Surveastme leidmine.
Surveastme leidmine.
-
wWalter
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 497
- Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
- Asukoht: Tallinn, Kohila
- Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.
Surveastme leidmine.
Ehk seletaks keegi kuidas mõõta ja arvutada mootoril surveastet kui mootor on laiali. Vedelikuga mõõtes põlemiskambri maht ära aga edasi?
MännikuLaiali.
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Surveaste kui mõiste on defineeritav nii, et kui mitu korda surutakse silindri ruumala põlemiskambri ruumala suhtes kokku.
Mõõtmine: Väntvõlli käigu järgi arvutad välja ühe silindri ruumala.
Kõik mis jääb kolvi ülemisest surnud seisust põlemiskambri poole, on põlemiskambri ruumala - kokkusurutud asendis tihendi silindriaugu ruumala ja ruumala mis jääb kolvi ja ploki vahele kui kolb ü.s.s.
Kui plokist maha võetud ja kolb on ü.s.s. ploki pinnaga tasa või ulatub välja, teha vastavasisulised korrektuurid
Mõõtmine: Väntvõlli käigu järgi arvutad välja ühe silindri ruumala.
Kõik mis jääb kolvi ülemisest surnud seisust põlemiskambri poole, on põlemiskambri ruumala - kokkusurutud asendis tihendi silindriaugu ruumala ja ruumala mis jääb kolvi ja ploki vahele kui kolb ü.s.s.
Kui plokist maha võetud ja kolb on ü.s.s. ploki pinnaga tasa või ulatub välja, teha vastavasisulised korrektuurid
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Põlemiskambri mahu saab kõige täpsemalt teada järgmisel viisil:
Võtad tüki pleksiklaasi, mis katab põlemiskambri servad ära.
Puurid sellesse süstlaotsa suuruse augukese ja soovitatav on klaas seejärel silikooniga plokikaane külge kergelt kinni liimida/servad hermetiseerida.
Nüüd hakkad klaasi alla jäävat ruumi täitma. Vedeliku koostisel pole tähtsust - on see vesi või õli - vahet pole.
Süstlal mõõdud peal - lihtne.
Ülejäänud ruumalad (tihendiosa ja kolvipealne osa kuni ploki servani) on juba supleriga mõõtmise ja seejärel matemaatiliste tehetega lahendatav.
Kindluse mõttes võib teha mitu vedelikuga mõõtmist. Sel juhul on otstarbekam katta kogu kaas pleksiklaasiga ja neli kambrit korraga "läbi mahutada".
Plokikaanel markeeringuga 21011-1003011-10 (levinuim kaas) on põlemiskambri maht originaalis tehase andmete põhjal (sai kuskilt vene lehelt loetud) 32 kuupsentimeetrit.
VAZ-2106/011 kolvist mahatreitud süvendi maht on 1,7cm3.
Võtad tüki pleksiklaasi, mis katab põlemiskambri servad ära.
Puurid sellesse süstlaotsa suuruse augukese ja soovitatav on klaas seejärel silikooniga plokikaane külge kergelt kinni liimida/servad hermetiseerida.
Nüüd hakkad klaasi alla jäävat ruumi täitma. Vedeliku koostisel pole tähtsust - on see vesi või õli - vahet pole.
Süstlal mõõdud peal - lihtne.
Ülejäänud ruumalad (tihendiosa ja kolvipealne osa kuni ploki servani) on juba supleriga mõõtmise ja seejärel matemaatiliste tehetega lahendatav.
Kindluse mõttes võib teha mitu vedelikuga mõõtmist. Sel juhul on otstarbekam katta kogu kaas pleksiklaasiga ja neli kambrit korraga "läbi mahutada".
Plokikaanel markeeringuga 21011-1003011-10 (levinuim kaas) on põlemiskambri maht originaalis tehase andmete põhjal (sai kuskilt vene lehelt loetud) 32 kuupsentimeetrit.
VAZ-2106/011 kolvist mahatreitud süvendi maht on 1,7cm3.
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Mootori Vaz 2101(kuni 1973 k.a) tehnilised andmed.
1) Silindrite arv.
2) Silindri diameeter
3) Kolvikäik.
4) Silindri maht.
5) Mootori töömaht.
6) Põlemiskambri maht.Ühes Za Ruljom`i(vene autoajakiri)
artiklis ütleb et see on kogu p-kambri maht:kolvi ja m-ploki
ülemise serva vahe + p-kaane tihendi paksus + p-kaane
põlemiskamber.
7) Surveaste.
See kehtib koos plokikaanega 2101-1003011
[Muudetud: 21-5-2008 arvi100]
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili