Mure piduritega!

Mure piduritega!

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Minul oli probleem neis vaskseibides, mis pannakse esimeste voolikute alla. Tuleb panna vooliku kohta 2 seibi, üks alla ja teine peale. Mul pääses sealt õhk vahele ja pärast natukest sõitmist hakkas üks pool kehvemini võtma. Ettevaatlik peab olema pingutamisel ka, alumiinium ei andesta ülepingutamist.

[Muudetud: 28-11-2010 ando]
Jõud taga, peab minema.
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Mingite oletuste peale ei tasu siiski loota...kui on öeldud, et milline on trumli maksimum kulumistase siis seda ta ka on, mitte et sõidan kuni klotsid trumlist läbi tulevad jms jama:P
Soovitan ikkagi ka need trumlid üle kontrollida ning ando poolt pakutud variant on ka võimalik.
Üldiselt ikkagi ei ole nõus sellega, et pumbas viga sest kui probleem oli nii originaal pumbaga, siis teiselt autolt võetud omaga ning ka poest ostetud pumbaga siis võiks selle variandi juba välistada:P
n
nomotivation
Foorumi kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 19 Nov 2010 18:37
Asukoht: pärnumaa
Autod: et küsida nõu ja vajadusel ka nõu anda
Kontakt:

Postitus Postitas nomotivation »

Algselt postitas: ando
Tuleb panna vooliku kohta 2 seibi, üks alla ja teine peale. Mul
[Muudetud: 28-11-2010 ando]
Sellega olen kursis, et igal voolikul on kaks seibi ja on need on ka seal kindlasti olemas, uued sai ostetud need sinna igaksjuhuks, kuna endalgi oli vahepeal kahtlus, et sealt võib see viga tulla aga võta näpust. Lisaks olen korduvalt kõikide voolikute-torude ühendusi pingutanud, kuni piirini kus enam ei julgenud kartes juba detailide purunemist.
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Ära oleta pumba seisundit. Võta lahti ja uuri korrasolek üle. Kui pumbast juba jääb mulle tulema, siis pole ju mõtet edasi minna.
Kas pidurivedeliku paak on korralik? Äkki mustust täis ja korra annab õli peale ja kord mitte. Piduripumba ja pidurivedelikupaagi vahelised voolikud on soovitav ära vahatada. Need lähevad ajaga pudedaks.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
n
nomotivation
Foorumi kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 19 Nov 2010 18:37
Asukoht: pärnumaa
Autod: et küsida nõu ja vajadusel ka nõu anda
Kontakt:

Postitus Postitas nomotivation »

Algselt postitas: hautz
Ära oleta pumba seisundit. Võta lahti ja uuri korrasolek üle. Kui pumbast juba jääb mulle tulema, siis pole ju mõtet edasi minna.
Kas pidurivedeliku paak on korralik? Äkki mustust täis ja korra annab õli peale ja kord mitte. Piduripumba ja pidurivedelikupaagi vahelised voolikud on soovitav ära vahatada. Need lähevad ajaga pudedaks.
Paak ja paagi vahelised voolikud uued. Ja pump sai lahti võetud, kuid silmaga nähtavaid rikkeid ei suutnud tuvastada, kuid see, et mulle tulema jäi see veenisgi mind pumba mittekorrasolekust
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Siis ju jääb üle ainult vilets õli:P

[Muudetud: 29-11-2010 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
n
nomotivation
Foorumi kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 19 Nov 2010 18:37
Asukoht: pärnumaa
Autod: et küsida nõu ja vajadusel ka nõu anda
Kontakt:

Postitus Postitas nomotivation »

Algselt postitas: hautz
Siis ju jääb üle ainult vilets õli:P
Mida soovitaksid siis? Ma kasutan dot 4-ja
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Dot 4 sobib ja pole sellel õlil midagi häda.
Mis seisukorras tagumised pidurisilindrid on? Kui need veel vanad siis võib sealt ka see õhk vahele tulla.
Ma ei saa ühest asjast ainult aru, ütled et tahad nagu probleemist lahti saada aga seejuures ei kontrolli teatud asju, nt nagu trumli max mõõt mida siin teemas on juba mitu korda mainitud...niimoodi ei saagi midagi korda kui oletad, et selles ei saa probleem olla, kuid tegelikult just seal võibki viga olla.
Ja see kui sa neid peasilindreid mitu korda vahetanud oled, siis võib vabalt ikkagi õhk veel sees olla süsteemis. Kas oled ikka teinud nii et kui pumba külge paned ja anuma voolikud külge ühendad siis ootad kuni nendest aukudest hakkab õli tulema kuhu torud on vaja ühendada ning alled siis keerad torud külge? Või kui sa kruvid kõik lihtsalt külge ja täidad anuma piduriõliga ning hakkad kuskilt tagumisest rattast õhutama siis peaksid seda vedeliku mitu liitrit läbi laskma enne kui õhku hakkab välja tulema.
Teisiti jälle mainisid seda, et peapumbast jääbki õhku tulema, siis ma ei oska midagi kosta selle peale, äkki keegi targem võtab sõna:P

