K: Dinitrol ML.

K: Dinitrol ML.

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

K: Dinitrol ML.

Postitus Postitas logman »

Jäi täna poes minu näppu esmakordselt selline pudel.
Tean, et motamees on kõik omad kenad masinad sellega töödelnud.
Lugesin pudelilt, et möks jätab vett hülgava korrosioonikaitse kihi.
Olen ka siitsamast foorumist lugenud, et mota on seda kasutanud auto põhja juures enne mastiksiga katmist.

Võtaks siia uuesti ja korralikult kokku kogemused ja tähelepanekud Dinitrol ML-iga töötades. Et kuidas ikkagi see asi käib, kiht-kihilt ja kas nimetatud vahend on ka ülevärvitav.

Ma oleks võinud seda ka motalt otse telefoni teel küsida, aga arvan, et kogu siinsele seltskonnale on seda samuti kasulik teada.
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2067
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 4x2102, Jeep & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

tõmmasin ML-iga auto põranda üle, nädal-poolteist hiljem oli põrand ikka veel niiske ja õlijas
ülevärvimist see kyll ei kannata
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1926
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Ega see ML kunagi ei kuiva vist.... vähemalt viamobile bagasnikus ta endiselt niiske, aga kus toda rohkem lausa voolab :)
Jupid Venemaalt!
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Minu kogemused ei pea olema püha tõde. Räägin nii, kuidas olen asjast aru saanud.
ML segusid võib kanda ka otse haljale plekile. Võib kanda ka roostele (eelnevalt lahtine maha hõõruda). Värvile kandmisest pole muud kasu, kui värviaukude turvamine (kui on nähtvad/nähtamatud kriimud ja kivitäkked).
Ei tohi panna kusagile nii palju, et jääb mittekuivav kiht (näiteks panen küljekarbid täis - mida rohkem seda uhkem). Lõppkiht peaks ikka ära kuivama. Igastahes nii lugesin välja Movili (ka ML segu) spetsifikatsioonist. See pidi olema lausa kahjulik.
Mitteabrasiivsetes kohtades (seal, kus ei ole rataste alt tulevat "liivapritsi") võib jääda nii nagu on. Abrasiivsetes kohtades oleks tungivalt soovitav katta mingi tugevama kattega (näiteks põhjamastiks).Kattega katmiseks peaks laskma taheneda mõned päevad. Kohesel katmisel puhub mastiksikiht vedela ML segu katte eest ära (proovitud). Kui tahetakse mastiksit MLi peale panna pintsliga, siis peab laskma taheneda kauem (ei tea, kui kaua - pole kogemust). Mingi aja möödudes on igastahes ML kiht kuivanud päris kõvaks (aga siiski elastne).
Kindlasti saab tahenenud ML katet ka üle värvida. See aga tuleb sealt iga mehhaanilise puute peale maha (nagu värv toore krundi peal). Nii, et kindlasti tavaolukorras mittemõttekas tegevus.
Uksepleki valtse leotasin natuke vedeldatud ML seguga. Valasin lihtsalt portsu segu ukse sisse ja siis keerutasin ust ringiratast, iga kandi peal lastes segul vajuda valtside vahele. Ülejäägi valasin pärast välja. Eelnevalt olin muidugi vee drenaaziaugud sulgenud plastiliiniga. Pritsiga ei taha segu valtside vahele minna. Eriti nurkadesse. Seal tekivad õhukeerised. Nurka surve all lastud õhk tuleb ju tagasi ka. Tagasi tulles toobki ta enamuse segust jälle välja. See kogemus on saadud värvipritsiga värvimisel. Võid lasta värvi osades kohtades jooksma, aga nurk on ikkagi värvimata. Sellepärast tulebki keerukaid sisepindu värvida pintsli ja pritsiga (läks väheke OTeks kätte ära). Kui saab pritsi toruga vahetult vastu valtsi minna, siis olena lasknud hästi väikse ML kogusega õhu suhtes. Muidu hakkab kõik leemetama, aga valtsi vahele pole veel jõudnud. väikse kogusega ja kauema hoidmisega saab rahuldava tulemuse. Nõrgemate valtside vahelt pressib teiseltpoolt välja. Siit ka järeldus, et tuleks valtsida plekke väheke nõrgemalt. Mitte päris "üheks tükiks" kokku lüües. Rooste seisukohast on nii parem.
ML segu halb omadus on see, et ta ei roni mööda pinda edasi. Sellepärast tuleb pritsides olla eriti hoolikas. Parem teha kaks korda väheste kogustega, siis kaetakse teisel korral ehk ka esimese katse puudujäägid.
Igastahes teete, kuidas teete, kasu on tööst igaljuhul.
Kui mul jäi midagi kahe silma vahele (näiteks nina ;) ) eks siis küsite. Kui oskan, siis vastan.
C
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Algselt postitas: motamees[/i]
Kui mul jäi midagi kahe silma vahele (näiteks nina ;) ) eks siis küsite. Kui oskan, siis vastan. [/quote]
