril on roostekahjustused sees, tuleb siis see ka uus osta millalgi.

Kõigepealt otsustasin, et peaks mootori soojaks sõitma sest vesi on kindlasti seal roostet jms jama tekitanud. Sai siis mindud väikesele tiirule (hea et kaugemale ei läinud) ja tagasi tulles hakkasid järsku pöörded langema nagu bensiin oleks otsa saanud. Vahepeal isegi lükkasin masinat, et saaks ikka koju tagasi aga lõpuks tuli välja, et ise olin selle jama tekitanud sellega, et olin bensu kanistri pannud mootori kõrvale nii, et see vajutas bensuvooliku kinni ja sealt ei saanudki midagi läbi tulla (kanister on mul mootoriruumis kuna bensupaaki pole veel külge pannud).
Tee peal sellist viga ei osanud otsida ja lõpuks sain koju nii, et gaas põhjas ning tooreklapp väljatõmmatud asendis mootoripöörded tembeldasid 500 juures.
Sellega siiski ei lõppenud probleemid, kui vesi välja lastud ja tosool sisse pandud, tekkisid kahtlused radika pidavuses, sest vee välja laskmiseks olin teinud selle alumise punni lahti ja kuna seal just ruumiga priisata pole siis vist väänasin seda liialt radika kere suhtes ja nüüd on kahtlus kas läks seal midagi katki või ei läinud sest mõne aja pärast katsudes oli sealt punni juurest jälle radikas märjaks läinud.
Kui järgmiseks korraks on kõik tühjaks jooksnud siis vähemalt tean milles viga on:P
Piduri peasilindri võtsin ka maha, vedelik oli välja jooksnud kuna silindril on roostekahjustused sees, tuleb siis see ka uus osta millalgi.

Täna paigaldasin uue piduri peasilindri koos voolikutega mis pidurivedeliku anuma ja peasilindri vahel on. Uus on natuke pikem kui vana ja alumised stopper poldid puuduvad, kohad on olemas, kuid kinnised.


Natuke pedaali tallasin ning anumas olevast vedelikust tuli mulle päris palju, kuid seekord ei viitsinud süsteemi õhutamist ette võtta.
Üks asi mis silma jäi oli see, et mootori õlirõhu näidiku tuli kustus küll mootorit käivitades ära, kuid näidik ise mingit rõhku ei näidanud. Alguses proovisin anduri juhtmeid liigutada aga see mingit tulemust ei andnud. Siis proovisin teist näidikut, mille korrasolekus ma kindel olin, kuid ka see ei näidanud midagi. Pärast võtsin ühe teise mootori pealt anduri ja keerasin külge ning näidik andis teada, et õlirõhk siiski eksisteerib.
Ja tosool oli täiesti olemas veel, kuid radika küljes olev alumine lõdvik oli alt natuke märg...klamber oli natuke lõdvalt nii et pingutasin seda tsipake, eks siis näis kas jääb pidama või mitte.


Natuke pedaali tallasin ning anumas olevast vedelikust tuli mulle päris palju, kuid seekord ei viitsinud süsteemi õhutamist ette võtta.
Üks asi mis silma jäi oli see, et mootori õlirõhu näidiku tuli kustus küll mootorit käivitades ära, kuid näidik ise mingit rõhku ei näidanud. Alguses proovisin anduri juhtmeid liigutada aga see mingit tulemust ei andnud. Siis proovisin teist näidikut, mille korrasolekus ma kindel olin, kuid ka see ei näidanud midagi. Pärast võtsin ühe teise mootori pealt anduri ja keerasin külge ning näidik andis teada, et õlirõhk siiski eksisteerib.

Ja tosool oli täiesti olemas veel, kuid radika küljes olev alumine lõdvik oli alt natuke märg...klamber oli natuke lõdvalt nii et pingutasin seda tsipake, eks siis näis kas jääb pidama või mitte.
Lõdvikud lasevad jahutusvedelikku läbi, kuskilt katki ei ole aga vist on nii vanad ja välja veninud, et enam klambrite juurest pidama ei saa.


Loll küsimus vb aga äkki keegi teab öelda ega sõitmisega, kui voolikud soojaks lähevad ja maha jahtuvad jne, pidama ei jää?
Kui nii siis tuleb uued lõdvikud osta.
Kuumaõhu puhuri sain ka endale, pigimati paigaldamiseks...järgmiseks peab pigimati ka ostma:)



Loll küsimus vb aga äkki keegi teab öelda ega sõitmisega, kui voolikud soojaks lähevad ja maha jahtuvad jne, pidama ei jää?
Kui nii siis tuleb uued lõdvikud osta.
Kuumaõhu puhuri sain ka endale, pigimati paigaldamiseks...järgmiseks peab pigimati ka ostma:)

Sellist lõdvikute lekimist pole küll näinud uuetüübi klambritega. Ühenduskohad ikka ilusti puhtad?
Keera ikka klambrid kinni korralikult, midagi muud ei oska soovitada. Uued lõdvikud on muidugi kasulik enda huvides panna. Neid vanu ära kivistunud lõdvikuid ei tasu usaldada.
Kuid kui kõvasti kinni keerata jäävad kõik lõdvikud pidama, kui muidu ei saa siis võti/ kullinokad abiks.
Keera ikka klambrid kinni korralikult, midagi muud ei oska soovitada. Uued lõdvikud on muidugi kasulik enda huvides panna. Neid vanu ära kivistunud lõdvikuid ei tasu usaldada.
Kuid kui kõvasti kinni keerata jäävad kõik lõdvikud pidama, kui muidu ei saa siis võti/ kullinokad abiks.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1026
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
See kõvasti kinni keeramine peab ikka tunde järgi käima. Väga lihtne on nende klambritega lõdvikutele liigseid kahjustusi tekitada, mis tõttu oht, et lõdvik puruneb. Alati ei ole jõud lahendus
Pildi järgi soovitaks lõdviku ots ära lõigata, kui lõdvik veel pehme on ja siis uuesti otsa suruda. Kui lõdvik aga kange, siis vaheta kindlasti välja...hind ei ole ka selline, et nende pealt nüüd kokku tasuks hoidma hakata. Hiljem vähem muresid.

Ühenduskohad peaksid puhtad olema, vähemalt kunagi tegin puhtaks kui asi kokku sai pandud. Väga kõvasti kinni keeramise osas ei ole nõus, see võib päris ära rikkuda lõdviku.
Sellepärast küsisingi sest lõdvikud veel eriti kanged ei ole. See otsade lõikamine on päris hea mõte aga kui teistpidi vaadata asja siis on ikka topelt tegemine kui ka siis asi pidama ei jää. Vist ostan ikkagi uued ära nagu ütlesid - hiljem vähem muresid.
Sellepärast küsisingi sest lõdvikud veel eriti kanged ei ole. See otsade lõikamine on päris hea mõte aga kui teistpidi vaadata asja siis on ikka topelt tegemine kui ka siis asi pidama ei jää. Vist ostan ikkagi uued ära nagu ütlesid - hiljem vähem muresid.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Algselt postitas: Moss
Tosooli seisab paremini sees kui vooliku ots paksema määrdega seest kergelt kokku teha, näiteks tavotti või laagrimäärdega.
Kuna ajad on rasked ja ma ei taha teistele oma raha anda siis proovisin viimase pakutud variandi ära, eks näis kas jääb pidama:D
Enne puhastasin lõdvikud seest ja torude otsad ning ühe lõdviku vahetasin välja, mis oli juba ühe teise auto küljes generaatori rihmarattalt närida saanud. Käima ei jõudnud veel panna nii et seda näeb siis hiljem kas midagi sees ka püsib...tosooli sisse kallates igatahes midagi põrandale ei jooksnud:P
Ja bensiinipumba võtsin ka maha kuna karteri põhi oli õline ja vaadates tundus nagu see õli oli tulnud bensiinipumba ja ploki vahelt.


Päris suur pragu oli sellele tekkinud. Otsisin varudest sama jupi välja, puhastasin pinnad, panin õhukese kihi punast hermeetikut ning ladusin kõik kokku tagasi.
Enne puhastasin lõdvikud seest ja torude otsad ning ühe lõdviku vahetasin välja, mis oli juba ühe teise auto küljes generaatori rihmarattalt närida saanud. Käima ei jõudnud veel panna nii et seda näeb siis hiljem kas midagi sees ka püsib...tosooli sisse kallates igatahes midagi põrandale ei jooksnud:P
Ja bensiinipumba võtsin ka maha kuna karteri põhi oli õline ja vaadates tundus nagu see õli oli tulnud bensiinipumba ja ploki vahelt.


Päris suur pragu oli sellele tekkinud. Otsisin varudest sama jupi välja, puhastasin pinnad, panin õhukese kihi punast hermeetikut ning ladusin kõik kokku tagasi.