[Muudetud: 30-11-2010 lada]
n
nomotivation
Foorumi kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 19 Nov 2010 18:37
Asukoht: pärnumaa
Autod: et küsida nõu ja vajadusel ka nõu anda
Kontakt:

Postitus Postitas nomotivation »

Tagumised silindrid on uued ja muidugi ma olen ma lasknud vedelikku torude avadest joosta ennem kui torud ühendan, selliste lihtsate asjade peale olen suutnud ise ikka tulla:lol
Aga see, et ma trumleid pole üle mõõtnud see on tõesti minu viga aga lihtsalt ei ole vastavaid mõõteriistasid käepärast. Mulle jääb väheke mõistmatuks, kuidas saaks kulunud trumlite pärast õhk süsteemi tulla, kuna nad nii kulunud nüüd ei ole, et tagumistest piduri silidridest kolvid välja tuleksid. Mõistan, et kulunud trumlite pärast võib pedaali käik pikemaks minna.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kas tagumised silindrid on 2101 või 2105 koodiga?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Mahno »

Tagapiduri silindreid on erinevaid. Vanemad on sellised, kus tagapidureid reguleeritakse ekstsentrikuga käsitsi (2101). Sinna võid panna nii tavalised kui isereguleeruvad silindrid. Kui ekstsentrikuid pole (tagapidurite kinnitusplaadi peal sellised lopergused junnid mida väljapoolt saab mutrivõtmega keerata) siis võid panna vaid isereguleeruva silindri (ehk siis olaafi postituse järgi 2105 markeeringuga). Ilma isereguleeruva silindri ja ekstsentrikute reguleerimiseta normaalset piduripedaali käiku oodata ei maksa. See et käsipiduri asend midagi muudab piduripedaali asendis, viitab ka sellele, et tagapiduriklotsid pole trumlist õigel kaugusel.

Näide: minu transitil lasid tagapidurite klotsidelt pidurikatted jalga (õnneks silindrist kolvid välja ei hüpanud. Tulemiseks oli see, et pidur võttis ebanormaalselt põhjast, teisel vajutusel ja pedaal oli pehme. Ilmselt kui tagumine kolb silindrist liiga palju välja tuleb tõmbab sealt õhku vahele. Sinul on taga katted peal, aga kaugus reguleerimata ja võibolla ka trummel väga suureks kulunud (ehk siis põhimõtteliselt sama olukord kui minu transitil).

Vene internetis on lada kohta materjali terve meri. Kui vene keelt ei oska, siis google translaator abiks.

Kogu sinu tagapidurimajandus koos piltidega:
http://vaz-2101-07.ru/4_upr/15.html

Selle lehe andmetel on piduritrumli nominaal (uus trummel) läbimõõduga 250mm ja maksimaalne lubatud läbimõõt 251,6mm. Mõõta võid supleriga, aga ennem pead kulumisrandi servast arvatavasti maha võtma (kirjade järgi treipingis, aga kodugaraazis käiad ketaslõikuri ja lihvkettaga maha).

Veel tuli meelde...trumli keskmine auk ja see pind millele ta peale läheb tee kokku panemisel igasugusest roostest puhtaks ja määri grafiitmäärdega. Järgmine kord mõne aasta pärast tuleb trummel kergemini maha. Muidu oksüdeerub see alumiiniumtrummel südamiku peale nii kõvasti kinni et nutad seda maha võttes.

Uisapäisa uusi pumbatihendeid poest osta (nagu siin soovitati vahepeal) ilma mõjuva põhjuseta ei maksa, sest müüdavad kummitooted on totaalse kõntsa kvaliteediga. Sama jutt näiteks geneka pingeregulaatori kohta (minul töötas alles kolmas poest saadud eksemplar normaalselt. Õnneks eelmised vahetati ilma igasuguse kobinata). Lada varuosadega kahjuks pole nii nagu lääne omadega...et võtad, keerad külge ja vähemalt natuke aega saad muretult sõita.

Kui tagapidurid on head, soovitan regulaatori ka tagasi vahele panna. Vastasel korral võivad tagarattad pidurdades enne loha minna kui esimesed ja see on ohtlik (taguots tahab esiotsast ette minna).

[Muudetud: 3-12-2010 Mahno]
n
nomotivation
Foorumi kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 19 Nov 2010 18:37
Asukoht: pärnumaa
Autod: et küsida nõu ja vajadusel ka nõu anda
Kontakt:

Postitus Postitas nomotivation »

Algselt postitas: olaaf
kas tagumised silindrid on 2101 või 2105 koodiga?
võtsin ühe silindri maha, et uurida, millega tegemist. kuna pakendit enam kindlasti alles pole. Näevad välja sellised:
Pilt
uurisin nats neid silindreid ja mulle tundub et tegemist on õiget tüüpi silindritega.
Vasta