Ma tahaksin teada kui palju kulub dinitrol ml“i või movilit (kumb oleks parem põhja all?) ja selle peale mastiksit klassiku põhjale kui kõik ära katta,rattakoopad kaasaarvatud? Ei tahaks niisama liiga palju ka osta ja liiga vähe on samuti jama.
Ja selline küsimus on ka, et kuidas peaks tegema kui lahtine ja pindmine rooste on pleki pealt eemaldatud ja roostemuundruriga üle tehtud, kas siis on üldse mõtet kruntida, sest mingi rooste alge on ikka ju olemas, või siis peaks sinna kohe ml segu peale panema?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Terve auto korrosioonitõrjeks kulub minul umbes 3 liitrit ML segu. Dinitrol või Movil - see su oma valik. Mõlemad on väga head.
Mina ei krundiks. Nii ei pääse ML plekile oma tööd tegema. Krunt ja värv jäägu ikka sellistesse kohtadesse, kus pleki saab ideaalselt puhtaks teha.
Ei usu mina elades, et keegi saab auto põhja ideaalselt puhtaks. Ja need kohad, mida saab hästi põhja all puhastada, nagunii ei roosteta hullusti. Roostetavad just mehhaanilisele töötlusele kättesaamatud kohad. Seal siis ongi abiks igatsorti spetspritsid.
C
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Algselt postitas: motamees
Terve auto korrosioonitõrjeks kulub minul umbes 3 liitrit ML segu. Dinitrol või Movil - see su oma valik. Mõlemad on väga head.
Mina ei krundiks. Nii ei pääse ML plekile oma tööd tegema. Krunt ja värv jäägu ikka sellistesse kohtadesse, kus pleki saab ideaalselt puhtaks teha.
Ei usu mina elades, et keegi saab auto põhja ideaalselt puhtaks. Ja need kohad, mida saab hästi põhja all puhastada, nagunii ei roosteta hullusti. Roostetavad just mehhaanilisele töötlusele kättesaamatud kohad. Seal siis ongi abiks igatsorti spetspritsid.
Ok, tänan. Aga kui palju kulub mastiksit selle ml“i kihi kaitsmiseks?...mõtlesin midagi sellist kasutada: http://avsk.ee/tdetail.php?cat=70&de=1852
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Usun, et ühe pütiga saad hakkama. Seda peab ju kõvasti lahustama.
Ega sul ei jäänud eelnevast jutust kahe silma vahele, et pintsliga ei saa lisakihti alla panna.
Kasutuvalmis pigi läks umbes 2liitrit. Kõik oleneb ju sellest kuipalju kusagile lasta. Logarite alla pole erilist mõtet ju lasta, kui taotleda ainult roostevastast kaitset.
C
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Algselt postitas: motamees
Usun, et ühe pütiga saad hakkama. Seda peab ju kõvasti lahustama.
Ega sul ei jäänud eelnevast jutust kahe silma vahele, et pintsliga ei saa lisakihti alla panna.
Kasutuvalmis pigi läks umbes 2liitrit. Kõik oleneb ju sellest kuipalju kusagile lasta. Logarite alla pole erilist mõtet ju lasta, kui taotleda ainult roostevastast kaitset.
Aitäh, nüüd palju targem.;)
Ei jäänud kahe silma vahele see, et ml segu on liiga vedel selleks et pintsiliga mastiksit pärast peale kanda aga movili puhul oli nii, et proovisin seda mõni aeg tagasi ühe plekitüki peal ning umbes kuu aja möödudes (või natuke vähem) oli see küllaltki tugev minumeelest, et saaks ka pintsliga mastiksit peale kanda.
Aga tänud vastuste eest.:)
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: lada
... aga movili puhul oli nii, ...
Ka Dinitrol kuivab kuu aja jooksul umbes samuti.
C
b
Blue-Neoon
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 21 Sept 2009 23:07
Asukoht: valga
Autod: VAZ 21051 ' 82

Postitus Postitas Blue-Neoon »

kui siin juba midagi sihukest teemat on , siis küsiksin korraga ära , et palju läheb mastiksit auto põhjale ja kuidas seda sinna kanda???
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2067
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 4x2102, Jeep & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

Algselt postitas: Blue-Neoon
kui siin juba midagi sihukest teemat on , siis küsiksin korraga ära , et palju läheb mastiksit auto põhjale ja kuidas seda sinna kanda???
nii palju läheb, kui paksu kihi tahad panna
vastus teisele osale: pintsliga, ikka pintsliga;)
p
Peep063
Postitusi: 229
Liitunud: 20 Juul 2007 09:27
Asukoht: Vändra / Tallinn
Autod: Vaz 21063 / Vaz 21061

Postitus Postitas Peep063 »

Minul kulus Dinitroli mastiksit terve auto põhja jaoks kuskil 2,5L. Väga paksu kihti ei tõmmanud.
b
Blue-Neoon
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 21 Sept 2009 23:07
Asukoht: valga
Autod: VAZ 21051 ' 82

Postitus Postitas Blue-Neoon »

suured tänud:)
Vasta